maar zoals gezegd 1 telefoontje met importeur en het is geregeld...
Toevallig schreef ik wat op een ander forum over de E9X en 335i.Walter schreef:
Het gaat me niet echt om het papierwerk, ik moet zeggen dat hier op het forum heel veel info te vinden is over hoe dat moet. Het gaat meer om het bekijken van zo'n auto. Ik kan wel een stukkie rijden in een 335, maar ik heb geen idee of er dingen zijn die ik speciaal moet controleren.
Ik hou wel van autorijden, maar ik ben geen monteurIk las al over Dekra-keuringen, maar ook dat die blijkbaar weinig nakijken.
Je kan ook deze gebruiken http://www.xray.nl/artikel-1bpm.htm, deze gebruiken de meeste import handelaren omdat deze een lagere BPM geeft.Martin van der Zwaard schreef:Vraag 1: durf ik zo geen antwoord op te geven. BPM-berekening van Autotelex werkt prima en wordt ook gewoon geaccepteerd bij de douane. Kost je iets van €15,- en kan je gewoon thuis invullen en uitprinten.
Het lijkt me dat dat los staat van het wel of niet hebben van een rijbewijs. Zolang je er maar niet in rijdt.Jeroen K. schreef:misschien beetje offtopic maar denk dat een aantal mensen het hier wel zullen weten,
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18)
haha mocht ze willen dat ze erin mag rijden, kijken mag ze, niet rijden (ook niet als ze dr bewijs heeft)Walter schreef:Het lijkt me dat dat los staat van het wel of niet hebben van een rijbewijs. Zolang je er maar niet in rijdt.Jeroen K. schreef:misschien beetje offtopic maar denk dat een aantal mensen het hier wel zullen weten,
mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18)
Welk belastingvoordeel is dat dan als jouw zus hem invoert?Jeroen K. schreef: mijn zus wilt volgend jaar juli mijn M3 voor me mee naar nederland nemen, enige probleem is dat zij geen rijbewijs heeft, iemand enig idee of zij hem dan wel mag invoeren (ja ze is dan wel 18) (aangezien ze (de M3) wel op mijn zus dr naam moet staan ivm belasting voordeel, anders voer ik hem zeker niet in)
dus die zus zonder rijbewijs e.d. klinkt niet aanemelijk lijkt meMet dit formulier vraagt u aan: een Vergunning vrijstelling Belasting
van personenauto’s en motorrijwielen (bpm) bij verhuizing. U moet
voor deze vrijstelling voldoen aan de volgende voorwaarden:
– U verhuist vanuit een ander land van de Europese Unie naar
Nederland en neemt uw personenauto, bestelauto of motor mee.
– De personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt hoort bij
uw inboedel.
– U gebruikt de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt
voor hetzelfde doel waarvoor u het in het buitenland gebruikte.
– U kocht de personenauto, bestelauto of motor die u meeneemt
minimaal 6 maanden vóór uw verhuizing naar Nederland en u hebt
het motorrijtuig in die periode gebruikt.– U woonde minimaal 12 maanden in het buitenland vóór uw
verhuizing naar Nederland.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], WJ en 16 gasten