Een echte DF-vacature

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fernando

Een echte DF-vacature

Bericht door Fernando » 15 aug 2012, 21:20

Kwam ik tegen op de site: http://www.werkenvoornederland.nl
Operationeel medewerker (3 vacatures)

AIVD (Zoetermeer)

Functieomschrijving
Als operationeel medewerker verricht je onder andere observatie- en volgopdrachten, zowel zelfstandig als in teamverband in binnen- en soms in het buitenland. Op die manier verzamel je informatie die voor onderzoek interessant kan zijn. Of creëer je mogelijkheden om andere inlichtingenmiddelen in te zetten.

Operationeel werk is moeilijk te plannen: de diensten worden vaak kort voor het daadwerkelijke moment gepland. Daarom is flexibiliteit een voorwaarde om dit werk te kunnen doen. Daarnaast moet je als operationeel medewerker over tal van vaardigheden beschikken, die een brede inzetbaarheid mogelijk maken, waaronder zeer goede rijvaardigheden. Ook fysiek en mentaal moet je 100% in orde zijn. Op al deze onderdelen testen we je uitgebreid.

Functie-eisen
Als operationeel medewerker heb je heel wat in huis. Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding (of bent aan het afstuderen).
Je hebt reiservaring in het buitenland en je hebt kennis van moderne talen (Nederlands, Engels en bij voorkeur meer vreemde talen).
Je bent mentaal en fysiek in prima conditie en je gehoor en gezichtsvermogen zijn uitstekend. Je mag bijvoorbeeld niet kleuren- of nachtblind zijn of moeite hebben met het schakelen tussen veraf en dichtbij zien.
In een team werken gaat je prima af, maar je kunt ook zelfstandig goed uit de voeten en durft beslissingen te nemen.
Je bent een meer dan uitstekende chauffeur (met minimaal 4 jaar rijbewijs B en met een jaarlijks gemiddelde van meer dan 10.000 km rijervaring) en
je kunt binnen een uur in Zoetermeer aanwezig zijn, ook buiten kantooruren. Het werk van een operationeel medewerker vindt namelijk ook in het weekend en 's nachts plaats.
Tot slot is het van belang om streetwise te zijn en enige affiniteit met techniek en ICT te hebben.
Je beschikt over de volgende competenties: betrokkenheid, de wil om samen te werken, de kwaliteit om snel te schakelen, stressbestendigheid, besluitvaardigheid, creativiteit, zelfvertrouwen, mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, flexibele instelling.

Een veiligheidsonderzoek op niveau A maakt onderdeel uit van de aanstellingsprocedure.
Voor informatie over het (niveau van het) veiligheidsonderzoek zie https://www.aivd.nl/onderwerpen-0/item-2800/.

Rijbewijs
B

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau schaal 9,
Minimum salaris: € 2455 bruto per maand
Maximum salaris: € 3469 bruto per maand
(Het genoemde salaris is gebaseerd op een volledige werkweek.)

Salaris omschrijving:
Het salaris is gebaseerd op schaal 9 met een maximaal salaris van
€ 3.469,57 bruto per maand bij een volledige werkweek. Daarnaast is aan het werken bij de AIVD een toeslag verbonden. Deze toeslag bedraagt bij indiensttreding € 123,10 en loopt op tot maximaal € 355,56 bruto per maand bij een volledige werkweek.

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering.
De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een volledige vergoeding woon-werkverkeer (jaarkaart openbaar vervoer tweede klas). Tevens heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

Voor een goede vervulling van deze functie is een speciale rijopleiding vereist. Indien de uitslag van deze rijopleiding negatief uitvalt zal het dienstverband worden beëindigd.

De organisatie - AIVD
De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en staat middenin de samenleving: de dynamiek van politieke ontwikkelingen en verwachtingen van burgers zijn doorlopend merkbaar. Bij de AIVD doe je werk dat er toe doet: elke minuut van de dag.

De afdeling - Eenheid Operationele Expertise & Ondersteuning, afdeling Inzet
De eenheid Operationele Expertise & Ondersteuning ondersteunt en realiseert de inzet van een breed scala aan inlichtingenmiddelen voor teams en afdelingen, verzorgt opleidingen en is verantwoordelijk voor operationeel relatiebeheer.

Bij de AIVD is de afdeling Inzet de afdeling op het gebied van onder andere volgen en observeren.

Bijzonderheden
Als je niet voldoet aan alle functie-eisen heeft het geen zin om te solliciteren. Het is een bijzondere functie en onderdeel van het selectietraject zijn verschillende testen. Je moet hierbij denken aan een aantal rijtesten, assessments en een medische keuring. Een veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de aanstellingsvoorwaarden.

Om in aanmerking te komen voor een functie bij de AIVD moet je over de Nederlandse nationaliteit beschikken en in principe de afgelopen tien jaar in Nederland hebben gewoond. Ook aan je eventuele partner en andere mensen in je directe omgeving worden bepaalde eisen gesteld.
Dit is toch typisch een vacature voor de hier aanwezige petrolheads? Kun je (volgens mij) legaal met 200+ over 's lands heeren wegen rijden. :blink:

Rebel

Re: Een echte DF-vacature

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 21:31

Crimineel Nederland opgelet.... Luco is watching you :D

dvh

Bericht door dvh » 15 aug 2012, 21:35

Toch klinkt het allemaal wel spannend en avontuurlijk :-)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 aug 2012, 21:35

Wel toffe, niet alledaagse, vacature.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 21:41

dvh schreef:Toch klinkt het allemaal wel spannend en avontuurlijk :-)

Het brutoloon bedoel je.....? :lol:

Fernando

Bericht door Fernando » 15 aug 2012, 21:47

Rebel schreef:
dvh schreef:Toch klinkt het allemaal wel spannend en avontuurlijk :-)

Het brutoloon bedoel je.....? :lol:
Tja dat we hier nou allemaal dliekeel modaal verdienen... Denk dat voor een hoop mensen tegen de €4000 bruto best een aardig salaris is....

dvh

Bericht door dvh » 15 aug 2012, 21:54

3500 max, met een mogelijke toeslag van max 350 per volledige werkweek + secondaire arbeidsvoorwaarden.

Dus doe je goed je best zit je rond de 5k + extra's v/d zaak.
Helemaal geen slecht salaris imho. Maar het is dan ook HBO-niveau wat ze vragen.

Edit: ik lees het fout. 350 bonus per maand..

JP

Bericht door JP » 15 aug 2012, 21:59

Vanwaar opeens HBO. Normaal is MBO-4 het minimum.

Rebel

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 22:02

Jammer dat ik niet beschik over 'n zeer goede rijvaardigheid....en werken in teamverband is ook niet mijn sterkste punt.
Lijkt me geweldig, de hele dag, door een gat in de krant survileren... :bag:
Laatst gewijzigd door Rebel op 15 aug 2012, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Bericht door Marc R » 15 aug 2012, 22:36

Hmm ik haak toch af...

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2012, 22:52

Meer dan 90% valt hier af tijdens het veiligheidsonderzoek :lol:

Ik heb een collega gehad waarvan de partner bij een speciale eenheid van het rijk zit.
Daar wordt je echt niet blij van, van die veiligheidsonderzoeken.
Elke twee jaar een onderzoek, waarbij de kinderen, ouders, naaste familie en vrienden helemaal doorgelicht worden.

Elk dubbeltje moet bijna verantwoord worden, dus een klusje doen of iets zwart laten doen is er echt niet bij.

hanske

Bericht door hanske » 15 aug 2012, 23:59

Hoezo? Met boeven vang je toch..................

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 08:02

Lijkt me een hondebaan. En al helemaal voor dat salaris.

A geen fatsoenlijke sociaal leven meer mogelijk, B dag en nacht klaar staan, C een keer de verkeerde kant op kijken en het rijk laat je vallen als een baksteen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 aug 2012, 08:10

Mwoah ik denk dat dat iets te kort door de bocht is Rico. Je zult inderdaad drommels goed op moeten letten maar het lijkt me niet dat je per direct op straat staat als je een klein foutje maakt. En daarbij dan zal er ook gewoon een ontslag vergoeding tegenover staan. Tenzij je het heel bond maakt natuurlijk maar dat is overal zo.

Knot

Bericht door Knot » 16 aug 2012, 08:50

Ik heb daar ook wel naar zitten kijken, douane werk etc, beetje mensen klemrijden. Hoorde van bekenden dat iemand dat helemaal zat was dat hoge snelheden etc dus dacht echt iets voor mij, maar nooit werk van gemaakt.

Zal het eens goed doorlezen straks maar als je nog geen 4k per maand vangt kan je wel avontuurlijk aan de slag maar niet zoveel vrijheid als ik nu heb.

Bedoel, stel je voor dat je niet meer met uurtjes kunt schuiven, niet meer de hele dag op internet kunt, overdag geen films meer kunt downloaden, geen songpop meer kunt spelen enz enz.

daNpy

Bericht door daNpy » 16 aug 2012, 09:47

Dan wordt je toch BOA Knot?
Dan kun je alles doen wat jij wil in je dienstauto achter de vangrail terwijl je appartuur staat te "werken" :kikker:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 16 aug 2012, 09:55

Knot schreef:[...] Hoorde van bekenden dat iemand dat helemaal zat was dat hoge snelheden etc dus dacht echt iets voor mij, [...]
:clap:

Shakes

Bericht door Shakes » 16 aug 2012, 10:18

Hahaha voor dat salaris kom ik mijn bed niet uit hoor hahahahahaha nee man hahahaha

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 aug 2012, 10:32

Goh, ik ben net begonnen met afstuderen. Zou wel een mooi bijbaantje zijn en ik zal wel een van de weinige DF'ers zijn voor wie het wel een loonstijgin betekend :lol:

Alleen binnen een uur in Zoetermeer. Dat red ik zelfs met een Veyron niet vrees ik :(

ErikS

Bericht door ErikS » 16 aug 2012, 10:39

Daar hebben ze verhuizen voor uitgevonden hoor!

Enne, als je erdoorheen komt heb je toch 'baangarantie' dus kan je makkelijk een huisje kopen.

JP

Bericht door JP » 16 aug 2012, 10:47

Veel succes. Zulkse vacatures worden allereerst intern geprobeerd op te vullen. Lukt dat niet kan er iemand van buiten ingestroomd en aangeleerd worden. Echter op zulkse functie komen al gauw 200-300 sollicitatiebrieven af.

Soort van been there, don' that, zit er nog middenin..... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 11:25

LOL iedereen kijkt naar het maximum salaris, maar je begint bij het minimum salaris..

Kun je beter buschauffeur worden met een gemiddelde van 2750,- in de maand.

Maargoed dit is echt zo'n job die je als een soort van roeping moet zien..

JP

Bericht door JP » 16 aug 2012, 11:34

RVV schreef:LOL iedereen kijkt naar het maximum salaris, maar je begint bij het minimum salaris..

Kun je beter buschauffeur worden met een gemiddelde van 2750,- in de maand.
Welke busmaatschappij is dat? Touringcar internationaal of de lijnbus. Volgens mij kun je in het laatste geval dan in je handjes klappen met €12,- brutouurloon, en dat is ook na tig jaren ervaring.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2012, 11:57

zal wel aan mij liggen maar volgens mij is dat salaris zo slecht nog niet :oops:

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 16 aug 2012, 12:02

Het is dan misschien een avontuurlijke functie, maar het salaris weegt niet op tegen de verantwoordelijkheden.
Altijd maar op moeten draven, soms gewoon gevaarlijk. Sociaal leven kan je ook vaarwel zeggen, om over een gezin maar te zwijgen.
Ik denk dat minimaal 1,5x het nu gestelde maximumsalaris veel reëler is.

@Martijn: Salaris is niet heel slecht, maar dat kan je als HBO-er ook gewoon lekker rustig van 9-5 op het kantoor verdienen. In dat perspectief wordt het anders...

Plaats reactie