iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46
- dvh
Re: iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46
Stuur er maar een op dan test ik hem ! 
- Martijn_bmw
zoiets had ik al verwacht 

- Martin van der Zwaard
Die laatste is wel stukken beter inderdaad.
Kost 499,- via dynavinonline.nl maar daar lees ik niet veel goed over.
Heb net ff een maatje van me geproken die jaren in die rommel heeft gezeten en die adviseerde me lekker een Parrot MKi9200 of een Bury CC9060 Music te nemen. Tuurlijk, het is geen mega oplossing maar ik kan dan m'n MP3's afspelen van de iPhone en USB en heb meteen een carkit. Kan wel weer een berg geld gaan uitgeven maar ik ben toch geen audiofiel dus als ik geluid heb dan vind ik het prima. Luister toch 90% van de tijd gewoon naar de radio maar met de vakantie is het wel makkelijk.
Opgelost dus.
Kost 499,- via dynavinonline.nl maar daar lees ik niet veel goed over.
Heb net ff een maatje van me geproken die jaren in die rommel heeft gezeten en die adviseerde me lekker een Parrot MKi9200 of een Bury CC9060 Music te nemen. Tuurlijk, het is geen mega oplossing maar ik kan dan m'n MP3's afspelen van de iPhone en USB en heb meteen een carkit. Kan wel weer een berg geld gaan uitgeven maar ik ben toch geen audiofiel dus als ik geluid heb dan vind ik het prima. Luister toch 90% van de tijd gewoon naar de radio maar met de vakantie is het wel makkelijk.
Opgelost dus.
- Martijn_bmw
mooi
ik heb precies hetzelfde... in NL altijd de radio aan, cd-wisselaar gaat alleen vol voor de vakantie dus vind het prima zo!
standaard geluid van de business radio vind ik trouwens ook mooi zat voor in de auto!
als ik echt mooi geluid wil luisteren ga ik wel thuis (NAD receiver, Cambridge Audio speakers) er voor zitten daar heb je veel meer aan een dikke installatie dan in je auto...

ik heb precies hetzelfde... in NL altijd de radio aan, cd-wisselaar gaat alleen vol voor de vakantie dus vind het prima zo!
standaard geluid van de business radio vind ik trouwens ook mooi zat voor in de auto!
als ik echt mooi geluid wil luisteren ga ik wel thuis (NAD receiver, Cambridge Audio speakers) er voor zitten daar heb je veel meer aan een dikke installatie dan in je auto...
- Martin van der Zwaard
Als je echt een goeie installatie in je auto hebt vind ik dat ook wel erg gaaf. Zit tenslotte 2 a 2,5 per dag in dat apparaat. Maar ik heb het altijd zonde van mijn geld gevonden. Vroeger al niks mee gedaan op een goeie radio na. Maar nooit een woofer etc.
Zal mijn bevindingen wel ff posten zodra de carkit erin zit.
Zal mijn bevindingen wel ff posten zodra de carkit erin zit.
- Martin van der Zwaard
Parrot is er gisterenavond ingezet.
Zal straks ff wat foto's maken en mijn eerste indruk in mijn auto topic zetten.
Zal straks ff wat foto's maken en mijn eerste indruk in mijn auto topic zetten.
- Niels
- Auto: Prius+
Zo na een ebay kabeltje gekocht te hebben, twee uur prutsen en de handen kapot heb ik vandaag een BMW interface gekocht bij de dealer. Onder het mom van beter duur dan niet te krijgen:

Omdat de dealer graag werkplaats omzet heeft zit er geen aansluit schema bij. Er zitten vier losse draden bij die in een stekker gepropt moeten worden maar geen idee hoe dit zou moeten zitten. De twee zwarte stekkers passen in elkaar maar ik vraag me af of dat de bedoeling is aangezien je dat elders ook wel met elkaar door zou kunnen verbinden op een veel gemakkelijkere en goedkopere manier. Any idea's?
Ik hoop dat er iemand is met ervaring op dit gebied aangezien we donderdag op vakantie gaan en de Ipod niet thuis blijft...
Omdat de dealer graag werkplaats omzet heeft zit er geen aansluit schema bij. Er zitten vier losse draden bij die in een stekker gepropt moeten worden maar geen idee hoe dit zou moeten zitten. De twee zwarte stekkers passen in elkaar maar ik vraag me af of dat de bedoeling is aangezien je dat elders ook wel met elkaar door zou kunnen verbinden op een veel gemakkelijkere en goedkopere manier. Any idea's?
Ik hoop dat er iemand is met ervaring op dit gebied aangezien we donderdag op vakantie gaan en de Ipod niet thuis blijft...
- Niels
http://m3.madrussian.net/diy_ipod.shtml
Handig man dat internet, nu alleen nog een handig tooltje nodig
Handig man dat internet, nu alleen nog een handig tooltje nodig

