Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !
- JP
Re: Help Macboy de winter weer eens door en stem mee !
Geen 1M in de shortlist ?
- Dennis Cavallino
Ik ben 't met iedereen eens die een 320ede + Boxster adviseert. Ideale combo voor Macboy.
Ook eens met Chris die de spijker op de kop slaat als 't gaat om té sportieve daily, waardoor je geen behoefte meer hebt aan fun auto. Mocht je toch een 330d willen ipv 320ede, dan adviseer ik je om te gaan voor huren ipv kopen. Steeds iets anders huren. Ene keer een moderne Boxster voor een road trip, de andere keer een tracktool/racer/drifter voor een circuitdag.
Overigens vind ik een 1 serie ook nog steeds bij je passen. Ik zou je adviseren om de 125d te verkiezen boven een 135i. Simpelweg omdat je dan altijd de behoefte overhoudt om met een benzinejanker te willen rijden in je vrije tijd, maar verder heel veel fun km's kunt maken op kosten van je eigen zaak. Dus vooral heel veel rijden en daar plezier aan beleven en af en toe wat huren. Kopen van funauto kun je altijd nog.
Je mag nog even blijven twijfelen dus!!
Ook eens met Chris die de spijker op de kop slaat als 't gaat om té sportieve daily, waardoor je geen behoefte meer hebt aan fun auto. Mocht je toch een 330d willen ipv 320ede, dan adviseer ik je om te gaan voor huren ipv kopen. Steeds iets anders huren. Ene keer een moderne Boxster voor een road trip, de andere keer een tracktool/racer/drifter voor een circuitdag.
Overigens vind ik een 1 serie ook nog steeds bij je passen. Ik zou je adviseren om de 125d te verkiezen boven een 135i. Simpelweg omdat je dan altijd de behoefte overhoudt om met een benzinejanker te willen rijden in je vrije tijd, maar verder heel veel fun km's kunt maken op kosten van je eigen zaak. Dus vooral heel veel rijden en daar plezier aan beleven en af en toe wat huren. Kopen van funauto kun je altijd nog.
Je mag nog even blijven twijfelen dus!!

- 2000USA
leuke afwegingen!
Na het lezen van je relaas neig ik in eerste instantie naar optie 2: 1 auto, dikke diesel cabrio. Volgens mij kan je in een 335cd zeker een boel fun terugvinden. Daarnaast huur je dan zo nu en dan een trackday auto, voor als je eens echt het scherp van de snede wil opzoeken.
Dit alles vooral ingegeven door het feit dat je geen plek hebt om een 2e auto te stallen, wat dus kosten met zich meebrengt voor stalling oid. Ervaring leert ook dat als je auto elders staat, er een zekere drempel is om hem te gaan halen, en dus vervolgens toch in je daily op pad gaat. Vraag hierbij is vooral: kom je wel genoeg toe aan het rijden in een tweede auto, en wegen dan de kosten op tegen de baten?
Na het lezen van je relaas neig ik in eerste instantie naar optie 2: 1 auto, dikke diesel cabrio. Volgens mij kan je in een 335cd zeker een boel fun terugvinden. Daarnaast huur je dan zo nu en dan een trackday auto, voor als je eens echt het scherp van de snede wil opzoeken.
Dit alles vooral ingegeven door het feit dat je geen plek hebt om een 2e auto te stallen, wat dus kosten met zich meebrengt voor stalling oid. Ervaring leert ook dat als je auto elders staat, er een zekere drempel is om hem te gaan halen, en dus vervolgens toch in je daily op pad gaat. Vraag hierbij is vooral: kom je wel genoeg toe aan het rijden in een tweede auto, en wegen dan de kosten op tegen de baten?
- Hielke
Macboy: BMW praten, VAG kopen. En nu zal het anders zijn?
In die lijst zie ik trouwens maar één echte auto staan.

In die lijst zie ik trouwens maar één echte auto staan.
- Snipe
Hoewel we natuurlijk allemaal al lang weten dat de volgende leaser een Volkswagen is (al of niet premium uitgevoerd), zou ik uit deze lijst de 330d kiezen; snel, zes cilinders, ziet er zakelijk wel degelijk uit. Niks mis met een 320d EDE, maar een 330d is natuurlijk veel prettiger.
Een funauto is lastiger. Een Boxster is prachtig, maar geen auto waar je als beginner even de grens mee opzoekt op een trackday. Ik zou daarvoor weer eerder een E30 of zo opsnorren, maar die kun je weer niet open rijden in je weekend. Eh... MX-5 dan maar? Is ook niet zoveel waard, dus die kun je gewoon voor je deur op straat stallen.
Een funauto is lastiger. Een Boxster is prachtig, maar geen auto waar je als beginner even de grens mee opzoekt op een trackday. Ik zou daarvoor weer eerder een E30 of zo opsnorren, maar die kun je weer niet open rijden in je weekend. Eh... MX-5 dan maar? Is ook niet zoveel waard, dus die kun je gewoon voor je deur op straat stallen.
- Dennis Cavallino
Boxster is prima geschikt voor Maccie om mee te road trippen en af en toe trackdays en Ring aan te doen. Ik zie hem nooit in een E30 of MX5 rijden eerlijk gezegd. Wel in een VAG met premium stiksels inderdaad, hahaha.
- Petrolhead Tom
die 125d is ook een goede optie! Begin lekker onderaan de Bmw ladder. Je moet wat te dromen over houden.
- RVV
Optie 1, maar dan idd een 320d en een Z4 coupe of cabrio er naast. 330d voor alledag lijkt me overkill. Maargoed ik rij ook als een zaadstengel in de 325i. Gasgeven doe ik wel in de Z4 coupe.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Gisteravond wotsepte Ilija me deze poll al. Toen zei ik één. Niet wetende dat één nu drie is.
Drie dus. M135 i lijkt mij weergaloos compromis en Ilja heeft geen gezin voor zover ik weet.
Drie dus. M135 i lijkt mij weergaloos compromis en Ilja heeft geen gezin voor zover ik weet.
- Hielke
Maar dan doe je dus altijd een Boxster he. Zie je een oliesheik wel eens in een BMW rondrijden? Iedere Porsche is superieur aan die pauperbakken.Robin schreef:
Maar zonder gekheid. Het is hier veelal tunnelvisie op DF. In de lijst een hele rits BMW's. dan wat VW's en Audi's, en een paar Porsche's.
Op de 130i, 135i en 1M zijn er geen BMW's die me de pis lauw maken. Grote logge hokken die het van rechtelijngedoe moeten hebben. Over VW en Audi begin ik niet eens. Porsche is über maar dat snappen maar weinigen.
Om te begrijpen waar het bij autorijden echt om gaat moet je naar de basis terug. Lichtgewicht, laag zwaartepunt, direkte besturing. Porsche Boxster, Elise, MX-5. Wat je daar voor de lange kilometers bij koopt hoeft dan alleen nog maar comfort en redelijke brandstofkosten te hebben. Als pretauto vallen alle kilometervreters volldedig in het niet bij de bovenvermelde funauto's. (tenzij je absoluut niet kunt sturen en het van rechtelijngedoe moet hebben).
MX-5 is prima voor Ilija om met funaut's te beginnen. Maar dan wel een NC 2.0 met 160 pk.
-
320EDE voor dagelijks en zakelijk verantwoord.
Daarnaast kan je altijd nog gaan kijken hoe of wat je wil.....
Ik zou zelf een S1 elise zoeken.... geweldig ding!
Daarnaast kan je altijd nog gaan kijken hoe of wat je wil.....
Ik zou zelf een S1 elise zoeken.... geweldig ding!
- Dennis Cavallino
Tunnelvisie slaat op jezelf Hielke? 
Als jij over knap kunnen sturen begint, moet ik altijd denken aan je rondje Ring in die sierra en je lijn in de MX5 op dat klaverblad. Dat vind ik beide geen knap sturen dat boven de gemiddelde DF-er uitstijgt. Voel je niet beter dan de rest Hielke. Er mogen hier een paar man op 't voetstuk worden geplaatst, maar dat bepaalt 't publiek wel, niet zijzelf. We weten dat je een best potje kunt sturen, maar het is niet aan jou om jouw tunnelvisie steeds op andermans kunsten en keuzes te reflecteren. Of misschien ook wel, maar dan moet je mijn gelach vaak aanhoren, want I lol'd a lot! Jij weet met jouw commentaar altijd iemand plezier volledig de kop in te drukken. Gun een ander zijn "slagschip", zijn rijplezier en zijn eigen beleving. We weten allemaal dat een auto niet meer dan 500 kilo zou moeten wegen in Utopia. Dus ook een Mx5 is te zwaar. Het is ook altijd wat....

Als jij over knap kunnen sturen begint, moet ik altijd denken aan je rondje Ring in die sierra en je lijn in de MX5 op dat klaverblad. Dat vind ik beide geen knap sturen dat boven de gemiddelde DF-er uitstijgt. Voel je niet beter dan de rest Hielke. Er mogen hier een paar man op 't voetstuk worden geplaatst, maar dat bepaalt 't publiek wel, niet zijzelf. We weten dat je een best potje kunt sturen, maar het is niet aan jou om jouw tunnelvisie steeds op andermans kunsten en keuzes te reflecteren. Of misschien ook wel, maar dan moet je mijn gelach vaak aanhoren, want I lol'd a lot! Jij weet met jouw commentaar altijd iemand plezier volledig de kop in te drukken. Gun een ander zijn "slagschip", zijn rijplezier en zijn eigen beleving. We weten allemaal dat een auto niet meer dan 500 kilo zou moeten wegen in Utopia. Dus ook een Mx5 is te zwaar. Het is ook altijd wat....
-
Prachtig al die meningen.. Ilija heeft overigens sinds kort een garage vlak bij huis dus dat is geen probleem.
Ik zie wel een groot probleem met een Boxster. Volgens mij is Ilija niet iemand die met een leaseauto het circuit op gaat. Dus dat kan je dan gewoon keihard afstrepen.
Verder is een dikke motor in je daily toch wel een grote pre imo, hoe lekker een standaard BMW al kan rijden. Maar hier is de proof of the pudding in the eating.
Overigens de opmerking over dat het verschil te klein wordt. Ik denk dat Ilija van kleine verschillen kan genieten, dus dat komt denk ik wel goed.
Imho, nog steeds optie 1. Maar ik denk dat Ilija misschien ook nog maar eens beter zijn motivaties uit de doeken moet doen. Want bijvoorbeeld mag het openrijden ten koste gaan van circuitdagen of bijvoorbeeld andersom? Ofwel is een circuitauto wel überhaupt een optie..
Ik zie wel een groot probleem met een Boxster. Volgens mij is Ilija niet iemand die met een leaseauto het circuit op gaat. Dus dat kan je dan gewoon keihard afstrepen.
Verder is een dikke motor in je daily toch wel een grote pre imo, hoe lekker een standaard BMW al kan rijden. Maar hier is de proof of the pudding in the eating.
Overigens de opmerking over dat het verschil te klein wordt. Ik denk dat Ilija van kleine verschillen kan genieten, dus dat komt denk ik wel goed.
Imho, nog steeds optie 1. Maar ik denk dat Ilija misschien ook nog maar eens beter zijn motivaties uit de doeken moet doen. Want bijvoorbeeld mag het openrijden ten koste gaan van circuitdagen of bijvoorbeeld andersom? Ofwel is een circuitauto wel überhaupt een optie..
- RVV
Dennis Cavallino schreef:Tunnelvisie slaat op jezelf Hielke?
Geweldige post Dennis, die eigenpijperij van Hielke is al jarenlang lachwekkend. Nu heeft ie na 36000 jaar eindelijk een sportwagentje (zal best leuk rijden) gekocht en is dat ineens hemel op aarde.. man geniet gewoon op je eigen manier van het auto rijden. Niemand is god op wielen en god heeft geen wielen.
-
Ach ik zie zo'n M 135i als 'n prima DAILY COMPROMIS en 'n Boxster niet.
En dan haalt ie nog 'n trackdaytool/Speedster voor die fun wanner ie dat nodig heeft. Vandaar 3.
Praat ik Arabisch ofzo?
Een MX5 zoals dat ding van Hielke valt in de categorie Fiets 'm er in van Te Land Ter Zee en in de Lucht.
Met je kop in je reet heb je al gauw last van tunnelvisie.

Maar hey Hielke, nu je toch uit de tent aan 't lokken bent etc. Wat wil je nu bereiken dan?
En dan haalt ie nog 'n trackdaytool/Speedster voor die fun wanner ie dat nodig heeft. Vandaar 3.
Praat ik Arabisch ofzo?
Een MX5 zoals dat ding van Hielke valt in de categorie Fiets 'm er in van Te Land Ter Zee en in de Lucht.

Met je kop in je reet heb je al gauw last van tunnelvisie.

Maar hey Hielke, nu je toch uit de tent aan 't lokken bent etc. Wat wil je nu bereiken dan?
Laatst gewijzigd door Robin op 23 aug 2012, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Dus ook een Mx5 is te zwaar met Hielke achter het stuur

-
Even 'n tussendoor polletje, stel je hebt wat centjes over en je hebt de keus tussen dit:

En dit. Beide even duur:

Dan wordt de keus wel erg moeilijk nietwaar?
Mijn keus: Een porsje friet met mayo aub.
En dit. Beide even duur:
Dan wordt de keus wel erg moeilijk nietwaar?

Mijn keus: Een porsje friet met mayo aub.
- RVV
Die M135i zou nog niet zo gek zijn, ware het niet dat een diesel gewoon een must is met zulke kilometerstanden. Als je leuk wilt rijden met een M135i waar die voor bedoeld is, dan staat Macboy elke 2 dagen te tanken. Afgezien van de kosten is dat ook nog eens hoogst irritant. Meer dan 180 keer per jaar tanken. Gemideld kost het je tussen de 5 en 7,5 minuut van uitstappen tot weer instappen. Moet je rap zijn en geen wachtrijen bij de pomp hebben. Anders ben je zomaar elke keer 10 minuten bezig. Op jaarbasis ben je zomaar 30 uur bezig met tanken 

-
Naja dan 'n 330d of liever 335d en 'n trektool
Ik weet van mezelf dat IK met 'n Boxster > 20k per jaar en langere afstanden niet ga en wil doen.
Voor de fun is 't weer anders, maar dan haal ik wel 'n Exige ofzo.
Ik weet van mezelf dat IK met 'n Boxster > 20k per jaar en langere afstanden niet ga en wil doen.
Voor de fun is 't weer anders, maar dan haal ik wel 'n Exige ofzo.
-
Ik zou ook gaan voor optie 3, een perfect compromis en je kan altijd genieten van een briljante auto, niet alleen in je vrije tijd. Maar met 60k per jaar misschien een beetje veel van het goede.
320EDE en Z4M zou ik zeggen

- Hielke
K33z, onder welke steen kom jij nou weer vandaan?
Net als met Robin. Als het maar Moffrikaans is dan is het goed.
Robin, zelfs je brillen komen uit Germania
Merk is dan wel weer goed 

Net als met Robin. Als het maar Moffrikaans is dan is het goed.
Robin, zelfs je brillen komen uit Germania

- Dennis Cavallino
Baden-Württemberg ligt niet in Germania/Mofrika? \
-
Goed verhaal.k33z schreef:Ik zou ook gaan voor optie 3, een perfect compromis en je kan altijd genieten van een briljante auto, niet alleen in je vrije tijd. Maar met 60k per jaar misschien een beetje veel van het goede.

Hielke, niks Moffrikaans aan. Alles uit Oostenrijk was hemels toch?

IMHO 's wereld lekkerste auto's komen uit de UK en Italie als zijnde de Macca F1/RS200 ettelijke Lotus En achtigen/Radicals Astons en Ferraris/Paganis/Lambos/Maseratis
En 'swerelds lekkerste wijven uit vulmaarin, mar niet zozeer uit D. Behalve Claudia Schiffer

's werelds beste klokken aus Der Schweiz.
Het punt is dat Macboy dat niet vraagt en jij ook niet, maar ik 't meld, dat ik niet pro Moffrika an sich überhaupt ben.
Ja 't beste bier dat dan weer wel...of...
-
Dennis, Porsche kwam uit Oostenrijk en nog zo'n joker uit die tijd. 

-
Met zo'n ding 60k per jaar. Makkelijk einparkieren want er zit auch een Achteraus auf.
Hielke kan lekker mee in de Passagierssitz und 'n bisschen spielen mit de Mauser

Hielke kan lekker mee in de Passagierssitz und 'n bisschen spielen mit de Mauser