Honda Civic EP Type-R

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Honda Civic EP Type-R

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 13:36

[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_wallpaper.jpg[/img]

Nog geen topic over de CTR EP, dus bij deze.

Info:

ENGINE 2.0 L 16 valve DOHC i-VTEC
Capacity 1998cc
Max power 200ps / 197bhp @ 7,400 rpm
Max torque 196Nm @ 5,900 rpm

[img:184:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_engine.jpg[/img][img:240:125]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_vtec.jpg[/img]

TRANSMISSION

Type Front wheel drive, Close Ratio, 6-speed manual gearbox

BRAKES

Front Ventilated disc
Rear Solid disc
Four wheel sensing, three-channel ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD)

WHEELS AND TYRES

Wheels 17", 7 spoke alloys (Gunmetal Grey)
Tyres 205/45R17 Bridgestone Potenza

PERFORMANCE

Max speed 146 mph (235 kmh)
Acceleration (0-60mph ) 6.4 secs
Fuel consumption (mpg)

Urban 23.0
Extra Urban 40.4
Combined 31.7
CO2 emissions 212 g/km

[img:351:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_size.jpg[/img]

Mogelijke toekomstige auto voor mij als ik het leasetijdperk ga verlaten. Ben alleen erg benieuwd of mensen wat van deze auto afweten. Heeft dit blok ook last van hoog olieverbruik zoals genoemd in het s2000 topic wat Tom gestart heeft? Waar verder op te letten bij aanschaf en onderhoud?

Autoweek geeft met de waarde meter een richtprijs van 12k aan voor een 2002 met 100.000km en 14k voor een 2003 met 80.000km. Speurwerk op autosites komt terug met prijzen die vaak 6000 euro hoger liggen!??

Tom
Berichten: 22339
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 mar 2007, 13:44

Andre heeft er twee gehad he.

Ik vond het echt een gaaf wagentje... stuurt zeer goed... zitpositie is wennen maar na een tijdje ben je overtuigd... motor is erg lekker... alleen het ziet er uit als een bejaardeauto met wat stickers en sportstoelen :lol:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 26 mar 2007, 14:32

Best interessante auto, vind alleen het model 10x niks...

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 26 mar 2007, 14:41

nieuwe golf gti vindt ik mooier...!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 14:52

Flatline schreef:nieuwe golf gti vindt ik mooier...!
Tsja, ieder zijn smaak, alleen een CTR stuurt de GTI er dik uit en is een stuk goedkoper, dat vind ik ook belangrijk, meer voor minder! ;)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 26 mar 2007, 15:09

Gewoon doen Rody! (als de leasert de deur uitgaat dan...).
Laat de rest maar lullen, die civic is gewoon een snoepje, al heb ik nooit zelf in dat ding gereden, alleen ernaast gezeten.
Golfjes genoeg op dit forum, alleen nog geen CTR (de naam is al cool 8) ).

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 16:22

Het blijft een juweeltje, ook in de autobladen, deze EP type-R is nog sneller dan de nieuwe omdat ie maar 1170 weegt en het nieuwe model meer kilo's draagt met hetzelfde blok.

200pk op 1170kg is 0,17pk per kg.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 26 mar 2007, 19:58

Ken iemand die er 1 had en als ik hem moet geloven is het voordeel dat die auto gelijk knal klaar is. Dus gewoon std exemplaar pakken en er hoeft niks aan te gebeuren, geen upgrades qua uitlaat/chip/remmen/stoelen of wat dan ook. Daarbuiten zou ik redelijk vertrouwen hebben in de techniek.
Nadeel is de typische Honda restwaarde, die idd hoger ligt dat Autoweek aangeeft...

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 26 mar 2007, 20:46

Het uiterlijk is wat braaf maar ik vond hem heerlijk rijden. Het mag dan FWD zijn maar ik kon er heerlijk mee door bochten knallen. VTEC regeert natuurlijk sowieso.

Kortom aanrader.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 26 mar 2007, 20:47

Knot schreef:....
200pk op 1170kg is 0,17pk per kg.
Pfff, dat is behoorlijk gunstig knot :)
Ik zeg: kopen die bak, daar ga je heeeeel veel lol mee hebben! En moderne FWD'tjes liggen jou wel, dus dat wordt met deze bak records breken op de NS :wink:

Tom
Berichten: 22339
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 mar 2007, 20:49

Ja lol dat kun je wel aan knot overlaten.

Wat Kasteel zegt is idd een goed punt: standaard zijn ze al erg goed en hoeft er eigenlijk niks aan te gebeuren.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 mar 2007, 22:31

Integra type R niks?

Ziet er 1000x smakelijker uit en stuurt net zo lekker volgens mij.
Beetje een vergeten auto volgens mij, maar als het dan toch een fwd moet zijn...... Doe mij die maar! 8)

[img:498:265]http://www.rit.edu/~ajy5807/blog_media/ITR.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 23:10

Kasteel, Maik, Tom,

Het lijkt met ook wel wat, alleen die prijzen blijven zo hoog zeg. Een kleine 20k heb ik er gewoon nog niet voor liggen, wil eigenlijk maximaal 15k uitgeven en dan proberen eentje met minder dan 80k op de klok te krijgen uit begin 2002.

Zal ik toch de duitse importmethode eens nader moeten onderzoeken want daar staan ze wel voor "normale" prijzen.

Peter, de ITR is ook gaaf, ziet er veel beter uit, alleen die zie je echt nooit 2e hands. Een vriendin van me heeft er eentje gereden, gaaf ding, denk wel minder koppel dan de 2.0 iVTEC van de CTR omdat het maar een 1800je is. Wat ik wel een nadeel vond was de 5bak van de ITR, echt veel toeren bij 120 op de snelweg, daar heeft de CTR minder last van.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 26 mar 2007, 23:24

Maakt volgens mij niks uit dat de prijzen zo hoog blijven. Je betaalt nu in verhouding veel , maar als je hem weer te koop zet kun je het er ook weer voor vragen. Ik denk dat de Integra te hardcore is voor Rody. Als ik Rody heette zou ik voor de Civic Type-R gaan en niet voor de Integra. Maarja......ik heet geen Rody en kies dus zelf voor de Integra :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 23:36

Jan, kun je dat motiveren, motor, onderstel, balans, totaalplaatje?

Blokje van de CTR lijkt me sterker, nieuwer en soepeler.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 23:48


Tom
Berichten: 22339
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 mar 2007, 23:52

Knot
Op de snelweg is een CTR niet bepaald stil, ondanks dat ie een 6 bak heeft. Blijft een hoogtoerige 4 cilinder en de sportieve Honda modellen hebben vrij weinig isolatie. (voor mij geen probleem want je koopt zo'n auto voor 1 ding natuurlijk en dat is niet met 110 op de rechterbaan sukkelen ;))

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 mar 2007, 23:53

Of toch een integra voor 15K

Net ding lijkt me

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31928

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 26 mar 2007, 23:57

Wel een mooi ding, alleen geen aircon?? (Wat toch standaard) Denk wel dat ie lekker gebruikt is, dat dan weer wel als je cai en uitlaat enz monteert.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 mar 2007, 00:00

Rico v Velzen schreef:Of toch een integra voor 15K

Net ding lijkt me

http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31928
Verkocht..

Vliegwiel lijkt me trouwens wel erg licht hoor, 6,9kg naar 6,0 of 5,5 oke, maar niet zoveel lichter gaan... :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 mar 2007, 00:02

wat is een cai ? Denk als je 15 mille bied je hem ook wel mee krijgt.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 27 mar 2007, 00:06

Vind het helemaal niets.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40416
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 27 mar 2007, 09:37

Mike schreef:Vind het helemaal niets.
Motivatie???

Rico, cai is een cold air intake. Ik koop liefst een standaard auto en start dan zelf indien nodig/mogelijk met aanpassingen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 27 mar 2007, 10:25

Knot schreef:
Mike schreef:Vind het helemaal niets.
Motivatie???

Rico, cai is een cold air intake. Ik koop liefst een standaard auto en start dan zelf indien nodig/mogelijk met aanpassingen.
In verhouding vind ik de motorkap te kort en het interieur spreekt me niet aan. Motor zelf is natuurlijk ok.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 27 mar 2007, 11:04

Ik vind het ook helemaal niks. Motor is wel een technisch hoogstandje. Maar tegelijkertijd vind ik het een nerveus herrie machien. En de auto opzich vind ik een veel te hoog plastic need for speed gehalte hebben.

De ITR is trouwens wel een van de beste voorwielaandrijvers volgens EVO.

Afgelopen week zag ik een vrachtwagen vol nieuwe types CTR over de A67 ons land binnenkomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten