Driften lukt niet ESP wil niet uit

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Driften lukt niet ESP wil niet uit

Bericht door Spijkerhard » 10 aug 2012, 22:15

Als de motor een beeeetje fatsoenlijk loopt is de motor alleen al de aankoopprijs waard...
(dus of je t kunt vertrouwen?)

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 aug 2012, 01:04

Vooropgesteld, ik ken de auto niet.

Wat verwacht je er van? Dat is belangrijk om te weten om je vraag te beantwoorden. Mijns inziens krijg je voor 2900 Euro een standaard E36 waar een M3 blok hobbymatig ingeknutseld zit. Verwacht van de staat van de auto niet te veel, want zoals Spijker al aangaf zit het geld m in het blok. Dus geen rubbers gedaan, geen onderstel en de nodige cosmetische gebreken.
Alles wat beter is dan bovenstaand mag je beschouwen als bonus.

Je zult toch echt met eigen ogen moeten gaan kijken of het een buitenkansje is, aangezien we niet weten welke punten voor jou belangrijk zijn. Succes in ieder geval.

Alexander Belder

Bericht door Alexander Belder » 16 aug 2012, 12:22

Arjan B schreef:Ja, de prijs is niet slecht, 2900euro, dan is er ruimte over voor onderhoud en overige kosten. Er is me verteld dat de airco werkte (is een pluspunt), maar verder kon hij me niks vertellen.

http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/m3 ... tails.html
Ik ben bij deze auto wezen kijken, niet voor de auto maar voor het blok.
Bij aankomst gelijk even naar het oliepeil gekeken, maar de pijlstok bleef droog.
Ze hebben er 2 liter bijgedaan en stond toen het net op het minimum.
Motor start en loopt goed en gaf geen pluim.
Alleen vroegen we ons af waar die 3 liter olie was gebleven.
Toen men de auto naar buiten reed voor een proefrit lag een deel van de olie op de vloer.
Tijdens het rijden begon het naar olie te ruiken, even gestopt kap opengedaan en rookwolken kwamen tussen de motor vandaan. :(

De wagen zelf is een barrel, in beide torens waar de voorveerpoten in zitten zijn gescheurd (30mm), en carrosserie is rot.
Bij optrekken en afremmen zwabbert de wagen van links naar rechts, en hoor je knak geluiden onder de wagen vandaan komen.

Sper zit er niet op of is ver versleten.
Remmen zijn wel M3.
Ophangingrubbers zijn helemaal verteerd.
Airco werkt niet riem was verwijderd en poelie was verroest.
Verder zijn er nog veel kleine dingen die het niet doen.

Ik heb hem maar laten staan. :wink:

Niels N

Bericht door Niels N » 16 aug 2012, 12:58

Alexander Belder schreef: Ik heb hem maar laten staan. :wink:
Verstandig :wink:

Het kon ook eigenlijk niet anders voor die prijs.

Arjan B

Bericht door Arjan B » 16 aug 2012, 19:37

Bedankt Alexander,
Laten staan dus, is een engelse m3 niks voor je?

Er zijn variabele voedingen binnengekomen voor de slk. Hiermee wil ik de auto computer foppen door de g-sensor en stuurwielsensor los te koppelen en een constant signaal door te geven aan de computer. Deze denkt dat het stuurwiel rechtuit staat en de computer meet ook geen vreemde krachten in de auto en zal niet willen ingrijpen wanneer een drift wordt ingezet. Ik hoop dat ik hiermee wegkom, waarschijnlijk zal de wielsensor zien dat de achterwielen sneller gaan draaien en willen ingrijpen, ben benieuwd..

Alexander Belder

Bericht door Alexander Belder » 16 aug 2012, 22:31

Arjan B schreef:Bedankt Alexander,
Laten staan dus, is een engelse m3 niks voor je?
Ja, daar was ik ook al naar aan het kijken.
Word het gelijk een 3.2, staan er genoeg op dat eiland. :D

2000USA

Bericht door 2000USA » 17 aug 2012, 10:00

Arjan B schreef: Er zijn variabele voedingen binnengekomen voor de slk. Hiermee wil ik de auto computer foppen door de g-sensor en stuurwielsensor los te koppelen en een constant signaal door te geven aan de computer. Deze denkt dat het stuurwiel rechtuit staat en de computer meet ook geen vreemde krachten in de auto en zal niet willen ingrijpen wanneer een drift wordt ingezet. Ik hoop dat ik hiermee wegkom, waarschijnlijk zal de wielsensor zien dat de achterwielen sneller gaan draaien en willen ingrijpen, ben benieuwd..
Goed bezig, mooi dat je het nog niet opgeeft! :thumbup:

Hopen dat het lukt, hou ons op de hoogte!

Arjan B

Bericht door Arjan B » 01 sep 2012, 22:27

Morgen gaat de slk onder het mes. :wave:

Hier een afbeelding wat de bedoeling is om de anti slip systemen te omzeilen.

De computer gaat een standaard signaal krijgen wanneer de schakelaar wordt omgezet van de stuurwielsensor en de G-sensor en zal niet ingrijpen als je een drift inzet.

De snelheids sensoren van de achterwielen worden, als de schakelaar wordt omgezet, gekoppeld aan de voorwielen zodat de computer op alle 4 wielen dezelfde snelheid meet en weer niet zal ingrijpen als de achterste wielen gaan spinnen.

Met als resultaat een SLK die eindelijk driftend de bocht door kan, donuts kan maken, ik hoop dat het gaat lukken :df:
Bijlagen
Wielsensor.jpg
Wielsensor.jpg (604.63 KiB) 967 keer bekeken
ESP omzeilen stuur yaw sensor.jpg
ESP omzeilen stuur yaw sensor.jpg (448.61 KiB) 967 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2012, 23:00

gelukkig leg je uit wat de bedoeling is want tekening lezen is niet aan mij besteed :mrgreen:

zal mij benieuwen, maareuh werkt die sensor niet ook voor bv je ABS oid?

Arjan B

Bericht door Arjan B » 02 sep 2012, 20:38

Vanmiddag begonnen met het aanpassen van de electronica om de slk te kunnen laten driften.

De CAB computer (Controller Anti Brake) regelt het ABS, ESP, BAS, ASR, etc. Deze moet aangepast worden door een paar draden te gaan verleggen.
Eerst het stroom eraf van de CAB computer, dus zekering 17 en 18 (dat staat in het boekje) eruit getrokken. Even checken of inderdaad de spanning eraf was met een multimeter en er staat nog steeds spanning erop. :?
Vreemd....
De voedingskabels van de CAB computer gevolgd en nu zat er naast de accu nog een klein zwart bakje, nooit opgevallen :( . Na openen zaten hier nog 6 zekeringen verstopt. De zekering die naar de CAB computer loopt (zekering Nr3), eruit gehaald en toch maar eens een proefritje wagen.
De electronica grijpt NIETin als de auto in een drift wordt gezet, de motor houdt niet in, achterwielen gaan netjes spinnen als een dolle.
Een nadeel, naast de anti slip regelingen wordt ook het ABS uitgeschakelt, maar thats it.

Dus een hoop werk bespaart gebleven, dus geen solderen, maar gewoon een zekering eruit en gaan. Nu een extra set velgen met banden op de kop zien te tikken en oefenen..

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 sep 2012, 21:09

Mooi nieuws! :cool:

2000USA

Bericht door 2000USA » 03 sep 2012, 21:55

:wave:
:thumbup:
De aanhouder wint!

Plaats reactie