En zoals inmiddels al vermeld staat in het voorsteltopic, uit volledig onverwachte hoek is het een Renault Clio Cup RS geworden.
Ik rijd maar zo'n 8000 km per jaar dus iets duurs (zoals de E-46 M3 smg die ik ooit had, en die me tegenviel, sorry) vond ik niet verantwoord. Een Cayman S lijkt me briljant, maar 40K in euro dat doe ik niet meer.
Een paar keer per jaar kom ik echter nog wel op een circuit ('Ring, CPZ) en daar hoeft mijn auto geen supersnelle tijden neer te zetten maar wel geschikt en bovenal fun te zijn zonder daar bakken geld aan een onderstel en remmen etc voor te moeten uitgeven. Zoals bijv. bij een M3 of een Impreza noodzakelijk is.
Een ouwe Evo had gekund, maar daar had ik al een 6 en een 7 van gehad en hoewel scherp en snel vond ik ze karakterloos. Hoewel, ik heb nog wel ff getwijfeld over die rode Tommi Makkinen Edition die al een tijdje te koop staat bij Gert vd Heuvel...
Nee. Been there, done that.
Heb ook nog gereden in een Megane RS Cup, geweldig ding, snel ook, maar ik vond de Clio hoewel langzamer gewoon meer fun. En scherper sturen en remmen ook trouwens.
Eerste indrukken: Heb er deze week gelijk nieuwe Federal RS-R semi's onder laten zetten, ik ken het verhaal hier daarover, maar de prijs (95 eur) was gewoon te verleidelijk, ik zie wel hoe het gaat.
Voorlopig vind ik de turn-in fenomenaal, tractie voor een fwd impressive (200 pk is ook nog te doen) dempers zijn firm maar itt mijn Impreza met Bilstein PSS9 dempers acceptabel voor op de weg en de standaard Brembo's every bit as awesome als de 6-pots AP's die ik onder de Sub had zitten.
Blijft nog te bezien of het hele pakket ook on track overeind blijft maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
Wat je wel mist ten opzichte van een turbo is de midrange torque, maar er staat een mooi lineaire vermogensafgifte tegenover met een manic top-end en een torsie stijfheid waar een 13 jaar ouwe Scooby alleen maar van kan dromen.
I like.
Mooi wit is niet lelijk: