Driften in de sneeuw ging prima, wel hoorde ik tijdens het driften dat het esp nog steeds werkte, de auto remde nog steeds via de achterwielen maar hij bleef in een drift (op sneeuw).
Bij hogere snelheid (50km/hr) krijg ik de auto niet in een drift, het vermogen gaat weg en de auto remt heftig en dit met de ESP uit.
Nu heb ik gelezen dat je het stabiliteitssysteem uitzet, dat dit toch niet helemaal gebeurt, bij meerdere merken wordt er dan wat meer slip toegestaan, maar als je het te bont maakt grijpt het systeem toch in.
Zekering van de ABS/ESP eruit gehaald, een foutmelding is te lezen in het dashbord dat ESP/ABS niet werkt, maar wanneer je aan het stuur rukt en op het gas gaat om de auto in een slip te krijgen kakt ineens de motor in, geen vermogen meer, dus de auto grijpt weer in, balen.
Nu weer gelezen dat je de ESP sensor (draaisnelheidssensor) kunt deactiveren en het systeem is uit en je kunt er nu lustig op los driften (werkt voor Nissan 350Z), helaas, het vermogen gaat er weer af en driften is onmogenlijk.
Ik baal als een stekker.

Ik zit nu te denken om:
A) uitgaande spanning van de ESP (draaisnelheidssensor, soort g kracht metertje) sensor op 2.5volt te zetten, dan denkt de auto dat je continu rechtuit rijdt.
B) stuuruitslag sensor te deactiveren, dan ziet de computer niet wat de stand van het stuur is en kun je het stuur omgooien om de auto in een drift te krijgen.
C) de snelheidssensoren op de achterwielen te linken aan die van de voorwielen, zo denkt de computer dat alle 4 wielen even hard draaien en meet geen doorspinnend wiel.
Is het wat om deze opties uit te proberen, of...Mis ik iets?, vergeet ik iets?. Alle hulp is welkom, dat ding moet gewoon dwars kunnen.