ik heb bij schmiedmann.nl al de volgende gevonden: "Sport-clutch -Black Diamond- PDL track day/competition (up to 30-40% above standard) D=228MM"
Wat raadt men hier aan (budget ±600 euro)
Je luistert weer goed naar de adviezen hierJeroen K. schreef:Reind, afgelopen maand bij fast-car festival hele koppeling + drukgroep aangordt gereden, daarom dat ik naar nieuwe zit te kijken, (overigens is een S50 niet de 3.0 versie vna de M blokken, want die komt er zowiezo niet in)
heb nu via larkspeed.com drive torque koppelingsetjes gevonden, stage 3 voor hevig circuit gebruik (zoals ze dat noemen) voor een 325i kost bij hun 282 pond..... heeft iemand enig idee hoe deze kwa kwaliteit zijn? overigens verkopen ze ook Kent cams zijn die een beetje goed kwalitatief?
weet ik, maar waarom zou ik de 286pk versie erin lepelen, als je voor zogoed als het zelfde geld een 3.2 met ± 321pk, dan is de keuze heeel snel gemaakt voor die ±40 pk meer...Reind schreef:En een S50B30 is wel degelijk een M// motor. Net als de S50B32. Dat waren de twee in de e36 geleverde M motoren.
Ten eerste is het pk verschil theoretisch geen 40 maar 35pk. Ten tweede leveren 3.0 motoren vaak iets meer (die van mij doet volledig standaard 294Pk) en de 3.2 vaak iets minder. Ten derde heeft de S50B32 EWS wat in jou geval uit geprogrameerd moet worden. Ten vierde heeft de S50B32 een compleet andere aandrijflijn, subframe achter, diff, aandrijfassen etc.Jeroen K. schreef:weet ik, maar waarom zou ik de 286pk versie erin lepelen, als je voor zogoed als het zelfde geld een 3.2 met ± 321pk, dan is de keuze heeel snel gemaakt voor die ±40 pk meer...Reind schreef:En een S50B30 is wel degelijk een M// motor. Net als de S50B32. Dat waren de twee in de e36 geleverde M motoren.
overigens heb ik gewoon een standaard koppeling bij bmw besteldduurt minder lang voordat hij hier is
EWS heeft met sleutelcode te maken. Check even het topic van Bert zijn M3, daar staat het waarschijnlijk helemaal in omschreven.Jeroen K. schreef:Wow, ok dat wist ik niet, was al verbaasd dat iedereen altijd maar voor 3.0 gaat inplaats van 3.2, maar wat is EWS dan precies?
Als geld geen rol speelt zou ik geen S50 nemen, dan zou er een S54 komen zoals bij bert, staat momenteel 1 tekoop voor 4000 euro incl ecu, SMG bak, diff, cardan etc... is toch ook wel interessant..
Reind schreef:EWS heeft met sleutelcode te maken. Check even het topic van Bert zijn M3, daar staat het waarschijnlijk helemaal in omschreven.
die 4000 euro is niet alleen motor, dat is incl bak, ecu, diff en cardan en aandrijfassen.Bert ///M3 schreef:S54 komt wel meer bij kijken en dan ben je er echt niet alleen met die 4000 euro. Komt voor randapparatuur en inbouw nog zo'n 2000-3000 euro bij, dan moet je nog aan de computers programmeren of een standalone systeem en je hebt ook een andere bak etc nodig, komt wel op een duizendje of 10 voor het allemaal eens goed werkt, als het niet meer is.
Wat ik trouwens zelf in zo'n geval zou doen is gewoon met een complete 3,2 auto beginnen, daar een kooi in zetten etc. Motorswap heeft met de huidige prijzen bijna enkel zin als je al een koets hebt staan die behoorlijk opgebouwd is anders niet.
Vooral veel doen als je de straps op je drukgroep slopen wiltErik dB schreef:Wij hebben sinds vandaag een sinterkoppelingsplaat in de e36. Het is eventjes wennen, maar toch wel erg fijn! Shiftlock rocks
Het was met eeuwenoude Dunlops op een natte ondergrond. Een kunst om niet te shiftlockenBert ///M3 schreef:Vooral veel doen als je de straps op je drukgroep slopen wiltErik dB schreef:Wij hebben sinds vandaag een sinterkoppelingsplaat in de e36. Het is eventjes wennen, maar toch wel erg fijn! Shiftlock rocks
Shiftlocken met racekoppelingen is echt moordend voor de techniek vooral als je dat met semi's of slicks gaat doen. Niet alleen voor je drukgroep maar ook je flex, diff etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten