328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MartijnGizmo » 25 jun 2012, 12:12

Frank had toch ook een M50-mod met Schrick-nokkenassen + chip in z'n 328i? Dat ding liep als een kanon!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40241
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door Knot » 25 jun 2012, 12:51

Idd, ding ging goed.... voor een 328i.

Probleem is dat je met zulke stappen/modificaties bijna gaat denken dat je in een M3 zit en die 286pk die haal je dan toch weer net niet.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 25 jun 2012, 13:50

^^

Dat blijft altijd het verhaal ja. Je doet van alles, maar een M3 wordt het nooit. Op een engels forum waar is zit, is een 328i met 260pk, maar als je ziet wat daar allemaal aan gedaan is. Dan was de aanschaf van een M3 vele malen eenvoudiger en goedkoper.

Maar ja, 6 jaar geleden wilde ik nu eenmaal een 328i en was een M3 nog aan de prijs en ook in de verzekering. 6 jaar later is het een ander verhaal, maar die 328i is ondertussen me "kindje" en ken ik van voor tot achter.

Om nu een M3 te kopen en dan alles over te zetten, zie ik ook niet zo zitten. En een M3 (3.2) erin te lepelen. Is natuurlijk ook niet zo moeilijk, maar het blijft dan altijd een 328i met M3 motor. Dan houd ik liever het originele blok.
En voor die paar rondes op de ring elk jaar om daar nu een M3 voor aan te schaffen. Ik bedoel, ik ga toch niet voor een ronderecord.
Dus of het rondgaan in een M3 het nou zoveel leuker maakt? Heb nu al de grootste lol. Als is meer power altijd leuk natuurlijk.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door yorick » 25 jun 2012, 20:41

De mijne liep volledig standaard met 30k op de teller net iets voor de 255 op de teller. Nu met 3.15 diff en wat mods 245 vol in de begrenzer :)

Die clip heb ik niet benut. Hoe, of waar is de deksel (met de aansluitingen) aangepast of een complete ombouwkit?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 26 jun 2012, 13:14

Welke clip?

Ik had een aangepast M50 spruitstuk. Waar het M52 aansluitblok aan de onderzijde is ingebouwd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 27 jun 2012, 15:32

Kwam net deze dyno uitdraai tegen van een 328i met alleen M50 inlaat (en K&N filter) en als ik het goed heb gelezen een aangepast M3 ESD (uitlaat spruitstuk?)

225,6pk bij 5768rpm.

Lijkt me niet slecht.

Afbeelding

Al ken ik overigens geen specs van verschillende dyno's en hoe de een dit meet, en de ander dat en noem maar op.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door Eric-328 » 27 jun 2012, 15:52

Deze uitdraai zegt vrij weinig, je weet immers niet wat hij standaard deed. Heb mijn 328i met 80.000 km op de teller, helemaal standaard, op de testbank gehad; 183 pk en 263 nm op de wielen. Omgerekend zou dit ongeveer 215 pk zijn.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 28 jun 2012, 13:55

Nee, dat houd je toch altijd met die uitdraaien.

Nou voor de goede orde dan toch even twee foto's van het resultaat. M50 fuel rail cover komt nog.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MartijnGizmo » 28 jun 2012, 13:58

Wat een mooi exemplaar is het toch... Zaten die 'Japanse' kapjes er al op?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 28 jun 2012, 14:24

MartijnGizmo schreef:Wat een mooi exemplaar is het toch... Zaten die 'Japanse' kapjes er al op?
Thx :df:

Hij moet als het kan nog jaren mee, dus ik probeer hem in topconditie te houden.

Nee, de BBS Japan rode kapjes heb ik een paar maanden terug pas 'gescoord'. Ik heb de velgen gekocht met de klassieke zwart/goud kapjes, ik heb nog een set BBS kapjes met BMW logo waar ik vorig jaar mee reed, maar bij het zien van foto's van die rode, moest ik ze ook hebben.

Het is leuk om zo de velgen een compleet andere uitstraling te kunnen geven. En het contrast met het BMW Nogaro Silber hart mag er zijn.

Klassiek
Afbeelding

OEM
Afbeelding

Japan
Afbeelding

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door steve smith » 28 jun 2012, 14:29

MParallel schreef: ESD (spruitstuk?)
keep dreaming.

EndSchallDampfer , oftewel einddemper.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 28 jun 2012, 15:02

steve smith schreef:
MParallel schreef: ESD (spruitstuk?)
keep dreaming.

EndSchallDampfer , oftewel einddemper.
Keep dreaming? leg eens uit?

Herkende ESD niet. Endschalldampfer ken ik wel. Dan is het duidelijk. Gewoon de flensen aangepast dus om ze op 328i cats aan te sluiten.

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: 328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door yorick » 28 jun 2012, 22:11

MParallel schreef:Welke clip?

Ik had een aangepast M50 spruitstuk. Waar het M52 aansluitblok aan de onderzijde is ingebouwd.
juist dat gedeelte ging steeds lek. Heb wel 6 verschillende soorten kit gebruikt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten