Downsizen met Emiel’s; C30 2.0
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Downsizen met Emiel’s; C30 2.0
Dat is dus Zweeds voor brandweerauto, zoals ene Tim N de auto zo graag noemt.
Dit 'mijn auto' topic gaat dus over mijn brandweerrode S60 2.4T uit 2002. Ik kwam uit een '94 850 T-5 en wilde graag iets anders, wel weer een Volvo, met turbo, donker interieur, open dak en een handbak. Een paar S60 T5's proefgereden, die net niet aan die eisen voldeden. Uiteindelijk bij een collega dealer een rode S60 gevonden. Een keer wat anders dan antraciet, of zwart. De 2.4T is het minder snelle broertje van de T5, standaard 200pk met een lowpressure turbo.
Ik ga even door 2.5 jaar heenvliegen met foto's...
Gekocht eind 2009 met 154000 kilometers op de klok, zo stond ie erbij in de advertentie;
Wheelgapkills?
Dat kan natuurlijk niet, na eerste inspectie op de zaak bleek dus dat er nivomats (belasting afhankelijke schokdempers) achter zaten icm met verlaginsveren, en die combinatie kan niet. Snel via een vriend standaard sport schokdempers eronder gevrot. Oude wielen heel snel verkocht en een setje oem Capella's eronder gezet;
Het is inmiddels 2010 en begin met aan bepaalde dingen te ergeren, die puist van de afneembare trekhaak en dat lullige uitlaatpijpje dat verchroomd naar beneden staat te kijken.
S60R achterbumper gescoord voor veel en een JT catback eronder. Beetje geluid erbij, uitlaat die recht achter de auto uitkomt en de trekhaak weg
Achterkant klaar! Nu die voorkant...een S60R voorbumper is natuurlijk mooi, maar bijna 700 euro voor een bumper zonder randdelen is te gek. Met veel geluk op MP een S60 Sport voorspoiler gevonden, dat is een uitvoering met net iets teveel tupperware gehalte, maar die lip staat wel lekker. Tuinhuisje ingericht als spuitcabine en gaan.
In twee delen zodat het niet teveel rood werd, op de auto (het aanmeren op de stoepranden is begonnen):
Maart 2010 was de eerste Ringdoop (bij Pension Sonnewende, aanrader);
Standaard 305mm schijven zijn dus onder de maat voor de Ring, de wegligging was wel veel beter dan de 850.
Via de US voor een schijtprijs een set 330mm R klauwen op de kop getikt. Aangezien ik de velgen wel wilde behouden moest ik naar een 10mm spacer.
Eind 2010 was daar de eerste aanraking met de term Driving-Fun.com, eerste trackday;
Leuk hoor, in de regen. Leer ik iedere keer veel van.
Af en toe moet je bloeden (maart 2011);
De bak lekte iets op de bakhelften, bij de Volvo M56 bak is dat redelijk eenvoudig los te halen. Tevens begon mijn dubbelmassa vliegwiel te klapperen en was de krukaskeerring aan het zweten...dus de hele koppelingbende vervangen, bak losgehaald en opnieuw afgekit, daar zat af-fabriek heel weinig kit op.
In de zomer van 2011 nog deelgenomen aan de trackday van DF op Zandvoort:
Lekker rollen met die body...
Na de grote reparatie gewoon lekker kilometers kunnen maken, ondertussen alle turboslangen en vacuumslangen vervangen, remblokken rondom vervangen en schijven afgedraaid. Ondanks die ene rib uit m'n lijf probleemloos. Geen rammeltjes, kraakjes, niks.
Wel wat plannetjes voor 2012, velgen, banden en toch iets met die rijhoogte doen.
