Fotografie
- MartijnGizmo
Re: Fotografie
^^ dat dus 
-
Rebel
Evening Summer Drive by MartijnKoevoets, on Flickr
Mooi foto Martijn. Fraai licht, maar ook de kleine details zoals het hek, de grind en asfalt in schuine lijn op de voorgrond maken het tot een mooie compositie.
- Robin Hartog
Hm, ik kreeg het niet tevoorschijn? Mijn EXIF-reader zal wel niet goed werken meer. Maar thanks.Sander schreef:Klikken op de foto kom je op Flickr terechtRobin Hartog schreef:#1 is werkelijk waar heerlijk om naar te kijken.
EXIF?;
-Exposure: 0.004 sec (1/250)
-Aperture: f/1.8
-Focal Length: 45 mm
-ISO Speed: 200
-
MartijnS
Actions -> View EXIF info.
Coole foto's
Coole foto's
- Robin Hartog
*Doet in hoekje schuilen doet*MartijnS schreef:Actions -> View EXIF info.
Coole foto's
- Luc B
Gisteren op Munchen Airport de BMW M Drift Experience gedaan , heb me heeeeerlijk vermaakt.
Zelf weinig geschoten, maar ach. Iemand anders de camera overhandigd, instructies gegeven en daarna alsnog flink na kunnen bewerken.:
[1]

[2]

[3]

Zelf weinig geschoten, maar ach. Iemand anders de camera overhandigd, instructies gegeven en daarna alsnog flink na kunnen bewerken.:
[1]
[2]
[3]
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Martijn hele dikke foto's van de Cooper!
Even een Photoshop vraagje tussendoor; Het effect van de donkere randen/hoeken, zoals op onderstaande foto te zien, hoe is dit te maken als je de foto niet in RAW-formaat hebt?

Bvd!
Even een Photoshop vraagje tussendoor; Het effect van de donkere randen/hoeken, zoals op onderstaande foto te zien, hoe is dit te maken als je de foto niet in RAW-formaat hebt?
Bvd!
- MartijnGizmo
In Photoshop zit een lenscorrectie-module tussen de filters, en anders zelf een circulair masker maken met de gradient-tool en dan curves/levels/etc.
- Godspeed
Ik heb inderdaad onder Filter > Render > Lens Flare en Lighting Effects het een en ander kunnen vinden. Dankjewel!
- markk
@Martijn M: Ik vind 'em erg leuk, alleen hij lijkt wat scheef te staan. Dat zou ik rechtzetten.
Ben zelf net terug van 2 weekjes vakantie. O.a. dagje Venetie gedaan en bij zonsondergang wat foto's kunnen maken. Ben nog veel aan het uitzoeken maar onderstaande is een (bijna) onbewerkte HDR die zo uit Photomatix kwam rollen toen ik 'em de 9 raw images gaf.

Overigens bewust gekozen voor het sterke HDR effect (in Photomatix de "Painterly" pre-set). Vond ik wel bij de foto passen...
Mark.
Ben zelf net terug van 2 weekjes vakantie. O.a. dagje Venetie gedaan en bij zonsondergang wat foto's kunnen maken. Ben nog veel aan het uitzoeken maar onderstaande is een (bijna) onbewerkte HDR die zo uit Photomatix kwam rollen toen ik 'em de 9 raw images gaf.

Overigens bewust gekozen voor het sterke HDR effect (in Photomatix de "Painterly" pre-set). Vond ik wel bij de foto passen...
Mark.
- KW
Gave foto Mark. Maar hoe krijg je met 9 foto's zo'n onbewogen water en die bootjes op dezelfde plek?
Het HDR-effect valt me overigens erg mee, 'sterk' wil ik het niet noemen, alleen echt te zien langs de randen van de 2 hoge gebouwen links en rechts in beeld.
Het HDR-effect valt me overigens erg mee, 'sterk' wil ik het niet noemen, alleen echt te zien langs de randen van de 2 hoge gebouwen links en rechts in beeld.
- markk
Materiaal en geluk. De 9 frames zijn binnen circa 1 a 1,5s gemaakt (high speed burst icm met auto bracketing) . Bootjes aan de zijkant bewegen bijna niet en de grote taxiboot komt langzaam recht op me af waardoor er ook weinig zijwaardse bewging in het fotovlak ontstaat.KW schreef:Gave foto Mark. Maar hoe krijg je met 9 foto's zo'n onbewogen water en die bootjes op dezelfde plek?
Heb de fotos nog uit de hand genomen ook
Mark.
- KW
Ow 9 pics in 1 a 1,5 sec, damn da's wel snel, lol nice. En dan ook nog allemaal met belichting. Veranderd dan de sluitertijd of de aperture?
- markk
Hangt er vanaf wat je instelt. Op Aperture priority houd ie aperture (diafragma) vast en wisselt standaard sluitertijd. In combinatie met auto-iso wisselt ie dan ook iso als de sluitertijd te lang wordt. Ook kun je instellen of ie flash wisselt/bracket.KW schreef:Ow 9 pics in 1 a 1,5 sec, damn da's wel snel, lol nice. En dan ook nog allemaal met belichting. Veranderd dan de sluitertijd of de aperture?
Heb nog nooit brackets gemaakt in M-mode of Shutter priority mode. In M-mode moet je instellen wat je wilt, in S-mode doet is denk ik standaard diafragma bracketing. Tenslotte kun je nog white-balance bracketing doen, maar dat heeft niets met HDR te maken.
Overigens is de single frame van bovenstaande foto na bewerking ook erg geslaagd en mooier / scherper dan de HDR hierboven...
Mark.
- markk
OK. Foto's zijn klaar. Zijn er 246 gebleven 
(https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... rdaAug2012)
Het waren me dan ook wel een erg fijne 2 weken. Eerst met de 130i naar Tirol. Daar 2 overnachtingen dus een hele dag om daar van de omgeving te genieten. Daarna 5 nachten door naar noord Italie bij het Levico meer. In een erg gaaf welness resort en net onder de Dolomieten en 20 km van Trento. Kortom zowel welness-, driving- als foto-fun. Tenslotte door voor het laatste weekje naar Garda aan het Gardameer. Op de reis ernaartoe allerlei dorpjes aan de Noord/oost kant bezocht (Riva, Limone, etc.). Rest van de week beetje op Garda zelf en de dorpjes aan de westkant geconcentreerd. En natuurlijk een middag/avond Venetie gedaan.
Qua fotografie erg veel gedaan. HDR's, panorama's, vuurwerk, lange sluitertijden, party/dans, etc.
De selectie van foto's (11 stuks. Bij voorbaat mijn excuses maar minder kon ik niet selecteren).
[1] Oostenrijk, experiment met ND filter, statief en lange sluitertijd

[2] Oostenrijk, de 130i voor de Heiterwangersee.

[3] Oostenrijk, de 130i voor de Plansee.

[4] Het welness resort / Hotel in Levico

[5] Interieur kasteel Trento

[6] Interieur kerkje in Trento

[7] Een experiment: Een HDR foto (3 belichting, over/onder en correct belicht) van 3 lange sluitertijden / ND filter / statief foto's. Lokatie Trento.

(beetje jammer van de lenseflare maar heb genoten van het experimenteren
)
[8] Vuurwerk boven het meer van Caldonazzo (naast Levico meer)

[9] Zonsondergang in Venetie

[10] Idem (single frame van HDR die ik eerder had gepost)

[11] Avondpanorama boulevard Garda

Mark.
(https://picasaweb.google.com/mrkinterne ... rdaAug2012)
Het waren me dan ook wel een erg fijne 2 weken. Eerst met de 130i naar Tirol. Daar 2 overnachtingen dus een hele dag om daar van de omgeving te genieten. Daarna 5 nachten door naar noord Italie bij het Levico meer. In een erg gaaf welness resort en net onder de Dolomieten en 20 km van Trento. Kortom zowel welness-, driving- als foto-fun. Tenslotte door voor het laatste weekje naar Garda aan het Gardameer. Op de reis ernaartoe allerlei dorpjes aan de Noord/oost kant bezocht (Riva, Limone, etc.). Rest van de week beetje op Garda zelf en de dorpjes aan de westkant geconcentreerd. En natuurlijk een middag/avond Venetie gedaan.
Qua fotografie erg veel gedaan. HDR's, panorama's, vuurwerk, lange sluitertijden, party/dans, etc.
De selectie van foto's (11 stuks. Bij voorbaat mijn excuses maar minder kon ik niet selecteren).
[1] Oostenrijk, experiment met ND filter, statief en lange sluitertijd

[2] Oostenrijk, de 130i voor de Heiterwangersee.

[3] Oostenrijk, de 130i voor de Plansee.

[4] Het welness resort / Hotel in Levico

[5] Interieur kasteel Trento

[6] Interieur kerkje in Trento

[7] Een experiment: Een HDR foto (3 belichting, over/onder en correct belicht) van 3 lange sluitertijden / ND filter / statief foto's. Lokatie Trento.

(beetje jammer van de lenseflare maar heb genoten van het experimenteren
[8] Vuurwerk boven het meer van Caldonazzo (naast Levico meer)

[9] Zonsondergang in Venetie

[10] Idem (single frame van HDR die ik eerder had gepost)

[11] Avondpanorama boulevard Garda

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 28 aug 2012, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thom
Mooie foto's Mark! Ik krijg er zin van om weer naar Italië te gaan...
1 opmerking: Volgens mij waren de foto's mooier geweest met die gele auto van jou erop
En daarbij, met een open auto door de bergen is fantastisch!
1 opmerking: Volgens mij waren de foto's mooier geweest met die gele auto van jou erop
-
Xave30
Nrs. 3,8,10 en 11.
Thanks for sharing once more Markk.
Thanks for sharing once more Markk.
- KW
Allemaal erg mooi, maar idem 3, 8, 10 en 11 als uitschieters.
Die single-shot van die HDR-foto is zo als single ook erg mooi, mooier dan de HDR
Die single-shot van die HDR-foto is zo als single ook erg mooi, mooier dan de HDR
- Godspeed
Dat fotograferen gaat je nog lang niet slecht af, Mark! Hele nette foto's. Je 130i staat er ook prachtig bij overigens!
- dvh
Ik blijf het nog even met Iphone foto's doen..

-
Rebel
Fraaie foto's David. Kun je nagaan als jij met een echte camara zou schieten.
Sommige mensen lopen met topgear van 7000 euro en "zien" het gewoon niet of schieten de standaard kiekjes
Sommige mensen lopen met topgear van 7000 euro en "zien" het gewoon niet of schieten de standaard kiekjes
-
MartijnS
Mooie foto's Mark!
Altijd strak werk
Weinig op aan te merken, op die lensflare na dan ..
Bij 9 zou je evt het hoge gebouw links weg kunnen croppen....maargoed, dat is echt het zoeken om het zoeken
Leuke sfeer in die Iphone foto's ook dvh. Almbos misschien?
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest, WRC.

Altijd strak werk
Bij 9 zou je evt het hoge gebouw links weg kunnen croppen....maargoed, dat is echt het zoeken om het zoeken
Leuke sfeer in die Iphone foto's ook dvh. Almbos misschien?
Afgelopen weekend naar Duitsland geweest, WRC.
- dvh
CorrectLeuke sfeer in die Iphone foto's ook dvh. Almbos misschien?
-
MartijnS
Haha 
Kan wel 20 jaar geleden zijn dat we daar met ons opa heen gingen!
Kan wel 20 jaar geleden zijn dat we daar met ons opa heen gingen!