Pontiac Bonneville Convertible (1967)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Aernoudt

Pontiac Bonneville Convertible (1967)

Bericht door Aernoudt » 11 aug 2012, 10:18

Omdat mijn vrouw een stuk minder van 'lekker de bocht door scheuren' houdt dan ondergetekende, maar wel kan genieten van een lekkere dikke V8, begon de zoektocht naar een auto die voor beide leuk is (na heel wat jaartjes vooral in mijn eentje of met vrienden op stap te zijn geweest met (semi) circuit auto's...) ipv een mooie klassieke firebird of GTO.

Die hebben we gevonden in een dikke, full size Pontiac Bonneville Convertible, voorzien van het 400CI (cubic inch) big block met een 4 barrel carburateur. Uiteraard gaat de auto nog wat geupgrade worden (o.a. mooie equal length ceramic coated spruitstukken), maar er moet nog wat worden opgefrist, zoals een nieuwe cabrio kap, en wat bekleding bijvoorbeeld (en wat klein plaatwerk).

Hier vast een paar foto's (filmpje volgt binnenkort ook, want de sound van deze motor is echt heeeeerlijk :headbang: ). Je 'voelt' de v8 motor lopen; zo lekker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snipe

Re: Pontiac Bonneville Convertible (1967)

Bericht door Snipe » 11 aug 2012, 10:20

En hoe doet 'ie het op de Ring?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 11 aug 2012, 10:21

Snipe schreef:En hoe doet 'ie het op de Ring?
Dat kan ik je 26 Augustus aanstaande vertellen :df: Maar dat gaat wel rustig aan worden, met 2 1/2 ton en 4 trommel remmen :mrgreen: De trommelremmen worden nog omgebouwd naar schijven (uiteraard), maar dat is nog wat uitzoek werk mbt hoe dat het beste te doen.
Op de rechte stukken gaat het nog best aardig: de motor heeft (nu) 333PK en 603NM koppel :angel: maar dat wordt nog wel wat meer zodra ik klaar ben.
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 11 aug 2012, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

dvh

Bericht door dvh » 11 aug 2012, 10:29

Immer gerade aus !

ErikS

Bericht door ErikS » 11 aug 2012, 12:26

Lol, wat een ding. Gaaf.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 aug 2012, 15:18

Gaaf ding, inderdaad heerlijk hoe zo'n motor loopt en stationair pruttelt :-)

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 11 aug 2012, 15:24

Altijd fantastisch zo'n wagen, en dan met name het geluid!

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 11 aug 2012, 19:22

Geweldige bak!
Een oud collega van me heeft een Bonneville, maar dan met dak en die is er ook altijd lyrisch over :boogie:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 aug 2012, 20:12

Gaaf apparaat :wave:

Walter

Bericht door Walter » 12 aug 2012, 10:41

Daar val je wel lekker mee op! Ben benieuwd hoe zoiets rijdt, en ook hoe het klinkt (filmpje graag) :TV kijken:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 aug 2012, 10:48

Wat een bazenbak! :hosanna:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 aug 2012, 11:02

Nice :wave: !

Ik heb eigenlijk nooit gelezen hoe het met je vorige project afgelopen is? Is dat ooit afgerond of heb je die auto na de kooi-inbouw (toch?) een schop gegeven?

Shakes

Bericht door Shakes » 12 aug 2012, 11:15

:thumbup: Respect kerel. Mooie keuze(s) gemaakt!

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 12 aug 2012, 17:24

Shakes schreef::thumbup: Respect kerel. Mooie keuze(s) gemaakt!

Filmpje 1: motor starten in de garage (met dank aan Jeroen!):
[YouTube]http://youtu.be/hTIIZ1ano44[/YouTube]

Filmpje 2: 'drive by' vlakbij Bronkchorst (wederom met dank aan Jeroen!):
[YouTube]http://youtu.be/h5QMu50q7G4[/YouTube]

GTRene

Bericht door GTRene » 12 aug 2012, 19:15

Pingus schreef:
Shakes schreef::thumbup: Respect kerel. Mooie keuze(s) gemaakt!

Filmpje 1: motor starten in de garage (met dank aan Jeroen!):

Filmpje 2: 'drive by' vlakbij Bronkchorst (wederom met dank aan Jeroen!):
fixed...
je kan het beste de link pakken vanuit "delen" en dan "lange link"

Walter

Bericht door Walter » 12 aug 2012, 22:05

Hij klinkt precies als de bluesmobile.. ook een 440CI.. lekker hoor! :shakeit:

2000USA

Bericht door 2000USA » 13 aug 2012, 11:50

Heerlijk, lekker genieten met het cruizen!
Ben benieuwd naar de updates! :thumbup:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 13 aug 2012, 14:21

Zaterdag gespot in Arnhem volgens mij :)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 13 aug 2012, 19:02

Dat zou zo maar kunnen, heel wat kilometers gemaakt dit weekend, zowel zaterdag als zondag :) Heerlijk cabrio weer :cool:
Zaterdag de hele dag met mijn vrouw op pad geweest, zondag de hele middag met vrouw, dochter + haar vriend. Lekker wezen cruisen, terrasje pakken. Was top!

Snipe

Bericht door Snipe » 05 sep 2012, 11:09

Pingus schreef:
Dat kan ik je 26 Augustus aanstaande vertellen :df:
Voor de draad ermee!
(Of heeft Jolande Sap haar veto uitgesproken?)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2012, 11:21

Hij is toch groen?

Rosenmölle reed ook in dikke oude Amerikanen, Femke had een oude Benzen (W123 en W116) . Pingus past prima in 't rijtje. Hopelijk is hij niet zo hypocriet als Femke: http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/ ... ezingstijd

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2012, 12:28

De remonderdelen waren niet op tijd dus niet op de Ring gereden helaas.

Groen heeft een wat breder perspectief. Waar het om gaat is niet een hobby auto met een beperkt jaar kilometrage, maar het grote plaatje.

Wat is dat grotere plaatje dan? Als je kijkt naar wat bedrijven moeten betalen voor ruwe grondstoffen en fossiele brandstoffen, de prijsontwikkeling, dan weet je dat er zonder recyling op grote schaal en groene stroom geen concurrentie posite voor Europese bedrijven meer is in de toekomst. het gevolg daarvan is het aantal banen en de salarissen omnder druk komen te staan. Dat heeft weer gevolgen voor de koopkracht. En dat dat weer slecht is voor het MKB behoeft dan niet veel toelichting meer.
Daarom is het van groot belang om dat nu versneld te doen; te meer daar Nederland al erg achterloopt. Een beter voorbeeld zijn bijvoorbeeld onze oosterburen op dit vlak. Die kans hebben wij laten lopen.

Als je dan bedenkt dat het vvd plan (ook icm co2 reductie, waarvoor richtlijnen zijn waar wij ons aan te houden hebben) gebaseerd is op windstroom op land, en er vandaag door de provincie Noord-Holland is besloten om geen windmolens meer toe te stan, dan weet je nu al dat je het zo'n plan dus niet redt.

Meer en mer zullen wij afhankelijk worden van landen waar je liever geen zaken mee doet als die vergroening op grote schaal niet snel wordt ingezet.

Als je hier meer over wilt weten, inclusief de onderbouwing, dan nodig ik je uit om langs te komen. Ik ga hier presentatie's over geven. De data die daar aan tengrondslag ligt is grotendeels uit de jaarrekeningen van griote bedrijven, dus geen gekleurde politieke priet-praat om op voorhadn de wantrouwens weg te nemen ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 05 sep 2012, 12:51

Pingus schreef:De remonderdelen waren niet op tijd dus niet op de Ring gereden helaas.
Zonde, ik was wel benieuwd.

Dat over Sap bedoelde ik niet helemaal serieus, maar heb je bezwaar als ik een overstap van de VVD naar GroenLinks enigszins curieus vind?

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2012, 13:01

Snipe schreef:
Pingus schreef:De remonderdelen waren niet op tijd dus niet op de Ring gereden helaas.
Zonde, ik was wel benieuwd.

Dat over Sap bedoelde ik niet helemaal serieus, maar heb je bezwaar als ik een overstap van de VVD naar GroenLinks enigszins curieus vind?
Zeker jammer :( Had me er best wel op verheugd...

