Sterftelefoongidssterf - Telefoongids, milieuverspilling?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Fedmas
Auto: G21 330e

Sterftelefoongidssterf - Telefoongids, milieuverspilling?

Bericht door Fedmas » 15 aug 2012, 12:12

De telefoongids, wie gebruikt hem (nog)? Vond dit wel een interessant stukje, worth sharing.

Meneer heeft een domein met een pakkende naam naar de uitschrijfpagina van De Telefoongids, en DTG is hier niet echt happy mee.

Wat vinden jullie? Telefoongids handig of pure milieu verspilling?
http://www.alexanderklopping.nl/post/29 ... dssterf-nl

Afbeelding

MartijnGizmo

Re: Sterftelefoongidssterf - Telefoongids, milieuverspilling

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2012, 12:21

En als reactie op dat schrijven weet iedereen er nu vanaf... :clap:

(oh, en een advocaat die Trojan heet? :tooth: )

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2012, 12:32

Ik denk dat die het zelf in scene heeft gezet om nog meer hits te genereren.

Fedmas

Bericht door Fedmas » 15 aug 2012, 12:51

Zou kunnen inderdaad Luco, dan help ik hem zo goed :P. Namen Trojan ed zijn ook wel heel, heel toevallig. We gaan het zien! Denk sowieso niet dat DTG het erg waardeert ;-)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 aug 2012, 13:03

Geweldig idd, las het ook net. Vind het hele telefoonboek sowieso onzin. Ben het ook volledig eens met zijn e-mail terug:
Geachte heer Bouten,

Bij vrijwel alle Nederlanders bezorgt u anno 2012 nog steeds een papieren gids met telefoonnummers thuis. Het zorgt voor stapels ongebruikte gidsen in trappenhuizen en een straataanzicht met een paar kilo papier voor iedere voordeur. Ik hoop dat u daarmee stopt.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn ongetwijfeld nog veel mensen die de gids graag gebruiken — of het nou is om daarmee het beeldscherm van de computer op te hogen, of om daadwerkelijk telefoonnummers op te zoeken. Die mensen moeten dat zeker kunnen blijven doen. Stuur ze een gids nadat ze u gebeld hebben, een smsje gestuurd hebben of een kaartje ingestuurd hebben. Maar stuurt u alstublieft niet meer ongevraagd de gids naar miljoenen Nederlanders die inmiddels internet en smartphones gebruiken. Hij gaat namelijk bij veel Nederlanders linea recta de papierbak in, die kilo’s wegende reclamefolder van u.

Want laten we er maar niet te moeilijk over doen. De Telefoongids is een dik boek met reclames en telefoonnummers daaromheen. Het is het equivalent van maanden aan reclamefolders. Toch bezorgt u de gids standaard bij bijna alle Nederlanders thuis, behalve als zij de moeite nemen of zich af te melden. Ook als zij een nee/nee sticker voor reclamedrukwerk hebben. Als je dat als spam-boer doet, krijg je gewoon een boete.

Jarenlang heeft u in de media geroepen dat het uw wettelijke plicht is om de gids thuis te bezorgen, maar we weten allebei dat dat onzin is. Het is gewoon een bedrijfsmatige keuze van De Telefoongids BV. En die bedrijfsmatige keuze heeft als consequentie dat jaarlijks één-tweehonderste van AL het papier dat in Nederland gebruikt wordt, opgaat aan telefoongidsen*. Je hoeft geen klimaatfreak te zijn om dat niet grappig te vinden.

Beste meneer Bouten, het is 2012. Stopt u alstublieft met de deur-aan-deur verspreiding van de papieren telefoongids, en voer een landelijk opt-in systeem in. U bent er al mee begonnen in Den Haag en Amsterdam. Als u stopt met het ongevraagd spammen van de rest van Nederland, haal ik de domeinnaam offline.

Met vriendelijke groet

- Alexander Klöpping

* dixit Dolf Weiler, voormalig Director Corporate Marketing in een interview dat ik met hem deed in 2009.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2012, 13:16

Fedmas schreef:Zou kunnen inderdaad Luco, dan help ik hem zo goed :P. Namen Trojan ed zijn ook wel heel, heel toevallig. We gaan het zien! Denk sowieso niet dat DTG het erg waardeert ;-)
De advocaat bestaat echt: http://www.linkedin.com/pub/olaf-trojan/5/893/316

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 15 aug 2012, 13:32

En Alexander Klopping is toch wel ietwat een gerenommeerde naam op internet, komt volgens mij ook wel bij TV programma's als DWDD aanschuiven. Is niet helemaal de eerste de beste blogger zeg maar.

Maar een advocaat die Trojan heet is idd wel dikke humor. :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 aug 2012, 15:07

Als die Trojan dan ook nog zijn roots in Macedonië heeft liggen dan gaat hier ons allen een licht branden....................... :D :roflol:

Rebel

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 15:19

Mon Dieu...Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk over maken....

