328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

328i M50 intlaat (update 24/06/12 - gemonteerd)

Bericht door MParallel » 07 sep 2011, 23:30

Helder verhaal Knot.

Zo zit ik ook een beetje met die M50 inlaat + grotere gasklep + grotere ASC+T gasklep mod.

Ik ben nu al gechipt (piggy back kastje) naar op papier 207pk (wat daar na 15 jaar nog van over is) en met de bovenstaande mods zou er 20~25 bijkomen, dus zeg rond de 230pk. Leuk op papier, maar al dat vermogen komt vrij vanaf 5000rpm en ik lever al het koppel beneden in.

En afgezien die paar keer dat ik op de NS rijd en überhaupt boven de 4000rpm kom, lijkt zo'n mod voor mij volkomen zinloos.

Al is de kit al besteld. Mocht het echt niks voor me zijn, dan gaat het weer terug naar origineel.


EDIT: topic titel aangepast. Zie laatste reply.
Laatst gewijzigd door MParallel op 24 jun 2012, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 08 sep 2011, 08:57

Als ik mn rondjes Nordschleife doe denk ik ook steeds, had ik maar die M50 mod, maar op straat woon/werk en met driften is het koppel onderin weer heerlijk.

Mijn blokje loopt erg lekker (zie je in filmpje van die 8m51 wel) en iedereen raad het me af omdat slangetjes etc toch niet helemaal uit komen met het gasklephuis etc bij de M50 mod.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 08 sep 2011, 15:55

Mijn kit komt van een bekende van een engels forum waar ik al jaren zit. Die pakt M50 spruistukken en past ze helemaal aan, zet zelf de kamer binnenin over van een 328i of iets in die trant en maakt alle beugels etc, waardoor de kit plug&play wordt voor de 328i. Dus niks aanpassen zelf.

Want wat je zegt klopt, ga je zelf het monteren, dan moet je nog een heleboel aanpassen om het allemaal goed te krijgen. Met zijn kit is elke originele slang en noem maar op, 1-op-1 over te zetten.

Hij levert ook (naar keuze) de uitgeboorde gasklep/ACS gasklep mee.

Gebruikersavatar
Friso
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
Locatie: niet zover van groningen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Friso » 08 sep 2011, 17:10

Schrick inlaat spruitstuk is ook een optie plug and play.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 08 sep 2011, 21:46

Friso schreef:Schrick inlaat spruitstuk is ook een optie plug and play.
Die kun je ook pakken maar geeft minder vermogen dan zijn kit. Is geen eigen reclame van die man, het halve forum met een 328i rijdt met zijn kit.

En die Schrick is ook vele malen duurder.
Zo'n DBilas inlaat met 6 gaskleppen a la M3 is ook leuk, maar helaas wat vermogenswinst erg beperkt en heb je alleen een leukere gasreactie.

Hier even wat gegevens van Schrick vs de "Home made" kit.

Flow van spruitstuk
Standaard 328i: 185 cfm
Schrick: 250 cfm
Zijn M50 kit: 275 cfm

En de Schrick kit kost £900 zonder grotere gaskleppen. Zijn kit zit rond de €600 inc grotere gaskleppen.

Er zit een member op dat forum die alles uit zijn 328i heeft willen halen, en daarna nog een M3 uitlaat heeft gemonteerd, underdrive pulleys, andere software, US M3 nokkenassen en die zit dan op 260pk.

Maar dan blijft altijd het verhaal, voor dat geld hang je er ook gewoon een M3 motor in en heb je nog meer.

Een ESS supercharger kit is ook nog leuk, maar toen ik eens informeerde naar een offerte kwam het in totaal op €9000,- uit. Dan heb je 320 pk en meer koppel dan een M3, maar goed, voor dat geld heb je een hele M3 ongeveer met (dan maar) iets minder koppel.

Dat werd me toch echt te gortig.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door steve smith » 13 sep 2011, 12:17

MParallel schreef:
Friso schreef:Schrick inlaat spruitstuk is ook een optie plug and play.
Die kun je ook pakken maar geeft minder vermogen dan zijn kit. Is geen eigen reclame van die man, het halve forum met een 328i rijdt met zijn kit.

En die Schrick is ook vele malen duurder.
Zo'n DBilas inlaat met 6 gaskleppen a la M3 is ook leuk, maar helaas wat vermogenswinst erg beperkt en heb je alleen een leukere gasreactie.

Hier even wat gegevens van Schrick vs de "Home made" kit.

Flow van spruitstuk
Standaard 328i: 185 cfm
Schrick: 250 cfm
Zijn M50 kit: 275 cfm

En de Schrick kit kost £900 zonder grotere gaskleppen. Zijn kit zit rond de €600 inc grotere gaskleppen.
Tja. Leuk verhaal maar beetje beperkt en vooral eenzijdig. Heb inmiddels gereden met eenM52+ M50 mod en een M52+Schrick spruitstuk. Ik snap dat je fapt op de cijfertjes die je lekker aan het overschrijven bent maar die vertellen niet het hele verhaal. Waarom post je niet ff de koppelkrommes erbij? Dan zul je zien dat een std. 328 onderin heel sterk is, de M50 mod hier dik op inlevert, en de Schrick ietsje minder topvermogen geeft dan de M50 maar wel het middengebied in stand houdt. M50 mod is leuk voor je circuithoer maar haalt wel juist datgene weg wat de een 328 een heerijke allrounder maakt. De smeuigheid..... Zou zelf altijd Schrick gebruiken, en zit met een idee in m'n khoofd dat op een 528i te gaan doen.

Oh en GASKLEPPEN heeft zo'n ding niet. Dat is voorbehouden aan M-motoren. De rest heeft gewoon 1 gasklep.

Gebruikersavatar
Friso
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
Locatie: niet zover van groningen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Friso » 13 sep 2011, 12:56

@M parallel: schrick 900 pond :hmmm:

Vorig jaar bij sandtler nog geen 800,= euro.
Ik zie ze nu staan op ebay.de voor 849,= euri is geen pond prijs?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door MParallel » 14 sep 2011, 22:31

steve smith schreef:Tja. Leuk verhaal maar beetje beperkt en vooral eenzijdig. Heb inmiddels gereden met eenM52+ M50 mod en een M52+Schrick spruitstuk. Ik snap dat je fapt op de cijfertjes die je lekker aan het overschrijven bent maar die vertellen niet het hele verhaal. Waarom post je niet ff de koppelkrommes erbij? Dan zul je zien dat een std. 328 onderin heel sterk is, de M50 mod hier dik op inlevert, en de Schrick ietsje minder topvermogen geeft dan de M50 maar wel het middengebied in stand houdt. M50 mod is leuk voor je circuithoer maar haalt wel juist datgene weg wat de een 328 een heerijke allrounder maakt. De smeuigheid..... Zou zelf altijd Schrick gebruiken, en zit met een idee in m'n khoofd dat op een 528i te gaan doen.

Oh en GASKLEPPEN heeft zo'n ding niet. Dat is voorbehouden aan M-motoren. De rest heeft gewoon 1 gasklep.
Je vertel me niks wat ik niet weet in bovenstaande reply. Ik heb ergens zelf nota bene aangegeven dat de mod voor mij wellicht niet zo interessant is, omdat ik op straat alleen maar on de >3k toeren zit en dan dus een boel koppel lager ga inleveren en de vraag is of ik dat wil.

Cijfers op papier. Ik onderschrijf als geen ander dat cijfers op papier niet alles zeggen, maar je moet ergens een uitgangspunt hebben. De M50 kit heeft de hoogste flow. Dat je daarbij wat anders inlevert is een ander zaak.
Overigens kun je met een aangepaste mapping een groot deel van dat verlies onderin weer terug krijgen.

Als die kit niks was, reed ook niet het halve forum daar met een 328i er mee rond. Maar niemand is verplicht dat ding te monteren.

Dan het laatste. Het mooiste is dat je het nog nodig vind op alles in caps te schrijven en dat GASKLEPPEN alleen aan de M motoren zijn voorbehouden, maar dan zou ik toch maar even mijn huiswerk nog een keer gaan doen.

De M52 heeft naast de gasklep die je met de voet bedient ook nog een ASC+T gasklep (goed behalve de allereerste lichting die nog een LSD als optie hadden). Dat je die niet met je voet bedient, maar een electromotor dit doet, doet daar niks aan af. Dat ding is gewoon een gasklep.

In die kit gaat het ook om een grotere variant van BEIDE, dus spreken we wel degelijk van GASKLEPPEN.

Friso: pond en euro schelen niet zo veel. Kan best zijn dat die in engeland 900 pond reguliere prijs is (RRP) maar hij zal vast ook te vinden zijn voor minder, zoals je al aangeeft.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 15 sep 2011, 08:05

Steve, eerst koffie he.... ;)

Gebruikersavatar
Friso
Berichten: 200
Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
Locatie: niet zover van groningen

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Friso » 15 sep 2011, 10:25

328 asc-t vanaf 1997 toch ?1995 en 1996 nog niet.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Knot » 15 sep 2011, 10:27

1996 hadden ze het ook al. Mijn 328 heeft het niet, is 21 maart van de band gerold en in juli geleverd.

Idd misschien de andere posts even in het 328i occasion topic?
Laatst gewijzigd door Knot op 15 sep 2011, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door MParallel » 18 sep 2011, 22:55

Ergens medio 1996 is ASC+T er gekomen. Ik heb nooit de exacte datum kunnen vinden.

Waarom BMW echter toen meteen het LSD als optie heeft afgeschaft is me wel een raadsel. Volgens diverse fora's zouden die 2 niet goed samengaan, maar de amerikaanse M3 (3.2) is alleen maar geleverd met beide systemen samen.
En ik geloof niet dat er andere parameters gelden voor dat model, maar wie zal het zeggen?

Zijn inmiddels genoeg mensen met een M52 met ASC+T die een sper gemonteerd hebben, zonder problemen.

Ik hoop die van mij er volgende maand onder te kunnen hangen. Ben nog op zoek naar de juiste verse olie.

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door siegerdehaan89 » 19 sep 2011, 23:26

heerlijk hoor, m50 mod. Ik zit alleen onder de 3k toeren alsie koud is, verder gewoon gas erop met die dingen, daar zijn ze voor!!!

Maar die underdrive poelies leveren toch niet zoveel op? Ik heb wel zin in een nieuwe modificatie waardoor het weer ietsje sneller gaat. Maar geen zin in heftige (lees dure) ongein. Iemand nog leuke ideetjes? Ben dol op cheape oplossingen.... :blink:

Chip inlaat en m3 uitlaat heb ik al...



EDIT: Mijn auto is van eind 95 en heeft alleen maar abs. Ik kon de m50 inlaat er dan ook zo opschroeven. Niks zagen of wat, plug and play!

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door yorick » 20 sep 2011, 12:45

Sieger, waar zit dan het verschil? mijn auto is van de 5e maand van '95. Daar was het toch echt nodig om die hele deksel om te zetten. Welk spruitstuk heb jij gepakt?

Mijn auto heeft naar alle waarschijnlijkheid weer een lekke inlaat. Ben het nu zat dus deze gaat de bak in. Heb geen zin om weer zoveel werk te verzetten dus neem een schrick of iets dat plug and play is.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40240
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door Knot » 20 sep 2011, 12:58

Dan ben ik wel benieuwd of dat verhaal van Steve klopt, dat je daarmee wel koppel behoudt en in jou geval dus terug krijgt!

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door MParallel » 20 sep 2011, 14:40

Die Schrik zal best meer koppel hebben. Die flowt tussen het standaard en M50 stuk in. Dus in theorie hoe meer die flowt, hoe beter op hogere toeren, hoe minder koppel onderin. Al zal daar ook wel ergens een maxmimum in zijn.

Maar vandaar mijn keuze voor die kit waarbij de inlaat volledig is aangepast op alle M52 zaken en slangen, beugels etc. Je hoort vaak er lekkage is en slecht vaccuum omdat het gewoon niet lekker past.

Yorick, jouwe heeft wel ASC+T al begrijp ik?

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door steve smith » 20 sep 2011, 14:49

MParallel schreef:Die Schrik zal best meer koppel hebben. Die flowt tussen het standaard en M50 stuk in. Dus in theorie hoe meer die flowt, hoe beter op hogere toeren, hoe minder koppel onderin.
Bijna. De theorie: hoe meer CFM lucht er bij snellheid X doorheen kan, hoe minder de stroomsnelheid zal zijn. Topvermogen bereik (grotendeels) door een zo groot mogelijke hoeveelheid flow, koppel door een zo hoog mogelijke stroomsnelheid van diezelfde flow. De kunst van iemand die goed met een flowbank overweg kan is dan ook om meer flow te creeren zonder aan snelheid daarvan in te leveren....

Gebruikersavatar
yorick
Berichten: 996
Lid geworden op: 13 feb 2007, 19:36
Locatie: piershil

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door yorick » 20 sep 2011, 16:52

Ik heb destijds de meest optieloze 328 gekocht die je kunt vinden. Met een turquoise interieur, maar slechts 23k kilometers.

Gebruikersavatar
Eric-328
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door Eric-328 » 20 sep 2011, 17:05

Mijn spruitstuk is ook redelijk lek. Heb een nieuwe omgebouwd. Koppelverlies bij lage toeren is goed waarneembaar. Ben het met Steve eens dat het alleen zin heeft bij een circuitauto.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 17:20

gewoon een Rotrex systeem er op met Antonov systeem...dan draait ie al bij lage toeren snel :D en dus extra koppel.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.antonov-clubsite.nl/00000096 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

lijkt me een mooi/fraai systeem.

[img]http://cdn2.worldca

[/quote]rfans.co/2006/5/large/7060505.002.1L.jpg[/img]

Afbeelding
Antonov 2-speed supercharger illustration
The Antonov Mechanical Module (AMM) is patented technology and provides a small stand-alone, self-controlling multi-speed drive system which can be designed and manufactured for 2, 3 or even 4-speed applications. The mechanism is entirely self-changing with no electronic, hydraulic or pneumatic control systems and during the design stage the shift points can be set to any desired engine speed. The benefits of a fully automatic mechanical system applied to a supercharger include high transmission efficiency, compact size and moderate cost. The Antonov drive can be fully integrated with the latest Rotrex C30 and C38 superchargers with no power consumption other than minimal gear losses.



Read more: http://www.worldcarfans.com/10610245897 ... z1YVUsi564" onclick="window.open(this.href);return false;

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door siegerdehaan89 » 20 sep 2011, 17:47

yorick schreef:Sieger, waar zit dan het verschil? mijn auto is van de 5e maand van '95. Daar was het toch echt nodig om die hele deksel om te zetten. Welk spruitstuk heb jij gepakt?

Mijn auto heeft naar alle waarschijnlijkheid weer een lekke inlaat. Ben het nu zat dus deze gaat de bak in. Heb geen zin om weer zoveel werk te verzetten dus neem een schrick of iets dat plug and play is.
Vergeten te melden, mijn auto is duitse import. Denk dat het verschil daarin zit. Gelukkig maar, want dat geklooi en gelijm aan een inlaat vind ik niet wat. Er zou maar een moertje oid je motor in vliegen.... :gek:

Heb vorig weekend nog een bus remmenreiniger leeggespoten op zoek naar lekken maar de motor ging niet harder lopen, systeem is dus nog steeds dicht zal ik maar van uit gaan :) .

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door MParallel » 20 sep 2011, 22:00

^^

Duitse import heeft niks te maken met wel of geen ASC+T. Dat was voor beide markten hetzelfde. Of heb je het nu over wat anders?

GTRene: ik had onlangs nog een offerte opgevraagd voor een ESS supercharger, die lui uit Noorwegen die specialist zijn in BMW SC's.

Mja prachtig spul, maar de SC kwam op €7000 en daar kwamen dan nog €2000 bij voor banken en afstellen. En alleen te plaatsen in de fabriek zelf, dus nog een reisje Noorwegen ook.

Dat werd me toch echt veel te dol. Daar koop je hier een M3 voor en heb je zelfde aantal pk's als een 3.2. Goed, minder koppel onderin, maar voor dat geld. Dan maar een S50 blok erin (ooit).

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8773
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door MParallel » 20 sep 2011, 22:09

steve smith schreef:
MParallel schreef:Die Schrik zal best meer koppel hebben. Die flowt tussen het standaard en M50 stuk in. Dus in theorie hoe meer die flowt, hoe beter op hogere toeren, hoe minder koppel onderin.
Bijna. De theorie: hoe meer CFM lucht er bij snellheid X doorheen kan, hoe minder de stroomsnelheid zal zijn. Topvermogen bereik (grotendeels) door een zo groot mogelijke hoeveelheid flow, koppel door een zo hoog mogelijke stroomsnelheid van diezelfde flow. De kunst van iemand die goed met een flowbank overweg kan is dan ook om meer flow te creeren zonder aan snelheid daarvan in te leveren....
Daar zit hem dan ook altijd het probleem. Puur alleen naar het spruitstuk gekeken en andere variabelen even buiten beschouwing gelaten. Er zal bij elke snelheid dezelfde hoeveelheid lucht de inlaat inkomen, wat voor spruitstuk je ook pakt.

Aan het spruitstuk alleen kun je weinig doen. Of smalle trajecten, zoals het standaard spruitstuk, dus hoge snelheid van de beschikbare flow (de hoeveelheid lucht bij zelfde snelheid is gelijk, dus flowt sneller). Bij de M50 inlaat met veel bredere trajecten gaat de flowsnelheid dus automatisch omlaag (bij zelfde hoeveelheid lucht).

En buiten de inlaat kanalen breder of smaller maken, kun je weinig doen. Dan zou je toch met een variabele geometrie spruitstuk moeten werken.

In dat geval is het Alpina B3 blok met 250pk ook niet onaardig. Maar die is dan weer uitgeboord tot 3 liter dus pakt ie daar weer een stuk koppel mee terug.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 23:15

MParallel schreef:^^

GTRene: ik had onlangs nog een offerte opgevraagd voor een ESS supercharger, die lui uit Noorwegen die specialist zijn in BMW SC's.

Mja prachtig spul, maar de SC kwam op €7000 en daar kwamen dan nog €2000 bij voor banken en afstellen. En alleen te plaatsen in de fabriek zelf, dus nog een reisje Noorwegen ook.

Dat werd me toch echt veel te dol. Daar koop je hier een M3 voor en heb je zelfde aantal pk's als een 3.2. Goed, minder koppel onderin, maar voor dat geld. Dan maar een S50 blok erin (ooit).
Das veel te gek inderdaad, totaal zou je daar een leuke S50 of S54 of een leuke V8 van BMW voor kunnen inbouwen als je wat zelf doet...
Weet niet wie nog meer met Rotrex werken? maar een member van hier doet zoiets ook...en zie ook een Rotrex maar kan niet zien voor welke types.

http://mosselmanturbo.nl/turbosystemen/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


ah kijk eens hier, koopje of the day?
BMW 328i 1995 . 181.000 km . daytonavoiletmetallic. Met Rotrex-compressorset twv 2900 euro, nu 275 pk met meer dan 300 Nm koppel vanaf 2000 rpm. Olietemperatuurmeter en boost-meter ,Sinterkoppeling-M3, motorsteunen M3, verlaagd onderstel M3 , draagarmen M3. Sperdifferentieel M3, Kerscher bumperset E46-look met dubbele uitlaat. 17" BBS velgen, Xenon-verlichting, 4 elektrische ramen, geen schuifdak. Velours-interieur, radio-cd-speler, etc. Met nieuwe APK; 4950 euro.
dus das iets van 2.900,-euro dacht al dat het veel goedkoper kon, anyway complete auto voor 4.950 :D zet je het spul over of laat je doen door hen en verkoop je die auto weer :lol:

http://www.driftking.nl/productenbekijk ... otrex.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou daar ook eens een mailtje heen sturen wat die voor jou auto kunnen doen, lekker in eigen land :D

lijkt wel of die ook de kits leveren van Rotrex en inbouwen...tenminste als je die stikkers op die auto ziet? handig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 328i M50 Modificatie (uit Ring topic)

Bericht door GTRene » 20 sep 2011, 23:26

hier staan vele tuning tips voor jullie motoren, ook de Rotrex en andere dingen ook de uitlaat en het inlaathuis enz enz :D 3 pagina's met foto's en prijzen en wat je kan winnen.

http://www.eurotuner.com/techarticles/e ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten