Dit 'mijn auto' topic gaat dus over mijn brandweerrode S60 2.4T uit 2002. Ik kwam uit een '94 850 T-5 en wilde graag iets anders, wel weer een Volvo, met turbo, donker interieur, open dak en een handbak. Een paar S60 T5's proefgereden, die net niet aan die eisen voldeden. Uiteindelijk bij een collega dealer een rode S60 gevonden. Een keer wat anders dan antraciet, of zwart. De 2.4T is het minder snelle broertje van de T5, standaard 200pk met een lowpressure turbo.
Ik ga even door 2.5 jaar heenvliegen met foto's...
![tong :tong:](./images/smilies/smiley_tongue_updown.gif)
Gekocht eind 2009 met 154000 kilometers op de klok, zo stond ie erbij in de advertentie;
Wheelgapkills?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Dat kan natuurlijk niet, na eerste inspectie op de zaak bleek dus dat er nivomats (belasting afhankelijke schokdempers) achter zaten icm met verlaginsveren, en die combinatie kan niet. Snel via een vriend standaard sport schokdempers eronder gevrot. Oude wielen heel snel verkocht en een setje oem Capella's eronder gezet;
Het is inmiddels 2010 en begin met aan bepaalde dingen te ergeren, die puist van de afneembare trekhaak en dat lullige uitlaatpijpje dat verchroomd naar beneden staat te kijken.
S60R achterbumper gescoord voor veel en een JT catback eronder. Beetje geluid erbij, uitlaat die recht achter de auto uitkomt en de trekhaak weg
Achterkant klaar! Nu die voorkant...een S60R voorbumper is natuurlijk mooi, maar bijna 700 euro voor een bumper zonder randdelen is te gek. Met veel geluk op MP een S60 Sport voorspoiler gevonden, dat is een uitvoering met net iets teveel tupperware gehalte, maar die lip staat wel lekker. Tuinhuisje ingericht als spuitcabine en gaan.
In twee delen zodat het niet teveel rood werd, op de auto (het aanmeren op de stoepranden is begonnen):
Maart 2010 was de eerste Ringdoop (bij Pension Sonnewende, aanrader);
Standaard 305mm schijven zijn dus onder de maat voor de Ring, de wegligging was wel veel beter dan de 850.
Via de US voor een schijtprijs een set 330mm R klauwen op de kop getikt. Aangezien ik de velgen wel wilde behouden moest ik naar een 10mm spacer.
Eind 2010 was daar de eerste aanraking met de term Driving-Fun.com, eerste trackday;
Leuk hoor, in de regen. Leer ik iedere keer veel van.
Af en toe moet je bloeden (maart 2011);
De bak lekte iets op de bakhelften, bij de Volvo M56 bak is dat redelijk eenvoudig los te halen. Tevens begon mijn dubbelmassa vliegwiel te klapperen en was de krukaskeerring aan het zweten...dus de hele koppelingbende vervangen, bak losgehaald en opnieuw afgekit, daar zat af-fabriek heel weinig kit op.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
In de zomer van 2011 nog deelgenomen aan de trackday van DF op Zandvoort:
Lekker rollen met die body...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Na de grote reparatie gewoon lekker kilometers kunnen maken, ondertussen alle turboslangen en vacuumslangen vervangen, remblokken rondom vervangen en schijven afgedraaid. Ondanks die ene rib uit m'n lijf probleemloos. Geen rammeltjes, kraakjes, niks.
Wel wat plannetjes voor 2012, velgen, banden en toch iets met die rijhoogte doen.