[E30 M3] Inhouden van motor
-
Re: [E30 M3] Inhouden van motor
sorry niet volledige 1e post gelezen , had alleen dit gelezen
Bij rijden kan ik maar 1/4 gas gebruiken anders krijgt hij geen brandstof. Toen even de accu losgekoppeld en de auto een 15 min. zonder stroom gezet. Misschien dat de Motronic in de war was. Daarna ging het wel iets beter maar ook hoog in de toeren krijgt hij duidelijk brandstof te kort.
en dit niet gelezen , wat weer beetje tegenstrijdig is met bovenstaande
Ook uit de uitlaat komt er een heftige benzinelucht uit met af en toe een zwarte puf als hij stottert.
dus dan word het ook een beetje moeilijk op afstand
eerst geen brandstof en dan waarschijnlijk teveel
Bij rijden kan ik maar 1/4 gas gebruiken anders krijgt hij geen brandstof. Toen even de accu losgekoppeld en de auto een 15 min. zonder stroom gezet. Misschien dat de Motronic in de war was. Daarna ging het wel iets beter maar ook hoog in de toeren krijgt hij duidelijk brandstof te kort.
en dit niet gelezen , wat weer beetje tegenstrijdig is met bovenstaande
Ook uit de uitlaat komt er een heftige benzinelucht uit met af en toe een zwarte puf als hij stottert.
dus dan word het ook een beetje moeilijk op afstand
eerst geen brandstof en dan waarschijnlijk teveel
- Bert ///M3
Slechte bobine zou kunnen maar een S14 heeft er maar 1 toch? Dan zou ik verwachten dat hij even helemaal weg valt af en toe.
Met de S54 had ik 2 slechte bobines en die kreeg daar ook vooral last van als het spul warm werd. Kon je een paar rondjes rijden met 300+ PK en dan ineens had je maar 200 PK, gaf na een tijdje misfire codes op die cylinders.
Met de S54 had ik 2 slechte bobines en die kreeg daar ook vooral last van als het spul warm werd. Kon je een paar rondjes rijden met 300+ PK en dan ineens had je maar 200 PK, gaf na een tijdje misfire codes op die cylinders.
- Peric
Nee hoor, een slechte bobine gaat minder presteren zodra 'ie warm wordt. Maar dan zou 'ie als er toeren opgebouwd moeten worden ook inhouden.Bert ///M3 schreef:Slechte bobine zou kunnen maar een S14 heeft er maar 1 toch? Dan zou ik verwachten dat hij even helemaal weg valt af en toe.
Zou die inderdaad 's proberen Tristan.
En denk dat het gewoon toeval was dat hikje na de drempel.
Succes ermee!
- Tristan
@Arjan: Sorry, idd een beetje tegenstrijdig maar het leek erop dat hij geen brandstof kreeg, echter bedacht ik me later dat door de heftige benzinelucht uit de uitlaat, de auto de benzine niet verbrand of teveel benzine krijgt. Nogmaals, bij 1/4 gas komt de auto prima vooruit maar bij vollast valt de motor helemaal weg en stottert hevig. Dan komen er ook zwarte walmen uit de uitlaat wat neigt naar een teveel onverbrande benzine. Eerst even een bobine bestellen. Wordt vervolgd...
- Peric
Als je de bobine hebt Tristan zou ik als ik jou was ook even je bougies eruithalen en schoonmaken. Anders kun je die ook nog vervangen.
-
wat het dan ook wezen mag ?Tristan schreef:Dat topic had ik ook gevonden, maar bij hem liep de motor slecht als hij koud was. Na een nachtje stilstaan startte hij prima en reed de 1e 5 min. goed. Zou raar zijn als het 1 van de slangen is, want die hebben we juist allemaal gecontroleerd. Ga zaterdag proberen naar Den Helder te komen waar hij in onderhoud is. Alleen hopen dat ik niet halverwege stilval op de N9.Daarom probeer ik voor die tijd het probleem te vinden.
zou hem op de kar zetten naar den helder
zal niet de 1e zijn die sneuvelt door
A , te arm
B , re rijk
is gewoon beide niet goed , en onnodig risico nemen door er meer mee te rijden als nodig is
succes
- Tristan
Gisteren het probleem gevonden. Eerst een nieuwe bobine gemonteerd maar dat gaf geen oplossing. Op een gegeven moment zagen we een klein plasje benzine op de draagarm. Bleek de aansluiting op het brandstoffilter niet goed was. Dus dat verklaarde de benzinelucht. Verder zat er een scheurtje in de slang van de brandstofdrukregelaar. Nadat deze ook vervangen was, was het probleem weg. En kwam dus lucht in het systeem was het haperen veroorzaakte. Zo zie je maar dat een slangetje van een paar cent een complete motor niet goed kan laten lopen. 

- GTRene
ow dat dunne vacuumslangetje wat op de drukregelaar zit? das wel belangrijk idd
was het "verweerd" zeg maar?
dat had ik bij de Compact, heb toen al die kortte verbindingen aan slangetjes vernieuwd en die liep toen ook beter, als je weinig gas gaf, zeg maar langzaam dan liep ie wel aardig op maar vanaf midden naar vol deed ie maar weinig toen ik de auto destijds ophaalde en naar huis reed.
Toen ik die slangetjes (meerdere aftakkingen bij de compact) zag en vernieuwde liep ie wel mooi het hele toeren gebied door
, bij zo'n meer pk monster als jij hebt heb je het nog meer nodig ivm meer vraag brandstof en constante druk.
mooi dat het gevonden is.
was het helemaal vergeten...is nog maar een jaar geleden

was het "verweerd" zeg maar?
dat had ik bij de Compact, heb toen al die kortte verbindingen aan slangetjes vernieuwd en die liep toen ook beter, als je weinig gas gaf, zeg maar langzaam dan liep ie wel aardig op maar vanaf midden naar vol deed ie maar weinig toen ik de auto destijds ophaalde en naar huis reed.
Toen ik die slangetjes (meerdere aftakkingen bij de compact) zag en vernieuwde liep ie wel mooi het hele toeren gebied door
mooi dat het gevonden is.

was het helemaal vergeten...is nog maar een jaar geleden

-
Vacuumslang van de drukregelaar is een bekende boosdoener idd. Daarmee komt er overigens geen lucht in het systeem, maar loopt de brandstofdruk wel te hoog op. Top dat het weer op orde is, en zonder enorme kosten. Veel rijplezier weer!
- Peric
Zo zie je maar weer, een probleem kan vele oorzaken hebben..
Fijn dat het opgelost is.
En nu weer gáán met dat hok!
Fijn dat het opgelost is.
En nu weer gáán met dat hok!