- Niels
Nou deze set is een absolute afrader. Leuk voor een Ipod van 100 jaar oud maar veel te gedateerd voor een Ipod touch o.i.d. Helaas heb ik al in de bedrading geknipt om het fatsoenlijk met een Parrot aan te kunnen sluiten maar anders had ik het terug gebracht. Weg 200,- de tering wat baal ik zeg......
Straks toch maar eens bellen met de dealer...
Straks toch maar eens bellen met de dealer...
- Arthur
- Auto: Nr.51
- RVV
Straks toch maar eens bellen met de werkplaatsomzet...

Maargoed ik weet wat balen is, zo ramde ik vorige week een container die half op de weg stond met mijn rechterbuitenspiegel van de 325i. Moest uitwijken voor een tegenligger. Aanhechtstuk hap uit, glas stuk, maar behuizing en ook het lakwerk intact.
Maargoed hele nieuwe spiegel moest er op, want niet in losse onderdelen te bestellen (klopt nagekeken in ETK) al met al 550 euro (slik) voor een nieuwe spiegelaanhechting, voor mijn gevoel gewoon 550 euro in de WC gegooid.. arrgghhhhhh
-
Maar weer eens een oud draadje oprakelen op zoek naar wat gebruikerservaringen!
Ik heb in mijn E46 de BMW Professional MK III navi met 4:3 scherm en vaste autotelefoon met sim-kaart. Dat kun je een originele update geven met een MK IV stuureenheid en een breedbeeld display. Met een ULM bluetooth module en bijbehorende antenne ben je denk ik al gauw alles bij elkaar 650-700 euro kwijt maar dan nog heb je gedateerd spul dus dat zal ook wel z'n nadelen of nukken hebben.
Dus wat dat betreft vraag ik me af hoeveel slechter je dan af bent met een meer recente set zoals van Dynavin of de recent geïntroduceerde set van Zendai met behoorlijk originele looks (zie onder). Heb je wel alles gelijk in 1x wat recenter. Afgezien van alle hearsay, iemand zèlf ervaring met dit soort spul?
Had al wel begrepen uit de bergen met negatieve ervaringen overal op internet dat je dat spul beter niet via Navaudio kunt kopen...

Ik heb in mijn E46 de BMW Professional MK III navi met 4:3 scherm en vaste autotelefoon met sim-kaart. Dat kun je een originele update geven met een MK IV stuureenheid en een breedbeeld display. Met een ULM bluetooth module en bijbehorende antenne ben je denk ik al gauw alles bij elkaar 650-700 euro kwijt maar dan nog heb je gedateerd spul dus dat zal ook wel z'n nadelen of nukken hebben.
Dus wat dat betreft vraag ik me af hoeveel slechter je dan af bent met een meer recente set zoals van Dynavin of de recent geïntroduceerde set van Zendai met behoorlijk originele looks (zie onder). Heb je wel alles gelijk in 1x wat recenter. Afgezien van alle hearsay, iemand zèlf ervaring met dit soort spul?
Had al wel begrepen uit de bergen met negatieve ervaringen overal op internet dat je dat spul beter niet via Navaudio kunt kopen...
- Martijn_bmw
geen ervaringen maar wel benieuwd! lijkt me ook wel wat voor in mijn E46 

- Ahmed
Hier ook interesse. Helaas hoor/lees je veel klachten over vastlopers en traagheid van de OS.
- daNpy
Als er nog E46 rijders zijn die interesse hebben in een versterker + subwoofer, ik heb nog een set liggen.
Inclusief aansluitkabel, dus geen geknip in de draadboom en alle speakers versterkt. Door gebruik van voorgemonteerde platte versterker + subwoofer is de set in te bouwen in een sedan zonder verlies van laadoppervlak!
Inclusief aansluitkabel, dus geen geknip in de draadboom en alle speakers versterkt. Door gebruik van voorgemonteerde platte versterker + subwoofer is de set in te bouwen in een sedan zonder verlies van laadoppervlak!
- Martijn_bmw
eventueel wel, pb-tje verstuurd