Zakelijke auto e30 M3 ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Zakelijke auto e30 M3 ?

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 01:41

Heb het er al eens eerder over gehad, een zakelijke auto erbij. Maar bijtelling over een dure bak betalen heb ik geen zin in. Daarom geen e46 M3 op de zaak en ook geen 325i touring. Een goedkoop wagentje is pasé. Tussen de 20 en 30 K koop je ook niks wat toch nog plezier bied. Helemaal niet als er toch bijtelling moet worden betaald.


En dit dan ? Auto is al eens eerder de revue gepasseerd op DF. Vraagprijs is redelijk hoog, 27,5K maar voor 25K krijg je hem ook wel mee. Mooiste is natuurlijk dat je bijtelling betaald over de dagwaarde. En die is lager dan de aankoopprijs. Zeg maar 15 a 17K ofzo. Kijk dat zijn bedragen waar ik wel bijtelling voor wil betalen. Auto heeft 53000 kilometer gelopen, 2e eigenaar. Zomerspeeltje van van der Plas en staat al bijna 2 jaar te koop. Niet echt een runner dus, Maar wel in praktisch nieuwstaat. Zo vind je ze eigenlijk niet.

Wat zijn de voordelen danwel nadelen van een auto als dit als dagelijkse zakelijke auto ?

Graag argumenten met het verstand beredeneerd, want met het hart gaat niet lukken :wink:


[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 530495.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 530495.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s0 ... 530495.jpg[/img]
[img:468:312]http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s0 ... 530495.jpg[/img]

Wat zijn de voordelen danwel nadelen van een auto als dit als dagelijkse zakelijke auto ?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 29 mar 2007, 02:55

Nadelen imo:
*Spartaans dus voor alledag niet comfortabel genoeg (airco?).
*Weinig km's maar het blijft oud spul mbt. onderhoud e.d. ook willen ze best roesten.
*Te inversteren bedrag.
*Zonde om door de pekel heen te rijden :wink:

Voordelen:
*Fun to drive
*Liefhebbers auto = charme 8)
*Bijtelling
*Verzekering (afhankelijk v.d. te rijden km's)

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 29 mar 2007, 03:02

Ben het wel met Niels eens.

Toch kan de bijtelling wel laag zijn.. maar als je er uit eindelijk veel meer op afschrijft of er later toch wat lastiger voor een nette prijs weer vanaf komt is het misschien wel weer een nadeel een auto zoals deze te kopen.

Is een motor van de zaak niets? Ik bedoel een nette auto heb je al! ;)

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 29 mar 2007, 07:31

Rico, was jij niet met een Sub bezig? Zeer goedkoop in de bijtelling (lage nieuwwaarde).

Of anders een mooie Evo6, kostte nieuw ook rond de 50k en nu te koop tussen de 22 en 30k.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 29 mar 2007, 07:35

Rico kun je wat specifieker zijn wat je wilt.

Wil je prive een e30 M3 maar die via de zaak financieren en ivm de dagwaarde bijtelling financieel er goed uitspringen. Kwestie van rekenen maar zou best nog wel eens erg interessant kunnen zijn. Onderhoud is niet niks van zo'n auto en als zakelijk bak kan je dan alles als onkosten boeken :-)

Of wil je zakelijk een e30 M3 EVO 2 gaan rijden? Kortom veel zakelijke kilometers gaan maken in zo'n auto. Mijn mening is dat dat doodzonde is van zo'n EVO 2. Qua comfort is het denk ik best nog te doen. Spartaans is echt onzin met standaard onderstel. Het zijn voor die tijd luxe auto's geweest (ABS, stuurbekrachtiging, elektrische ramen/spiegels en mogelijk airco, leer, stoelverwarming en open dakje). Maar goed het blijft een oud beestje dus onderhoud bij veel kilometers is sky high, je verneukt in mijn ogen een perfecte EVO 2, je creert zakelijk een bepaald imago en uiteindelijk denk ik toch dat je liever een wat modernere, luxere en normale bak prefereert.

Eerste optie zou ik zo doen. Tweede niet.

Tenslotte: In een ver verleden heb ik deze EVO 2 een keer in het echt gezien. Echt een hele mooie auto. Maar bedenk dat mijn ex e30 M3 (ook een hele mooie auto) zijn vorige auto was...

Mark.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 29 mar 2007, 08:09

LOL @ 27 K

Neem dan mijn M3 over voor een slok minder. 4 deurs en alles wat je verder wenst.

N.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 29 mar 2007, 09:13

realiseer je wel dat rood een kleur is die zeker als het wat ouder is gauw vaal wordt , dus wordt redelijk veel poetsen .

27,5 is natuurlijk nonsens , ken Marco goed maar heb niet het idee dat hij veel zal zakken. hij wacht op die ene koper die door emotie overmand zal toehappen 8)

Over dat onderhoud , regulier onderhoud valt reuze mee , echter motor revisie, m-parts , upgrade's met airbox/alpha N ed. zijn erg overpriced.

De auto in standaard trim is zeker niet spartaans .

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 mar 2007, 09:38

Kennis van mij heeft een veel gunstiger geprijsde E30 M3 te koop. Danwel geen Evo 2. Heeft 7K kilometer geleden een volledige motorrevisie gehad. PB maar bij interesse.



Overigens is die Evo2 zijn 27K niet waard. Hij mag dan wel concourstaat zijn maar gezien je toekomstplannen kan je beter een ''normale'' kopen van rond de 17K. Houd je 10K in de pocket, studie geld voor je oudste dochter ook weer veilig :wink:

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 29 mar 2007, 09:43

Opzich lijkt mij dat een prima auto om dagelijks mee te rijden. Afhankelijk van de afstand en wat voor wegen je moet rijden, filerijden is kut natuurlijk en een te kort stukje zodat de auto amper warm is schiet niet op.

Maar die prijs: dat gaat nergens over. Het is een mooi uniek exemplaar maar 27k zo'n M3 vind ik absurd. Het blijft een auto van 20 jaar oud met een 4 cilinder (zie ook je eigen reacties in dat Porsche topic van Niels(?)). Ik zou nooit meer dan 15-20k uitgeven voor een mooi exemplaar... zou eerder in Duitsland kijken. Of een E36 M3, bijvoorbeeld die GT van Duifjes.com.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 09:43

Mooie originele auto en een zeldzaam type in die uitvoering...

Echter deze is meer voor in een verzameling lijkt me...

Verder heb ik een stuk of 5 E30 M3's gehad en kan je zeggen voor verzameling oke maar om te rijden is die 4 cill echt te weinig en te weinig power!
Wil je lol? voor hetzelfde geld koop je via DLD all incl NL kent en rest BPM een E30 M3 met M5 motor (6-cill) of E36 M3 motor...heb ik ook gehad en dan heb je pas een lekkere klassieker die ff meekan, maak je geen zorgen om die motoren die zijn net zo sterk in een E30 M3 carros als in een standaard E36 M3 :lol: alleen in een E30 carros minder gewicht dus sneller :D
Ikheb ze al voor rond de 15.000,- weg zien gaan in DLD had ik maar veel ruimte dan kocht ik regelmatig van dat soort koopjes, oude e30 M3 met nwe type 6cill M3 of M5 motoren, wat een auto heb je dan! superb

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2007, 10:01

Rico, ik ken je wat langer dan vandaag, misschien niet goed genoeg, maar ik ben bang dat je deze auto al snel te oud zal vinden.

Daarnaast is die auto op het stukje dat je rijdt aan woon-werk verkeer nog lang niet voldoende warm om er heel veel plezier aan te beleven.

Ik zou het wel een strakke actie van je vinden! Dat wel.

En onderstel van een std E30 M3 is inderdaad comfortabeler dan de Mini Cooper S en 120d met sportonderstel die je hebt gehad.

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 mar 2007, 10:05

Met verstand beredeneerd is 27500,- euro natuurlijk idioot. 25000, -ook

Alsjeblieft zeg 17500,- vind ik al teveel, weet je wat dat in guldens is? :P

RICO, er is een WRX 2.5 Edition 230pk in de Subaru aanbieding. euro 30.750,- oid. Zag een advertentie in de AV.

Topper in dat segment. Zou ik over denken!

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 29 mar 2007, 10:21

En zo'n Seat Leon met VDV pakket dan? (zo een als Tristan heeft) Is ook iets van €30k - €35k toch?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2007, 10:25

Ja Rico, hoeveel leuker ik een E30 M3 dan een Subaru ook vind, ik zou de Sub toch adviseren voor jou, maar beter nog, ga eens met Nandor praten: Je lacht je rot in een Panda! :)

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 29 mar 2007, 10:26

Of een mooie nieuwe Volvo C30, prachtige auto en moet je ook wel voor 30K hebben. 8)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mar 2007, 10:41

Vraagje tussendoor: hoe oud moet een auto zijn voordat je de bijtelling over de dagwaarde i.p.v. over de nieuwwaarde mag nemen?

Wouter81
Berichten: 9423
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 29 mar 2007, 10:45

Peter Tunissen schreef:Vraagje tussendoor: hoe oud moet een auto zijn voordat je de bijtelling over de dagwaarde i.p.v. over de nieuwwaarde mag nemen?
15 jaar voor zover ik weet. Dan betaal je 22% fiscale bijtelling over de dagwaarde. Jonger betaal je het over de nieuwwaarde.

Zeer interessant dus. :)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 29 mar 2007, 10:49

Ok, thnx!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2007, 11:06

15 jaar inderdaad. Het mooie is dat je zo'n auto gewoon in de balans kunt laten afschrijven, terwijl er feitelijk geen/weinig afschrijving is. Alle kosten zijn ook mooi meegenomen om je winst te drukken. Ik kan me het 100% voorstellen dat ondernemers dit doen, maar ik vind de auto niet bij Rico passen. :)

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 29 mar 2007, 11:17

Ja rico een volvo C30 is ook een optie, lekker dieselen of 2.4i 5-cylinder. Als je wil mag je wel ff met die van mij rijden. dan volg ik wel in je M3 :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 mar 2007, 11:34

Rein schreef:En zo'n Seat Leon met VDV pakket dan? (zo een als Tristan heeft) Is ook iets van €30k - €35k toch?
Met een beetje leuke opties ga je al naar 38K.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2007, 11:50

Ik vind het verschil tussen E30 M3 en C30, Leon vdv wel vrij groot hoor. Ook is het hele effect van lage bijtelling dan weg.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 mar 2007, 11:51

Goeie adviezen, mijn redenatie is/was een gave auto zakelijk rijden voor een prijs van een aangeklede polo tdi. (zo even een voorbeeld) Met een bijtelling van een seat arosa.

Zakelijk betekent overigens niet kilometervreten, dan zou ik hooguit 10000 kilometer woon werk per jaar ermee rijden.

De reden waarom deze auto, is vanwege de staat en kwaliteit, en niet eens om hem in die staat te houden maar meer om er geen gezeik qua kosten mee te krijgen. Een "average" e30 M3 voor pak em beet 10 a 17 K met hele dikke kilometers is toch een beetje garantie voor hoge kosten. De geschiedenis met Markk zijn ex M3 heeft me daarin voldoende afgeschrokken. Dus het is niet zo dat ik persé een e30 M3 moet, maar als ik er een zou kopen dan moet die wel van bovenstaande kwaliteit zijn anders zou ik hem niet willen rijden.

Jongere mooie e36 M3's zijn geen optie om zakelijk te gaan rijden want dan betaal je bijtelling over de nieuwwaarde, en een e36 M3 was nieuw ook gewoon een auto van 65K euro. Pas na 15 jaar is het interssant om een oude auto te gaan rijden zakelijk.

Wat betreft het passen van deze auto bij mij, mischien is dat wel een van de sterkste contra's, heb mijn eerste rijbewijs jaren in een e30 gereden, dus ik ken de e30 goed, maar anno 2007 is er wel heel veel veranderd tov 20 jaar geleden.
Aan de uitvoering van auto zal het niet liggen. is redelijk luxe. Kleur is wel moeilijk, vooral omdat de lak al 20 jaar oud is, hoe houd je hem mooi ? Want overspuiten wil je ook weer niet.

Verder zijn nieuwe Subaru's WRX'en en Seat Leon's alternatieven, maar niet echt voor mij. De Leon vind ik gewoon niet mooi, en ik zal nooit een auto kopen die ik niet mooi vind. En de WRX is wel een superaanbieding, maar is het ook net niet van wat ik in een auto zoek.

Een oudere GTT staat ook nog op het lijstje, maar die kom je eigenlijk niet tegen in originele staat en lage kilometerstand.

Straks tijdens de CBR07 zal ik voor het eesrt kennis maken met de e30 M3 van Michel Pol. Ik ben benieuwd welke indruk deze auto op mij gaat maken. Is die verpletterend dan kan ik zomaar overstag gaan. Zal het zozo zijn (niks ten nadele van de auto) maar hoe ik het ervaar, dan laat ik het rusten. Word dus vervolgd :wink: .

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 29 mar 2007, 12:15

Rico, gewoon een E30 M3 kopen, maar persoonlijk ook al zijn sommige wel mooi rood is niet lelijk, zou ik voor een metallic kleur gaan zoals zwart of een andere donkere kleur, trouwens dat smoke grijs metall van somige M3's is ook erg mooi, en als je en goede hebt zonder schade of goed gemaakt hoef je je daar niet zo druk om te maken, zo'n auto voor een mooie prijs blijft die prijs ook waard! en je rijd een DTM wagen met veel historie en DE auto om ooit te hebben, tis een semi klassieker en goedkoop te verzekeren op dagwaarde, moet je wel een taxatie rapport erbij laten maken dus je geld is dan ook safe!! echt gewoon doen, ze rijden nog steeds goed, vooral omgebouwde met 6 cill hh maarja das weer een ander verhaal...kopen zo'n ding..driving-fun...hier een mooie met een 6cil m5 wow...aaaaaaaaaaaaahhhh nice :twisted:
[IMG:917:688]http://img183.imageshack.us/img183/2570/13ip5.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 29 mar 2007, 12:35

Even over die bijtelling.. je blijft altijd bijtelling betalen over de nieuwwaarde al is je gebakkie 100jaar oud.. (dus nieuwprijs van 1907)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie, Google [Bot], MarcH, mark123, Nico e39 en 4 gasten