Ik kom wekelijks in huizen van 1 a 1,5 miljoen (en duurder) , maar "vreemd" genoeg rijden die mensen vaak goedkopere auto's als driekwart van DF

Je begrijpt me niet goed geloof ik. Wat ik wil zeggen is dat je op basis van alleen de oppervlakte gewoon helemaal niets kunt zeggen over de prijs. Het gaat om de kwaliteit van de gebruikte materialen, de hoeveelheid ervan en het aantal manuren dat daarvoor benodigd is. En stel dat we even alleen het onderhoud pakken, dan zal een tuin van 750m2 vol met grindtegels en 2 plantenbakken goedkoper in onderhoud zijn dan 750m2 tuin dat omgetoverd is in een "sprookjespark".RVV schreef:In het totaal 6 manuren. En er staan echt geen 2 hortensias bij mij in de tuin.
FUCK, ik wilde die opmerking net makenHielke schreef:Wat kost het asfalteren van een stuk van 8 bij 25?
Als je dat wilt en je wilt het goed doen, dan is het ongeveer 3 keer duurder dan straatwerk.Maus335i schreef:FUCK, ik wilde die opmerking net makenHielke schreef:Wat kost het asfalteren van een stuk van 8 bij 25?Gewoon asfalteren die hap, geen gezeik met onderhoud
Pff.....2 daagjes werk maar hoor ! Met een Hunklinger op de Schaeffer !Luco schreef:Hekwerk met poort, split en straatwerk heb ik ook laten doen.
700m2 straatwerk doe je niet ff zelf
Zeker niet als er dan ook een paar putten in moeten, anders wordt het zon zwembad.(...)
jajaJP schreef:Pff.....2 daagjes werk maar hoor ! Met een Hunklinger op de Schaeffer !Luco schreef:Hekwerk met poort, split en straatwerk heb ik ook laten doen.
700m2 straatwerk doe je niet ff zelf
Zeker niet als er dan ook een paar putten in moeten, anders wordt het zon zwembad.(...)
EensArthur schreef:Weer zo typisch NL dit.
Ook eens. Al geef je 100K aan een tuin uit. Als je het kan betalen, so what. Zodra je weer met je kop boven het maaiveld komt....Arthur schreef:Zo lang je over de luxe beschik dat je het kan uit besteden dan doe je dat toch lekker? Kun je dat niet meer dan zien je dan wel weer verder. En wil je dat niet, dan doe je het lekker zelf. :
Ik weet dat hij geen personeel heeft. Maar buiten dat is het toch niet "mijn" probleem dat hij zulke tarieven hanteert? Hoe hij zijn bedrijfszaken geregeld heeft boeit me al helemaal niet. Wel welk resultaat in kan verwachten. Het is in ieder geval een harde werker, die met het juiste gereedschap er in rap vlot tempo door heen gaat. Kijk ik zit al 10 jaar bij deze beste man, ik heb inderdaad niet zo'n zicht op wat andere hoveniersbedrijven vragen. Ook nooit naar geïnformeerd. Of datgene wat ik betaal representatief is? Geen idee. Ik geef alleen maar aan wat ik betaal en welk werk er voor wordt verzet.Van dat verdiende geld moet hij onder andere z'n apparatuur, tuingereedschap, auto, pand en werknemers onderhouden. Ik vind het knap, maar als dat aan die kant van Nederland kan, dan zal dat wel. Blijft toch nog wel de vraag of jij voor dat geld het risico van eigen ondernemerschap wilt nemen...
20k , gtfoh
Rebel schreef:Leuke kindervriendelijke tuin Rico. Gelijk heb je. Ik kan je voorgaande posten nu ook enigzins begrijpen. Maar laten we nu niet allemaal foto,s gaan plaatsen van onze tuinen etc. want die polen hebben ook internet. Moet wel leuk blijven.
@Arthur
LOL!RVV schreef:Rebel schreef:Leuke kindervriendelijke tuin Rico. Gelijk heb je. Ik kan je voorgaande posten nu ook enigzins begrijpen. Maar laten we nu niet allemaal foto,s gaan plaatsen van onze tuinen etc. want die polen hebben ook internet. Moet wel leuk blijven.
@Arthur
Hoezo de Polen hebben internet, of ben je soms bang dat die het voor 10 euro per uur doen![]()
.
Gebruikers op dit forum: beske, Darudevampire, erwin20vt, Google [Bot], SlowCo, Ti-Tourist (Erik) en 9 gasten