Afgelopen week dan eindelijk olie besteld (Castrol Syntrax 75w140) en ook nieuwe pakking binnengekregen en nieuwe vul/aftap schroeven voor diff deksel binnen, dus nadat ik al bijna een jaar me sperdiff heb liggen, komt de uiteindelijk montage dan in zicht.
Maar ik bedacht me dat ik diff ook nog even wilde opfrissen aan de buitenzijde. Aangezien het gisteren mooi weer was, en het toch een keer moest gebeuren, maar aan de slag gegaan.
Zo stond het diff er al maanden bij. (Na aanschaf had ik al de aangekoekte vuil e.d. eraf gehaald.)
Daarna eerst met zo'n staalborstelschijf op de boormachine al het overige losse prut eraf gehaald, en toen het hele diff voorzien van een paar lagen zwarte, hittebestendige verf.
Uiteindelijk resultaat:
Achteraf bedacht ik me dat ik er eigenlijk ook nog even een laag tectyl over had moeten spuiten. Misschien doe ik dat volgende week nog wel even.
Diff ziet er nu weer fris uit.
Deksel wissel ik straks uit met die van me huidige diff.
En de bekende "tag" die BMW op alle sperdiff monteerd. Deze was compleet weggerot. Daarna in een flesje met azijn gegooid en een weekje laten staan. Dit is het resultaat.
Die ga ik ook niet weer monteren, maar houdt die mooi los erbij. Mocht ik het diff ooit verkopen, dan heb ik een vers plaatje.