Zakelijke auto e30 M3 ?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 13:08

Hans GP1630 schreef:Even over die bijtelling.. je blijft altijd bijtelling betalen over de nieuwwaarde al is je gebakkie 100jaar oud.. (dus nieuwprijs van 1907)


Ja en nee Hans lees maar. van de site va nde belastingdienst, alleen de 1e 4 maand geld de bijtelling over de nieuwwaarde, ik denk dat dat is gedaan om mensen af te schrikken.
Vanaf het moment dat uw (bestel)auto ouder is dan 15 jaar, geldt de waarde in het economische verkeer in plaats van de catalogusprijs. Als de auto bijvoorbeeld op 1 mei 2006 15 jaar oud is, wordt voor de eerste 4 maanden uitgegaan van de catalogusprijs. De overige maanden wordt uitgegaan van de waarde in het economische verkeer.

Bron: de belastingdienst

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 29 mar 2007, 13:13

Prachtige auto die Evo2!

Maar Rico, ooit met een E30 M3 gereden??

Als dat is wat je (denkt) dat de auto geweldig maakt...koop zo'n kar onder GEEN Beding zonder eerst te rijden...

Er wordt zoveel over geschreven, maar uiteindelijk ligt het allemaal aan je eigen referentiekader.

Voor mij is de grootste charme van de auto, z'n ''heritage'', alle verhalen, de successen, de gave filmpjes die er van de E30 M3 zijn...

Als het dit voor jou ook is, dan kopen die hap. Je zult er 0,0 spijt van hebben. Nu niet, nooit niet.

Oké dattie een benchmark is (geweest) qua handeling...is natuurlijk ook super. Het rijdt ook lekker, daar niet van...

Maar vandaag de dag...is het niet zo spectacular meer... Je kunt je niet meer basseren op testen van 20 jaar geleden, toen hadden redacteuren ook geheel andere referentiekaders. Zelf rijden is the only solution 8)

En IMO is als je een E30 M3 gaat rijden, is alleen een km-stand van 53k kms weinig waard.

Zelf hebben we een E30 M3 uit België gehaald, een met meer kms...maar ook een waarvan ik alle vorige eigenaren (3) persoonlijk ken. Een met zo'n 17-18k EUR aan rekeningen. Hierdoor bedrijven kunnen bellen die de techniek 12 jaar lang in onderhoud hebben gehad, die de auto herspoten hebben etc. etc.

Hierdoor 99% zeker geweest over evt. schade (aan zowel carosserie/chassis als techniek) e.d.

En, ik weet niet hoeveel kms je wilt gaan rijden...maar nu (incl verzekering, onderhoud, belasting, verbruik) excl afschrijving/evt stijging...kostie rond de 0,70Eur/KM afgelopen jaar.

Al met al, een waanzinnige auto...die niet meer weg MAG.

Ook al kan ik zelf helemaal niet autorijden...

Joep

PS @Rico, als je een keer E30 M3 wil rijden..je komt maar langs!
Hij is dr helemaal klaar voor :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 mar 2007, 13:22

Aha.. kopen die E30 M3 :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2007, 13:25

Joep, helemaal mee eens.

Zo bijzonder is het inderdaad niet meer, wel heel leuk en heel fijn, maar auto's van nu met de onderstellen, megawielen en goede banden van nu, die zijn simpelweg beter. Maar zeker niet altijd leuker...

Voor mij geldt dat een E30 M3 niet 10 keer zoveel meer rijplezier biedt dan mijn aangepaste E30. Het is voor mij de meerprijs niet waard, maar als geld geen reden zou zijn dan is een M3 wel leuker om te hebben. In een goede autocollectie mag 'ie eigenlijk niet ontbreken. :)

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 29 mar 2007, 15:21

M3 E30 CECOTTO MIT 30`KM, 2.HAND, UNFALLFREI, ERSTLACK, SCHECKHEFT, SAMMLERFAHRZEUG AUS MÜNCHEN, macaoblau mit absoluter Werksvollausstattung, Volleder schwarz (original bestellt), essD, BC, Klima, Alarm, Heckrollo, Soundsystem, 16`` BBS dreiteilig, SHZ, ZV, ABS etc.,alles original, originaler Fahrzeugbrief mit 2 Eintragungen, lückenlosestes Scheckheft bei BMW!! Ein absoluter Traum, einer der letzten M3 so wie er sein soll mit fantastischer Laufleistung. Das hat natürlich seinen stolzen, aber fairen Preis: Euro 32950,-. Bei Interesse beantworte ich gerne Ihre Fragen. Bitte keine Zeitdiebe. Für ein nettes Gespräch unter Fachleuten bin ich natürlich immer gerne zu haben. Fahrzeug steht bei BMW Weiss in Aichach.
München - Tel.: 01785091066 - scu@gmx.net - 29.03.2007
Lijkt interessant, zo op het eerste oog 100x beter dan die overprijsde Macau Cecotto voor 29k in DE. Die heeft 84k gelopen en komt ook nog zonder historie...

Joep

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 29 mar 2007, 15:29


Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 15:44

Joep ik heb nog nooit gereden in een e30 M3 ik zal ook zeker niet zo'n auto kopen voordat ik er in heb gereden. Ik ga nog niet in de M3 rijden die ik vermeld in de eerste post voordat ik heb mee mogen rijden met Michel Pol en heel mischien mag ik wel een stukje sturen van Michel.

Als dan de e30 M3 me weet te overtuigen, en dan niet als alternatief voor een hedendaagse moderne auto, maar wel als een "goedkoop" te rijden zakelijke auto (hoop ik dan)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 15:45

achja en als je dat niet snel genoeg vind of niet V8 genoeg dan deze V8 twin turbo :twisted:
[img:600:450]http://www.bmwstyle.ru/pages/gfx/tuning ... /pic05.jpg[/img]
[img:600:450]http://www.bmwstyle.ru/pages/gfx/tuning ... /pic03.jpg[/img]

en euhm nee geen plekje meer vrij hier :lol:

[img:600:450]http://www.bmwstyle.ru/pages/gfx/tuning ... /pic01.jpg[/img]

meer hier;
http://www.bmwstyle.ru/index.php?mid=tu ... ght=tuning

of om het nog vreemder te maken deze met corvette V8 :roll:
[img:974:649]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 420/01.jpg[/img]
[img:640:427]http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 420/06.jpg[/img]

wel wat rustiger onder de motorkap en ruimte voor??

hier meer;

http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01420.htm

en zo zijn er nog wel een paar haha...kope kope M3 E30 :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 15:57

LOL@Rene, nee gewoon standaard is prima LOL

Joep ik heb thuis nog een originele M3 folder liggen. Leuk om die foto's te zien alsof ie nu nog gewoon nieuw te koop is.

Folder maakt me ook wel weer enthousiast als ik hem doorblader. Is eigenlijk ook niet goed :roll: :lol:

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 29 mar 2007, 16:17

De V8 van Wayne is erg mooi idd! Ding weegt ook nog geen 1000kg geloof ik.

En @Rico realiseer je dat de M3 van Michel wel een geheel andere beleving is als een redelijk standaard auto. Niet zozeer door andere nokkenassen, hogere compressie, powerflex rubbers. Maar wel door de CF Airbox (totaal andere sound), en uiteindelijk (door al die zaken samen)70pk meer als std...

Als je een standaard M3 wilt kopen, óók daar mee rijden...anders krijg je een vertekend beeld ben ik bang!

Joep

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 29 mar 2007, 16:35

Rico. Neem nou een E500 uit 1992. Ook 15 jaar. Rechtuitbrander met dikke V8, automaat en lekkere stoelen, comfort, 4-deuren en 250km/h

:)

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 29 mar 2007, 17:04

Dennis Cavallino schreef:Voor mij geldt dat een E30 M3 niet 10 keer zoveel meer rijplezier biedt dan mijn aangepaste E30. Het is voor mij de meerprijs niet waard, maar als geld geen reden zou zijn dan is een M3 wel leuker om te hebben. In een goede autocollectie mag 'ie eigenlijk niet ontbreken. :)
E30 325-M3 scheelt niet zo veel inderdaad. Helemaal niet als je gaat aanpassen. De M3 is standaard wel sneller (meer als ik dacht), maar voor het plezier/euro is de 325 beter.
De M3 ziet er alleen nu nog gaaf uit, en de 3xx niet meer. Zijn gewoon gedateerd en niet (nog) niet genoeg voor de klassiekerstatus.

Ik rij de M3 inmiddels al bijna 5 jaar, al meerdere malen willen verkopen en toch altijd blijven rijden. Blijft gewoon een gave pretmachine. Ik zou niet weten wat er bij in de buurt zou moeten komen qua lol voor hetzelfde geld. (en dan dus niet de belachelijke +17k)
Ca. 200pk is tegenwoordig niet extreem meer. Aan de ander kant, het is genoeg om redelijk vlot naar een hele dikke 200km/h te gaan en dat is op de rustige weggetjes waar ik kom nog geen eens nodig/haalbaar.
Dus geen CBR's rijden, maar lekker naar je werk rallyen. Ideaal :lol:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 29 mar 2007, 17:08

Hans GP1630 schreef:Even over die bijtelling.. je blijft altijd bijtelling betalen over de nieuwwaarde al is je gebakkie 100jaar oud.. (dus nieuwprijs van 1907)
Fout, als de auto 15 jaar of ouder is dan tel je slechts bij over de dagwaarde!

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 mar 2007, 19:14

jaja.. dat weet ik nu wel.. :roll:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 29 mar 2007, 19:26

Rico v Velzen schreef:
Hans GP1630 schreef:Even over die bijtelling.. je blijft altijd bijtelling betalen over de nieuwwaarde al is je gebakkie 100jaar oud.. (dus nieuwprijs van 1907)


Ja en nee Hans lees maar. van de site va nde belastingdienst, alleen de 1e 4 maand geld de bijtelling over de nieuwwaarde, ik denk dat dat is gedaan om mensen af te schrikken.
Vanaf het moment dat uw (bestel)auto ouder is dan 15 jaar, geldt de waarde in het economische verkeer in plaats van de catalogusprijs. Als de auto bijvoorbeeld op 1 mei 2006 15 jaar oud is, wordt voor de eerste 4 maanden uitgegaan van de catalogusprijs. De overige maanden wordt uitgegaan van de waarde in het economische verkeer.

Bron: de belastingdienst
Nopes, beter lezen Rico ;) Het is een voorbeeld. De wagen wordt op 1 mei 15 jaar oud. Het boekjaar is gemakshalve van 1 jan t/m 31 dec. Daarom de eerste 4 maanden een bijtelling over de cataloguswaarde.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 19:29

Ah, inderdaad niet goed gelezen.

De bottomline is dat een 15 jaar oude zakelijk interssant kan zijn.

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 29 mar 2007, 19:33

[IMG:800:600]http://i73.photobucket.com/albums/i207/ ... MG1130.jpg[/img]
nog 1,ooh wat is ie mooi in het rood........

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 29 mar 2007, 19:36

Die bottomline heb je scherp gelezen :P, zakelijk kan je winst redelijk drukken voor eigenlijk pure hobby, zonder dat je jezelf er mee in de vingers snijdt (bijtelling).
Stel je zou heel veel km's zakelijk rijden en je wilt daar een euro uit slaan, is dit misschien wel een optie: http://www.budgetbenz.nl/voorraad.php?pagina=4, maar gezien jouw km-trage zou ik idd een 'leuke' oude auto kopen :).

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 mar 2007, 19:43

@Rene: die M3 met Corvette V8 blok is natuurlijk vloeken in de kerk hè, dat kan echt niet. En zo te zien is het een blok uit een Vauxhall Monaro / Pontiac GTO.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 20:01

Joop schreef:@Rene: die M3 met Corvette V8 blok is natuurlijk vloeken in de kerk hè, dat kan echt niet. En zo te zien is het een blok uit een Vauxhall Monaro / Pontiac GTO.
haah dat dacht ik ook, vloeken in de kerk :lol: je houd wel ruimte over schijnbaar en misschien zelfs lichter maar als ik een snelle BMW bouwde ging er wel een BMW motor in, genoeg keuze lijkt me...

Kijk in een Marcos of TVR kan een chevy V8 heel goed en is vrij betrouwbaar ook en tuning spul genoeg van :lol:
Lijkt me wel lache hoor, kom je met een BMW E30 M3 aan (4cill originl) en dan maakt ie een amerikaans V8 geluid...maar zou me dood schamen op een bmw meeting en dan de kap openen...lijkt me dat je dan wel wat uit te leggen hebt.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 29 mar 2007, 20:47

Dat is snel genoeg uitgelegd als je een sprintje trekt :lol:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 29 mar 2007, 21:01

Mooi topic, echter 2 vragen:

Stel Rico koopt de M3 e30 voor € 26K, krijgt hij dan bijtelling over de aanschafwaarde (26K dus) of de dagwaarde wat ze gewoonlijk opbrengen?


Stel je hebt al een auto met bijtelling en je neemt voor de hobby zo'n M3 (of iets gelijks :wink: ) erbij, hou je dan bijtelling enkel over de (duurdere 1e) auto die je al hebt of wat?

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5441
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 29 mar 2007, 21:14

Dan krijg je volgens mij bijtelling over beide. En bijtelling van de e30 gaat over de dagwaarde van degelijke auto's dus richting 10-15k, zou het daar i.i.g. op houden, lijkt me ook goed verdedigbaar.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 23:28

Zit net de nieuwe BMWCAR van april te lezen, staat er een reportage in over precies dit model in deze kleur :? bizar.

Elmar in principe is het verdedigbaar dat je een bedrag betaald over de dagwaarde die door een erkend taxateur is bepaald, over het algemeen vind de fiscus dat acceptabel.

Wat betreft de bijtelling over meerdere auto's JA. Voor Elke auto moet bijtelling worden betaald als je geen sluitende kilometeradministratie bijhoud.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 23:31

Joep ik begrijp dat Michel zijn auto niet helemaal meer te vergelijken is met een standaard auto, maar het gaat mij om de algemene indruk is die positief dan ga ik werk maken van de EVO2. Een proefrit zal dan daar ook onderdeel van zijn. Ik zal ook een M3 expert mee willen hebben, niet allemaal gelijk de vinger opsteken nu :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], nickdoesburg, Thomas H, Will F. en 12 gasten