
E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wel zonde van die luchtgaten in de motorkap.. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.

beetje wel, lijkt trouwens wel of het er in is gestanced?
heb het wel eens anders/mooier gezien qua beluchting zeg maar.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Max 400 pk met deze injectoren.GTRene schreef: hoeveel vermogen dat oplevert zie ik niet...
http://germancarsforsaleblog.com/tag/1988/page/2/
Inderdaad jammer van de gaten, verder wel een leuke auto.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De video mist naar mijn smaak een hoogtepunt, maar het uitgebreide beeldmateriaal van een ZEER knappe e30 344i maakt dat bijna helemaal goed
[vimeo]http://www.vimeo.com/45834373[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/45834373[/vimeo]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
das zekers een mooie zo ver je kan zien, prachtige video beelde er bij.
als je ook onder de kap ziet mooier dan nieuw
zelfs bv die zekering afdekking, glashelder.
nice ride,
als je ook onder de kap ziet mooier dan nieuw

zelfs bv die zekering afdekking, glashelder.
nice ride,
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Heel erg netjes dit zeg!
Alleen die wielen zijn naar mijn ogen qua model te nieuw voor deze auto. Iig niet mijn eerste keuze.

Alleen die wielen zijn naar mijn ogen qua model te nieuw voor deze auto. Iig niet mijn eerste keuze.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Nieuwer type OEM wielen op ouder model is imho altijd een no go. (of nog erger OEM wielen van een ander nieuwer model b.v. e60 M5 wielen op een E36)
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 20:47
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Of wat ik net zag, E63 m6 velgen op een E36 318i
Zal wel kwestie van smaak zijn, maar ik vind het niks

Zal wel kwestie van smaak zijn, maar ik vind het niks
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Denk dat ie 17"nodig heeft voor zijn remmen en voor zover ik weet is een E30 nooit met 17"geleverd.
Dus moet ie wel naar een moderner wiel toe en dan vind ik deze nog wel netjes staan.
Dus moet ie wel naar een moderner wiel toe en dan vind ik deze nog wel netjes staan.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
17 inch BBS RS.
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Als ik het zo zie valt dat nog wel mee.
Op 300mm.de zie je wel dat veel groter nog wel in 16"kan passen (Alpina wielen b.v.)
Op 300mm.de zie je wel dat veel groter nog wel in 16"kan passen (Alpina wielen b.v.)
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Geen hele bijzondere swap wel mijn eigen auto.



Het 535i blok uit een e34, loopt erg lekker vooral icm met een 3,91 diff.
De eerste en tweede versnelling is wel aardig agressief.
Bij rustig cruisen komt het blok goed tot z'n recht, kan prima 50km/h in de 5 rijden zonder dat het geforseerd voelt.
Wel een leuke sleeper zo, leukste sprintje tot nu toe was tegen een MK5 R32.
Die ging met 4 slippende banden weg, zelfs in de eerste versnelling bleef ik hem voor, eind van de 3e had ik toch serieuze stappen gemaakt.
Wel een sportief handje van de golf rijder met een verbaast gezicht
Ben nog bezig met een andere remmenset, hij voldoet aan de remvertraging ( ook bij de rdw ).
Zitten momenteel oem schijven op met ferrodo DS2500 remblokken, ben bezig met een 284mm set voor de voorkant icm e36 klauwen.



Het 535i blok uit een e34, loopt erg lekker vooral icm met een 3,91 diff.
De eerste en tweede versnelling is wel aardig agressief.
Bij rustig cruisen komt het blok goed tot z'n recht, kan prima 50km/h in de 5 rijden zonder dat het geforseerd voelt.
Wel een leuke sleeper zo, leukste sprintje tot nu toe was tegen een MK5 R32.
Die ging met 4 slippende banden weg, zelfs in de eerste versnelling bleef ik hem voor, eind van de 3e had ik toch serieuze stappen gemaakt.
Wel een sportief handje van de golf rijder met een verbaast gezicht

Ben nog bezig met een andere remmenset, hij voldoet aan de remvertraging ( ook bij de rdw ).
Zitten momenteel oem schijven op met ferrodo DS2500 remblokken, ben bezig met een 284mm set voor de voorkant icm e36 klauwen.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Leuke upgrade!
Merk je het extra gewicht ook erg in je neus?
Merk je het extra gewicht ook erg in je neus?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
idd wel leuk, die motoren kunnen ook mooi donker sportief klinken, echt een 6 pitter van weleer.
destijds many moons ago eens op een "gewone" 320i met zo'n blok gereden
was wel leuk, doch je merkte wel dat zo'n blokje iets zwaarder was, althans bij die wat ik destijds testte, was toen nog een broekie 
destijds many moons ago eens op een "gewone" 320i met zo'n blok gereden

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Heb het complete onderstel een jaar gelden al aangepakt, nu voelt een cabrio nooit zo lichtvoetig als een normale e30 ( scheelt ook 150kg en een minder stijf chassis )
Hij is nu totaal nog 60kg zwaarder ( dit is alles bij elkaar motor + bak etc )
Merk wel op rotondes dat die iets meer onderstuurd is, maar zodra je de rotondes afstuurd en op het gas geeft heb je direct overstuur of je nou in de 2 of 3 zit
Met de ombouw heb ik direct een e36 stuurhuis gemonteerd, de auto stuurt gewoon prettig en ligt prettig op de weg.
Was er echt verbaast over hoe vet deze motoren klinken, de uitlaat bestaat uit het balansstuk van een 325i kat en een walker katloze uitlaat van een 325i.
Met rustig rijden is die aardig stil, onder vollast klinkt lekker en met gaslos rogeld die een beetje na
Staat nog een 335i touing te koop met dezelfde motor
http://auto.marktplaats.nl/bmw/56642259 ... 30b35.html
Hij is nu totaal nog 60kg zwaarder ( dit is alles bij elkaar motor + bak etc )
Merk wel op rotondes dat die iets meer onderstuurd is, maar zodra je de rotondes afstuurd en op het gas geeft heb je direct overstuur of je nou in de 2 of 3 zit

Met de ombouw heb ik direct een e36 stuurhuis gemonteerd, de auto stuurt gewoon prettig en ligt prettig op de weg.
Was er echt verbaast over hoe vet deze motoren klinken, de uitlaat bestaat uit het balansstuk van een 325i kat en een walker katloze uitlaat van een 325i.
Met rustig rijden is die aardig stil, onder vollast klinkt lekker en met gaslos rogeld die een beetje na

Staat nog een 335i touing te koop met dezelfde motor
http://auto.marktplaats.nl/bmw/56642259 ... 30b35.html
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mooi spul, maar dat vraagt om een video! 
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6783
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
De M30 klinkt erg lekker, al zeg ik het zelf. Ik rij met een M106 en het geluid van de grote 6 vind ik fantastisch.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
nu je het zegt kan ik me dat idd nog goed herinneren met die wat ik destijds reed, wheelspin en wat dwars gaan was erg makkelijk op te roepen idd 

- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Heeft iemand in twente een goede camera ter beschikking en een beetje tijd?
Kan ik is een leuke video laten maken
In de regen is het echt bizar, rij achter met uniroyal rainsport 2 maar in de 1, 2 en 3 heb ik vollop wielspin.
Als ik bij een flinke dot gas en de koppeling laat schieten in de 2 op droog trek ik ook wel tientalle meters wielspin met een hoop rook en 2 zwarte strepen.
Ideale punt om weg te trekken ligt rond de 3000rpm in de 2, dan heeft die iets wielspin en pakt dan goed op.

De stap van een M20B25 naar een M30B35 is kwa vermogen is niet heel spannend 170pk -> 211pk
Maar het max koppel en karakter is een ander verhaal
Bij een 325i type 2 komt het maximale koppel van 220nm vrij bij 4300rpm.
Bij een 535i heb je al 220nm koppel rond de 1800rpm maximale koppel van 295nm komt vrij rond de 4000rpm.
In de praktijk merk je gewoon dat de 325i een motor is die zijn toeren nodig heeft vanaf de 3500rpm begint het feest, de M30B35 trekt gewoon altijd ongeacht welke versnelling of welk toerental.
Kan ik is een leuke video laten maken

In de regen is het echt bizar, rij achter met uniroyal rainsport 2 maar in de 1, 2 en 3 heb ik vollop wielspin.
Als ik bij een flinke dot gas en de koppeling laat schieten in de 2 op droog trek ik ook wel tientalle meters wielspin met een hoop rook en 2 zwarte strepen.
Ideale punt om weg te trekken ligt rond de 3000rpm in de 2, dan heeft die iets wielspin en pakt dan goed op.
"M30" icm turbo zal ook wel erg gaaf klinkenzerotolerance schreef:De M30 klinkt erg lekker, al zeg ik het zelf. Ik rij met een M106 en het geluid van de grote 6 vind ik fantastisch.

Het is allemaal zo lekker puur, geen TC, ASC, gewoon een lomp blok met flink wat koppel in een vrij lichte autoGTRene schreef:nu je het zegt kan ik me dat idd nog goed herinneren met die wat ik destijds reed, wheelspin en wat dwars gaan was erg makkelijk op te roepen idd

De stap van een M20B25 naar een M30B35 is kwa vermogen is niet heel spannend 170pk -> 211pk
Maar het max koppel en karakter is een ander verhaal
Bij een 325i type 2 komt het maximale koppel van 220nm vrij bij 4300rpm.
Bij een 535i heb je al 220nm koppel rond de 1800rpm maximale koppel van 295nm komt vrij rond de 4000rpm.
In de praktijk merk je gewoon dat de 325i een motor is die zijn toeren nodig heeft vanaf de 3500rpm begint het feest, de M30B35 trekt gewoon altijd ongeacht welke versnelling of welk toerental.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Over anderhalve week bem kk thuis. Kunnen ee wel een filmpje maken.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Leuk aanbod! gaan we doen 
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
hij is ook naar een 5 gaats onderstel gegaan, dus standaard velgen waren al geen optie meer.Martin van der Zwaard schreef:Denk dat ie 17"nodig heeft voor zijn remmen en voor zover ik weet is een E30 nooit met 17"geleverd.
Dus moet ie wel naar een moderner wiel toe en dan vind ik deze nog wel netjes staan.
misschien hadden e30 m3 bbsjes in 16 inch wel leuk geweest, als je ze kan vinden.....
@ jan willem:
zou je ons op de hoogte willen houden van je remmen upgrade?
wat voor schijven heb je gebruikt?
en heb je adapters nodig om die e36 klauwen te kunnen monteren?
leuke swap met de M30 in ieder geval, geloof wel dat dat heerlijk rijdt!
-
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Leuk project en ongetwijfeld genieten met die baal extra koppel onderin! Ben ook wel benieuwd naar je remmenupgrade, wil eigenlijk wel wat grotere-dan-standaard remmen voor bijv een E30 325i, maar dan wel iets waarbij je gewoon met 15" viergaats kunt blijven rijden en zo te zien ga jij die kant op... keep us posted!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik zal er even een topic over openen in aangeboden met wat meer informatie, ik zoek nog mensen voor een set om de prijs van de adapters die ik laat maken te drukken.peter87 schreef:hij is ook naar een 5 gaats onderstel gegaan, dus standaard velgen waren al geen optie meer.Martin van der Zwaard schreef:Denk dat ie 17"nodig heeft voor zijn remmen en voor zover ik weet is een E30 nooit met 17"geleverd.
Dus moet ie wel naar een moderner wiel toe en dan vind ik deze nog wel netjes staan.
misschien hadden e30 m3 bbsjes in 16 inch wel leuk geweest, als je ze kan vinden.....
@ jan willem:
zou je ons op de hoogte willen houden van je remmen upgrade?
wat voor schijven heb je gebruikt?
en heb je adapters nodig om die e36 klauwen te kunnen monteren?
leuke swap met de M30 in ieder geval, geloof wel dat dat heerlijk rijdt!
Dat wil ik dus ook, ben erg blij met me 15inch velgen en vind ze ook mooi bij de auto passen.Jeroen E21 schreef:Leuk project en ongetwijfeld genieten met die baal extra koppel onderin! Ben ook wel benieuwd naar je remmenupgrade, wil eigenlijk wel wat grotere-dan-standaard remmen voor bijv een E30 325i, maar dan wel iets waarbij je gewoon met 15" viergaats kunt blijven rijden en zo te zien ga jij die kant op... keep us posted!
Zie het topic straks in aangeboden

Edit,
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =5&t=26366
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo