Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Mark N

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *27-06: Digitale airco*

Bericht door Mark N » 29 jun 2012, 08:19

Die kan je voor dat geld toch niet laten liggen?? Trouwens, ik volg dit topic al een tijdje wel. Respect voor je enthousiasme en oog voor detail!

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 29 jun 2012, 14:43

InjectTheVenom schreef:Ziet er gevaarlijk interessant uit als je het zo combineert :mrgreen: Weet je misschien ook in hoeverre deze handleiding verschilt met de Haynes Manual? Ziet er redelijk officieel uit maar is dit ook zo of komt het van iemand waar het hobby voor is?
Je stopt ongeveer 3 x de waarde van de auto in je restauratie, maar een probeerseltje van 9 euri is te gek.

.....ok..... :hmmm:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 29 jun 2012, 19:51

Dat heeft niets met de prijs te maken maar als daar het zelfde in staat als in de Haynes Manual staat welke ik al heb is het een nutteloze uitgave :P

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 30 jun 2012, 16:29

Ik ben ontzettend opgelucht en blij want vandeweek heb ik gelukkig een probleemloze identieke CD 300 D kunnen vinden :wave:

Moet nog 2 ladingen onderdelen hebben waarvan ik er 1 de aankomende week ga betalen (11 onderdelen á ongeveer €550 inclusief verzending vanuit Duitsland, dan nog scheelt het €300 met hier in NL bestellen) en dan "zou" ik op een paar laatste over het hoofd geziene kleinigheden alles bij elkaar moeten hebben voor de opbouw. Hopelijk wordt de auto komende week of anders kort daarna afgewerkt door mijn spuiter want op het werk gaat het de komende maanden rustig worden dus zou ik hem mooi naar het werk kunnen slepen en op m'n gemak alles monteren.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 jul 2012, 16:03

K-U-T... ik kijk net de leverlijst nog eens na van de delen die vanmiddag thuis bezorgd zijn (over 5 minuten donders snel naar de bus) en er is wel degelijk een splinternieuw stuurapparaat voor de inklapspiegels mijn kant op gekomen :shock: Nu de rechter spiegel arm en de verstelknop met schakelaar nog :shock:

Heb inmiddels antwoord gekregen van Opel Nederland en er is helaas geen folder of ander informatiemateriaal van de airco set meer te vinden.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 jul 2012, 18:42

De oogst van vanmiddag :hungry:

De Remus (2x rond eindstuk ipv de huidige 2x vierkant) pak ik morgen wel uit, moet de ingaande pijp even over zetten van de andere. De kleine doos zit het hagelnieuwe kleppendeksel in, op 1 hoek is de lak gebarsten wat erg jammer is maar het zit op een gunstige plek zodat het relatief beperkt blijft.

Afbeelding

De inhoud, onderste doosje in het midden is dus het stuurapparaat

Afbeelding

Paar deur en koffer rubbertjes

Afbeelding

Dakrail lijsten

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *06-07: neue Teilen*

Bericht door InjectTheVenom » 06 jul 2012, 18:55

Oja het grappige is dat de afdruk van de slede die ooit op deze CD 300D gezeten heeft exact overeen komt met het profiel van 1 van de sledes die ik via Ebay in Engeland gekocht heb dus dat geeft een nog mooier tintje aan het restauratieverhaal :blink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 jul 2012, 20:14

Zo 1 van de accu's van mijn camera is inmiddels vol (de ander ligt nog op te laden) en ondanks dat de zon net weg was even een paar foto's geschoten van het nieuwe kleppendeksel, zal morgen kijken of ik wat betere kan maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog de als werkend zijnde aangeschafte CD 300 D, ben benieuwd wat en of hij het doet :D Kijk maar eens goed naar de afdruk op de speler en hoe dat overeenkomt met de slede die ik in combinatie met een Astra F variant van de CD 300 op Ebay gekocht heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een paar slappe van de nieuwe Remus, ik heb de ingaande pijp nog eens goed bekeken maar deze is in het verleden verlast van de Turbo diameter naar de kleinere 8v/16v diameter dus ik heb wel degelijk met een 2x ronde Turbo Remus te maken, met andere woorden ik heb uiteindelijk alsnog precies wat ik wil :blink:
Binnenkort maar eens een kleine flex erbij pakken en voor beide dempers ieder 1 mal maken zodat ze netjes omgelast kunnen worden en daarna de gehele demper eenzelfde InjectTheVenom Behandeling geven als de vorige.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 jul 2012, 20:58

ITV, al 3 dagen geen update van pakketjes?? Watskebeurt?? :ninja:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 10 jul 2012, 21:39

Geldboom is tijdelijk opgedroogd moet eerst weer flink werken he :P Morgen heb ik een dag vrij dan ga ik op m'n gemak kijken hoe ik de Remussen ga omkatten, bovendien vordert de auto zelf nogal langzaam door drukte bij de plaatwerker.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2012, 12:50

Apart, blijkbaar heb ik een klein vogeltje ergens rond vliegen want ik krijg net een mail dat er een 2e kleppendeksel mijn kant op komt :hmmm:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 11 jul 2012, 13:35

Whaha dat zou wel leuk zijn. :P

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2012, 14:05

Dan kan ik degene die een deuk opgelopen heeft tijdens verzending en waarvan de lak gebarsten is mooi aan de muur hangen, leuke wall art :swinging:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2012, 16:49

Bah ik wist dat het te goed was om waar te zijn het is gewoon de automatische melding van Ebay die later verzonden is :'(

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 11 jul 2012, 17:10

Is het een flinke deuk trouwens? Anders dat hoekje laten schuren en bijspuiten.. ?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 jul 2012, 19:11

Nouja deuk, doos + deksel zijn tijdens verzending waarschijnlijk ergens tegen aan geklapt waardoor het gedeelte op de hoek waar de lak gebarsten is licht verbogen werd, denk dat ik het inderdaad terug in vorm laat meppen en plaatselijk herstellen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 jul 2012, 10:59

Even letterlijk een kijkje in de keuken (eettafel), zo zit ik er dus sinds gistermiddag en vanochtend lekker relaxt bij met muziek via de laptop en alles om me heen wat ik nodig heb om de administratie uit te pluizen, inclusief een staartje Postbank rekeningen omdat de auto nog net op het randje van de overgang naar ING gekocht is.
Ugh, rekeningen op chronologische volgorde zetten en bijbehorende onderdeelnummers opsporen (van alles wat ik betaald heb vóór het ontdekken van opeloem.com).......

Afbeelding

InjectTheVenom

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *15-07: kijkje in de keuk

Bericht door InjectTheVenom » 23 jul 2012, 16:49

Goed, vanochtend broodnodige vervangende OEM exemplaren voor beide brandstofslangen opgehaald bij een Duitse Opel dealer en een spiegelstelknop met inklapschakelaar kunnen bestellen voor de inklapbare zijspiegels, nu alleen nog 1426920 wat de rechter arm is en ik kan met een beetje handvaardigheid en een paar meter kabel de boel aan gaan sluiten :blink:

1 klein dingetje is dat het een RHD stelknop betreft (in Japan rijden ze nu eenmaal links) dus zal even de stroomschema's in moeten duiken.

Afbeelding

Nummer voor de ene slang (kleine sticker) en voor de set als geheel (grotere sticker)

Afbeelding

Andere slang

Afbeelding

Overzichtsfoto

Afbeelding

Joopieboy

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *23-07: slangen en peanut

Bericht door Joopieboy » 23 jul 2012, 17:46

Dat word dadelijk 1 grote puzzel niet? Of ken je de onderdeelnummers dan uit je hoofd? :P

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 jul 2012, 19:31

Ik heb idd al in het bolletje opgeslagen wat waar moet dus dat komt goed :blink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 jul 2012, 12:04

Goed, nog maar een keer dan..

WOEI ik heb vandeweek dankzij een oplettende mede liefhebber een splinternieuwe OEM einddemper met het correcte onderdeelnummer voor een Calibra Turbo gevonden, is ooit verkeerd besteld en vervolgens nooit opgehaald bij een Opel dealer dus ik mag hem nu voor een mooi prijsje hebben, hopelijk dit weekend al ophalen :crazy:

Het wordt steeds leuker zo :blink: ! Heb nog antwoord gehad op de link die Rene hier gepost had maar zoals verwacht was het een negatief antwoord dus wordt het verder zoeken naar de spiegel arm :'(

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 jul 2012, 19:46

Toch ff een paar foto's neerknallen die gemaakt zijn door degene die hem nu thuis heeft liggen, zaterdag ff met de trein naar de andere kant van het land om hem daar op te halen :blink:

En via Ebay een zo goed als nieuwe bougiekap kunnen scoren welke identiek is aan degene die op mijn motor zit, minus de ernstige verwering. Komt van een Calibra C20XE af die iets meer als 16.000km op de teller heeft, op 1 letter is het zilver een beetje weg maar de rest ziet er piekfijn uit.

Afbeelding

Afbeelding

Roy RS

Re: Calibra AWD Turbo roestauratie*25-07: nieuwe OEM einddem

Bericht door Roy RS » 25 jul 2012, 21:23

nieuwe oem einddemper vind ik echt erg cool...dat hóórt gewoon op zo'n auto, goed bezig!

tijdsplan al klaar, of blijft het nog wat jaren voort kabbelen??

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 jul 2012, 21:42

Nouja het tijdsplan was dat het tussendoor gedaan zou worden als er tijd was maar daar komt wegens drukte de laatste tijd niets van :( ... zou mooi zijn als ik hem voor de winter op het werk kan hebben om de climate control in te bouwen en de rest op m'n gemakje op ga bouwen.

Als er tegen die tijd nog werk is want we hebben ruzie met de gemeente die de Europese aanbesteding verkloot heeft en de boel aan het treiteren is door het ons niet zoals normaal gebruikelijk tijdelijk te gunnen :wtf:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 jul 2012, 21:47

Ik denk trouwens dat ik de OEM demper er alleen voor shows/meetings onder doe want het zou zonde zijn als hij zou slijten door dagelijks gebruik :)

Plaats reactie