Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder p10)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Kitcar Westfield SEiW (Circuit Zolder p10)

Bericht door Linc (Bas) » 05 mei 2008, 12:18

Sinds pasen dit jaar ben ik begonnen met het bouwen van een Kitcar. Een Westfield SEiW met een 2 liter Zetec motor die oorspronkelijk uit een Ford mondeo komt. Verder gebruik ik nog een groot aantal donoronderdelen uit een Ford sierra. Het is een Lotus Seven replica.

Uiteindelijk moet hij er ongeveer zo uitkomen te zien, maar dan in het zwart en ik krijg een vlakke motorkap (zonder luchtinlaat boven op):
http://www.westfieldnederland.nl/userfi ... %20199.jpg

Ik heb een webalbum gemaakt van de voortgang die ik tot nu toe geboekt heb. Deze is hier te vinden:
http://picasaweb.google.nl/slobbas/KitcarBouwen" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat ik tot nu toe gedaan heb is:
- de aluminium platen tegen het chassis gepopnageld (leuk 500 popnagels met de hand gedaan :D )
- oude ford sierra op de kop getikt voor 250 euro, hier een stapel onderdelen afgesloopt.
- remkaluwen schoongemaakt en geel geverfd
- alle onderdelen die van de ford sierra afkomen schoongemaakt.

Er moeten nieuwe wiellagers achter in. Die laat ik van de week erin persen, daarna kan ik de rest van de onderdelen zwart verven. Zaterdag krijg ik weer nieuwe onderdelen binnen. Dan kan ik de achterophanging, remleidingen en kabelboom monteren.
Laatst gewijzigd door Linc (Bas) op 26 aug 2013, 13:11, 21 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 05 mei 2008, 12:30

Mooi project ook weer :D

Ben benieuwd als dat ding klaar is :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 mei 2008, 12:46

gaaf hoor, benieuwd naar je ervaringen eenmaal klaar, en euh je krijgt geen hand van me, na die 500 popnagels met de hand te hebben gedaan, :lol:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 05 mei 2008, 12:49

Ik heb de 700 popnagels ook met de hand gedaan. 100 per dag was wel voldoende....

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 05 mei 2008, 13:27

Er kunnen niet genoeg Super Seven's hier op het forum :lol:
Goed bezig met deze never ending story.

Want een Super Seven is nooit af.

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Bericht door Paul Broere » 05 mei 2008, 13:41

We hebben precies een zelfde gehad!

Wide Body Westfield Super seven met 2.0 Ford Zetec.

Onze motor was een ex-test motor waarvan de computer kapot was. Er zijn toen twee dubbele weber-carburateurs opgezet. (tevens Dunnell getuned).

Met een flinke motor op 600kg en een superstrakke wegligging heb je HEEL veel lol!
De leukste auto waar ik ooit in heb gereden. (wel iets minder praktisch... :lol: )

Nog altijd spijt dat we de wagen weg hebben gedaan (13 jaar gehad!)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 mei 2008, 14:16

wat ik me wel eens afvraag met al die popnagels (ook op een Ultima GTR voor de alu beplating) is dat je ook zoveel gaten moet boren in het chassis :? en dus de eventuele beschermingslaag doorboort en dus in theorie roestvorming kunt krijgen en eventueel verzwakking van het frame :roll:

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 05 mei 2008, 14:20

Daarom zit ik er ook een dikke laag kit tussen de panelen en het chassis. Dus daar komt geen water meer bij :) . En van die platen wordt het alleen maar steviger.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 05 mei 2008, 14:38

ow, dat van die kit wist ik niet, dus eigenlijk kitlijm en popangels, tja dan ist wel stevig en klinkt het goed 8)

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 13 mei 2008, 09:23

Laatst gewijzigd door Linc (Bas) op 13 mei 2008, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 13 mei 2008, 09:37

Toch weer een geniaal project :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 13 mei 2008, 09:59

geen van de linken naar de foto's werkt bij mij :roll:

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 13 mei 2008, 10:39

GTRene schreef:geen van de linken naar de foto's werkt bij mij :roll:
Oh, vreemd, gebruik anders deze link. Het zijn de laatste 6 foto's :)

http://picasaweb.google.nl/slobbas/KitcarBouwen

edit: ik heb de links ook nog even aangepast zou nu wel moeten werken

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 13 mei 2008, 13:29

Gaaf ding! Blijft die Ford motor standaard of wordt die ook nog aangepast.. want het echte leven bij een seven begint bij 200pk :wink:
Gebruik je de standaard starre achteras van de sierra?

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 13 mei 2008, 13:32

Star? Waar denk je dat de i in SEiW voor staat?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22508
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 13 mei 2008, 13:34

Mooi project :D Ik herinner me de Zetec als een lekker gretig blok, lijkt me een prima basis :wink:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 13 mei 2008, 13:38

Als ik er weer een zou bouwen werd het toch een duratec...

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 13 mei 2008, 13:44

Mooi project en leuk om bij te houden. Succes met de bouw!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 13 mei 2008, 13:58

Alvast een linkje voor het kietelen van een Zetec of een Duratec.

http://www.raceline.co.uk/

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 13 mei 2008, 15:04

Hans GP1630 schreef:Gebruik je de standaard starre achteras van de sierra?
Nee, onafhaneklijke wiel ophanging met dubbele wishbones.
Geelhoed schreef:Als ik er weer een zou bouwen werd het toch een duratec...
Oh, wattan? Problemen met de Zetec of gewoon omdat daar meer uit te halen is?
Mathieu schreef:Alvast een linkje voor het kietelen van een Zetec of een Duratec.

http://www.raceline.co.uk/
Eerst maar eens de auto afmaken en een tijdje met de standaard setup rijden, daarna zal er vanzelf wel de drang komen naar meer pk :roll:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 13 mei 2008, 15:36

Precies, gewoon lekker rijden. Dan kom je vanzelf wel achter de punten die je eventueel wilt aanpassen. In eerste instantie zal de auto meer kunnen dan jezelf denk ik, tenzij je al veel 7-ervaring hebt.

Erg leuke rij-ijzers, jammer dat ik niet zo van open hardrijden houd, want achter 't stuur van zo'n ding heb ik een hoop lol gehad op circuit, alleen op de openbare weg vind ik 't niets, ik voel me erg ongemakkelijk zonder dak en bescherming.

Meer pk's is leuker, maar zeker niet noodzakelijk.
Veel plezier met bouwen en rijden straks.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Bericht door Niels v D » 13 mei 2008, 16:28

Leuke auto, Wil ook ooit een kitcar bouwen...
Zat gisteren even rond te loeren en zag dat een complete kit voor een mk indy ronde de 2300 pond zat, heb je alleen nog een donor nodig en kosten voor de keuring, is nog aardig betaalbaar dus..
Je zou dus voor 6000 euro gewoon een toffe 7 kunnen hebben.. :)

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 13 mei 2008, 19:50

Linc schreef:
Oh, wattan? Problemen met de Zetec of gewoon omdat daar meer uit te halen is?
Jup, en is nog een stuk lichter ook! De V6 is helemaal fijn.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 29 mei 2008, 12:27

inmiddels zit het differentieel + achterophanging erin, ben ook al even bezig geweest met de eerste remklauw:

Afbeelding
Afbeelding

aan de voorkant ook nog wat dingen gedaan:

Afbeelding

voor meer foto's kijk hier: http://picasaweb.google.com/slobbas/kitcarbouwen" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Linc (Bas) op 10 feb 2009, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 909
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Bericht door Linc (Bas) » 13 aug 2008, 10:51

Ik ben inmiddels zo ver dat ik aan de kappen van de auto kan gaan beginnen. Hier liggen de kappen er even los op, zo lijkt de auto al een stuk verder af :)

Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk krijg ik binnen kort mijn velgen + banden binnen dan zal ik wel weer wat nieuwe foto's posten.

voor wie alle foto's wil zien die ik tot nu toe gemaakt heb, kan je hier kijken:

http://picasaweb.google.nl/slobbas/KitcarBouwen" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Linc (Bas) op 10 feb 2009, 11:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanR6, Arstey, Bakker, Bing [Bot], jessedehaan en 20 gasten