Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Wereldwijde recessie + bestuurscrisis NL/EU vanaf pagina

Bericht door HansD » 13 jun 2012, 13:04

smiley schreef:
HansD schreef:Op kantoor zijn ze normaal gesproken wel om 5 uur naar huis en niet meer bereikbaar, wat ook logisch is.
En de klanten weten dat ze daarna Hans wel kunnen bellen, want die neemt altijd op.
Over het algemeen wel ja en dan zorg ik dat het de volgende ochtend zodra ze weer aanwezig zijn geregeld wordt. Het is overigens niet zo dat continu 's avonds en in het weekend gebeld wordt hoor, mijn klanten hebben ook werktijden :wink: .
Persoonlijk kan ik dat soort dingen ontzettend waarderen en maak dat zelf ook kenbaar. Het zijn ook het soort bedrijven/mensen waar ik het liefst zaken mee doe.
Dat hoor ik ook regelmatig en dat heeft weer tot gevolg dat de omzet stijgt. Mission accomplished :D. Er zijn zoveel aanbieders dat kleine dingen het verschil maken (dat verschrikkelijke jeukwoord gunfactor).

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2012, 13:13

Trouwens Robin, je hoeft me niets te vertellen over hoe klanten in elkaar "kunnen" zitten. Ik heb er bijna 26500 van, we maken de nodige dingen wel mee en ook onredelijke klanten. Ik weet hoe het als klant is en als leverancier. Toch is elke ontevreden klant voor ons allemaal een uitdaging. Het is toch heerlijk als je alleen maar positieve geluiden hoort over iets wat je zelf hebt opgebouwd en jaren lang voor vecht? En kan je je ook voorstellen dat je medewerkers trots zijn om voor zon bedrijf te werken? (dat is hier namelijk wel het geval).

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 13:20

Wat een geneuzel over een liter olie zeg.

Als klant weet je ook de openingstijden, waarom zou een bedrijf zich daaraan aan moeten passen, it is een heel ander verhaal net als bv wegenwacht en ziekenhuis enz enz enz.
Ik denk als je daar een nieuwe m5 had gekocht en je had met pech gestaan dat ze wel wat hadden geregeld, maar goed dat is een aanname..

En nee ik ben geen klant bij de Beier :tong:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2012, 13:26

Luco schreef:Wat een geneuzel over een liter olie zeg.

Als klant weet je ook de openingstijden, waarom zou een bedrijf zich daaraan aan moeten passen, it is een heel ander verhaal net als bv wegenwacht en ziekenhuis enz enz enz.
Ik denk als je daar een nieuwe m5 had gekocht en je had met pech gestaan dat ze wel wat hadden geregeld, maar goed dat is een aanname..

Gaat niet om een liter olie maar de manier van werken. Heel verschil ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 13:27

Maus335i schreef: Onzin Robin. De vorige keer wilden we 1000 euro aan een uitlaat besteden (als ik me niet vergis), maar kreeg ik een boekje in de handen gedrukt waarin de prijzen wel zouden staan. 3x gezegd dat dat niet zo is "nee is echt zo". Vervolgens terug naar kantoor gereden, geen prijzen in het boekje natuurlijk. Kan ik er weer achteraan bellen. Wil je zwarte nieren voor een 335i "bestaan ze niet". Bel ik De Maassche, zitten ze gewoon in het Power Performance programma van BMW. Dat vertelde ik ook aan de werkplaats bij De Beier, maar ik had ongelijk. Een rondje op de werkplaats maken in de auto om een piep in het linkerachterwiel kost 75 euro ("we hebben niks gehoord") en een proefrit in een M5 kan alleen onder begeleiding. Nouja, die laatste 2 dingen kan ik dan nog begrip voor hebben. Maar vindt je het dan gek dat ik mn eigen 335i ergens anders heb besteld? Hoeveel moet een dealer in jouw ogen verkeerd doen voor ik daar een negatief oordeel over mag hebben?

Ik typ het niet zwaar, maar de feiten liggen er gewoon. Waarom kan die extra meter voor een klant niet worden gelopen? Misschien is het zo dat jij in tegenstelling tot bijv. DVH je klanten om 10 voor 9 wél voor de deur laat wachten en om die klant die om 5 over 5 aan komt de deur wijst. Iedereen doet zijn zaken op zijn eigen manier, maar daar mag ik toch het mijne van denken?
Dikgedrukt. Dus ik zei het al, er steekt veel en veel meer achter dan dat litertje olie. Dat wist ik al 'n beetje.'En nu snappen 'we' het ook beter. Je somt nu hun fouten op en die liter olie was de druppel LOL.

Duidelijk verhaal. Nu wel. Zonet nog niet.

Verder doe je nu aannames over dvh vs mij. Je doet maar.
Dan begrijp ik ook wat voor 'klant'van de Beier jij zou kunnen zijn met je opsommingen.(aaanname weetjewel:))
Wees blij dat jij daar geen klant bent en voor hun dat zij blij zijn dat jij daar geen klant bent. :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 jun 2012, 13:33

KoenM

Bericht door KoenM » 13 jun 2012, 13:37

Zoveel zegt dat artikel toch niet?

Titel is gewoon bedacht om meer hits te krijgen..

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 13:38

Ja ik heb het nu drie keer gelezen, maar het is gewoon een jankverhaal met slechte kop.

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 13:49

Maus335i schreef:
Luco schreef:Wat een geneuzel over een liter olie zeg.

Gaat niet om een liter olie maar de manier van werken. Heel verschil ;)
Dat wist je toch al?
Waarom dan 5 min voor sluitingstijd bellen? Moet elk bedrijf zich maar aanpassen omdat JIJ iets nodig hebt?
Je had het ook eerder kunnen halen of de volgende dag.
Ik heb ook wel eens onderdelen nodig, en de ene keer wordt je beter behandeld dan de andere keer, so be it.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 14:04

Oliecrisis dit!

Andre

Bericht door Andre » 13 jun 2012, 14:04

Gooi je er toch gewoon geen liter olie in. Trap je de motor in de soep bel je bmw assistance en je zeg hij is kapot. Prettige dag nog verder.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2012, 14:07

Robin schreef:Verder doe je nu aannames over dvh vs mij. Je doet maar.
Dan begrijp ik ook wat voor 'klant'van de Beier jij zou kunnen zijn met je opsommingen.(aaanname weetjewel:))
Wees blij dat jij daar geen klant bent en voor hun dat zij blij zijn dat jij daar geen klant bent. :D
Hoho, even voor alle duidelijkheid: dat was geen aanname over hoe jij je zaken doet. Dat zei ik ook niet, ik stelde (misschien wat ongelukkig) een voorbeeld. De ondernemers hier op DF heb ik vrij hoog zitten met een flinke pak realiteitszin. Daarom vind ik dit soort discussies altijd een stuk interessanter dan wanneer je zou voeren met een uhm.... misschien minder ervaringsdeskundige :)
Laatst gewijzigd door Maus335i op 13 jun 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 14:08

Ja man! Verse olie is nergens voor nodig!

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 13 jun 2012, 14:11

Dennis Cavallino schreef:Oliecrisis dit!
:D

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 14:11

Andre schreef:Gooi je er toch gewoon geen liter olie in. Trap je de motor in de soep bel je bmw assistance en je zeg hij is kapot. Prettige dag nog verder.
Ja bij bmw is er toch niks garantie, mag je lekker weer bukken voor de factuur :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2012, 14:14

het is soms ook gunnen en collegialiteit,
nu valt het wel eens op dat je bv bij een vrij grote BMW dealer verschillende groepen hebt...
en daar is soms de wrijving...bv niet samen lunchen of eigen tafeltjes enz...

bv de monteurs en het magazijn (tot 17u?)
en de kantoor mensen
en de verkopers...

sommige kantoor mensen en verkopers zitten er dacht ik tot 18u?

doch omdat daar veelal wat gedoe is tussen die groepen en het lijkt of ze niet op hetzelfde level zitten, is het vaak geen team bij bepaalde bedrijven en ook niet genoeg binding met de zaak and just work working nine to five so to speak.

niks verkeerd mee maar wel jammer, nadeel is dan vaak dat het hele bedrijf een minder leuke naam kan krijgen bv, terwijl het soms aan 1 persoon kan liggen.
dus moeten we wel realistisch blijven :D

zo heb ik ook wel eens wat gehad (paar keer) met een in elk geval destijds, enorm rauwe monteur, die werkte niet volgens DIS of hoe heet dat, maar als een kanibaal met hamer en breekijzers e.d. met als gevolg delen stuk en beschadigd (meerdere malen)
magoed meeste goed opgelost na veel gedoe mede omdat die monteur keihard loog over bepaalde zaken (was bang voor opdraaien van) magoed, hopen dat die z'n lesje heeft geleerd.

anyways, wat ik wilde zeggen, verder werk ik prima samen met dat bedrijf, de meesten 'mag' ik wel en ze kennen je wel :lol: en praten dus ook gewoon op "oude" bekende niveau wat prettig is :thumbup:
en in nood brengen ze zelfs wat onderdelen na werktijd ff bij je langs door bv iemand die je redelijk kent daar, en of doen ze over bepaalde tijdrovende zaken ook niet moeilijk, tis soms geven en nemen (nee niet bukken dat heb je zelf onder controle ;-) )

even een vrolijke noot nog :tooth:

:lol:

nog een leuke van de buurtsuper :lollerdelol:

Laatst gewijzigd door GTRene op 13 jun 2012, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 14:17

Je kunt allemaal wel mopperen over die BMW dealers, maar ze komen je nieuwe auto wel thuis afleveren. Zelfs als je op 1 hoog woont.

Afbeelding

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jun 2012, 14:21

Maus vs hardlopende BMW dealer:

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2012, 14:26

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

GTRene

Arrestaties voor miljoenenfraude met pgb

Bericht door GTRene » 13 jun 2012, 14:31

Hier hadden ze zo te lezen geen bestuurscrissis...dat losten ze zelf wel ff op zo te lezen...
wel schandalig dat er zo mee om gesprongen is met dat PGB geld.

Arrestaties voor miljoenenfraude met pgb
ALMERE - De FIOD heeft dinsdag drie verdachten aangehouden wegens een fraude van naar schatting 1,5 miljoen euro met persoonsgebonden budgetten (pgb).

Het gaat om leidinggevenden van een bureau in Almere dat zich bezighoudt met thuiszorg die betaald wordt uit de potjes met geld waarmee mensen zelf zorg kunnen regelen. Dat meldde de FIOD.

Het bureau sjoemelde vermoedelijk met aanvragen voor de budgetten en met facturen en urenstaten. Daardoor werd de juiste thuiszorg niet of onvoldoende verleend en werden hogere bedragen geïnd dan mocht.

De arrestanten zijn twee vrouwen van 50 en 23 jaar en een 50-jarige man uit Amsterdam. De zaak kwam aan het rollen na aangiften van particulieren en zorgverzekeraars.

Onder druk

De drie zouden hun veelal hoogbejaarde cliënten onder druk hebben gezet om het volledige pgb-budget over te maken aan het thuiszorgbureau. Bij degenen die kritische vragen stelden, werd de zorg direct beëindigd. Dat gebeurde bijvoorbeeld over het verschil tussen het toegekende budget en de geleverde zorg.

Het resterende, ongebruikte zorgbudget werd daarbij niet teruggestort. Ook toegekend geld voor cliënten die in de loop van de budgetperiode overleden, hebben de verdachten vermoedelijk niet terugbetaald aan de zorgkantoren.

Bij de aanhoudingen hebben de FIOD en het Openbaar Ministerie vervangende zorg geregeld voor de slachtoffers. Dat is gebeurd in samenwerking met de GGD Amsterdam, GGD Kennemerland en Cordaan Thuiszorg.

De drie arrestanten worden verdacht van onder meer lidmaatschap van een criminele organisatie, valsheid in geschrifte en oplichting. Ze zouden in ten minste twee gevallen zorg hebben laten verlenen door vrouwen die illegaal in Nederland verblijven.

Volgens de FIOD ondermijnt dit soort fraudes waarbij misbruik wordt gemaakt van geld voor mensen die zorg behoeven, het vertrouwen in het zorgstelsel.

Door: ANP .
http://www.nu.nl/binnenland/2833452/arr ... t-pgb.html

Andre

Bericht door Andre » 13 jun 2012, 15:40

Ik zag deze op de telegraaf. Denk die past mooi in dit draadje.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1234 ... and__.html

LOL weer een autoverkoper.:)

dvh

Bericht door dvh » 13 jun 2012, 15:42

lol !
Dan ben je echt een schrale schraper :D

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2012, 16:04

ik heb ook eens ergens gelezen dacht in het buitenland, anyway dat bv iemand overleed doch dat ze dat niet doorgaven aan de uitkerings instanties en die lui wel heel erg 'oud' werden...
doch de wederhelft e.d. gewoon lekker de uitkeringen bleven ontvangen voor die persoon omdat ze het niet doorgaven aan die instanties dat de persoon in kwestie was overleden...makkelijk geld zo.

das idd wel triest :)

in NL zal zoiets niet snel kunnen of niet zolang denk? doch als die persoon in het buitenland en of land van origine de laatste jaren aan het slijten was, its moeilijk controleren lijkt me.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 jun 2012, 16:41

Dat is niet altijd moedwillig hoor.

Er leven best wel wat ouderen van een AOWtje in het buitenland, en trouwen vervolgens met een jongere partner uit dat land. Die hebben dan vaak werkelijk geen flauw idee bij wie ze moeten zijn als manlief overleden is, omdat die zijn zaken in Nederland allemaal zelf regelde. Of ze weten het wel en vinden het wel lekker om nog wat centjes te ontvangen dat kan ook natuurlijk :lol: Maar vaak word manlief dan daar begraven en de partner heeft geen weet of geen toegang tot die rekening, die rekening staat dus alleen maar geld te vergaren maar er gebeurd niks mee.

GTRene

200.000 frauderende Grieken raken uitkering kwijt

Bericht door GTRene » 13 jun 2012, 17:31

Bert ///M3 schreef:Dat is niet altijd moedwillig hoor.

Er leven best wel wat ouderen van een AOWtje in het buitenland, en trouwen vervolgens met een jongere partner uit dat land. Die hebben dan vaak werkelijk geen flauw idee bij wie ze moeten zijn als manlief overleden is, omdat die zijn zaken in Nederland allemaal zelf regelde. Of ze weten het wel en vinden het wel lekker om nog wat centjes te ontvangen dat kan ook natuurlijk :lol: Maar vaak word manlief dan daar begraven en de partner heeft geen weet of geen toegang tot die rekening, die rekening staat dus alleen maar geld te vergaren maar er gebeurd niks mee.
:D in bepaalde gevallen kan zoiets...

heb nog even wat van opgezocht en verrek nog een vers artikel in dit geval Griekenland maar kan/kon zo een ander land zijn :lol:

200.000 frauderende Grieken raken uitkering kwijt

Afbeelding
Ongeveer 200.000 Grieken krijgen geen uitkering meer, omdat ze hebben gelogen. Griekenland denkt hiermee jaarlijks tot 800 miljoen euro te kunnen besparen.

De frauderende Grieken deden zich te arm voor of verzonnen dat ze een handicap hadden. Anderen ‘vergaten’ door te geven dat een familielid was overleden zodat ze hun uitkeringen bleven ontvangen.Ze werden ontmaskerd tijdens een grootscheeps onderzoek in opdracht van de overheid. Daarbij kwam onder meer aan het licht dat er opvallend veel mensen met astma in Viotia woonden. Op Kalymnos zouden buitengewoon veel psychische patiënten wonen

Thessaloniki telt zoveel ernstig gehandicapten, dat het aantal volgens een minister ‘alleen zou kloppen als Griekenland in de oorlog in Vietnam had gevochten’. Het grootste gezin van het land bleek helemaal niet te bestaan: een agent had 19 kinderen verzonnen en leefde van de kinderbijslag. :lol:

Volgens een functionaris op het ministerie van Werkgelegenheid eist de staat al het illegaal verkregen geld terug van de frauderende Grieken.
http://parakalo.wordpress.com/2012/04/2 ... ing-kwijt/

in Nl valt denk ook redelijk wat te halen qua frauderen met oid, of in Nl zelf of in het buitenland, niet alleen met uitkeringen maar ook veel subsidies of zoals die PGB zaak en die Huizen zaken e.d.
maja dan moeten ze meer handhaven en controleren...kost wel wat maar levert ook weer banen op :tooth:

Plaats reactie