Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 09:55

1 van de chauffeurs komt net terug met een hele serie verlichte waarschuwingslampjes in de tellerklok, net de computer er aan gehangen en zowel opgeslagen als actief geeft hij "P0652 sensor referentiespanning B: te laag".
Ik ga hem dalijk op de brug zetten want onder het rijden voel ik linksvoor iets rommelen maar wat kan hier ondertussen gebeurd zijn? De lampjes zijn allen gaan branden onder lichte remdruk toen de chauffeur een afslag moest nemen. Het betreft een Sprinter met eerste toelating vroeg in 2010.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Bericht door Richard430 » 01 aug 2012, 18:54

Heb je beschikking over Stardiagnose?

erwin20vt
Berichten: 800
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Bericht door erwin20vt » 01 aug 2012, 19:55

Is een controle spanning binnen in de Ecu, aan sensoren meten heeft in dit geval weinig zin, massa kabels en spanning toevoer (zekeringen) goed controleren.

heb je de abs/esp ook al uitgelezen, P0652 is een motorstoring.

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Re: Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Bericht door InjectTheVenom » 01 aug 2012, 20:14

Richard430 schreef:Heb je beschikking over Stardiagnose?
Het enige wat we op de zaak hebben is een eenvoudige code uitlezer/resetter, voor meer gaan we altijd naar de dealer. Bij gerine snelheid zou hij ook nogal sloom zijn en vanaf 80 tot 100 trekt hij pas weer door.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8717
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 aug 2012, 08:47

Gewoon uit laten lezen.

Mijn pa had dat pas ook met zijn C220CDI. Dachten allemaal LMM en bleek na uitlezen een druksensor van de DPF te zijn. Geeft niks....die laatste is gelukkig 200,- goedkoper dan de LMM.

Dus gewoon ff uitlezen. Gokken wordt steeds lastiger bij moderne auto's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast