e36 m3 koppeling

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jim V.

e36 m3 koppeling

Bericht door Jim V. » 07 jun 2012, 21:44

hallo,

ik ben met de m3 een week of 4 geleden een keer naar zeeland openneer gereden, niets aan de hand.
hierna heb ik de auto terug in de garage gezet en heb hem daarna niet meer gebruikt.
nu wilde ik een paar dagen geleden een ritje gaan maken met de M maar toen ik de koppeling intrapte had deze ineenkeer geen druk meer, komt zelfs niet meer omhoog uit zichzelf...

iemand een ideetje waar ik dit moet zoeken ??

alvast bedankt

GTRene

Re: e36 m3 koppeling

Bericht door GTRene » 07 jun 2012, 21:50

klinkt als lucht in het systeem?

misschien als je geluk hebt dan met de hand tig keer dat pedaal op en neer doen en als je geluk hebt gaat het daar uit :D

ik heb een keer met een M coupe rem olie ververst en dacht ach...draai die ontluchter van de koppeling ook los en ff pompen... :bag: liet er wat uitlopen e.d. toen boel weer aandraaien...hup...alle druk weg onder pedaal :tooth:
en ik woon alleen en dus in men uppie lastig zoiets en vind het moeilijk aan iemand vragen :tooth:
dus een aantal x dat pedaal op en neer gewupt en verrek na zeg 14x ? weet ik het...deed ie weer en nooit geen probleem daarna :wave:

wie weet heb je geluk...maar zal je wel iets verversen/vernieuwen moeten vrees ik...

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 jun 2012, 22:13

Vreemd....1e dingen die je moet kijken:

-Ligt er remvloeistof onder je auto?
-Zit het potje met remvloeistof nog vol?

Aan de hand hiervan kun je verder. Als er allemaal niets aan de hand lijkt zou ik eerst inderdaad je koppeling ontluchten, maar het is wel raar dat ie dit in een keer doet. Misschien helpt het tijdelijk.

Er zitten 2 koppelingscylinders in je M, eentje bij je pedaal die de olie naar je slave cylinder op de bak stuurt en dus de slave bij je bak die je koppelingsplaat vrijtrekt. Het lijkt erop dat (een van) deze op z'n eind begint te lopen. Dit gebeurt vaker, bij mijn M is de slave cylinder op de bak vorig jaar ook vervangen. Deze was lek.

Succes. :D

Jim V.

Bericht door Jim V. » 07 jun 2012, 22:25

heb net eventjes snel gekeken maar potje van de remvloeistof zit nog gewoon vol maar der ligt idd wel wat olie op de grond op de hoogte van de versnellingsbak idd

Bort

Bericht door Bort » 07 jun 2012, 23:35

///Joost schreef:Er zitten 2 koppelingscylinders in je M, eentje bij je pedaal die de olie naar je slave cylinder op de bak stuurt en dus de slave bij je bak die je koppelingsplaat vrijtrekt. Het lijkt erop dat (een van) deze op z'n eind begint te lopen. Dit gebeurt vaker, bij mijn M is de slave cylinder op de bak vorig jaar ook vervangen. Deze was lek.
Enkele jaren geleden net hetzelfde probleem gehad. Symptomen zoals in de OP, oplossing zoals in deze quote :)

Wiebe GT

Bericht door Wiebe GT » 08 jun 2012, 19:45

Je slavecilinder (bij bak) hangt of is lek inderdaad. Wanneer is de rem- en koppelingsvloeistof ververst? Als deze goed oud is krijg je dit soort symptomen ook.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jun 2012, 21:34

Jim V. schreef:heb net eventjes snel gekeken maar potje van de remvloeistof zit nog gewoon vol maar der ligt idd wel wat olie op de grond op de hoogte van de versnellingsbak idd
Slave cylinder lek dus...Het vervangen is een werkje van niets, dus niet te druk over maken, maar het moet wel gebeuren.

Fabian

Bericht door Fabian » 08 jun 2012, 21:47

Doet mij eraan herinneren dat ik nog een nieuwe koppeling + beide cilinders heb klaarliggen voor de m3.....ook nog een keer aan beginnen! Teveel auto's en te weinig tijd :ongeveer als:

Plaats reactie