Even gereden, Bentley Continental GT.
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Even gereden, Bentley Continental GT.
Was vandaag bij een klant, woont in het huis waar ooit "de zwarte cobra" vertoefde, dus voor mij heet ie nu "de witte pofadder".
Had al wel gehoord dat ie een Bentley had gekocht, maar zijn vrouw was er mee weg.
Ik sta zo beetje op het punt om weg te gaan, komt mevrouw aangereden.
Ik bekijk de auto van dichtbij, tik met mijn vingers op de chromen grill en jakkes, dat is van plastiek...
Handje op de zijraam om naar binnen te kunnen gluren, komt de eigenaar er aan. "Hij is open hoor, je kan er wel even in gaan zitten, of wil je er even mee rijden?"
Zo gezegd, zo gedaan.
Je moet bij hem vandaan een slecht en smal stukje asfalt weg over welke langs de Vecht loopt. Bocht linksom om de provinciale weg op te gaan en je voelt gelijk dat je met een hele zware auto onderweg bent.
Gas erop, het lijkt de spreekwoordelijke startende Boeing 737, vanwege de automaat hoef je niks zelf te doen en een vrij lineaire versnelling brengt je alras naar de horizon. Ondanks de turbo's, duidelijk geen turbo gat. Ook bij lage toeren is de motor zeer kwiek.
Wat me opvalt (en dat was ook bij de CL500 die Cor bij zich had) is het windgeruis vanaf zo 160 km/u. Je zou denken dat bij zulke dure auto's niet voorkomt. Helaas.
De carrosserie van de auto voelt ook niet erg stijf (en wat is zo'n nieuwe Mini dan toch een rigide auto), weet niet of dat door het gewicht komt.
Terug naar zijn huis, over het slechte asfalt, valt hier en daar gepiep en gekraak waar te nemen. Iets wat volgens de eigenaar met zijn vorige auto, A8 W12, op dat weggetje niet voorkwam.
Als ik de auto ook dan vergelijk met de CL 500, denk ik dat Cor een goede keus heeft gemaakt om een CL 63 te nemen.
De Bentley gaat trouwens begin 2008 al weer de deur uit. Hij heeft een 599 GTB besteld. Ik denk dat ik dan maar weer eens langs ga.
Had al wel gehoord dat ie een Bentley had gekocht, maar zijn vrouw was er mee weg.
Ik sta zo beetje op het punt om weg te gaan, komt mevrouw aangereden.
Ik bekijk de auto van dichtbij, tik met mijn vingers op de chromen grill en jakkes, dat is van plastiek...
Handje op de zijraam om naar binnen te kunnen gluren, komt de eigenaar er aan. "Hij is open hoor, je kan er wel even in gaan zitten, of wil je er even mee rijden?"
Zo gezegd, zo gedaan.
Je moet bij hem vandaan een slecht en smal stukje asfalt weg over welke langs de Vecht loopt. Bocht linksom om de provinciale weg op te gaan en je voelt gelijk dat je met een hele zware auto onderweg bent.
Gas erop, het lijkt de spreekwoordelijke startende Boeing 737, vanwege de automaat hoef je niks zelf te doen en een vrij lineaire versnelling brengt je alras naar de horizon. Ondanks de turbo's, duidelijk geen turbo gat. Ook bij lage toeren is de motor zeer kwiek.
Wat me opvalt (en dat was ook bij de CL500 die Cor bij zich had) is het windgeruis vanaf zo 160 km/u. Je zou denken dat bij zulke dure auto's niet voorkomt. Helaas.
De carrosserie van de auto voelt ook niet erg stijf (en wat is zo'n nieuwe Mini dan toch een rigide auto), weet niet of dat door het gewicht komt.
Terug naar zijn huis, over het slechte asfalt, valt hier en daar gepiep en gekraak waar te nemen. Iets wat volgens de eigenaar met zijn vorige auto, A8 W12, op dat weggetje niet voorkwam.
Als ik de auto ook dan vergelijk met de CL 500, denk ik dat Cor een goede keus heeft gemaakt om een CL 63 te nemen.
De Bentley gaat trouwens begin 2008 al weer de deur uit. Hij heeft een 599 GTB besteld. Ik denk dat ik dan maar weer eens langs ga.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Bram
- Berichten: 16611
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Super wagen, Elmar...ALS er een wagen een goede uitstraling op de weg heeft is het deze wel....
Het geluid van dat ding bij vol acceleren is NIET mis....zo liep ik een keer in Munchen in het centrum en trok zo'n ding VOL weg.....ik denk dat er ook nog een ander uitlaatje onder hing...want het leek wel een STRAALJAGER
Mooi dat je ff hebt kunnen sturen....staat wel: een man met staart in een Continental GT
Het geluid van dat ding bij vol acceleren is NIET mis....zo liep ik een keer in Munchen in het centrum en trok zo'n ding VOL weg.....ik denk dat er ook nog een ander uitlaatje onder hing...want het leek wel een STRAALJAGER

Mooi dat je ff hebt kunnen sturen....staat wel: een man met staart in een Continental GT

-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Klopt, maar ik denk dat de mensen die zo'n auto kopen geen gebrek aan financiele middelen hebben. Ik heb wel begrepen dat de GT kwalitiatief een tretje hoger staat. Er waren/zijn veel problemen met de Vanquish. Veel van die auto's gaan GEREGELD terug naar de fabriek.partyondude schreef:Sja, die is alleen wel 2 keer zo duur.Harrie schreef:Maken trouwens al een machtig geluid bij het starten. Er werd hierboven verteld dat ze dan voor de CL AMG zouden gaan. Hmmm.. Ik denk dan toch liever een Vanquish.

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Best snel zo'n Continental GT: http://www.classicdriver.com/uk/magazin ... p?id=13325
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Het geluid van de Bentley was mooi toen ik hem startte, de deur stond toen nog open. Onder het rijden hoor je dus niks meer van.
Zo op het 1e gezicht, lijkt de Bentley veel meer auto dan de MB CL-klasse. Als een AM qua kwaliteit nog een stapje minder is, dan snap ik dat er mensen zijn die daar op afknappen en voor een MB gaan.
Zo op het 1e gezicht, lijkt de Bentley veel meer auto dan de MB CL-klasse. Als een AM qua kwaliteit nog een stapje minder is, dan snap ik dat er mensen zijn die daar op afknappen en voor een MB gaan.
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
Ik hou niet van die engelse troep.
:twisted:
:twisted: Moet je eens een engelse motorfiets hebben gehad of als auto een Rover of een Jaguar...nou dan weet je gelijk wat ik bedoel. Zelf heb ik die ellende niet gehad, maar vrienden wel.
Ik hou namelijk niet zo van sleutelen, maar van rijden.
Geef mij maar Duits. En wat die Corvette betreft.....de ontwerper van een Z06 was van oorsprong Russisch.....nou ja is toch ook dicht bij Duitsland.
Doei
Corvette


Ik hou namelijk niet zo van sleutelen, maar van rijden.
Geef mij maar Duits. En wat die Corvette betreft.....de ontwerper van een Z06 was van oorsprong Russisch.....nou ja is toch ook dicht bij Duitsland.

Doei
Corvette
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Cor Dame schreef:Ik hou niet van die engelse troep.:twisted:
:twisted: Moet je eens een engelse motorfiets hebben gehad of als auto een Rover of een Jaguar...nou dan weet je gelijk wat ik bedoel. Zelf heb ik die ellende niet gehad, maar vrienden wel.
Ik hou namelijk niet zo van sleutelen, maar van rijden.
Geef mij maar Duits. En wat die Corvette betreft.....de ontwerper van een Z06 was van oorsprong Russisch.....nou ja is toch ook dicht bij Duitsland.![]()
Doei
Corvette
Die Bentley GT is voor 95% Duits...
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Elmar je hebt een BMW je referentiekader is verpest 
Met alle respect, heb aardig wat hoogsegment auto's gereden en de grootste drama's zijn en blijven voor mij altijd nog de Engelse vooral Jaguar *(laatste type's niet gereden!) vielen altijd zo tegen, ook S-klasse's van het vorig model vielen tegen evenals de A8-en, 7-serie was een stuk beter maar kwa hoog van A naar B blijft de LS430 de ultieme limo!
Van de SUV's heb ik me altijd verbaast dat ML- goed verkochten wat een wiebelhok, de X5 is veeeeeeeeeel te stug als huis-tuin en kindere wegbreng auto de VW Toeraweg wel top, Q7 valt heel erg tegen.
Mijn bevindingen zijn vaak dat het nivo 60.000 en 100.000 eigenlijk erggggg weinig verschil in zit, ook logisch om steeds iets te verbeteren moet je weer steeds verder gaan.
Een nieuwe A6 rijdt net zo goed als een A8 bijvoorbeeld!
Maar goed...

Met alle respect, heb aardig wat hoogsegment auto's gereden en de grootste drama's zijn en blijven voor mij altijd nog de Engelse vooral Jaguar *(laatste type's niet gereden!) vielen altijd zo tegen, ook S-klasse's van het vorig model vielen tegen evenals de A8-en, 7-serie was een stuk beter maar kwa hoog van A naar B blijft de LS430 de ultieme limo!
Van de SUV's heb ik me altijd verbaast dat ML- goed verkochten wat een wiebelhok, de X5 is veeeeeeeeeel te stug als huis-tuin en kindere wegbreng auto de VW Toeraweg wel top, Q7 valt heel erg tegen.
Mijn bevindingen zijn vaak dat het nivo 60.000 en 100.000 eigenlijk erggggg weinig verschil in zit, ook logisch om steeds iets te verbeteren moet je weer steeds verder gaan.
Een nieuwe A6 rijdt net zo goed als een A8 bijvoorbeeld!
Maar goed...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten