Goeie adviezen, mijn redenatie is/was een gave auto zakelijk rijden voor een prijs van een aangeklede polo tdi. (zo even een voorbeeld) Met een bijtelling van een seat arosa.
Zakelijk betekent overigens niet kilometervreten, dan zou ik hooguit 10000 kilometer woon werk per jaar ermee rijden.
De reden waarom deze auto, is vanwege de staat en kwaliteit, en niet eens om hem in die staat te houden maar meer om er geen gezeik qua kosten mee te krijgen. Een "average" e30 M3 voor pak em beet 10 a 17 K met hele dikke kilometers is toch een beetje garantie voor hoge kosten. De geschiedenis met Markk zijn ex M3 heeft me daarin voldoende afgeschrokken. Dus het is niet zo dat ik persé een e30 M3 moet, maar als ik er een zou kopen dan moet die wel van bovenstaande kwaliteit zijn anders zou ik hem niet willen rijden.
Jongere mooie e36 M3's zijn geen optie om zakelijk te gaan rijden want dan betaal je bijtelling over de nieuwwaarde, en een e36 M3 was nieuw ook gewoon een auto van 65K euro. Pas na 15 jaar is het interssant om een oude auto te gaan rijden zakelijk.
Wat betreft het passen van deze auto bij mij, mischien is dat wel een van de sterkste contra's, heb mijn eerste rijbewijs jaren in een e30 gereden, dus ik ken de e30 goed, maar anno 2007 is er wel heel veel veranderd tov 20 jaar geleden.
Aan de uitvoering van auto zal het niet liggen. is redelijk luxe. Kleur is wel moeilijk, vooral omdat de lak al 20 jaar oud is, hoe houd je hem mooi ? Want overspuiten wil je ook weer niet.
Verder zijn nieuwe Subaru's WRX'en en Seat Leon's alternatieven, maar niet echt voor mij. De Leon vind ik gewoon niet mooi, en ik zal nooit een auto kopen die ik niet mooi vind. En de WRX is wel een superaanbieding, maar is het ook net niet van wat ik in een auto zoek.
Een oudere GTT staat ook nog op het lijstje, maar die kom je eigenlijk niet tegen in originele staat en lage kilometerstand.
Straks tijdens de CBR07 zal ik voor het eesrt kennis maken met de e30 M3 van Michel Pol. Ik ben benieuwd welke indruk deze auto op mij gaat maken. Is die verpletterend dan kan ik zomaar overstag gaan. Zal het zozo zijn (niks ten nadele van de auto) maar hoe ik het ervaar, dan laat ik het rusten. Word dus vervolgd

.