JP

Bericht door JP » 15 aug 2012, 16:48

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 15 aug 2012, 17:11

Bestaat www.cremeerikea.nl al?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 aug 2012, 17:25

Rebel schreef:Mon Dieu...Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk over maken....
Vind anders dat die kerel best een punt heeft, toen ik hem laatst weer kreeg schoot me hetzelfde door het hoofd, wat moet ik met zo'n ding terwijl ik een pc, laptop en smartphone heb met Google?

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2012, 18:36

Het geeft ook wel weer aan hoe je als bedrijf zoiets niet moet aanpakken. Vorige week zag ik een tweet van Klöpping en moest ik ff gniffelen... Na de advocaat-dreiging zie ik het ineens meermaals op Facebook langskomen en er zelfs een topic hier op DF over ontstaan. Zelfs als het tot een rechtszaak komt en ze die winnen, levert het een shitload aan negatieve publiciteit op. Geheid dat GeenStijl en consorten het oppikken, en er dan ineens kamervragen over het milieu en oud papier gesteld worden.

WJ

Bericht door WJ » 15 aug 2012, 20:06

MartijnGizmo schreef:Het geeft ook wel weer aan hoe je als bedrijf zoiets niet moet aanpakken.
De mensen die de telefoongids runnen zijn waarschijnlijk net zoals achterhaald als het product zelf.

Afschaffen die hap, alleen op aanvraag te verkrijgen en focussen op de website/digitaal/app, etc.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2012, 20:22

Die verspreiding is natuurlijk waarmee ze hun adverteerders binnen halen, denk aan "ieder huishouden", "landelijke dekking" etc.... Dat is anno nu zo ongeveer het enige bestaansrecht ook.

Tom

Bericht door Tom » 15 aug 2012, 21:01

Voor adverteerders die al net zo achterhaald zijn als zij zelf...

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2012, 21:02

Maar ook die hebben (nog) geld... ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 15 aug 2012, 21:50

We krijgen dagelijks kilo's papier in de bus, wat maakt die extra halve kilo gouden gids nu uit, een keer per jaar.
Die stop je gewoon met de rest van de zooi in de papierdoos. De plaatselijke papier-ophaaldienst (harmonie, schutterij, badmintonvereniging) is juist blij met al die extra kilo's papier.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 16 aug 2012, 12:09

WJ schreef:
MartijnGizmo schreef:Het geeft ook wel weer aan hoe je als bedrijf zoiets niet moet aanpakken.
De mensen die de telefoongids runnen zijn waarschijnlijk net zoals achterhaald als het product zelf.

Afschaffen die hap, alleen op aanvraag te verkrijgen en focussen op de website/digitaal/app, etc.
Zoek daar maar eens wat verder naar (op google, niet in de telefoongids :-)). Best interessant, er is VERSCHRIKKELIJK veel geld weggepist met deze investering, en men probeert nu uit alle macht het bedrijf om te turnen.

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 13:02

Dubbel gevoel bij deze actie...

Aan de ene kant zeg ik ja wat moet je vandaag de dag nog met een telefoonboek/gids? Via je phone heb je in 3 seconden het juiste telefoonnummer gevonden. Opstaan van de bank duurt langer dan 3 seconden.

Ook het feit dat je niet om de gids vraagt. Maar hem toch "opgedrongen" krijgt.. is voer voor discussie.

Maar Rebel heeft ook wel weer een goed punt, de gids is slechts een fractie van wat je jaarlijks aan papier in je brievenbus krijgt. Ik denk dat je per saldo nog meer aan enveloppen qau papier hoeveelheid krijgt dan aan van de telefoongids.

Wat me het meeste tegen staat aan deze actie is dat het gewoon een aanval is naar een bedrijf toe op zijn businessmodel. Bewust schade aanbrengen, wat brengt dat nou? Die vent ondervind er persoonlijk 0,000000000001 procent last van, maar roept wel op om een bedrijf af te branden. Lekker stoer met zo'n URL phfff. Wat wil die vent nou? Zijn zin krijgen? Zijn actie moet een compleet bedrijf om zeep helpen? Dan heeft ie zijn zin? Eigenlijk vind ik het gewoon een lul met zo'n actie.

Ik zal hem eens bellen om hem dat te vertellen *zoekt op google naar zijn telefoonnummer* :kikker:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 aug 2012, 14:07

Ik denk dat de Telefoongids zichzelf vooral schade berokkend door het niet links te laten liggen maar een advocaat er op af te sturen. Hadden ze zelf niet kunnen bedenken dat vooral dát negatieve publiciteit zou brengen? Dat had je tenslotte op je klompen kunnen aanvoelen.

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2012, 14:10

Ja dat is idd dom.

Fedmas

Bericht door Fedmas » 16 aug 2012, 14:16

Klopt als een bus, ook Rebels/RVV's standpunt omtrent oud papier. Maar ik vind de hele hipe eromheen wel grappig, en die Alexander speelt er goed op in.

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2012, 15:14

Ik gebruik hem om vliegen dood te gooien/slaan.
Want de vliegenmepper is hier binnen 3 seconden gesloopt als de honden hem te pakken hebben :lol:

Fedmas

Bericht door Fedmas » 16 aug 2012, 15:20

Als de honden de vlieg nou even meenemen... *HAP*

Plaats reactie