[Nederland 2] De jacht op de verkeershufter

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy RS

Re: [Nederland 2] De jacht op de verkeershufter

Bericht door Roy RS » 03 jun 2012, 14:20

Leuk ook dat er serieus nagedacht wordt over een doosje wat overtredingen registreerd zoals bumperkleven enz, daarom ben nou zo tegen rekeningrijden adhv black box, die gaan ze vroeg of laat gebruiken om je automatisch een boete te sturen...
Sneue vertoning was het, maar dat wisten we van tevoren al natuurlijk.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 jun 2012, 16:42

Het is de realiteit. Heb net mijn zondagmiddag verpest op wat N-wegen waar je 80 mag rijden, maar waar zondagrijders (vaak pensionado's) met 65 sukkelen. Die mensen vinden een snelheid van 70 km/h al onverantwoord. En zij hebben vaak een walgelijke auto waarin je niet hard kunt/wilt rijden en nooit haast. Of ze durven het niet.

Ik had laatst een slipcursus bij Prodrive en een aantal mensen daar wist totaal niet hoe ze een noodstop moesten maken. Gewoon pedaal half intrappen of pompend remmen met je ABS remmen. Wat een imbecielen. En nooit je bandenspanning controleren. En die mensen mogen gewoon doorrijden in hun Roomster 1.4

Luco

Bericht door Luco » 03 jun 2012, 16:59

Ja je weet toch allemaal de regels, 75 waar je 80 mag is geoorloofd en 85 niet, zo simpel is het, dan kan iedereen wel zijn zogenaamde sportieve gedrag goed gaan praten maar:

60km te hard is aso
strepen van 100 meter trekken bij stoplichten is aso
driften op de rotonde op een openbare weg is aso
bumperkleven is aso

Wat niet wil zeggen dat je dan een verkeershufter bent, maar op het moment dat je bovenstaande doet ben je geween wel een verkeershufter.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jun 2012, 10:03

Luco, je begint een beetje irritant te worden als moraalridder.

Ik vond dat "onze" partij zich prima heeft gedragen en zich netjes heeft geprofileerd. De zuurpruimen zaten overduidelijk aan de andere kant. Jezus wat een gefrustreerde man die Spee en die jonge gozer die zich een partij druk liep te maken. En waarover in godsnaam? Ik heb niks schokkende gehoord van de rijders kant.

Hoe dan ook is voor mij wel weer duidelijk geworden dat we inderdaad eens af zouden moeten vragen waarom we in godsnaam wel een boete kunnen krijgen voor 85 en niet voor 75. SnelheidsVERSCHILLEN leveren potentieel gevaarlijke situaties op, maar dat werkt beide kanten op. Kan er eens iemand zijn kop uit de stront halen en dit eens gaan handhaven?! Net zoals eikels op de linkerbaan. Hoe kan het mogelijk zijn dat ik eerder een boete zal oplopen als ik er rechts voorbij zou gaan terwijl de veroorzaker op de linkerrijbaan rijdt.

En het is inderdaad zo als een van de mannen zei dat het gevaarlijker is om telkens op je snelheid te moeten letten dan met het daadwerkelijke verkeer bezig te zijn.

Als 120 120 is en je gaat er zo streng en vaak op handhaven, voer dan gewoon het elektronisch rijden in. Het heeft niks meer met autorijden te maken, dus zorg er dan ook voor dat je het op die manier kan toepassen.

allen

Bericht door allen » 04 jun 2012, 10:14

Sinds ik de bus heb, heb ik heerlijk leren onthaasten. Cruise control vast op een 'voor moraalridders' acceptabele snelheid. Toch is er 1 ding dat me nu is gaan irriteren. Dat zijn pipo's die niet 1 snelheid aan kunnen houden. Ze halen je in, gaan weer van het gas zodat je, of vaart moet minderen of ze binnen 20 seconden weer moet inhalen. Op stukken van 15 kilometer weg, wordt dit grapje dan gerust 6 keer herhaald mett dezelfde automobilist. Geen bezwaar tegen mensen diie me met 160 km/u voorbij komen rijden. Daar heb ik spiegels voor. Ik heb schurft aan mensen die je mett 123 km/u voorbij komen rijden om daarna weer vrolijk 110 te gaan rijden. Blijf dan verdomme gewoon achter me aan sukkelen!

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2012, 10:22

allen schreef:Sinds ik de bus heb, heb ik heerlijk leren onthaasten. Cruise control vast op een 'voor moraalridders' acceptabele snelheid. Toch is er 1 ding dat me nu is gaan irriteren. Dat zijn pipo's die niet 1 snelheid aan kunnen houden. Ze halen je in, gaan weer van het gas zodat je, of vaart moet minderen of ze binnen 20 seconden weer moet inhalen. Op stukken van 15 kilometer weg, wordt dit grapje dan gerust 6 keer herhaald mett dezelfde automobilist. Geen bezwaar tegen mensen diie me met 160 km/u voorbij komen rijden. Daar heb ik spiegels voor. Ik heb schurft aan mensen die je mett 123 km/u voorbij komen rijden om daarna weer vrolijk 110 te gaan rijden. Blijf dan verdomme gewoon achter me aan sukkelen!
Sinds dat ik met de boot de cc veel gebruik heb ik ook veel last van dat probleem.
Moet je die idioten zien kijken als je ze dan weer voorbij gaat terwijl ze zelf aan het jengelen zijn met hun snelheid. :please:

Luco

Bericht door Luco » 04 jun 2012, 10:54

Ruben schreef:Luco, je begint een beetje irritant te worden als moraalridder.

Ik vond dat "onze" partij zich prima heeft gedragen en zich netjes heeft geprofileerd. De zuurpruimen zaten overduidelijk aan de andere kant. Jezus wat een gefrustreerde man die Spee en die jonge gozer die zich een partij druk liep te maken. En waarover in godsnaam? Ik heb niks schokkende gehoord van de rijders kant.

Hoe dan ook is voor mij wel weer duidelijk geworden dat we inderdaad eens af zouden moeten vragen waarom we in godsnaam wel een boete kunnen krijgen voor 85 en niet voor 75. SnelheidsVERSCHILLEN leveren potentieel gevaarlijke situaties op, maar dat werkt beide kanten op. Kan er eens iemand zijn kop uit de stront halen en dit eens gaan handhaven?! Net zoals eikels op de linkerbaan. Hoe kan het mogelijk zijn dat ik eerder een boete zal oplopen als ik er rechts voorbij zou gaan terwijl de veroorzaker op de linkerrijbaan rijdt.

En het is inderdaad zo als een van de mannen zei dat het gevaarlijker is om telkens op je snelheid te moeten letten dan met het daadwerkelijke verkeer bezig te zijn.

Als 120 120 is en je gaat er zo streng en vaak op handhaven, voer dan gewoon het elektronisch rijden in. Het heeft niks meer met autorijden te maken, dus zorg er dan ook voor dat je het op die manier kan toepassen.
Heeft niks met moraalridder te maken, iedereen gedraagt zich wel eens aso in het verkeer, dat hoef je niet goed te praten of te veroordelen, we zijn allemaal mensen met onze mankementen en die mankementen komen ook gewoon voor in het verkeer.

De voorbeelden die ik noemde zijn aso gedrag, net als bv parkeren op een invalideparkeerplaats.

Maar daarmee ben je nog geen verkeershufter, maar op dat moment gedraag je je wel zo.

Edit: gisteren reed ik van Harderwijk naar Hilversum, binnendoor, als er dan iemand 80 rijdt met 30 auto's achter hem, waar je 100 mag vind ik dat ook hufterig gedrag, zeker als je dan bij stoplichten met twee banen, die later weer overgaan naar 1 wel volgas wegspuit om maar vooraan te rijden.

Dan heb ik echt zin om hem zo van de weg te rossen :blink:
Laatst gewijzigd door Luco op 04 jun 2012, 11:04, 2 keer totaal gewijzigd.

alt

Bericht door alt » 04 jun 2012, 11:02

Een van mijn oude vrienden is botenliefhebber.
Reed eens met hem mee in zijn nieuwe ford taunus 17 m.
Ik zag hem om de paar seconden aan het stuur trekken nbaar links, dan weer neer rechts en het gaspedaal licht intrappen en weer een beetje los laten.
Ik vraag aan hem, waarom doe dat?
"Dat is toch autorijden" zegt hij.
"Het is geen boot " zeg ik.
Denk dat er toch veel pleziervaarders op weg rijden of fahren.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 jun 2012, 11:17

Dat zal het zijn, Alt :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 04 jun 2012, 16:46

http://www.autoblog.nl/cda-lanceert-dom ... post-51338

huur het stukje wat die halve zool aan het brabbelen was....

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2012, 13:16

Nog even via uitzending gemist een stukje gekeken. Na 5 minuten wist ik het wel.. kansloze bende. Dank DF'ers voor de waarschuwingen!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jun 2012, 08:49

Had mij gestuurd.....met de Citroen BX aankomen rijden...kopje thee drbij en mn handen nog onder de kunstenaarsverf...problem solved :kikker: Nannie dr bij met de Prius....helemaal goed!

Maar idd....niet aan meewerken heel verstandig!

Shakes

Bericht door Shakes » 13 jun 2012, 09:23

hahaha had wel mooi geweest.

de verkeerscriminelen in een BX en een effing Prius.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 jun 2012, 09:27

Shakes schreef:hahaha had wel mooi geweest.

de verkeerscriminelen in een BX en een effing Prius.
Ja man...hoe gaaf zou dat zijn....kunstenaar in een BX en een leraar Engels in een Prius...fekking gave tv krijg je dan! jammer gemiste kans :D

Plaats reactie