Ook met carbs is dat vermogen te halendaNpy schreef:Vergeet niet dat deze al omgebouwd is naar electronische injectie en daarom meer vermogen heeft dan normaalNiels schreef:Wel een hele gezonde KR dan maar die blokken zijn zowat legendarisch! Liepen stuk voor stuk behoorlijk harder dan de opgave. Ze hebben geen Kat dus hoe dat zit? Misschien later ingebouwd ofzo?
Golf 2 16v: 9A & ITBs
- Luco
Re: Golf 2 16v - Dyno uitdraai p6
-
OnlinedaNpy
Klopt, nog wel meer ook 
-
OnlinedaNpy
Vanmorgen voor het eerst met de Golf naar Duitsland gereden. Bij de grensovergang A61 stond op de afgesloten oprit een polizei auto.
Toen ik voorbij kwam reed hij toevallig meteen weg en bleef achter me hangen. Vanwege het slechte weer en het slechte wegdek was het van baan wisselen een heel avontuur.
Op een gegeven moment haalde de politie agent in en het bordje 'bitte folgen' ging aan...
De agent vroeg natuurlijk om papieren en of ik gedronken had. Ik zei dat ik net uit bed kwam. Of ik dan drugs had gebruikt. Nee, daar houd ik ook niet van. Hij keek me aan alsof hij het niet bepaald geloofde
Schijnbaar had ik bij de grensovergang 130 gereden waar 100 toegestaan is. Vreemd, want met het slechte weer hield ik het extra rustig en ik zag hem al staan dus dan ga ik niet gas bij geven.
Het boetebedrag werd dan 10 euro. WTF?
Hij ging z'n pinapparaat halen en ik 10 euro betalen. Transactie geweigerd. Nog een keer proberen, weer geweigerd. Nou dan laten we het hierbij. Volgende keer uitkijken.
'Ja meneer'.
Mooi is dat, koop je een Duitse auto IN Duitsland, wordt je de eerste meters dat je de grens over rolt meteen aan de kant gezet
Nu blijkt volgens mn collega dat hij helemaal geen snelheidsmeting heeft kunnen doen en ook geen boete hiervoor mocht uitdelen omdat hij alleen was. Dit hoef je dus niet te accepteren!!
Ik wist dit natuurlijk niet en denk ook niet dat het zin had om in discussie te gaan want dan werd het een lange ochtend als ik vervelend ging doen denk ik. Verder was de agent wel cool maar als ze je willen naaien lukt ze dat toch wel. De kopie-Duitse papieren had ik iig al bij de hand voor hij naar de veranderingen aan de auto ging vragen
Toen ik voorbij kwam reed hij toevallig meteen weg en bleef achter me hangen. Vanwege het slechte weer en het slechte wegdek was het van baan wisselen een heel avontuur.
Op een gegeven moment haalde de politie agent in en het bordje 'bitte folgen' ging aan...
De agent vroeg natuurlijk om papieren en of ik gedronken had. Ik zei dat ik net uit bed kwam. Of ik dan drugs had gebruikt. Nee, daar houd ik ook niet van. Hij keek me aan alsof hij het niet bepaald geloofde
Schijnbaar had ik bij de grensovergang 130 gereden waar 100 toegestaan is. Vreemd, want met het slechte weer hield ik het extra rustig en ik zag hem al staan dus dan ga ik niet gas bij geven.
Het boetebedrag werd dan 10 euro. WTF?
Hij ging z'n pinapparaat halen en ik 10 euro betalen. Transactie geweigerd. Nog een keer proberen, weer geweigerd. Nou dan laten we het hierbij. Volgende keer uitkijken.
'Ja meneer'.
Mooi is dat, koop je een Duitse auto IN Duitsland, wordt je de eerste meters dat je de grens over rolt meteen aan de kant gezet
Nu blijkt volgens mn collega dat hij helemaal geen snelheidsmeting heeft kunnen doen en ook geen boete hiervoor mocht uitdelen omdat hij alleen was. Dit hoef je dus niet te accepteren!!
Ik wist dit natuurlijk niet en denk ook niet dat het zin had om in discussie te gaan want dan werd het een lange ochtend als ik vervelend ging doen denk ik. Verder was de agent wel cool maar als ze je willen naaien lukt ze dat toch wel. De kopie-Duitse papieren had ik iig al bij de hand voor hij naar de veranderingen aan de auto ging vragen
- Niels
- Auto: Prius+
De opvolger, de PL had 10pk minder en die elektronische injectie dus wat je stelt is niet per se waar. Wat kan is dat het motormanagement wat is aangepast. Dat gaat bij een KR wat moeilijkdaNpy schreef:Vergeet niet dat deze al omgebouwd is naar electronische injectie en daarom meer vermogen heeft dan normaalNiels schreef:Wel een hele gezonde KR dan maar die blokken zijn zowat legendarisch! Liepen stuk voor stuk behoorlijk harder dan de opgave. Ze hebben geen Kat dus hoe dat zit? Misschien later ingebouwd ofzo?
-
OnlinedaNpy
Klopt Niels, motormanagement is ook aangepast 
- Joopieboy
Wat een raar verhaal met die politie agent joh. Was het wel 'echt', pas niet geskimmed?
- InjectTheVenom
Dat lijkt me sterk of ze moeten een exacte kopie van een politie auto en uniformen gehad hebben.Joopieboy schreef:Wat een raar verhaal met die politie agent joh. Was het wel 'echt', pas niet geskimmed?
-
OnlinedaNpy
Hij had iig wel een echt Polizei kenteken (NRW*xxxx) en de uitrusting...
- Joopieboy
Kan natuurlijk te ver gezocht zijn, maar je weet het nooit met wat je tegenwoordig allemaal hoort. 
-
OnlinedaNpy
Klopt, ik houd mn rekening ook in de gaten 
- Riceaux
Zeer nette kromme's! Jammer dat ik mijn Golfje nooit op de dyno heb gehad eigenlijk.
- ///Joost
Vage shizzle...Je zoe denken dat dit soort praktijken zich eerder zouden voltrekken als je net iets oostelijker reist.daNpy schreef:Klopt, ik houd mn rekening ook in de gaten
-
OnlinedaNpy
Het is iig goed om te weten dat mijn pinpas het niet doet op polizei apparaten 
-
OnlinedaNpy
De hele zaterdag bezig geweest met de remleiding naar achteren leggen. Duurt even maar dan ziet het er ook nog aardig uit 

Originele remkrachtverdeler is ertussenuit en de remmen op de remmenbank meteen getest op remkracht en evt verschil.
Regelaar ingesteld met koude remmen, maar van een maat Seat Sport achterremblokken geregen om te proberen
Ook de wielen zijn gebalanceerd, voor mistte op beide wielen wat lood wat het onbalans verklaarde. Meteen voor en achter verwisseld wegens slijtage
Vandaag de veerpoten voor losgehaald en nieuwe toplagers gemonteerd. Was ook nodig, op de oude zat nogal wat speling (en waren redelijk goedkoop qua uitvoering).

Daarna de auto uitgelijnd, 5' uitspoor en -2,5' graad camber

Nog steeds een boel te doen, maar het begint al ergens op te lijken
Originele remkrachtverdeler is ertussenuit en de remmen op de remmenbank meteen getest op remkracht en evt verschil.
Regelaar ingesteld met koude remmen, maar van een maat Seat Sport achterremblokken geregen om te proberen
Ook de wielen zijn gebalanceerd, voor mistte op beide wielen wat lood wat het onbalans verklaarde. Meteen voor en achter verwisseld wegens slijtage
Vandaag de veerpoten voor losgehaald en nieuwe toplagers gemonteerd. Was ook nodig, op de oude zat nogal wat speling (en waren redelijk goedkoop qua uitvoering).
Daarna de auto uitgelijnd, 5' uitspoor en -2,5' graad camber
Nog steeds een boel te doen, maar het begint al ergens op te lijken
- TurboClouseau
Dat zwarte schoteltje aan de rechterkant...is dat niet het bovenste veerschoteltje van een normale schokdemperset? Die zit er bij jou toch niet nog steeds tussen?
-
OnlinedaNpy
Nee die is vervangen voor de kogelgelagerde die aan de linkerzijde ligt 
- TurboClouseau
Je hebt gelijk! Ik keek er wat raar tegenaan doordat je andere toplagers hebt dan die ik heb (waarschijnlijk PU?). Het gebeurt namelijk erg vaak dat mensen die een schroefset monteren, met 2 veerschotels gaan rijden...eentje van de schroefset en daarboven die van de originele set...vandaar mijn reactie
Wanneer ga je weer rijden @ Assen?
Wanneer ga je weer rijden @ Assen?
