Rebel schreef:Onderstel of bodemplaat? Sommige gooien gemakshalve alles op een hoop..
Een A3 rijdt echt beter als een Leon. Ondanks dat ze dezelfde "bodemplaat" delen....
Maar wat maakt uit. Ieder zijn ding. Boeit afwerking, kwaliteit, design, uitstraling je niks, koop je toch fijn een Seat. Gelukkig denken de meeste mensen er anders over, getuige de verkoopcijfers van de Golf/Polo vs Leon/Ibiza.
Als je na 3 á 4 jaar gaat inruilen ben je de helft van je "goedkope aanschaf" al weer kwijt. Een Golf/Polo is tweedehands gewoon meer geliefd als een Leon/Ibiza.
Lach me echt rot, merk wel dat er weinig sleutelen hier, op Luco na, een voorbeeld, in een leon 1p onderstel, zitten massieve draagarm rubbers (achterste) die je bij de A3 alleen in de s3 tegen komt, of ga je nu ook beweren dat een simpele a3 beter stuurt dan een s3
Kijk als je van een soft slap onderstel houd, kun je een A3 cq golf V nog "fijner" vinden, maar een leon 1P zal ten aller tijde strakker sturen "lees sportiever" door stuggere veren een hardere demping, stabilisator stangen zijn torsie stijver.
Kijk dat je een dashboard van een A3 mooier vind oke, maar beter sturen, is de omgekeerde wereld, maarja zolang er ook mensen hier beweren dat een a3 uit 2004 beter in elkaar zit dan een golf VI uit 2009, geeft dit een redelijke merk blindheid aan.
Ohja, afschrijving, haal je bij een nieuwprijs verschil van 7000 euro niet meer in, weet ik ook uit ervaring, dus de duurdere, zal zoals in dit geval bij hetzelfde platform ook meer afschrijven.