Dat mag uiteraard; zonder uitleg kan ik het mij ook prima voorstellen. Hierboven vast een belangrijk deel van het waarom: de houdbaarheid van NL en Europa.
Het is van belang dat we de souvereiniteit van NL terugwinnen... van de financiele sector welteverstaan. Splitsing van de banken in commerciele en niet commerciele etc. is een andere belangrijke reden.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2012, 14:01

Die strijd om soevereiniteit is imho verspilde moeite. Je kunt je beter druk maken over het ver-democratiseren van Brussel wat nu te langzaam gaat en de overheadkosten op zowel landelijke als Europese schaal terugdringen. We kunnen niet om Brussel heen en de soevereiniteit is welhaast een illusie (en illusies maken je armer...).

Daarnaast is het van groot belang om het toezicht op Brussel aan te scherpen, corruptie tegen te gaan en toch de gang (naar een doorontwikkeling van Europa 1.0) erin te houden. Als GL kun je je dan maar beter vastklampen aan de VVD, ze een schop onder de hol geven om ze wakker te schudden ipv ze steeds maar weer de grond in te stampen. Jouw/jullie strijd zou moeten gaan tegen de SP en PvdA. De PvdA heeft al bewezen een land volkomen naar de klote te kunnen helpen, de SP staat aan de vooravond om dat ook graag te willen doen.

Ik begrijp je keuze voor GroenLinks ook nog niet helemaal, al stem ik landelijk op Rutte en lokaal op een aardige tante van GroenLinks. Hopelijk komen GroenLinks en de VVD in het kabinet, samen met D66 en niemand anders. Dan hebben we een prachtige mix van liberaal, sociaal en groen. Ook al kan het altijd beter, ik denk dat dat het beste is voor Nederland (al dan niet als soevereine staat) en haar bevolking (dat imho allemaal wereldburgers zijn).

Waar GroenLinks steeds de plank misslaat is dat ze nog steeds denken dat politici aan de macht, alle macht in handen hebben om ijzer met handen te breken. Achter een facade van 'duurzaamheid' zitten veel bedrijven (Shell, energiemaatschappijen en andere toko's met hun lobbyclubjes) waar vadertje staat linksom of rechtsom gewoon mede-eigenaar van is. Die bedrijven profiteren en masse van de Co2 emissiehandel, subsidies etc. En Nederland dus ook. Rutte heeft groot gelijk als 'ie zegt dat windmolens draaien op subsidies. Neem zonne-energie in Duitsland als voorbeeld. Nu de subsidies zijn teruggeschroefd, valt 't als een kaartenhuis in elkaar. Lekker duurzaam! Not. Heel veel bedrijven krijgen hoop door de verhoogde omzetten die door subsidies worden 'geboost'. Toch kun je daar niet op bouwen en vertrouwen. Ik heb dat zelf meegemaakt met die ellendige Co2 handel en de EPA's voor o.a. woningen. Allemaal mooie plannen van de overheid, maar door dubbele agenda's werden ze net voor de startdatum teruggeschroefd. De belangen (miljarden) van de overheid in/en onze grote bedrijven zijn simpelweg te groot.

Wil GroenLinks íets doen aan een duurzame toekomst, dan zullen ze daarin een transformatie moeten opstarten. Daar hoor ik ze nooit over want, helaas voor GL, wordt er wel degelijk verduurzaamd en daar wil GL natuurlijk ook weer geen stokje voor steken door de moraalridder uit te gaan hangen op die punten. Pik als GroenLinks de plekken in van ingekakte pvda-ers bij al die grote concern, clubjes en instellingen.

Kortom, ik denk dat het rijden van een Amerikaanse V8 efficiënter is qua energieverbruik, dan het steunen van GroenLinks, door anderen de grond in te boren. Hoe goed bedoeld ook. Ga uit van de eigen kracht van de partij en de personen erachter en vorm een voorbeeldfunctie voor toekomstige generaties. Hoe je daarin je autoliefde moet uitleggen weet ik ook niet, maar daarom stem ik met mijn Jeep alleen lokaal op GroenLinks. Dan blijft 't dorp lekker groen, de huizen daardoor meer waard en krijgt de VVD wat tegenwind als ze hun (goede) plannen smeden en uitvoeren.

Ga dus voor die mix en samenwerking, stop (op Facebook vooral...) met je aanvallen op je toekomstige partners.

Just my 2 cents.

Wanneer doen we in Doesburg een vorkje prikken bij Caldo e Freddo ofzo? :drinking:

Plaats reactie