1 van de chauffeurs komt net terug met een hele serie verlichte waarschuwingslampjes in de tellerklok, net de computer er aan gehangen en zowel opgeslagen als actief geeft hij "P0652 sensor referentiespanning B: te laag".
Ik ga hem dalijk op de brug zetten want onder het rijden voel ik linksvoor iets rommelen maar wat kan hier ondertussen gebeurd zijn? De lampjes zijn allen gaan branden onder lichte remdruk toen de chauffeur een afslag moest nemen. Het betreft een Sprinter met eerste toelating vroeg in 2010.
Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI
- InjectTheVenom
- Richard430
Re: Remprobleem Mercedes Sprinter 311CDI
Heb je beschikking over Stardiagnose?
-
Is een controle spanning binnen in de Ecu, aan sensoren meten heeft in dit geval weinig zin, massa kabels en spanning toevoer (zekeringen) goed controleren.
heb je de abs/esp ook al uitgelezen, P0652 is een motorstoring.
heb je de abs/esp ook al uitgelezen, P0652 is een motorstoring.
- InjectTheVenom
Het enige wat we op de zaak hebben is een eenvoudige code uitlezer/resetter, voor meer gaan we altijd naar de dealer. Bij gerine snelheid zou hij ook nogal sloom zijn en vanaf 80 tot 100 trekt hij pas weer door.Richard430 schreef:Heb je beschikking over Stardiagnose?
- Martin van der Zwaard
Gewoon uit laten lezen.
Mijn pa had dat pas ook met zijn C220CDI. Dachten allemaal LMM en bleek na uitlezen een druksensor van de DPF te zijn. Geeft niks....die laatste is gelukkig 200,- goedkoper dan de LMM.
Dus gewoon ff uitlezen. Gokken wordt steeds lastiger bij moderne auto's.
Mijn pa had dat pas ook met zijn C220CDI. Dachten allemaal LMM en bleek na uitlezen een druksensor van de DPF te zijn. Geeft niks....die laatste is gelukkig 200,- goedkoper dan de LMM.
Dus gewoon ff uitlezen. Gokken wordt steeds lastiger bij moderne auto's.