Ik heb het hele topic doorgelezen en vind het een meer dan interessante materie, aangezien ik de standaard rommel onder de E39 M5 weg wil hebben...
Rommel staat er zeer bewust, want wat mij betreft heeft BMW daar zeker een grote flater begaan detijds, totaal niet opgewassen op wat de wagen kan. Nu realiseer ik me ook wel dat BMW er niet vanuit gaat dat mensen bijna altijd 200+ rijden, maar ik verwachte toch echt wel betere remmen onder een wagen van 400PK dan wat BMW er onder gezet heeft.......
Probleem is echter dat als ik op zoek ga naar upgrade spul je of weinig vind (VREEMD) of je portemonne open kunt gaan trekken. Zo heb ik al offertes aangevraagd bij Stoptech etc en een gemiddelde prijs voor een Big Brake Kit doet rond de 5000 euro (voor en achter).....Om heel eerlijk te zijn vind ik dat een beetje over de top, helemaal voor de km's per jaar die ik rijd, maar als ik ze rijd gaat het weliswaar met een niet standaard snelheid
Ik moet er heel eerlijk bij zeggen dat ik vind dat de remmen ook in een enorm warme omgeving zitten, iets wat de remkracht ook niet echt bevorderd. Een oplossing daarvoor is om de remmen meer koeling te geven dmv. gaten te boren in de voorbumper, maar ik houd gewoon van een orginele look dus daar zit ik niet echt op te wachten. Mijn garage opperde om Hawk blokken te monteren, deze kwamen ook voorbij in dit topic (verschillende soorten), maar dan heb ik nog steeds goede remschijven nodig, die wel met enorme hitte overweg kunnen, want ik lees veel te vaak dat schijven krom trekken bij een E39 (standaard probleem dus

).......
Ben even benieuwd naar de suggesties, immers hoe meer mensen hoe meer ideeen (ben nu eigenlijk al bijna 2 maanden op zoek) Een idee voor wat ik slecht noem, als ik bij 270 moet afremmen omdat er in de verte een rijtje vrachtwagens rijd met auto's er tussen, is bij 160 per uur de remkracht weg en rem ik bijna puur op ABS.....
Door dit probleem moet ik zelfs in NL veels te veel naar mijn zin anticiperen en grote gaten laten vallen omdat de wagen een naar mijn zin te lange remweg heeft. UIteraard worden deze gaten opgevuld door andere weggebruikers. Ik heb overigens het remsysteem al laten nakijken of er een ander probleem aan de hand is, dit is dus niet het geval. Dat de remmen standaard in een warme omgeving zitten schijnt een bekend probleem te zijn bij deze wagens.....
Nogmaals suggesties zijn welkom, ik heb ook al gekeken op het duitse M forum, maar daar mag ik geen lid van worden momenteel, jammer want er rijden daar wat meer E39 M5's rond dan hier in NL. OP het M5board word vrij vlot overgestapt naar Stoptech, maar meestal alleen voor (en dat vind ik dan weer geen porum

)
Groeten,
Eric