Honda Civic EP Type-R
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Honda Civic EP Type-R
[img:1024:768]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_wallpaper.jpg[/img]
Nog geen topic over de CTR EP, dus bij deze.
Info:
ENGINE 2.0 L 16 valve DOHC i-VTEC
Capacity 1998cc
Max power 200ps / 197bhp @ 7,400 rpm
Max torque 196Nm @ 5,900 rpm
[img:184:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_engine.jpg[/img][img:240:125]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_vtec.jpg[/img]
TRANSMISSION
Type Front wheel drive, Close Ratio, 6-speed manual gearbox
BRAKES
Front Ventilated disc
Rear Solid disc
Four wheel sensing, three-channel ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD)
WHEELS AND TYRES
Wheels 17", 7 spoke alloys (Gunmetal Grey)
Tyres 205/45R17 Bridgestone Potenza
PERFORMANCE
Max speed 146 mph (235 kmh)
Acceleration (0-60mph ) 6.4 secs
Fuel consumption (mpg)
Urban 23.0
Extra Urban 40.4
Combined 31.7
CO2 emissions 212 g/km
[img:351:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_size.jpg[/img]
Mogelijke toekomstige auto voor mij als ik het leasetijdperk ga verlaten. Ben alleen erg benieuwd of mensen wat van deze auto afweten. Heeft dit blok ook last van hoog olieverbruik zoals genoemd in het s2000 topic wat Tom gestart heeft? Waar verder op te letten bij aanschaf en onderhoud?
Autoweek geeft met de waarde meter een richtprijs van 12k aan voor een 2002 met 100.000km en 14k voor een 2003 met 80.000km. Speurwerk op autosites komt terug met prijzen die vaak 6000 euro hoger liggen!??
Nog geen topic over de CTR EP, dus bij deze.
Info:
ENGINE 2.0 L 16 valve DOHC i-VTEC
Capacity 1998cc
Max power 200ps / 197bhp @ 7,400 rpm
Max torque 196Nm @ 5,900 rpm
[img:184:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_engine.jpg[/img][img:240:125]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_vtec.jpg[/img]
TRANSMISSION
Type Front wheel drive, Close Ratio, 6-speed manual gearbox
BRAKES
Front Ventilated disc
Rear Solid disc
Four wheel sensing, three-channel ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD)
WHEELS AND TYRES
Wheels 17", 7 spoke alloys (Gunmetal Grey)
Tyres 205/45R17 Bridgestone Potenza
PERFORMANCE
Max speed 146 mph (235 kmh)
Acceleration (0-60mph ) 6.4 secs
Fuel consumption (mpg)
Urban 23.0
Extra Urban 40.4
Combined 31.7
CO2 emissions 212 g/km
[img:351:180]http://www.olieroe.nl/auto/civicEP/ctr_size.jpg[/img]
Mogelijke toekomstige auto voor mij als ik het leasetijdperk ga verlaten. Ben alleen erg benieuwd of mensen wat van deze auto afweten. Heeft dit blok ook last van hoog olieverbruik zoals genoemd in het s2000 topic wat Tom gestart heeft? Waar verder op te letten bij aanschaf en onderhoud?
Autoweek geeft met de waarde meter een richtprijs van 12k aan voor een 2002 met 100.000km en 14k voor een 2003 met 80.000km. Speurwerk op autosites komt terug met prijzen die vaak 6000 euro hoger liggen!??
-
- Berichten: 22338
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Kasteel
- Berichten: 5450
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Ken iemand die er 1 had en als ik hem moet geloven is het voordeel dat die auto gelijk knal klaar is. Dus gewoon std exemplaar pakken en er hoeft niks aan te gebeuren, geen upgrades qua uitlaat/chip/remmen/stoelen of wat dan ook. Daarbuiten zou ik redelijk vertrouwen hebben in de techniek.
Nadeel is de typische Honda restwaarde, die idd hoger ligt dat Autoweek aangeeft...
Nadeel is de typische Honda restwaarde, die idd hoger ligt dat Autoweek aangeeft...
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Integra type R niks?
Ziet er 1000x smakelijker uit en stuurt net zo lekker volgens mij.
Beetje een vergeten auto volgens mij, maar als het dan toch een fwd moet zijn...... Doe mij die maar! 8)
[img:498:265]http://www.rit.edu/~ajy5807/blog_media/ITR.jpg[/img]
Ziet er 1000x smakelijker uit en stuurt net zo lekker volgens mij.
Beetje een vergeten auto volgens mij, maar als het dan toch een fwd moet zijn...... Doe mij die maar! 8)
[img:498:265]http://www.rit.edu/~ajy5807/blog_media/ITR.jpg[/img]
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Kasteel, Maik, Tom,
Het lijkt met ook wel wat, alleen die prijzen blijven zo hoog zeg. Een kleine 20k heb ik er gewoon nog niet voor liggen, wil eigenlijk maximaal 15k uitgeven en dan proberen eentje met minder dan 80k op de klok te krijgen uit begin 2002.
Zal ik toch de duitse importmethode eens nader moeten onderzoeken want daar staan ze wel voor "normale" prijzen.
Peter, de ITR is ook gaaf, ziet er veel beter uit, alleen die zie je echt nooit 2e hands. Een vriendin van me heeft er eentje gereden, gaaf ding, denk wel minder koppel dan de 2.0 iVTEC van de CTR omdat het maar een 1800je is. Wat ik wel een nadeel vond was de 5bak van de ITR, echt veel toeren bij 120 op de snelweg, daar heeft de CTR minder last van.
Het lijkt met ook wel wat, alleen die prijzen blijven zo hoog zeg. Een kleine 20k heb ik er gewoon nog niet voor liggen, wil eigenlijk maximaal 15k uitgeven en dan proberen eentje met minder dan 80k op de klok te krijgen uit begin 2002.
Zal ik toch de duitse importmethode eens nader moeten onderzoeken want daar staan ze wel voor "normale" prijzen.
Peter, de ITR is ook gaaf, ziet er veel beter uit, alleen die zie je echt nooit 2e hands. Een vriendin van me heeft er eentje gereden, gaaf ding, denk wel minder koppel dan de 2.0 iVTEC van de CTR omdat het maar een 1800je is. Wat ik wel een nadeel vond was de 5bak van de ITR, echt veel toeren bij 120 op de snelweg, daar heeft de CTR minder last van.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Maakt volgens mij niks uit dat de prijzen zo hoog blijven. Je betaalt nu in verhouding veel , maar als je hem weer te koop zet kun je het er ook weer voor vragen. Ik denk dat de Integra te hardcore is voor Rody. Als ik Rody heette zou ik voor de Civic Type-R gaan en niet voor de Integra. Maarja......ik heet geen Rody en kies dus zelf voor de Integra 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 22338
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Of toch een integra voor 15K
Net ding lijkt me
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31928
Net ding lijkt me
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31928
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Knot
- Berichten: 40415
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Verkocht..Rico v Velzen schreef:Of toch een integra voor 15K
Net ding lijkt me
http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... hp?t=31928
Vliegwiel lijkt me trouwens wel erg licht hoor, 6,9kg naar 6,0 of 5,5 oke, maar niet zoveel lichter gaan...

-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Ik vind het ook helemaal niks. Motor is wel een technisch hoogstandje. Maar tegelijkertijd vind ik het een nerveus herrie machien. En de auto opzich vind ik een veel te hoog plastic need for speed gehalte hebben.
De ITR is trouwens wel een van de beste voorwielaandrijvers volgens EVO.
Afgelopen week zag ik een vrachtwagen vol nieuwe types CTR over de A67 ons land binnenkomen.
De ITR is trouwens wel een van de beste voorwielaandrijvers volgens EVO.
Afgelopen week zag ik een vrachtwagen vol nieuwe types CTR over de A67 ons land binnenkomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Mil0 en 3 gasten