Normaal ben ik niet zo van de bestelde onderdelen posten, maar ik ben nu druk met spullen bestellen voor de komende grote beurt samen met wat reparaties.
Dit weekend de V40 op de brug gehad aangezien die weer wat olie begon te verbruiken en een algemene check up om te weten wat we voor de grote beurt nodig hebben.

Motorsteunen zijn hartstikke goed, blok ligt rotsvast, enige wat de trilling/resonantie kan veroorzaken is dat na het wisselen van de koppeling (toen is het mij ook pas opgevallen) het blok net niet goed uitgelijnd staat waardoor je dit krijgt. Tijdens de grote beurt maar even het blok losmaken en hopen dat hij zich dan wel goed zet, ik ben heel benieuwd.
Kraakje achterin is duidelijk de 2 kleine stabilisatie stangetjes per kant, ingespoten met vet en het was even weg. Inmiddels kraken ze weer dus dat is er ook op de lijst bijgekomen, niet echt bijzonder.
Wel 1 ding wat wat minder prettig was...

Jep, olie...
Motorafdekplaat erachter en toen was het al vrij snel duidelijk dat bij de EGR de boel echt goed smerig was...
Duidelijk, nieuwe pakking bestellen en een afdekplaatje, inlaat losgooien binnenkort en de boel eens goed schoonmaken, zal wel een hoop rotzooi zitten inmiddels. Eventueel dat ik nog een oil catch can bij de carterventilatie, die terug naar de inlaat gaat, er tussen zet zodat er niet weer allerlei rommel terugkomt. Dan blijft dat iig schoon en scheelt ellende straks.

Die kan er binnenkort dus tussen!
Dan de remmen, voorschijven lijken goed maar trillen, achterschijven zijn echt op, blokken gaan ook hard, en sowieso was ik niet tevreden over het remvermogen van de standaard remmen, dus met dank aan Fine Line Imports alhier voor de remschijven en remslangen:

Voor de niet kenners:
- Hawk HPS remblokken
- ATE Powerdiscs voor en OEM vervanging achterzijde (Volvo gebruikt OEM ook ATE dus hetzelfde)
- Goodridge RVS omvlochten remslangen
Dat moet wel weer goed ankeren. :tumbup
Nu inmiddels ook de laatste benodigdheden voor de xenon duals besteld, kan ik die ook afmaken erin zetten. Donderdag na het werk even ophalen.
Bandenkeuze word ook wat makkelijk, ik zei dat ik zat te denken aan Bridgestone ER050, maar de ervaring bij de Volvo is dat deze banden het niet goed doen (te stug) onder een V40. Michelin is een hele goeie optie, maar erg duur vind ik, of de beter betaalbare maar ook zeer goeie Vredestein banden. Omdat mij de winterbanden hiervan ook zeer goed bevielen ben ik erg geneigd naar die.
Dus als met al weer lekker bezig, hierna maar weer eens sparen haha, en dan snel chippen!