Tips aanschaf Z3 coupe

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Geert.

Tips aanschaf Z3 coupe

Bericht door Geert. » 01 jul 2012, 16:18

Zoals velen wellicht weten staat mijn rx7 in de verkoop en het lijkt erop dat deze is verkocht. Nu heb ik afgelopen vrijdag de daily bmw 328i verkocht dus ben weer in de markt voor wat nieuws.

Een Z3 coupe lijkt me een prima dagelijkse auto en ook een trackday zal deze niet onderpresteren. Vrijdag ben ik even wezen kijken bij de 3.0 die te koop staat/stond bij de Beijer te Heerenveen, deze heeft nog net even teveel investering nodig om hem helemaal fris te krijgen. Ben heel vriendelijk en eerlijk te woord gestaan door een verkoopadviseur die ook DF dagen bezoekt :thumbup:

Mijn vraag is: waar moet ik op letten bij de aanschaf naast de standaard boekjes etc.
Liever een 2.8 of een 3.0? :mrgreen:

GTRene

Re: Tips aanschaf Z3 coupe

Bericht door GTRene » 01 jul 2012, 16:33

liever de 3.0...
zijn er minder van en heeft een paar updates...
bovendien als je wat rondkijkt, kun je ze soms vinden die niet, of niet veel duurder dan een 2.8...its win win me thinks :df:

Geert.

Bericht door Geert. » 01 jul 2012, 18:33

GTRene schreef:liever de 3.0...
zijn er minder van en heeft een paar updates...
bovendien als je wat rondkijkt, kun je ze soms vinden die niet, of niet veel duurder dan een 2.8...its win win me thinks :df:
Welke updates hebben die gehad Rene? .. ik heb al meerdere contacten op dit moment die z3's aanbieden. De prijs verschilt vaak niet zo veel van de 2.8. Maar ik ben benieuwd naar echte afwijkingen waar ik op moet letten bij de aankoop. Uiteraard meer de technische kant dan de cosmetische :lol:

Ik wil ook de one and only wel voor 10k overnemen hoor, hoef je hem niet vol te tanken :tong:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 01 jul 2012, 19:36

http://www.driving-fun.com/occasions/19 ... 000km.aspx

Dennis heeft altijd zeer nette auto's gehad.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2012, 19:44

:mrgreen:

maareuh, de latere versies en dus de nwe types hebben bv een iets sterkere diff ophanging zodat het iets minder snel kan scheuren.
daarnaast andere tellers dacht ik en natuurlijk bijna 40pk meer :hot: en meer torqu bij lagere rpm...
eneuh zonder gaskabel wellicht? en iets ander interieur dacht ik eneuh rood witte achterlichten ipv oranje/rood

standaard beter wielen...

trouwens deze is ook erg goedkoop :shock:

http://www.zomoto.nl/13359697/bmw-z3---coupe.htm

en deze ook al...alleen jammer wellicht van die compleet rode stoelen...maar dat kan je aanpassen?

http://www.autowereld.nl/bmw/z3-coupe/z ... /foto.html

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jul 2012, 20:13

http://link.marktplaats.nl/555371255

Klaar, slotje.

Echt zwakke punten hebben ze niet, gewoon een knappe nemen van een goede eigenaar. Liever een 3.0 maar een 2.8 voor het juiste geld mag ook.

Tim N

Bericht door Tim N » 01 jul 2012, 20:21

+1 heerlijke combi.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2012, 20:38

das wel een mooie combi en super prijsje...
tis wel import, doch daar hoeft niks mis mee te zijn.

moet je wel snel zijn en afspreken, zo te zien wordt er lekker op geboden...

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 01 jul 2012, 20:43

http://link.marktplaats.nl/568949402

Slotje!

PRima om dagelijks te gebruiken, deed ik zelf ook altijd en reed 1:10-11 Zal niet veel schelen met de 3.0L variant en is op alle fronten natuurlijk weer beter.

Moet uiteraard wel het onderhoud goed zijn uitgevoerd.... Die 3.0 die Niels poste vind ik ook vet en mooie prijs natuurlijk!

GTRene

Bericht door GTRene » 01 jul 2012, 21:00

als je het geld hebt ist idd een koopje en een mooi ding zo'n M ofcorse :D

de meeste slijtage delen zijn dan wel een stukje prijziger zo ook de verzekering e.d.

maar eerlijk is eerlijk je hebt dan ook een iets bredere grijns en niet af en toe de gedachte dat je eigenlijk liever de grotere broer wou.

beetje een centenkwestie dus.

Geert.

Bericht door Geert. » 01 jul 2012, 22:05

Hahah bedankt voor de reacties ! :) Die van Dennis vind ik ook zeeerrr zeeeerrr mooi op de foto's maar net even buiten het budget, dan is het ook gelijk weer op en wil graag wat extra investeren in de bedrijfjes. Deze keer laat ik het verstand overwinnen boven de emotie :wheelchair:

(Hoe heet Dennis hier op het forum eigenlijk? want volgens mij heb ik de auto ook nog niet gezien)

Die bij de Beijer staat is niet zo knap als het doet vermoeden, zou hem wel voor een mooie en eerlijke prijs krijgen hoor maar kan niet goed genoeg inschatten hoeveel ik er tegenaan zou moeten gooien.

Die zwarte met cognac interieur daar heb ik al een tijdje goed contact mee en er zijn daar inderdaad een aantal geïnteresseerden. De Rx7 zal deze week wel verkocht zijn dus dan gelijk even heen, want denk dat met contante flappen ik er met 8k wel ben.

Die zwarte met het rode interieur ziet er op de foto's ook wel goed uit, maar inderdaad die stoelen is ook niet mijn ding Rene haha :lol:

En kees pakt ook een prachtig exemplaar van marktplaats, maar de aanschafprijs + het preventieve onderhoud wat ik dan zou willen doen gaat alweer ruim mijn streefbudget te boven.

Dus ik wil tussen de 8 en 10k graag op de eerste rang zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 09:23

Ik heb een mailtje gestuurd naar onderstaande auto, puur ter inventarisatie wat er mogelijk is met de prijs en aangegeven dat mijn budget max 10k is. Krijg wel keurig reactie terug dat ze hem wel willen aanbieden voor €11.500 .. Jammer van de kleurstelling, toch weer dat rode he hahah.. En ze moeten nog even iets zakken :coffee:

http://www.carcarewallinga.nl/occasions/
Even scrollen naar de Z3.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jul 2012, 10:18

wel mooi verder zo te zien, owja op die nwe typen zit ook DSC op zag ik net.

tja die rode stoelen...als je de hele middensector zwart maakt lijkt het al een stuk beter maja dat doe je niet snel...
of stoelen verkopen en er dan wat mooie kuipjes in :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 02 jul 2012, 12:33

Mooi ding en 10K zou wel erg scherp zijn met die kilometers. Rood leer is prima, zwart is wel wat saai imho.

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 12:37

Kuipjes erin lijkt me wel wat :) maar eerst een volledige technische check up dan de leuke dingen :attentie:

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 12:39

Niels schreef:Mooi ding en 10K zou wel erg scherp zijn met die kilometers. Rood leer is prima, zwart is wel wat saai imho.
Dat vind ik ook hoor Niels, maar het blijft een Italiaans importje he .. en ik kan hopelijk een klein beetje meevaren op de "kopersmarkt" :D

Jammer dat hij helemaal in Eindhoven staat, kan ik ook niet even langswippen ...

dvh

Bericht door dvh » 02 jul 2012, 12:53

Niels schreef:http://link.marktplaats.nl/555371255

Klaar, slotje.

Echt zwakke punten hebben ze niet, gewoon een knappe nemen van een goede eigenaar. Liever een 3.0 maar een 2.8 voor het juiste geld mag ook.
Mooi!
Alleen het ontbreken van een logo doet mij altijd vermoeden dat de auto overgespoten is.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 02 jul 2012, 12:59

Mooie auto! Al is die rode M coupe ook wel erg gaaf!

Wat mij wel altijd een beetje tegenvalt aan de Z3 (coupe) is dat er geen automatische airco in geleverd is. Altijd die ouderwetsche draaiknoppen....beetje afknapper imho.

Verder blijft het een super model om te zien.

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 13:41

Martin van der Zwaard schreef:Mooie auto! Al is die rode M coupe ook wel erg gaaf!

Wat mij wel altijd een beetje tegenvalt aan de Z3 (coupe) is dat er geen automatische airco in geleverd is. Altijd die ouderwetsche draaiknoppen....beetje afknapper imho.

Verder blijft het een super model om te zien.
Ik vind de draaiknopen juist mooi! Zeker ten opzichte van de wat oudere types automatisch gestuurde airco's etc. Vind dat totaal niets uitstralen met die oranje digitale letters. Zo zie je maar, ieder zo zijn eigen smaak :D

Ik zal het eens vragen hoe het komt dat het logo ontbreekt, verwacht niet een al te spannend antwoord.

Jussi

Bericht door Jussi » 02 jul 2012, 14:03

Ik heb gehoord dat die 2.8's nauwelijks moeten onderdoen voor de 3.0's. Die extra opties zoals DSC vind ik nu geen 2K opleg waard en ook is de rijtaks een stuk hoger. Andere velgen komen er automatisch op. Hetgeen wat standaard op de Z's is geleverd, vind ik geen porum. Tenzij het de M-wielen zijn maar die passen dan weer niet, heb ik verstaan?

Ik begin er ook naar uit te kijken maar een net ding met +-150K km onder de 10K euro, kom ik precies niet tegen.

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 14:15

Jussi schreef:Ik heb gehoord dat die 2.8's nauwelijks moeten onderdoen voor de 3.0's. Die extra opties zoals DSC vind ik nu geen 2K opleg waard en ook is de rijtaks een stuk hoger. Andere velgen komen er automatisch op. Hetgeen wat standaard op de Z's is geleverd, vind ik geen porum. Tenzij het de M-wielen zijn maar die passen dan weer niet, heb ik verstaan?

Ik begin er ook naar uit te kijken maar een net ding met +-150K km onder de 10K euro, kom ik precies niet tegen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=216872740

Deze mensen zijn woensdag weer terug van vakantie.. alleen die kleurstelling i.c.m. het interieur is niet mijn ding denk ik.. Maar er is wellicht wel wat van te maken :roll:

Jussi

Bericht door Jussi » 02 jul 2012, 14:24

Geert. schreef:
Jussi schreef:Ik heb gehoord dat die 2.8's nauwelijks moeten onderdoen voor de 3.0's. Die extra opties zoals DSC vind ik nu geen 2K opleg waard en ook is de rijtaks een stuk hoger. Andere velgen komen er automatisch op. Hetgeen wat standaard op de Z's is geleverd, vind ik geen porum. Tenzij het de M-wielen zijn maar die passen dan weer niet, heb ik verstaan?

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=216872740

Deze mensen zijn woensdag weer terug van vakantie.. alleen die kleurstelling i.c.m. het interieur is niet mijn ding denk ik.. Maar er is wellicht wel wat van te maken :roll:
Ja, zoiets zoek ik!

Zijn die panoramadaken, in traditionele stijl van BMW, ook zo'n drama of zijn deze aardig bulletproof?

Geert.

Bericht door Geert. » 02 jul 2012, 14:40

Ik weet het niet zeker, maar heb er eigenlijk nog nooit iets over gelezen of dat het is aangemerkt als standaard probleem. Vind het ook wel een hele mooie optie zo'n panorama dakje :tooth:

Mark N

Bericht door Mark N » 02 jul 2012, 14:41

Lekker handig verhaal ook in combinatie met teller-foto....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 jul 2012, 15:08

Geert. schreef:
Niels schreef:Jammer dat hij helemaal in Eindhoven staat, kan ik ook niet even langswippen ...
Maar ik wel?
Je weet me te vinden, mocht het nodig zijn... ;)

Plaats reactie