Dit 'mijn auto' topic gaat dus over mijn brandweerrode S60 2.4T uit 2002. Ik kwam uit een '94 850 T-5 en wilde graag iets anders, wel weer een Volvo, met turbo, donker interieur, open dak en een handbak. Een paar S60 T5's proefgereden, die net niet aan die eisen voldeden. Uiteindelijk bij een collega dealer een rode S60 gevonden. Een keer wat anders dan antraciet, of zwart. De 2.4T is het minder snelle broertje van de T5, standaard 200pk met een lowpressure turbo.
Ik ga even door 2.5 jaar heenvliegen met foto's...
Gekocht eind 2009 met 154000 kilometers op de klok, zo stond ie erbij in de advertentie;
Wheelgapkills?
Dat kan natuurlijk niet, na eerste inspectie op de zaak bleek dus dat er nivomats (belasting afhankelijke schokdempers) achter zaten icm met verlaginsveren, en die combinatie kan niet. Snel via een vriend standaard sport schokdempers eronder gevrot. Oude wielen heel snel verkocht en een setje oem Capella's eronder gezet;
Het is inmiddels 2010 en begin met aan bepaalde dingen te ergeren, die puist van de afneembare trekhaak en dat lullige uitlaatpijpje dat verchroomd naar beneden staat te kijken.
S60R achterbumper gescoord voor veel en een JT catback eronder. Beetje geluid erbij, uitlaat die recht achter de auto uitkomt en de trekhaak weg
Achterkant klaar! Nu die voorkant...een S60R voorbumper is natuurlijk mooi, maar bijna 700 euro voor een bumper zonder randdelen is te gek. Met veel geluk op MP een S60 Sport voorspoiler gevonden, dat is een uitvoering met net iets teveel tupperware gehalte, maar die lip staat wel lekker. Tuinhuisje ingericht als spuitcabine en gaan.
In twee delen zodat het niet teveel rood werd, op de auto (het aanmeren op de stoepranden is begonnen):
Maart 2010 was de eerste Ringdoop (bij Pension Sonnewende, aanrader);
Standaard 305mm schijven zijn dus onder de maat voor de Ring, de wegligging was wel veel beter dan de 850.
Via de US voor een schijtprijs een set 330mm R klauwen op de kop getikt. Aangezien ik de velgen wel wilde behouden moest ik naar een 10mm spacer.
Eind 2010 was daar de eerste aanraking met de term Driving-Fun.com, eerste trackday;
Leuk hoor, in de regen. Leer ik iedere keer veel van.
Af en toe moet je bloeden (maart 2011);
De bak lekte iets op de bakhelften, bij de Volvo M56 bak is dat redelijk eenvoudig los te halen. Tevens begon mijn dubbelmassa vliegwiel te klapperen en was de krukaskeerring aan het zweten...dus de hele koppelingbende vervangen, bak losgehaald en opnieuw afgekit, daar zat af-fabriek heel weinig kit op.
In de zomer van 2011 nog deelgenomen aan de trackday van DF op Zandvoort:
Lekker rollen met die body...
Na de grote reparatie gewoon lekker kilometers kunnen maken, ondertussen alle turboslangen en vacuumslangen vervangen, remblokken rondom vervangen en schijven afgedraaid. Ondanks die ene rib uit m'n lijf probleemloos. Geen rammeltjes, kraakjes, niks.
Wel wat plannetjes voor 2012, velgen, banden en toch iets met die rijhoogte doen.
Laatst gewijzigd door EmielS60 op 14 mei 2024, 18:40, 10 keer totaal gewijzigd.
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
2012!
Nieuwe wielen dus, zo saai als ik ben;
Precies dezelfde, maar dan nieuw. Heb nu een vaste winterset en een zomerset.
Nieuwe banden ingerubd op de Ring In maart, 1 dag voor de DF dag aldaar;
Hoe ie het doet op de Ring...eigenlijk best lekker, met de 240pk en 1500 kg is het geen sprinter, vooral bovenin de toeren doet ie niet heel veel, met dat kleine turbootje onder de kap, maar het koppel dat onderin beschikbaar is rijd erg lekker. Wegligging is natuurlijk niet echt ringwaardig te noemen, maar met een beetje moeite krijg je de lage 9 minuten wel in zicht.
Wbt, de zilvere spiegels, in een onoplettend ogenblik één van die olifantoren (de orginele zijn echt huge) kapot gereden, nota bene tegen de V50 van m'n vader...
En dit lag een een 2 jaar klaar.
Via het forum waar ik verblijf/woon hebben we een paar weken geleden een groupbuy georganiseerd van schroesets van BC Racing. Dingen waren in de UK dermate veel goedkoper dan in NL dat we ze daar hebben besteld en opgehaald. Dagje heen en weer via de Eurotunnel.
Natuurlijk haalt BC het niet tov de gerenomeerde merken van ruim boven de 1500 euro, maar dit was zo een koopje dat ik het proberen wel waard vond. Plus dat dit de enige schroefset leverbaar is voor een S60 waar de achterkant ook kan zakken.
Dus sinds afgelopen weekend staat iet beter op z'n wielen. Nu ben ik niet op zoek naar 'stance' (sorry Tim). Bij bij staat rijdbaarheid hoger dan euh...laagheid. Vind een mooi verlaagde 'vlakke' auto mooier om te zien. Ik zit nu al regelmatig aan de grond met de voorkant en aangezien Nijkerk een belachelijk drempel-dichtheid heeft...
Een paar avond/nachtfoto's om het af te sluiten, helemaal een droge strot van al dat typen..
Interieurfeutaux;
Een overbelichte foto, maar het geeft aardig aan hoe ie nu staat.
Zal het proberen wat beter bij te houden, scheelt een hoop werk..
Nieuwe wielen dus, zo saai als ik ben;
Precies dezelfde, maar dan nieuw. Heb nu een vaste winterset en een zomerset.
Nieuwe banden ingerubd op de Ring In maart, 1 dag voor de DF dag aldaar;
Hoe ie het doet op de Ring...eigenlijk best lekker, met de 240pk en 1500 kg is het geen sprinter, vooral bovenin de toeren doet ie niet heel veel, met dat kleine turbootje onder de kap, maar het koppel dat onderin beschikbaar is rijd erg lekker. Wegligging is natuurlijk niet echt ringwaardig te noemen, maar met een beetje moeite krijg je de lage 9 minuten wel in zicht.
Wbt, de zilvere spiegels, in een onoplettend ogenblik één van die olifantoren (de orginele zijn echt huge) kapot gereden, nota bene tegen de V50 van m'n vader...
En dit lag een een 2 jaar klaar.
Via het forum waar ik verblijf/woon hebben we een paar weken geleden een groupbuy georganiseerd van schroesets van BC Racing. Dingen waren in de UK dermate veel goedkoper dan in NL dat we ze daar hebben besteld en opgehaald. Dagje heen en weer via de Eurotunnel.
Natuurlijk haalt BC het niet tov de gerenomeerde merken van ruim boven de 1500 euro, maar dit was zo een koopje dat ik het proberen wel waard vond. Plus dat dit de enige schroefset leverbaar is voor een S60 waar de achterkant ook kan zakken.
Dus sinds afgelopen weekend staat iet beter op z'n wielen. Nu ben ik niet op zoek naar 'stance' (sorry Tim). Bij bij staat rijdbaarheid hoger dan euh...laagheid. Vind een mooi verlaagde 'vlakke' auto mooier om te zien. Ik zit nu al regelmatig aan de grond met de voorkant en aangezien Nijkerk een belachelijk drempel-dichtheid heeft...
Een paar avond/nachtfoto's om het af te sluiten, helemaal een droge strot van al dat typen..
Interieurfeutaux;
Een overbelichte foto, maar het geeft aardig aan hoe ie nu staat.
Zal het proberen wat beter bij te houden, scheelt een hoop werk..
Laatst gewijzigd door EmielS60 op 26 jul 2012, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12762
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Gave bak hoor, staat er prima bij zo. Tegen droge stront kun je vezeltabletten proberen.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
EmielS60 schreef: bla bla veel foto's bla bla....droge stront van al dat typen.
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Lol, sjezus..dat is er 1 voor in de boeken..
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Hij heeft de weg naar je huis al gevonden :drieling:
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
MartijnGizmo schreef:Gave bak hoor, staat er prima bij zo. Tegen droge stront kun je vezeltabletten proberen.
het mooiste is dat je dat alleen weet als je zelf een rood-rozig sterretje hebt gekregen van de harde klonten eruit persen
gaat het inmiddels al weer wat beter Martijn?
leuke volvo, mooi dat er een liefhebber mee aan de gang is.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Kijk eens aan, eindelijk een eigen topic. Wat een prachtige S60 zeg, complimenten!
-
- Berichten: 39200
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Die laatste paar zijn schitterende platen hoor!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Hehe, ik zat ook al tijden te wachten op een eigen topic van de S60. Ik heb dit altijd al een nette, maar toch sportieve auto gevonden. Iets leuks wat niet iedereen heeft (lees: BMW) !
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26915
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Leuk topic!
foto in de tunnel in A'foort genomen?
foto in de tunnel in A'foort genomen?
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Thanx all!
Ben helemaal geen fotograaf ofzo, ik heb af en toe mazzel dat die camera er iets moois van maakt.
Moet nu weer wat nieuws verzinnen, alle dingen die ik gepland had zijn gedaan.
Lol, ik had zo een reactie verwacht...eigenlijk van iemand anders...///Joost schreef:Hehe, ik zat ook al tijden te wachten op een eigen topic van de S60. Ik heb dit altijd al een nette, maar toch sportieve auto gevonden. Iets leuks wat niet iedereen heeft (lees: BMW) !
Klopt, vlak bij de Ikea, uitgestorven daar rond dat tijdstip.Martijn_bmw schreef:Leuk topic!
foto in de tunnel in A'foort genomen?
Ben helemaal geen fotograaf ofzo, ik heb af en toe mazzel dat die camera er iets moois van maakt.
Moet nu weer wat nieuws verzinnen, alle dingen die ik gepland had zijn gedaan.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26915
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Dacht hem al te herkennen inderdaad!!
Leuk idee, moet ik ook eens uitvoeren
En trouwens een gave auto je s60 zo in het rood en mooi origineel lichtmetaal
Leuk idee, moet ik ook eens uitvoeren
En trouwens een gave auto je s60 zo in het rood en mooi origineel lichtmetaal
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Zo, dat rooie ding heeft de Ring overleeft afgelopen zondag;
groot formaat; http://nordicturbo.nl/gallery/albums/us ... 2/38~5.jpg
currywursttijd!
3 rondes gereden, beetje met de demping voor zitten klooien, het stond voor te los. De status van m'n wielkasten is nog onbekend, maar ik vermoed dat er niet veel plastic meer aanwezig is op bepaalde plekken.
Achter is echt een hele verbetering tov de orginele pompjes, die anderhalve graad achter is precies goed, niet nerveus als ie over richels gaat en lekker veel grip. Geeft heel veel vertrouwen.
Wielvlucht voor is duidelijk wel te weinig, aangezien ik toch nog moet uitlijnen omdat het stuur nog scheef staat, ga ik toch nog een poging wagen met de camberplates. Andere optie is om de draagarmen te vervangen door die van een S80, die zijn iets langer waardoor je standaard al anderhalve graad neg. camber krijgt. S80 draagarmen hebben ook solide bussen als het goed is ipv. de soepele rubbers die er nu inzitten.
Tevens ga ik toch maar achter een 3" downpipe aan met racekat. Je merkt dat het kleine turbootje er moeite mee heeft met het afdragen van zijn warmte. De standaard kat werkt restrictief waardoor de turbo zichzelf op aan het warmen is. Met een beetje mazzel (en een achterste lambdafoppert) hoef ik er geen remap voor de ecu voor te halen.
groot formaat; http://nordicturbo.nl/gallery/albums/us ... 2/38~5.jpg
currywursttijd!
3 rondes gereden, beetje met de demping voor zitten klooien, het stond voor te los. De status van m'n wielkasten is nog onbekend, maar ik vermoed dat er niet veel plastic meer aanwezig is op bepaalde plekken.
Achter is echt een hele verbetering tov de orginele pompjes, die anderhalve graad achter is precies goed, niet nerveus als ie over richels gaat en lekker veel grip. Geeft heel veel vertrouwen.
Wielvlucht voor is duidelijk wel te weinig, aangezien ik toch nog moet uitlijnen omdat het stuur nog scheef staat, ga ik toch nog een poging wagen met de camberplates. Andere optie is om de draagarmen te vervangen door die van een S80, die zijn iets langer waardoor je standaard al anderhalve graad neg. camber krijgt. S80 draagarmen hebben ook solide bussen als het goed is ipv. de soepele rubbers die er nu inzitten.
Tevens ga ik toch maar achter een 3" downpipe aan met racekat. Je merkt dat het kleine turbootje er moeite mee heeft met het afdragen van zijn warmte. De standaard kat werkt restrictief waardoor de turbo zichzelf op aan het warmen is. Met een beetje mazzel (en een achterste lambdafoppert) hoef ik er geen remap voor de ecu voor te halen.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 apr 2010, 00:35
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Hele gave auto is dit geworden man! Heb ooit een paar jaartjes geleden zitten twijfelen aan dit model, ook in turbo natuurlijk.
In één keer genoeg voor straatband denk ik. Zo makkelijk, zo dicht bij het vuurEmielS60 schreef: Andere optie is om de draagarmen te vervangen door die van een S80, die zijn iets langer waardoor je standaard al anderhalve graad neg. camber krijgt. S80 draagarmen hebben ook solide bussen als het goed is ipv. de soepele rubbers die er nu inzitten..
- MartijnGizmo
- Berichten: 12762
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Die S80-draagarmen klinkt idd als een goede oplossing, ook weinig compromis qua comfort/duurzaamheid waarschijnlijk...
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 10 jul 2012, 22:50
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Gave auto om te zien, en waarschijnlijk ook om te rijden Zondag toevallig nog even langs gelopen bij de ring!
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Zo de vakantie zit er weer op;
Even een week naar Zwitserland om de mtb (en mezelf) uit te laten:
Auto heeft 6 dagen stilgestaan. Heen en terug ging prima. Lekker rustig aan gedaan met een schikbarend laag verbruik tot gevolg...8.2/100km... . Onderstel doet het na 5000 km prima, je zou het haast comfortabel gaan vinden. 1 probleem heb ik er wel bij gekregen met de nieuwe rijhoogte. Met iets teveel insturen trek ik de hele wielkasten bovenin leeg, die zijn nu dus behoorlijk ontdaan van het kunststof en gaat verder op het metaal. Normaal gesproken heb je dat met maximale stuuruitslag bij de Volvo's maar die is nog ruim voor ie maximaal instuurt. Het ziet er nogal vreemd uit als je nu een parkeervak uit wilt draaien en je 2 keer moet steken om weg te kunnen.
Word wel een probleem met APK, ondanks dat ik dat zelf doen kies ik er dan toch voor de orginele poten eronder te zetten, ik wil dat risico niet lopen.
Aankomend weekend in zo'n Landal huisje in de buurt van de Ring, dus een paar rondjes zullen we wel moeten doen.
Even een week naar Zwitserland om de mtb (en mezelf) uit te laten:
Auto heeft 6 dagen stilgestaan. Heen en terug ging prima. Lekker rustig aan gedaan met een schikbarend laag verbruik tot gevolg...8.2/100km... . Onderstel doet het na 5000 km prima, je zou het haast comfortabel gaan vinden. 1 probleem heb ik er wel bij gekregen met de nieuwe rijhoogte. Met iets teveel insturen trek ik de hele wielkasten bovenin leeg, die zijn nu dus behoorlijk ontdaan van het kunststof en gaat verder op het metaal. Normaal gesproken heb je dat met maximale stuuruitslag bij de Volvo's maar die is nog ruim voor ie maximaal instuurt. Het ziet er nogal vreemd uit als je nu een parkeervak uit wilt draaien en je 2 keer moet steken om weg te kunnen.
Word wel een probleem met APK, ondanks dat ik dat zelf doen kies ik er dan toch voor de orginele poten eronder te zetten, ik wil dat risico niet lopen.
Aankomend weekend in zo'n Landal huisje in de buurt van de Ring, dus een paar rondjes zullen we wel moeten doen.
- Joël D.
- Berichten: 3445
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Erg gaaf! Waar zat je precies in Zwitserland?
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Davos.
Stikt daar van de mtb-routes, varieerend van pittig tot erg zwaar. Door een zonsvloed waren merendeel van de routes erg zwaar. Uitzicht maakte veel goed.
Koeien daar zijn wel gek.
Stikt daar van de mtb-routes, varieerend van pittig tot erg zwaar. Door een zonsvloed waren merendeel van de routes erg zwaar. Uitzicht maakte veel goed.
Koeien daar zijn wel gek.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Idworkx mooie fietsjes.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Bekend euvel , ook bij monteren van grotere velgen is dit normaal al een probleem . Heb 18'' velgen onder mijn s80 gezet, en lopen nu ook al net voor maximale uitslag tegen de kuipen aan.EmielS60 schreef:1 probleem heb ik er wel bij gekregen met de nieuwe rijhoogte. Met iets teveel insturen trek ik de hele wielkasten bovenin leeg, die zijn nu dus behoorlijk ontdaan van het kunststof en gaat verder op het metaal. Normaal gesproken heb je dat met maximale stuuruitslag bij de Volvo's maar die is nog ruim voor ie maximaal instuurt. Het ziet er nogal vreemd uit als je nu een parkeervak uit wilt draaien en je 2 keer moet steken om weg te kunnen.
Wat voor type velgen zijn dat trouwens die je er nu onder hebt ? Zelf ook maar eens zo'n setje scoren. !
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Zijn idd aardige fietsen Tom, ben er nog steeds erg blij mee.
Aanlopen met max insturen kan je heel goed oplossen met dikke stuurstops op de draagarm of ringen in het stuurhuis. Zover kom ik nu niet meer.
Wielen zijn Capella's, orgineel Volvo. Stond pas geleden nog een set antraciete te koop op 't 850forum voor 350 euro...gevonden; http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 348.0.html
Aanlopen met max insturen kan je heel goed oplossen met dikke stuurstops op de draagarm of ringen in het stuurhuis. Zover kom ik nu niet meer.
Wielen zijn Capella's, orgineel Volvo. Stond pas geleden nog een set antraciete te koop op 't 850forum voor 350 euro...gevonden; http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 348.0.html
- EmielS60
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Na 210K een nieuwe voorruit, wat een verschil zeg.
Verder niet veel bijzonders te melden, alleen een spiegel in een parkeergarage eraf gereden omdat ik er weer achteruit uit moest, auto te laag . Spiegel wel weer in elkaar kunnen klikken, maar vraag me niet hoe.
Verder niet veel bijzonders te melden, alleen een spiegel in een parkeergarage eraf gereden omdat ik er weer achteruit uit moest, auto te laag . Spiegel wel weer in elkaar kunnen klikken, maar vraag me niet hoe.
-
- Berichten: 18546
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Brand bil! Het verhaal van de rode S60...
Van wie is die rallye?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, frankie, Rogerb, Streamline en 12 gasten