Even gereden, Bentley Continental GT.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Elmar

Even gereden, Bentley Continental GT.

Bericht door Elmar » 23 mar 2007, 20:53

Was vandaag bij een klant, woont in het huis waar ooit "de zwarte cobra" vertoefde, dus voor mij heet ie nu "de witte pofadder".
Had al wel gehoord dat ie een Bentley had gekocht, maar zijn vrouw was er mee weg.
Ik sta zo beetje op het punt om weg te gaan, komt mevrouw aangereden.
Ik bekijk de auto van dichtbij, tik met mijn vingers op de chromen grill en jakkes, dat is van plastiek...
Handje op de zijraam om naar binnen te kunnen gluren, komt de eigenaar er aan. "Hij is open hoor, je kan er wel even in gaan zitten, of wil je er even mee rijden?"
Zo gezegd, zo gedaan.

Je moet bij hem vandaan een slecht en smal stukje asfalt weg over welke langs de Vecht loopt. Bocht linksom om de provinciale weg op te gaan en je voelt gelijk dat je met een hele zware auto onderweg bent.
Gas erop, het lijkt de spreekwoordelijke startende Boeing 737, vanwege de automaat hoef je niks zelf te doen en een vrij lineaire versnelling brengt je alras naar de horizon. Ondanks de turbo's, duidelijk geen turbo gat. Ook bij lage toeren is de motor zeer kwiek.
Wat me opvalt (en dat was ook bij de CL500 die Cor bij zich had) is het windgeruis vanaf zo 160 km/u. Je zou denken dat bij zulke dure auto's niet voorkomt. Helaas.
De carrosserie van de auto voelt ook niet erg stijf (en wat is zo'n nieuwe Mini dan toch een rigide auto), weet niet of dat door het gewicht komt.
Terug naar zijn huis, over het slechte asfalt, valt hier en daar gepiep en gekraak waar te nemen. Iets wat volgens de eigenaar met zijn vorige auto, A8 W12, op dat weggetje niet voorkwam.
Als ik de auto ook dan vergelijk met de CL 500, denk ik dat Cor een goede keus heeft gemaakt om een CL 63 te nemen.

De Bentley gaat trouwens begin 2008 al weer de deur uit. Hij heeft een 599 GTB besteld. Ik denk dat ik dan maar weer eens langs ga.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 23 mar 2007, 21:03

Leuke ervaring :D
Zonder te hebben gereden, zou ik op voorhand al voor de CL63 (AMG) hebben gekozen (niet alleen in vergelijking met de CL500, maar ook tav de Bentley ;) )

Wel vreemd eigenlijk dat de gril plastic is: dat zou ik niet verwachten van zo'n dure auto...

Harrie

Bericht door Harrie » 23 mar 2007, 22:07

Maken trouwens al een machtig geluid bij het starten. Er werd hierboven verteld dat ze dan voor de CL AMG zouden gaan. Hmmm.. Ik denk dan toch liever een Vanquish.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mar 2007, 00:06

Het is ook geen echte Bentley imho. Wel leuk om eens te testen.

Dat huis ken ik wel denk ik, 'kennis' van maatje van mij woonde daar. Die was Zwarte Cobra jr nml.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 mar 2007, 00:16

Harrie schreef:Maken trouwens al een machtig geluid bij het starten. Er werd hierboven verteld dat ze dan voor de CL AMG zouden gaan. Hmmm.. Ik denk dan toch liever een Vanquish.
Sja, die is alleen wel 2 keer zo duur.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 24 mar 2007, 11:03

Super wagen, Elmar...ALS er een wagen een goede uitstraling op de weg heeft is het deze wel....
Het geluid van dat ding bij vol acceleren is NIET mis....zo liep ik een keer in Munchen in het centrum en trok zo'n ding VOL weg.....ik denk dat er ook nog een ander uitlaatje onder hing...want het leek wel een STRAALJAGER :mrgreen:
Mooi dat je ff hebt kunnen sturen....staat wel: een man met staart in een Continental GT :mrgreen:

Harrie

Bericht door Harrie » 24 mar 2007, 12:02

partyondude schreef:
Harrie schreef:Maken trouwens al een machtig geluid bij het starten. Er werd hierboven verteld dat ze dan voor de CL AMG zouden gaan. Hmmm.. Ik denk dan toch liever een Vanquish.
Sja, die is alleen wel 2 keer zo duur.
Klopt, maar ik denk dat de mensen die zo'n auto kopen geen gebrek aan financiele middelen hebben. Ik heb wel begrepen dat de GT kwalitiatief een tretje hoger staat. Er waren/zijn veel problemen met de Vanquish. Veel van die auto's gaan GEREGELD terug naar de fabriek. :? Er zijn er ook niet zo heel veel verkocht, en toch staan er best een aantal al 2dehands te koop.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 mar 2007, 13:59

Ja omdat die kutversnellingsbak erin zit. Echt een gemiste kans van AM. Handbakkie erin óf automaat. Geef mensen de keuze. Dit is bagger. Desnoods huren ze VAG (DSG) in of BMW (SMG), maar met deze auto hebben ze zelf het wiel proberen uit te vinden en dat is niet gelukt.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 mar 2007, 01:38

Elmar

Bericht door Elmar » 25 mar 2007, 11:42

Het geluid van de Bentley was mooi toen ik hem startte, de deur stond toen nog open. Onder het rijden hoor je dus niks meer van.

Zo op het 1e gezicht, lijkt de Bentley veel meer auto dan de MB CL-klasse. Als een AM qua kwaliteit nog een stapje minder is, dan snap ik dat er mensen zijn die daar op afknappen en voor een MB gaan.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 26 mar 2007, 14:15

Leuk om eens in dat soort dikke wagens te kunnen rijden.
Die Bentley heeft iets van 650Nm vanaf 1600tpm-6000 dus ja optrekken wil hij altijd wel :lol:

Had/heeft deze man toevallig ook een Gallardo?

Elmar

Bericht door Elmar » 26 mar 2007, 17:48

Nee, enkel nog een nagelende X5.

Corvette

Bericht door Corvette » 27 mar 2007, 00:57

Ik hou niet van die engelse troep. :evil: :twisted: :evil: :twisted: Moet je eens een engelse motorfiets hebben gehad of als auto een Rover of een Jaguar...nou dan weet je gelijk wat ik bedoel. Zelf heb ik die ellende niet gehad, maar vrienden wel.
Ik hou namelijk niet zo van sleutelen, maar van rijden.
Geef mij maar Duits. En wat die Corvette betreft.....de ontwerper van een Z06 was van oorsprong Russisch.....nou ja is toch ook dicht bij Duitsland. :lol:

Doei

Corvette

HSR

Bericht door HSR » 28 mar 2007, 23:49

Cor Dame schreef:Ik hou niet van die engelse troep. :evil: :twisted: :evil: :twisted: Moet je eens een engelse motorfiets hebben gehad of als auto een Rover of een Jaguar...nou dan weet je gelijk wat ik bedoel. Zelf heb ik die ellende niet gehad, maar vrienden wel.
Ik hou namelijk niet zo van sleutelen, maar van rijden.
Geef mij maar Duits. En wat die Corvette betreft.....de ontwerper van een Z06 was van oorsprong Russisch.....nou ja is toch ook dicht bij Duitsland. :lol:

Doei

Corvette

Die Bentley GT is voor 95% Duits...

Corvette

Bericht door Corvette » 31 mar 2007, 23:17

Ha die Hugo,

sorry van die GT die is n.l. wel goed.

Groeten

Corvette

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mei 2007, 11:46

Elmar als ik het dus lees is het gewoon een ruk ding!
Engelse vergane glorie dat van de buitenkant wat wil lijken.... :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 25 mei 2007, 12:53

Ik heb verder geen ervaring met top engelse auto's, maar als dit de top in autoland moet voorstellen, zou ik liever een hoop geld in mijn zak houden.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 25 mei 2007, 13:25

Elmar je hebt een BMW je referentiekader is verpest :-)

Met alle respect, heb aardig wat hoogsegment auto's gereden en de grootste drama's zijn en blijven voor mij altijd nog de Engelse vooral Jaguar *(laatste type's niet gereden!) vielen altijd zo tegen, ook S-klasse's van het vorig model vielen tegen evenals de A8-en, 7-serie was een stuk beter maar kwa hoog van A naar B blijft de LS430 de ultieme limo!

Van de SUV's heb ik me altijd verbaast dat ML- goed verkochten wat een wiebelhok, de X5 is veeeeeeeeeel te stug als huis-tuin en kindere wegbreng auto de VW Toeraweg wel top, Q7 valt heel erg tegen.

Mijn bevindingen zijn vaak dat het nivo 60.000 en 100.000 eigenlijk erggggg weinig verschil in zit, ook logisch om steeds iets te verbeteren moet je weer steeds verder gaan.

Een nieuwe A6 rijdt net zo goed als een A8 bijvoorbeeld!

Maar goed...

Knot

Bericht door Knot » 25 mei 2007, 14:16

Ik zou ook eerder voor een CL of een LS gaan, geen Bentley voor mij.

Plaats reactie