Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder p10)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Linc (Bas)

Re: Kitcar Westfield SEiW (Croix en Ternois Extra Video! P9)

Bericht door Linc (Bas) » 26 aug 2012, 20:18

Gisteren tijdens de VAB Autohappening mensen rond gereden op Zolder. Ik had dat nog nooit eerder gedaan, maar het was heel leuk met allemaal enthousiaste mensen. Van 10 tot 11 was er de mogelijkheid om de baan te verkennen en enkele opwarm rondjes te doen.

Hier een filmpje daarvan, niet heel bijzonder want dit is de eerste keer dat ik op Zolder rij:

Daarna de rest van de dag dus mensen rond gereden. Ik heb de camera op het dasboard geplakt zodat ik mijn passagiers kon filmen, hier een kleine compilatie daarvan:

Het is een mooi Circuit om te rijden. Wel irritant dat je op je gas moeten letten bij de meet punten vanwege het geluid. 1 rondje geen gas ingehouden om te zien of ik teveel herrie zou maken, maar toen kreeg ik dus gelijk een zwarte vlag. Daarna, maar rustig aan gedaan bij de meetpunten.

jos_br

Re: Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder P10)

Bericht door jos_br » 26 aug 2012, 20:40

Euhh, zonder helm?

Jos.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 aug 2012, 09:05

jos_br schreef:Euhh, zonder helm?

Jos.

Ja, viel mij ook al op met dit tempo................

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 27 aug 2012, 09:15

Klopt geen helm, was niet verplicht. Ik had wel zelf een helm bij me, maar als je mensen mee liet rijden moesten die ook een helm op en aangezien ik maar 1 helm bij me had ging dat dus niet werken. Volgende keer zorg ik wel dat ik een extra helm bij me heb. Ik deed nu wel rustiger aan, zeker in de snelle bochten.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 aug 2012, 09:50

Zal het uitmaken? Ik denk dat als je op de kop gaat een helm je ook niet meer red.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 27 aug 2012, 18:47

D'r zit toch een klimrek achterop?

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 27 aug 2012, 19:30

Die rolbeugel zit er inderdaad niet voor de sier op.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 aug 2012, 19:32

Dat weet ik wel ik doel er meer op als je over de kop gaat en je raakt bijvoorbeeld een grindbak.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 27 aug 2012, 20:08

Natuurlijk helpt een helm wel. Maak maar eens een flinke schuiver met dat laag geval. Kom je tegen de vangrail aan dan klapt je hoofd daar net zo hard tegenaan met een beetje pech. Een helm lijkt me in dat geval geen overbodige luxe. Kan me het voorval op de Ring nog herinneren dat een lage snelheid glijpartij in een nacht ziekenhuis resulteerde omdat die passagier zonder helm met zijn hoofd de kooi had geraakt.

@Bas: erg gave auto :thumbup:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 28 aug 2012, 11:09

Om jullie bezorgheid nog iets te verhogen, een paar auto's voor mij had iemand zijn olie op de baan gedumpt, met als gevolg onderstuur en ik kwam in de grindbak terecht. Auto achter mij had hetzelfde probleem, maar kon langs me heen sturen.

Ik heb daar ook een filmpje van (actie op 1:10). Mijn passagier was niet erg onder de indruk :D

Zoals ik al eerder zei. Volgende keer zorg ik er wel voor dat ik een extra helm bij me heb. Zodat ik gewoon met helm kan rijden. Er waren er trouwens best veel die zonder helm reden.

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 02 jul 2013, 12:01

Afgelopen zondag weer rondjes wezen rijden op het Midland circuit in Lelystad met de Kitcarclub. Het was al weer een tijdje geleden dat ik met de Westfield heb gereden. Het was wel weer even wennen nu ik zoveel met de rally bezig ben.

Hier 1 van de weinige rondjes dat ik geen passagier bij me had :) :

Auto moest tijdje geleden voor het eerst naar de APK. Daar bleken de fusees niet goed genoeg vast te zitten, er moest volgens hun een ring tussen de moer en de bout (ik vond het beetje onzin, nooit iets van gemerkt). Prima als het daardoor beter vast zit.

Maar kon ik nu wel goed merken dat de uitlijning niet meer helemaal klopt, hij reed een beetje zoekerig. Dus binnenkort maar eens opnieuw laten uitlijnen.

Frank280zx
Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie

Re: Kitcar Westfield SEiW (Midland circuit p10)

Bericht door Frank280zx » 03 jul 2013, 17:33

Vette ride hoor! ben altijd nog eens benieuwd hoe dat nu rijd..

Zonder helm.. daar is t nu alles wel over gezegd :bag: beetje dom zou Maxima zeggen

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 05 jul 2013, 09:46

Thanks! Rijdt heerlijk, ook om gewoon een beetje te toeren.

nog een filmpje van de start in slow motion:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 26 aug 2013, 12:40

Afgelopen weekend tijdens de VAB Autohappening weer mensen rond gereden over circuit Zolder. De zaterdag begon wat minder met regen, maar dat was misschien ook wel een beetje mijn geluk. Want tijdens de opwarm rondes was er een bout los getrild waardoor de ophaning van mijn linker voorwiel losschoot. Gelukkig dus met een lage snelheid en ik kwam net in de grindbak tot stilstand.

De auto was dit jaar voor het eerst naar de apk geweest en daar hadden ze gezegd dat er een ring onder de desbetreffende bouten moesten zitten, prima doe maar dan. Blijkbaar hebben ze deze bouten alleen even eropgedraaid en vergeten goed aan te draaien, want de andere kant zat ook niet goed vast.

De VAB (Belgische wegenwacht) heeft mij even geholpen het weer te repareren, het was een kwestie van een nieuwe ring + bout erop en deze keer wel goed vast draaien.

Eerste keer dat ik niet zelf aan de auto sleutel en het gaat fout, zo zie je maar dat je altijd alles goed moet controleren.

Na een paar rondjes voorzichtig weer over de baan gereden te hebben leek alles weer in orde, gelukkig niks kapot of krom. Ik had wel weer een paar rondjes nodig om het vertrouwen in de auto terug te krijgen, maar 's middags toen de baan weer opgedroogd was kwam dat helemaal goed.

Zondag begon tegen de verwachting in met zon, maar helaas 's middags tegen half 3 toch weer regen.

Weer veel enthousiaste mensen in de auto gehad. Ik heb nu al weer zin in volgend jaar.

Hier een paar rondjes van de zondag ochtend tijdens het verkennen zonder passagiers nog:

Plaats reactie