328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Frank had toch ook een M50-mod met Schrick-nokkenassen + chip in z'n 328i? Dat ding liep als een kanon!
- Knot
- Berichten: 40241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Idd, ding ging goed.... voor een 328i.
Probleem is dat je met zulke stappen/modificaties bijna gaat denken dat je in een M3 zit en die 286pk die haal je dan toch weer net niet.
Probleem is dat je met zulke stappen/modificaties bijna gaat denken dat je in een M3 zit en die 286pk die haal je dan toch weer net niet.
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
^^
Dat blijft altijd het verhaal ja. Je doet van alles, maar een M3 wordt het nooit. Op een engels forum waar is zit, is een 328i met 260pk, maar als je ziet wat daar allemaal aan gedaan is. Dan was de aanschaf van een M3 vele malen eenvoudiger en goedkoper.
Maar ja, 6 jaar geleden wilde ik nu eenmaal een 328i en was een M3 nog aan de prijs en ook in de verzekering. 6 jaar later is het een ander verhaal, maar die 328i is ondertussen me "kindje" en ken ik van voor tot achter.
Om nu een M3 te kopen en dan alles over te zetten, zie ik ook niet zo zitten. En een M3 (3.2) erin te lepelen. Is natuurlijk ook niet zo moeilijk, maar het blijft dan altijd een 328i met M3 motor. Dan houd ik liever het originele blok.
En voor die paar rondes op de ring elk jaar om daar nu een M3 voor aan te schaffen. Ik bedoel, ik ga toch niet voor een ronderecord.
Dus of het rondgaan in een M3 het nou zoveel leuker maakt? Heb nu al de grootste lol. Als is meer power altijd leuk natuurlijk.
Dat blijft altijd het verhaal ja. Je doet van alles, maar een M3 wordt het nooit. Op een engels forum waar is zit, is een 328i met 260pk, maar als je ziet wat daar allemaal aan gedaan is. Dan was de aanschaf van een M3 vele malen eenvoudiger en goedkoper.
Maar ja, 6 jaar geleden wilde ik nu eenmaal een 328i en was een M3 nog aan de prijs en ook in de verzekering. 6 jaar later is het een ander verhaal, maar die 328i is ondertussen me "kindje" en ken ik van voor tot achter.
Om nu een M3 te kopen en dan alles over te zetten, zie ik ook niet zo zitten. En een M3 (3.2) erin te lepelen. Is natuurlijk ook niet zo moeilijk, maar het blijft dan altijd een 328i met M3 motor. Dan houd ik liever het originele blok.
En voor die paar rondes op de ring elk jaar om daar nu een M3 voor aan te schaffen. Ik bedoel, ik ga toch niet voor een ronderecord.
Dus of het rondgaan in een M3 het nou zoveel leuker maakt? Heb nu al de grootste lol. Als is meer power altijd leuk natuurlijk.
- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
De mijne liep volledig standaard met 30k op de teller net iets voor de 255 op de teller. Nu met 3.15 diff en wat mods 245 vol in de begrenzer
Die clip heb ik niet benut. Hoe, of waar is de deksel (met de aansluitingen) aangepast of een complete ombouwkit?

Die clip heb ik niet benut. Hoe, of waar is de deksel (met de aansluitingen) aangepast of een complete ombouwkit?
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Welke clip?
Ik had een aangepast M50 spruitstuk. Waar het M52 aansluitblok aan de onderzijde is ingebouwd.
Ik had een aangepast M50 spruitstuk. Waar het M52 aansluitblok aan de onderzijde is ingebouwd.
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Kwam net deze dyno uitdraai tegen van een 328i met alleen M50 inlaat (en K&N filter) en als ik het goed heb gelezen een aangepast M3 ESD (uitlaat spruitstuk?)
225,6pk bij 5768rpm.
Lijkt me niet slecht.

Al ken ik overigens geen specs van verschillende dyno's en hoe de een dit meet, en de ander dat en noem maar op.
225,6pk bij 5768rpm.
Lijkt me niet slecht.
Al ken ik overigens geen specs van verschillende dyno's en hoe de een dit meet, en de ander dat en noem maar op.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Deze uitdraai zegt vrij weinig, je weet immers niet wat hij standaard deed. Heb mijn 328i met 80.000 km op de teller, helemaal standaard, op de testbank gehad; 183 pk en 263 nm op de wielen. Omgerekend zou dit ongeveer 215 pk zijn.

- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Nee, dat houd je toch altijd met die uitdraaien.
Nou voor de goede orde dan toch even twee foto's van het resultaat. M50 fuel rail cover komt nog.


Nou voor de goede orde dan toch even twee foto's van het resultaat. M50 fuel rail cover komt nog.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Wat een mooi exemplaar is het toch... Zaten die 'Japanse' kapjes er al op?
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
ThxMartijnGizmo schreef:Wat een mooi exemplaar is het toch... Zaten die 'Japanse' kapjes er al op?

Hij moet als het kan nog jaren mee, dus ik probeer hem in topconditie te houden.
Nee, de BBS Japan rode kapjes heb ik een paar maanden terug pas 'gescoord'. Ik heb de velgen gekocht met de klassieke zwart/goud kapjes, ik heb nog een set BBS kapjes met BMW logo waar ik vorig jaar mee reed, maar bij het zien van foto's van die rode, moest ik ze ook hebben.
Het is leuk om zo de velgen een compleet andere uitstraling te kunnen geven. En het contrast met het BMW Nogaro Silber hart mag er zijn.
Klassiek
OEM
Japan
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
keep dreaming.MParallel schreef: ESD (spruitstuk?)
EndSchallDampfer , oftewel einddemper.
- MParallel
- Berichten: 8773
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
Keep dreaming? leg eens uit?steve smith schreef:keep dreaming.MParallel schreef: ESD (spruitstuk?)
EndSchallDampfer , oftewel einddemper.
Herkende ESD niet. Endschalldampfer ken ik wel. Dan is het duidelijk. Gewoon de flensen aangepast dus om ze op 328i cats aan te sluiten.
- yorick
- Berichten: 996
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
- Locatie: piershil
Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)
juist dat gedeelte ging steeds lek. Heb wel 6 verschillende soorten kit gebruikt.MParallel schreef:Welke clip?
Ik had een aangepast M50 spruitstuk. Waar het M52 aansluitblok aan de onderzijde is ingebouwd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten