Alpina BMW
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Alpina BMW
Voor dit geld kun je ook geen perfecte verwachten. Het is al heel wat als je eentje op NL kenteken krijgt voor dit geld lijkt me. Daarnaast rijdt hier toch wel een ander publiek in dan b.v. een M3 lijkt me. Neemt niet weg dat het wel risico's met zich mee brengt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zeker als er "nul" onderhoud gedocumenteerd is. Is toch niet een 1e de beste E46 316?
Alleen van horen zeggen, ik wist het wel 

- Martijn_bmw
Inderdaad geen gedocumenteerde onderhoud historie lijkt me bij zo'n auto toch een probleem ook voor restwaarde / latere doorverkoop....
-
Ach, voor dit geld? Gewoon wat meer handelen en hem voor een hele grote checkup wegbrengen. Voor de restwaarde hoef je het toch al iet te doen bij deze km stand toch?
- Chris van S.
Ik zou nog echt even flink achter mijn oren krabben over deze auto. Naar mijn gevoel duik je in een avontuur. Dat er roest aanwezig is op die auto duid voor mij dat die auto schade heeft gehad en niet goed genoeg is gerepareerd. Een E46 roest niet zonder dat er wat is gebeurd. Dus ten eerste zou ik is proberen na te gaan wat er is gebeurd op die plek. Ook dat er geen aantoonbare geschiedenis aanwezig is bij de auto is wat mij betreft een zwaarwegend minpunt. Voor een auto van dit kaliber vraagt een liefhebber (hoge kilometerstand of niet) minimaal een historie erbij en anders laten ze hem staan. Dus restwaarde is bij deze auto al flink lager.
- Martijn_bmw
Ik denk inderdaad dat ik deze laat lopen... maar hier mee gereden smaakt wel naar meer!
Vind de e46 al een heerlijke auto maar met dikke motor en zo'n onderstel wordt het nog lekkerder!
Zo'n BMW sport onderstel wordt plank hard maar dit is wel strak en laag maar toch ook nog comfortabel
Vind de e46 al een heerlijke auto maar met dikke motor en zo'n onderstel wordt het nog lekkerder!
Zo'n BMW sport onderstel wordt plank hard maar dit is wel strak en laag maar toch ook nog comfortabel
- Martijn_bmw
Heb lang geleden al eens een alpina c1 2.5 e30 gehad maar dat is toch heel wat anders dan dit 
- Niels
Of je het wel of niet moet doen valt van achter de laptop niet te zeggen maar eentje in top staat met complete geschiedenis gaat gewoon serieus geld kosten. Ik vind het wel aardig dat mensen vinden dat er boekjes bij moeten zit en de auto er 100% op moet staan maar dan hoef je niet met 10K aan te komen natuurlijk.
Zo eentje als deze vind ik dan wel aantrekkelijk. Het roesten is wel een punt maar een E46 wil gewoon wel roesten ook als ze geen schade hebben gehad. Mijn vorige Touring roestte spontaan op de klep zonder aantoonbare reden. Dat het ergens anders kan voor komen zou mij niet verbazen.
Als het niet goed voelt moet je em niet nemen maar verwacht niet dat er binnenkort een volgende voorbij komt voor hetzelfde geld
Zo eentje als deze vind ik dan wel aantrekkelijk. Het roesten is wel een punt maar een E46 wil gewoon wel roesten ook als ze geen schade hebben gehad. Mijn vorige Touring roestte spontaan op de klep zonder aantoonbare reden. Dat het ergens anders kan voor komen zou mij niet verbazen.
Als het niet goed voelt moet je em niet nemen maar verwacht niet dat er binnenkort een volgende voorbij komt voor hetzelfde geld

- GTRene
boekjes hoeven ook niet veel te zeggen...
ook genoeg rommelaars met dat soort zaken...dus bv alsnog terug gedraaide tellers e.d. en toch "kloppende" boekjes bv...
voor mij geld als ik iets moois zie en de prijs staat me ook aan dan zijn boekjes meegenomen doch niet beslissend.
zonder boekjes weegt ie ook nog eens minder
en hou je wellicht een paar duizend in je tuk, als ie verder maar oke is...het blijft altijd een technisch verhaal dus vandaag goed en morgen kan ie bv plof zeggen.
als de prijs goed is dan heb je eventueel wat speling voor verbetering of pech oid.
ook genoeg rommelaars met dat soort zaken...dus bv alsnog terug gedraaide tellers e.d. en toch "kloppende" boekjes bv...
voor mij geld als ik iets moois zie en de prijs staat me ook aan dan zijn boekjes meegenomen doch niet beslissend.
zonder boekjes weegt ie ook nog eens minder

en hou je wellicht een paar duizend in je tuk, als ie verder maar oke is...het blijft altijd een technisch verhaal dus vandaag goed en morgen kan ie bv plof zeggen.
als de prijs goed is dan heb je eventueel wat speling voor verbetering of pech oid.
- MartijnGizmo
Koop je voor 5 tientjes een afgestempeld boekje in een Oostblok-land...Martijn_bmw schreef:Inderdaad geen gedocumenteerde onderhoud historie lijkt me bij zo'n auto toch een probleem ook voor restwaarde / latere doorverkoop....

- dvh
Voor dit geld zou ik het wel geloven.
Ondanks alle boekjes moet de auto gewoon goed rijden en goed in elkaar zitten. Dat staat ook niet in het boekje
.......
Gewoon paar nachtjes over slapen, dan weet je het wel
Wel een fraaie auto overigens !
Ondanks alle boekjes moet de auto gewoon goed rijden en goed in elkaar zitten. Dat staat ook niet in het boekje

Gewoon paar nachtjes over slapen, dan weet je het wel

Wel een fraaie auto overigens !
-
Deze staat een paar maanden te koop nu, vind de prijs icm het verhaal er bij wel prima. Zoals al eerder gezegd , deze prijs klopt wel met de km-stand en de minpunten die je noemt. Wat betreft de elektrische stoel, ben je de enige die er in zou rijden? Dan kun je toch gewoon een handbediend onderstel overzetten op de huidige stoel. Dan kan hij gewoon lager, blijft toch in 1 stand staan.
- Martijn_bmw
bedankt voor alle reactie's!
de prijs is overigens nog ex. BPM / import maar dat ging hij deze week sowieso al regelen dus ik wil eerst weten wat de prijs met NL kenteken (kortom incl. BPM ) wordt...
in principe rij ik er alleen in ja, een hele enkele keer mijn vrouw maar verder niet... het klopt dus wel dat een handbediend onderstel lager kan dan een elektrische? dat zou dan idd een optie kunnen zijn.
de prijs is overigens nog ex. BPM / import maar dat ging hij deze week sowieso al regelen dus ik wil eerst weten wat de prijs met NL kenteken (kortom incl. BPM ) wordt...
in principe rij ik er alleen in ja, een hele enkele keer mijn vrouw maar verder niet... het klopt dus wel dat een handbediend onderstel lager kan dan een elektrische? dat zou dan idd een optie kunnen zijn.
-
Ah zie, daar is het eerste addertje! 
Als ik een klein gezinnetje had en nog geen auto wist ik het wel!

Als ik een klein gezinnetje had en nog geen auto wist ik het wel!
- dvh
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar het interieur ? Was dat nog wat ?
-
Je kan volgens mij maar 1 verstandig ding doen;
Een aankoopskeuring bij een fatsoenlijke garage.
Onderstel ed nieuw? Kan je zo zien!
Schade gehad? Zien ze gelijk....
Istie netjes? DOEN!
Een aankoopskeuring bij een fatsoenlijke garage.
Onderstel ed nieuw? Kan je zo zien!
Schade gehad? Zien ze gelijk....
Istie netjes? DOEN!

- Martijn_bmw
dit is adv. van hun eigen site:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s6a0642 ... id=4331925
interieur is netjes zeker voor 200K km
nog ff de nadelen op een rijtje:
- prijs is 10.900 Ex BPM/import
- roest wielkastrand links en rechts achter
- deukje linksachter naast achterlicht+achterlicht stuk en roest in deukje (als je goed kijkt te zien op de foto)
- behoorlijke stoeprandschade velgen
- geen OH historie
- haperende startonderbreker met cijfercode
- schuifkanteldak wil niet in kantelstand, schuifstand doet het prima
- kachelventilator loopt onregelmatig en maakt piepend geluid
voordelen:
- lijkt redelijk goedkoop (nog even afhankelijk van importkosten)
- motor loopt mooi en schakelt/koppelt goed
- onderstel voelt strak aan en naar verluidt zit er ook net een nieuw onderstel op
- op de kleine roestplekken na verder een nette/mooie indruk
- het geluid / de souplesse / snelheid
- verbruik is met gem. 1 op 10 goed te doen: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
overige B3 E46 info: http://www.alpina-archive.com/?page_id=164
http://voorraad.wheelerdelta.nl/s6a0642 ... id=4331925
interieur is netjes zeker voor 200K km
nog ff de nadelen op een rijtje:
- prijs is 10.900 Ex BPM/import
- roest wielkastrand links en rechts achter
- deukje linksachter naast achterlicht+achterlicht stuk en roest in deukje (als je goed kijkt te zien op de foto)
- behoorlijke stoeprandschade velgen
- geen OH historie
- haperende startonderbreker met cijfercode
- schuifkanteldak wil niet in kantelstand, schuifstand doet het prima
- kachelventilator loopt onregelmatig en maakt piepend geluid
voordelen:
- lijkt redelijk goedkoop (nog even afhankelijk van importkosten)
- motor loopt mooi en schakelt/koppelt goed
- onderstel voelt strak aan en naar verluidt zit er ook net een nieuw onderstel op
- op de kleine roestplekken na verder een nette/mooie indruk
- het geluid / de souplesse / snelheid

- verbruik is met gem. 1 op 10 goed te doen: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
overige B3 E46 info: http://www.alpina-archive.com/?page_id=164
- Arthur
Ik zie meer nadelen dan voordelen (Niels weet dat wel
). Maar ben je zelf een beetje handig? En wat doet eentje (qua prijs) in acceptabele toestand, want dat is deze niet, toch? Wat komt er nog bij om hem zo te krijgen?
Was mij te onduidelijk allemaal en liet hem staan.

Was mij te onduidelijk allemaal en liet hem staan.
- GTRene
wel wat raar dat opgegeven vermogen...
eneuh ow...ex bpm...dan is de prijs vrij normaal en kun je wellicht nog eens elders orienteren als je toch nog alles moet laten doen qua invoeren?
zie hier, voor dat geld haal je dan ook een S of allrad en of wellicht met boekjes>>
begint al vanaf zo'n 8.000,-euro
http://suchen.mobile.de/auto/alpina.b3. ... 2002-01-01
eneuh ow...ex bpm...dan is de prijs vrij normaal en kun je wellicht nog eens elders orienteren als je toch nog alles moet laten doen qua invoeren?
zie hier, voor dat geld haal je dan ook een S of allrad en of wellicht met boekjes>>
begint al vanaf zo'n 8.000,-euro
http://suchen.mobile.de/auto/alpina.b3. ... 2002-01-01
-
Ex bpm is het een ander verhaal. Dan vind je ook wel een 3.4 voor dat geld MET boekjes! Zo stond er lange tijd een 3.4 touring te koop, alpina blauw met 225k km voor hetzelfde geld. Zie nu bijvoorbeeld deze voor hetzelfde geld..
wbt stoelen, nam uit je verhaal op dat je er zelf vanuit ging dat een handbediende lager gaat. Ik weet het niet namelijk. Weet wel dat het bij een E36 wel het geval is dat een handbediende stoel verder omlaag en naar achteren gaat.
wbt stoelen, nam uit je verhaal op dat je er zelf vanuit ging dat een handbediende lager gaat. Ik weet het niet namelijk. Weet wel dat het bij een E36 wel het geval is dat een handbediende stoel verder omlaag en naar achteren gaat.
-
- Arthur
Heb die ff aangeklikt. Maar als je het verhaal gelooft van die auto die in NL staat ex BPM en stel dat dit verhaal, qua onderhoud, ook klopt dan kun je ff een rit D gaan plannen natuurlijk

Mark N schreef:Ex bpm is het een ander verhaal. Dan vind je ook wel een 3.4 voor dat geld MET boekjes! Zo stond er lange tijd een 3.4 touring te koop, alpina blauw met 225k km voor hetzelfde geld. Zie nu bijvoorbeeld deze voor hetzelfde geld..
- Niels
Ik had ook begrepen dat ie inclusief NL kenteken voor een kleine 11k te koop stond. Ex bpm dan ging ik zelf shoppen. Deze inclusief BPM en roest behandeling dan kun je net zo goed zelf rond gaan shoppen op mobile.de.
(btw, op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat ook het originele interieur er niet meer in zit)
Dan liever deze E39 http://link.marktplaats.nl/562909986 (nog liever de touring die ze hadden maar die is verkocht)
(btw, op de een of andere manier bekruipt me het gevoel dat ook het originele interieur er niet meer in zit)
Dan liever deze E39 http://link.marktplaats.nl/562909986 (nog liever de touring die ze hadden maar die is verkocht)
-
- Chris van S.
Wilde het eerst niet roepen. Maar persoonlijk vind ik een 3.4 juist nog lekkerder rijden, vanzelfsprekend door het hogere vermogen en koppel. IMO is een 3.4 weer een andere auto.Mark N schreef:Ex bpm is het een ander verhaal. Dan vind je ook wel een 3.4 voor dat geld MET boekjes! Zo stond er lange tijd een 3.4 touring te koop, alpina blauw met 225k km voor hetzelfde geld. Zie nu bijvoorbeeld deze voor hetzelfde geld..
@niels, incidenteel zijn er inderdaad wel E46's die roesten. Coupe bijv onder de nieren ivm motorkap die over de bumper schoof. Maar in de regel doet de E46 dat niet. Dus vandaar dat ik deze opmerking maak.
Edit: enige voordeel van de 3.3 touring is dat hij een handbak heeft.... Blijft imo wel een voordeel.