-
OnlinedaNpy
19 oktober

Laatst gewijzigd door daNpy op 10 aug 2012, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- TurboClouseau
Okee cool, denk dat ik dan wel kom kijken
-
OnlinedaNpy
De afgelopen paar dagen
- de velgen weer schoongemaakt. Veel zooi en remstof
- de auto nagekeken en diverse zaken opgemeten voor nieuwe spullen (Powerflex en draadeinden ipv wielbouten)
- de versnellingsbaksteun vervangen voor een PU exemplaar

- het radio afdekplaatje netjes zwart gespoten
- bijna alle slangenklemmen vervangen voor degelijke schroefklemmen (waren knijpklemmen)
- strips voor de ventilator aan de radiateur gespoten, deze waren nog onbehandeld
- uiteraard nieuwe KVS erop
- Aerocatch gemonteerd:

Andere kant moest een beugeltje komen:

Ook bezig met mallen voor carbon deur panelen.
Stukje uitgezaagd om de openings-hendel passend te maken aan het nieuwe, vlakke paneel:

- de velgen weer schoongemaakt. Veel zooi en remstof
- de auto nagekeken en diverse zaken opgemeten voor nieuwe spullen (Powerflex en draadeinden ipv wielbouten)
- de versnellingsbaksteun vervangen voor een PU exemplaar
- het radio afdekplaatje netjes zwart gespoten
- bijna alle slangenklemmen vervangen voor degelijke schroefklemmen (waren knijpklemmen)
- strips voor de ventilator aan de radiateur gespoten, deze waren nog onbehandeld
- uiteraard nieuwe KVS erop
- Aerocatch gemonteerd:
Andere kant moest een beugeltje komen:
Ook bezig met mallen voor carbon deur panelen.
Stukje uitgezaagd om de openings-hendel passend te maken aan het nieuwe, vlakke paneel:
-
OnlinedaNpy
-
OnlinedaNpy
Nou dat was me het dagje wel gisteren Ben met de Belgische VW Club op Zolder geweest met de jaarlijkse clubdag.
's Ochtends de auto vol geladen om 's avonds gelijk naar de stalling te rijden.
Ruim op tijd op Zolder aangekomen waar het erg druk was. Parkeerplekje gezocht en op naar de organisatie.
Aangemeld, enveloppe gekregen en weer terug naar de auto. Auto los gemaakt op de kar, banden op spanning gezet en ik was weer achterin bezig. Stoot ik mijn oog(!) aan een van de dakstrips die over de achterbank ligt en mijn lens breekt (!!!!!!!!!) in mijn oog
F*ck!!!!
Auto weer ingeladen, aanhanger afgekoppeld en naar het dorp op zoek naar een opticien. Die konden mijn ogen niet even checken (
) maar hadden wel daglenzen en bij de apotheek hadden ze een oogdouche om de resten van de lens eruit te spoelen.
De apotheek was echter dicht van 12.15u tot 13.15u. Het was 12.45u. Wij netjes gewacht tot 13.20u... apotheek bleef dicht
Mooi half uur verkloot dus! Bij het circuit de EHBO gezocht. Dit nam ook nogal wat tijd in beslag, ze waren nergens te vinden en uiteindelijk bij de receptie de EHBO laten bellen.
Twee keer, want echt haast hadden ze niet en ondanks dat ik niks had gezegd belde de receptioniste nog een keer waar ze bleven :') Je zou maar een slagaderlijke bloeding hebben.
Bij de EHBO even zoeken naar de EHBO koffer (bovenin de kast, voor noodgevallen) en daar de oogdouche uitgevist.
Oogdouche gedaan en een daglens ingezet: prima! Gaan met die banaan!
Auto klaar gemaakt en naar de pitstraat.
"Waar is de oranje sticker?"
- Welke oranje stikker? Zat die in de enveloppe?
"Ja".
Omgedraaid, terug en de sticker uit de enveloppe gevist en opgeplakt. Gaan met die banaan!
Einde pitstraat: "Waar zijn jullie bandjes?"
- Welke bandjes
"Die moet je hebben".
G*dn*nde $%^&
Terug naar de organisatie, Patrick moest nog lid worden anders mocht hij niet meerijden
Voor het magistrale bedrag van 25 euro is mn maat ook lid geworden (een week nadat z'n Ibiza naar de sloop is gegaan
). Allebei een bandje om en weer naar de pitstraat.
Licht op rood!!
Na een kleine 5 minuten wachten konden we dan eindelijk het circuit op.... inmiddels om half 3.
Eerste rondjes nog ff voorzichtig, auto begon op een gegeven moment ook te glijden.
Druk was al opgelopen naar 2.5 bar. Dit terug gezet naar 2.2 en verder gegaan. Glijden was opgelost en de auto voelde goed aan.
Uiteindelijk nog 4 sessies kunnen rijden inclusief enkele onderbrekingen door de rode vlag. Deze gaven ze erg snel om bij afslepen de veiligheid van de crew te waarborgen.
En er stonden er nogal wat langs de baan. Ondanks dat dit de sessie was voor auto's met rolkooi reden er nogal wat stuntpiloten tussen. ('s Ochtends was het voor straatauto's)
Diverse mensen verkeerd om door de chicanes zien gaan. Inhalen onder geel en rood, vonken uit de velgen vanwege het ontbreken van remvoering op de blokken en mensen die snel zijn op het vermogen van hun auto maar rijden als een dweil en nog nooit van een lijn gehoord hebben.
Zelf ook 2 keer een foutje gemaakt in de laatste sessie. Steeds sneller proberen een chicane uit te komen met daarna een knik naar rechts omhoog. Op een gegeven moment iets te hard en buiten op de curbs gekomen. De auto begon meteen achter weg te glijden langs de baan en gelukkig heb ik hem nog kunnen houden, ondanks dat ik ging remmen ipv gas geven
Leermomentje.
Iets later aan het einde van het rechte stuk te vroeg ingestuurd en daardoor te hard de bocht uitkomen. Stuur recht, hard remmen en daarna nog ingestuurd waarbij we net in de grindbak kwamen maar gewoon door konden blijven rijden. Auto even uitgeschud (naast de lijn) en weer verder.
Als laatste nog een Golf 3 die achter me aansloot voor de chicane en op zeer korte afstand achter me zat. Ik wilde vol in de ankers en zag zijn neus in de spiegel ook duiken. Echter kon hij niet zo hard remmen als ik en moest ik de rem lossen om een botsing te voorkomen. In de spiegel zag ik enkel nog zijn voorraam
Na de chicane zat hij gelijk langs me (ik had mijn rempunt dus gemist) en heb hem vriendelijk bijna de grindbak in gedrukt bij het uitlopen van de bocht.
Onsportief, I know, maar bijna moedwillig iemands auto aan puin rijden op een clubdag getuigt imo ook niet van enig besef.
Tijd voor tijden:
Sessie 1, 8 rondes beste tijd 2.15.88, optimal 2.15.08
Sessie 2, 8 rondes beste tijd 2.11.74, optimal 2.10.59
Sessie 3, 12 rondes beste tijd 2.11.31, optimal 2.09.62
Sessie 4, 8 rondes beste tijd 2.09.70, optimal 2.09.70
11 seconden van de beste tijd in augustus afgereden
Moet wel zeggen dat het niet super accuraat is qua aantal rondes en lijnen, soms zit hij er wel naast.
Heb nog 3 video's van de laatste sessie, staan de fouten en nog wat leuke dingen in, o.a. een Golf 3 die flinke vlammen spuwt gedurende afremmen en terugschakelen
's Ochtends de auto vol geladen om 's avonds gelijk naar de stalling te rijden.
Ruim op tijd op Zolder aangekomen waar het erg druk was. Parkeerplekje gezocht en op naar de organisatie.
Aangemeld, enveloppe gekregen en weer terug naar de auto. Auto los gemaakt op de kar, banden op spanning gezet en ik was weer achterin bezig. Stoot ik mijn oog(!) aan een van de dakstrips die over de achterbank ligt en mijn lens breekt (!!!!!!!!!) in mijn oog
F*ck!!!!
Auto weer ingeladen, aanhanger afgekoppeld en naar het dorp op zoek naar een opticien. Die konden mijn ogen niet even checken (
De apotheek was echter dicht van 12.15u tot 13.15u. Het was 12.45u. Wij netjes gewacht tot 13.20u... apotheek bleef dicht
Mooi half uur verkloot dus! Bij het circuit de EHBO gezocht. Dit nam ook nogal wat tijd in beslag, ze waren nergens te vinden en uiteindelijk bij de receptie de EHBO laten bellen.
Twee keer, want echt haast hadden ze niet en ondanks dat ik niks had gezegd belde de receptioniste nog een keer waar ze bleven :') Je zou maar een slagaderlijke bloeding hebben.
Bij de EHBO even zoeken naar de EHBO koffer (bovenin de kast, voor noodgevallen) en daar de oogdouche uitgevist.
Oogdouche gedaan en een daglens ingezet: prima! Gaan met die banaan!
Auto klaar gemaakt en naar de pitstraat.
"Waar is de oranje sticker?"
- Welke oranje stikker? Zat die in de enveloppe?
"Ja".
Omgedraaid, terug en de sticker uit de enveloppe gevist en opgeplakt. Gaan met die banaan!
Einde pitstraat: "Waar zijn jullie bandjes?"
- Welke bandjes
"Die moet je hebben".
G*dn*nde $%^&
Terug naar de organisatie, Patrick moest nog lid worden anders mocht hij niet meerijden
Voor het magistrale bedrag van 25 euro is mn maat ook lid geworden (een week nadat z'n Ibiza naar de sloop is gegaan
Licht op rood!!
Na een kleine 5 minuten wachten konden we dan eindelijk het circuit op.... inmiddels om half 3.
Eerste rondjes nog ff voorzichtig, auto begon op een gegeven moment ook te glijden.
Druk was al opgelopen naar 2.5 bar. Dit terug gezet naar 2.2 en verder gegaan. Glijden was opgelost en de auto voelde goed aan.
Uiteindelijk nog 4 sessies kunnen rijden inclusief enkele onderbrekingen door de rode vlag. Deze gaven ze erg snel om bij afslepen de veiligheid van de crew te waarborgen.
En er stonden er nogal wat langs de baan. Ondanks dat dit de sessie was voor auto's met rolkooi reden er nogal wat stuntpiloten tussen. ('s Ochtends was het voor straatauto's)
Diverse mensen verkeerd om door de chicanes zien gaan. Inhalen onder geel en rood, vonken uit de velgen vanwege het ontbreken van remvoering op de blokken en mensen die snel zijn op het vermogen van hun auto maar rijden als een dweil en nog nooit van een lijn gehoord hebben.
Zelf ook 2 keer een foutje gemaakt in de laatste sessie. Steeds sneller proberen een chicane uit te komen met daarna een knik naar rechts omhoog. Op een gegeven moment iets te hard en buiten op de curbs gekomen. De auto begon meteen achter weg te glijden langs de baan en gelukkig heb ik hem nog kunnen houden, ondanks dat ik ging remmen ipv gas geven
Leermomentje.
Iets later aan het einde van het rechte stuk te vroeg ingestuurd en daardoor te hard de bocht uitkomen. Stuur recht, hard remmen en daarna nog ingestuurd waarbij we net in de grindbak kwamen maar gewoon door konden blijven rijden. Auto even uitgeschud (naast de lijn) en weer verder.
Als laatste nog een Golf 3 die achter me aansloot voor de chicane en op zeer korte afstand achter me zat. Ik wilde vol in de ankers en zag zijn neus in de spiegel ook duiken. Echter kon hij niet zo hard remmen als ik en moest ik de rem lossen om een botsing te voorkomen. In de spiegel zag ik enkel nog zijn voorraam
Na de chicane zat hij gelijk langs me (ik had mijn rempunt dus gemist) en heb hem vriendelijk bijna de grindbak in gedrukt bij het uitlopen van de bocht.
Onsportief, I know, maar bijna moedwillig iemands auto aan puin rijden op een clubdag getuigt imo ook niet van enig besef.
Tijd voor tijden:
Sessie 1, 8 rondes beste tijd 2.15.88, optimal 2.15.08
Sessie 2, 8 rondes beste tijd 2.11.74, optimal 2.10.59
Sessie 3, 12 rondes beste tijd 2.11.31, optimal 2.09.62
Sessie 4, 8 rondes beste tijd 2.09.70, optimal 2.09.70
11 seconden van de beste tijd in augustus afgereden
Moet wel zeggen dat het niet super accuraat is qua aantal rondes en lijnen, soms zit hij er wel naast.
Heb nog 3 video's van de laatste sessie, staan de fouten en nog wat leuke dingen in, o.a. een Golf 3 die flinke vlammen spuwt gedurende afremmen en terugschakelen
- jos_br
daNpy schreef: .............Heb nog 3 video's van de laatste sessie, staan de fouten en nog wat leuke dingen in, o.a. een Golf 3 die flinke vlammen spuwt gedurende afremmen en terugschakelen
Mooi verhaal! Kom maar op met die filmpjes...
Jos.
-
OnlinedaNpy
Helaas stond de GoPro weer (nog!) op center meting ipv spot waardoor buiten dus overbelicht is!
Zal van de week wat knippen en plakken met leuke stukjes.
Zal van de week wat knippen en plakken met leuke stukjes.
- TurboClouseau
Jeumig wat een verhaal! Weer een dag om niet te vergeten dus
Ben benieuwd naar de filmpjes/foto`s
Ben benieuwd naar de filmpjes/foto`s