Meneer heeft een domein met een pakkende naam naar de uitschrijfpagina van De Telefoongids, en DTG is hier niet echt happy mee.
Wat vinden jullie? Telefoongids handig of pure milieu verspilling?
http://www.alexanderklopping.nl/post/29 ... dssterf-nl
Geachte heer Bouten,
Bij vrijwel alle Nederlanders bezorgt u anno 2012 nog steeds een papieren gids met telefoonnummers thuis. Het zorgt voor stapels ongebruikte gidsen in trappenhuizen en een straataanzicht met een paar kilo papier voor iedere voordeur. Ik hoop dat u daarmee stopt.
Begrijp me niet verkeerd, er zijn ongetwijfeld nog veel mensen die de gids graag gebruiken — of het nou is om daarmee het beeldscherm van de computer op te hogen, of om daadwerkelijk telefoonnummers op te zoeken. Die mensen moeten dat zeker kunnen blijven doen. Stuur ze een gids nadat ze u gebeld hebben, een smsje gestuurd hebben of een kaartje ingestuurd hebben. Maar stuurt u alstublieft niet meer ongevraagd de gids naar miljoenen Nederlanders die inmiddels internet en smartphones gebruiken. Hij gaat namelijk bij veel Nederlanders linea recta de papierbak in, die kilo’s wegende reclamefolder van u.
Want laten we er maar niet te moeilijk over doen. De Telefoongids is een dik boek met reclames en telefoonnummers daaromheen. Het is het equivalent van maanden aan reclamefolders. Toch bezorgt u de gids standaard bij bijna alle Nederlanders thuis, behalve als zij de moeite nemen of zich af te melden. Ook als zij een nee/nee sticker voor reclamedrukwerk hebben. Als je dat als spam-boer doet, krijg je gewoon een boete.
Jarenlang heeft u in de media geroepen dat het uw wettelijke plicht is om de gids thuis te bezorgen, maar we weten allebei dat dat onzin is. Het is gewoon een bedrijfsmatige keuze van De Telefoongids BV. En die bedrijfsmatige keuze heeft als consequentie dat jaarlijks één-tweehonderste van AL het papier dat in Nederland gebruikt wordt, opgaat aan telefoongidsen*. Je hoeft geen klimaatfreak te zijn om dat niet grappig te vinden.
Beste meneer Bouten, het is 2012. Stopt u alstublieft met de deur-aan-deur verspreiding van de papieren telefoongids, en voer een landelijk opt-in systeem in. U bent er al mee begonnen in Den Haag en Amsterdam. Als u stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland, haal ik de domeinnaam offline.
Met vriendelijke groet
- Alexander Klöpping
* dixit Dolf Weiler, voormalig Director Corporate Marketing in een interview dat ik met hem deed in 2009.
De advocaat bestaat echt: http://www.linkedin.com/pub/olaf-trojan/5/893/316Fedmas schreef:Zou kunnen inderdaad Luco, dan help ik hem zo goed. Namen Trojan ed zijn ook wel heel, heel toevallig. We gaan het zien! Denk sowieso niet dat DTG het erg waardeert
Vind anders dat die kerel best een punt heeft, toen ik hem laatst weer kreeg schoot me hetzelfde door het hoofd, wat moet ik met zo'n ding terwijl ik een pc, laptop en smartphone heb met Google?Rebel schreef:Mon Dieu...Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk over maken....
De mensen die de telefoongids runnen zijn waarschijnlijk net zoals achterhaald als het product zelf.MartijnGizmo schreef:Het geeft ook wel weer aan hoe je als bedrijf zoiets niet moet aanpakken.
Zoek daar maar eens wat verder naar (op google, niet in de telefoongidsWJ schreef:De mensen die de telefoongids runnen zijn waarschijnlijk net zoals achterhaald als het product zelf.MartijnGizmo schreef:Het geeft ook wel weer aan hoe je als bedrijf zoiets niet moet aanpakken.
Afschaffen die hap, alleen op aanvraag te verkrijgen en focussen op de website/digitaal/app, etc.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], D. Peters, dave van marion, Google [Bot], Sidney, sitechris en 4 gasten