Een trackday auto stond al langer op het lijstje, dus de zoektocht begon. BMW's stikt het van, dus viel eigenlijk al snel af. FWD kan erg leuk zijn, maar met een schuin oog naar de driftdagen zat dit er ook niet in. RWD is dus een pre. Toen maar eens op zoek gegaan naar klassieke volvo's met RWD. Een amazon smoelt nog altijd het best met name de combi . Echter bleken combi's erg duur.
Ondertussen ook nog bezig geweest projectje op te zetten om mijn daily Volvo S80 2.5 diesel een flinke kwak vermogen toe te lepelen, maar aangezien ik de auto altijd nodig heb is dit geen optie .
Vandaag dus even de reis naar Kollum gemaakt, (+/- 280 km heen , en terug) Veel verder had deze voor mij binnen Nederland niet kunnen staan.
Het is dus een Volvo Amazon 121 uit 1969 geworden. Nu nog met B18 motor.
Zoals te zien is is dit geen puntgaaf model, verre van , maar de prijs was hier ook zeer interressant voor om hem niet te laten staan. Bij deze is hem dus een 2e leven gegund. Roest is lichter als carbon .. dus dat zit wel snor

Wat er in de planning staat:
Binnenkort eerst de hele carrosserie kaal maken en eens duidelijk de schade opmaken . Er zijn nog een hoop vervangingsplaatdelen nieuw te krijgen, dus de roest kunnen we wel te baas.
Onderstel word helemaal uit elkaar gehaald, waar kan verbeterd, en opnieuw gecoat. Race interieurtje erin etc. Blok word geswapt voor een andere krachtigere 4 cilinder 16V atmo.
Het uiteindelijke resultaat moet een trackday waardige auto worden. einddatum is er niet, kon nog wel eens vies lang gaan duren

Om idee te schetsen: