Een echte DF-vacature

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Een echte DF-vacature

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 11:44

Buiten wat allemaal al gezegd is en dan met name door Nandor over het salaris, wie zegt dat het sociaal leven van zo'n baan minder is dan dat van een ondernemer?

Een van mijn beste vrienden en mijn zus zijn beiden vorig jaar voor zichzelf begonnen en die zie ik echt veel en veel minder omdat er alleen maar gewerkt moet worden, afspraak hier, congres daar, extra opdracht, ergens netwerken en weet ik het allemaal. Ik begrijp echt wel dat het belangrijk is om de zaak op poten te krijgen en draaiend te krijgen, maar ga een overheidsbaan voor wat betreft werkdruk en/of verantwoordelijkheden en salaris niet vergelijken met een ondernemer, dat loopt snel spaak lijkt me.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 aug 2012, 11:46

AIVD zit waarschijnlijk ook helemaal niet te wachten op mensen die al een halve carriere achter de rug hebben. Zoeken dus in de doelgroep 20-30 jaar, net afgestudeerden en dan is 2500-3500 wel oke.

Verder moet je zoiets denk ik niet zien als een eindstation. Doe dit een jaar of 5, dien je CV in bij een private security contractor en dan kan je denk ik het 3 voudige betaald krijgen. (denk aan VIP transport etc) er worden namelijk best wel cauffeurs gevraagd in die wereld. Wel moet je bereid zijn om internationaal te gaan werken en dat is iets wat je moet liggen. En de risico's liggen hoger bij een private contractor.

Zelfde met lui die bijvoorbeeld bij arrestatietems of iets als LMB gezeten hebben, dat een jaar of 5 op je CV en je kan een vermogen verdienen bij private contractors tegenwoordig.

dvh

Bericht door dvh » 18 aug 2012, 11:48

Netwerken brrrrr...

Dan liever 007 spelen !

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 11:50

:mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 17:01

Maus335i schreef:
smiley schreef:
Shakes schreef:500 k werklozen en hier kijken we neer op 3500 bruto als beginner. Onvoorstelbaar.
Alleen de ondernemers die er dik boven zitten hoor je.
De loonslaven die rond (of onder) dat bedrag zitten houden de lippen stijf op elkaar.
Vertekend beeld.
To be honest snap ik die reacties over schraal salaris ook niet zo.... wat is er mis mee? Lijkt me juist een onwijs gave baan, who cares about salary.

"Je ziet je gezin nog amper", laten we eerlijk zijn.... deze vacature is niet bepaald voor gezinsmannen, dus die reageren sowieso al niet. Ideaal voor de alleenstaande jonge hond met ambities in een wereld die er niet uit ziet als een 9-5 kantoorbaantje achter een pc.

Ik ben ondernemer, maar als ik dat niet zou zijn moest ik me inhouden om niet te solliciteren.

Eens met shakes: wtf @ salaris en vooral dat verantwoordelijkheidsgeneuzel snap ik niet. Heb je dan liever een baan waar je de hele dag in een hoekje zit en niemand om je maalt? Een werkplek waar het geen fuck uit maakt of je er nou wel of niet bent, want enige verantwoordelijkheid heb je niet. Nee, lekker ambitieuze 9 tot 5 pik ben je dan :mrgreen: Bij de gemeente staan vast nog wat vacatures open voor fulltime typmiepen...
Exact, om die reden ben ik 17 jaar geleden defensie ingegaan, geen zin in een kantoor, ook niet om te studeren trouwens :bag:

Nu ben ik het wel zat daar en dus aan het studeren geslagen, maar voor de jonge 20er is dit een prima baan met echt geen lullig salaris, die onregelmatigheid mag je er nog lekker ff bijtellen.

Nico L.
Auto: BMW X3 F25

Bericht door Nico L. » 18 aug 2012, 17:09

Luco schreef:Meer dan 90% valt hier af tijdens het veiligheidsonderzoek :lol:

Ik heb een collega gehad waarvan de partner bij een speciale eenheid van het rijk zit.
Daar wordt je echt niet blij van, van die veiligheidsonderzoeken.
Elke twee jaar een onderzoek, waarbij de kinderen, ouders, naaste familie en vrienden helemaal doorgelicht worden.

Elk dubbeltje moet bijna verantwoord worden, dus een klusje doen of iets zwart laten doen is er echt niet bij.
........................... hele verhaal weer weg., heeft toch geen nut........................

Als je dit soort verhalen gelooft, ben je erg naïef.

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 17:14

Ach, als je even door de reacties heen leest hier zijn er wel meer mensen die bezijden de werkelijkheid leven volgens mij :)

Nico L.

Bericht door Nico L. » 18 aug 2012, 17:16

Whahahahahahaha, inderdaad.

JP

Bericht door JP » 18 aug 2012, 17:33

Sowieso een leuke binnenkomer op sollicitaties. "Als mijn sociale leven maar niet lijdt onder deze functie"

Don't call us, we'll call you"

Bram

Bericht door Bram » 18 aug 2012, 18:07

Luco

Bericht door Luco » 18 aug 2012, 19:26

Nico L. schreef:
Luco schreef:Meer dan 90% valt hier af tijdens het veiligheidsonderzoek :lol:

Ik heb een collega gehad waarvan de partner bij een speciale eenheid van het rijk zit.
Daar wordt je echt niet blij van, van die veiligheidsonderzoeken.
Elke twee jaar een onderzoek, waarbij de kinderen, ouders, naaste familie en vrienden helemaal doorgelicht worden.

Elk dubbeltje moet bijna verantwoord worden, dus een klusje doen of iets zwart laten doen is er echt niet bij.
........................... hele verhaal weer weg., heeft toch geen nut........................

Als je dit soort verhalen gelooft, ben je erg naïef.
Jij gelooft toch ook dat bmw een goed merk is :tong:

Dan geloof jij het toch lekker niet, als je bij een speciale eenheid zit waarbij ze oa op de hele grote jongens jagen, zijn er bepaalde risicos en verleidingen en wordt je gewoon elke twee jaar kompleet doorgelicht.

Nico L.

Bericht door Nico L. » 18 aug 2012, 19:31

Denk nou eens na, denk je nou echt dat ze zoiets vertellen, met de kans dat jij het op een forum gaat vertellen?

Als ze het in vertrouwen met je wilde delen, dan heb je dat vertrouwen nu wel geschonden. Bovendien breng je hun baan en hun leven in gevaar door er hier over te vertellen. Erg slim dus.

Luco

Bericht door Luco » 18 aug 2012, 19:35

Ik heb geen namen genoemd, verder is dat algemeen bekend hoor als je bij speciale eenheden zit, zie sollicitatietekst.
Maar de interne controle is algemeen bekend.
Inhoudelijk over het werk praten mag inderdaad niet, zelfs niet met je partner, dat kan gevaarlijk zijn ja.

Nico L.

Bericht door Nico L. » 18 aug 2012, 19:42

Luco schreef:Ik heb geen namen genoemd, verder is dat algemeen bekend hoor als je bij speciale eenheden zit, zie sollicitatietekst.
Inhoudelijk over het werk praten mag inderdaad niet, zelfs niet met je partner, dat kan gevaarlijk zijn ja.
Nee, geen namen, maar we weten nu dus dat jij een collega hebt/had die bij iets heel geheims werkt. Toch leuke info voor mensen die daar naar op zoek zijn. In de sollicitatie tekst zie ik alleen vermelding van een veiligheidsonderzoek op A niveau en dat soort onderzoeken dienen iedere 5 jaar plaats te vinden.
Maar ik zal verder niet proberen op je verstand innte praten, want dat lukt niet.

Luco

Bericht door Luco » 18 aug 2012, 19:48

Nico L. schreef:
Luco schreef:Ik heb geen namen genoemd, verder is dat algemeen bekend hoor als je bij speciale eenheden zit, zie sollicitatietekst.
Nee, geen namen, maar we weten nu dus dat jij een collega hebt/had die bij iets heel geheims werkt. Toch leuke info voor mensen die daar naar op zoek zijn. In de sollicitatie tekst zie ik alleen vermelding van een veiligheidsonderzoek op A niveau en dat soort onderzoeken dienen iedere 5 jaar plaats te vinden.
Maar ik zal verder niet proberen op je verstand innte praten, want dat lukt niet.
Je hebt gelijk hoor :boogie:

Nico L.

Bericht door Nico L. » 18 aug 2012, 20:08

Klopt, was toch niet zo moeilijk om toe te geven? :devil:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 21 aug 2012, 16:44

Iemand die zo'n baan accepteert zal het een worst wezen of er wel/niet elke twee jaar een onderzoek plaatsvindt. Zo'n persoon weet waar hij voor staat en vreest niks, gezien er niks te vrezen valt.

In tegenstelling tot vele Amerikaanse politici waar altijd wel een roddelblad verhaal te vinden valt :).

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 21 aug 2012, 17:43

Hmmmmm Kom bijna in de verleiding om te schrijven...

Sociaal leven heb ik nu toch al niet zo druk, want naast mijn 06:30 - 16:30 baan ben ik 24/7 inzetbaar voor de brandweer.
Salaris is op de max. zeker geen achteruitgang, rijvaardigheid komt ook wel goed (Heb nu trainingen in een 12 Ton zware auto)
Mijn verleden is ook onberispelijk :angel:
Ik heb alleen geen HBO studie of bijna afgeronde studie :shithappens:

Oh ja, 15 min. vanaf Sweetlake city.

Plaats reactie