iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Tom

iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46

Bericht door Tom » 11 aug 2008, 17:34

http://cgi.ebay.nl/BMW-iPod-Interface-B ... dZViewItem

Is dat iets?

BMW's eigen oplossing is geloof ik reteduur. Ice:link ziet er ook wel goed uit maar is ook duurder(terwijl die hetzelfde doet/kan)?
Verder tips/ervaringen?

Casper

Bericht door Casper » 11 aug 2008, 17:45

Jep, als je zo'n ding in je auto in laat bouwen krijg je 9 vd 10x dit merk. Werkt prima, je moet alleen even je unit eruit halen. Ik had de stekker die in je iPod gaat doorgetrokken naar het handschoenenkastje. Vond het teveel werk om 'm bij de middenarmleuning uit te laten komen...

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2008, 21:50

Casper schreef:Jep, als je zo'n ding in je auto in laat bouwen krijg je 9 vd 10x dit merk. Werkt prima, je moet alleen even je unit eruit halen. Ik had de stekker die in je iPod gaat doorgetrokken naar het handschoenenkastje. Vond het teveel werk om 'm bij de middenarmleuning uit te laten komen...
OK vind in de middenarmsteun wel de mooiste oplossing, maar ff uitzoeken of dat lastig is om daar een kabel te krijgen. Gaat ie dan wel automatisch aan (de iPod)? Elke keer je handschoenenkastje openmaken om dat ding aan te zetten is natuurlijk ook niks.

allen

Bericht door allen » 11 aug 2008, 22:44

Tommy heeft dacht ik een icelink in z'n wagens. Werkt perfect. Bediening vanaf het stuur, tekst in het scherm van de radio, etc.
Gaat automatisch aan en uit. Volgens mij heeft hij daar maar ietsje meer voor neergeteld.

Tom

Bericht door Tom » 11 aug 2008, 23:38

Die op eBay is zo'n 70 euro goedkoper dan de icelink, maar zie dat die Icelink wel een soort menu heeft (via de iPod) om zaken op in te stellen. En sowieso kun je de firmware ermee upgraden enzo. Lijkt dus uitgebreider.

Tom

Bericht door Tom » 12 aug 2008, 14:54

Christoph

Bericht door Christoph » 12 aug 2008, 14:59

Volgens mij gewoon een gefrustreerde gast met pech, iedereen comment toch dat het bij hun prima werkt? :)

Tom

Bericht door Tom » 12 aug 2008, 15:02

Christoph schreef:Volgens mij gewoon een gefrustreerde gast met pech, iedereen comment toch dat het bij hun prima werkt? :)
:lol: :lol: lees es verder..

Christoph

Bericht door Christoph » 12 aug 2008, 15:07

Tom schreef:
Christoph schreef:Volgens mij gewoon een gefrustreerde gast met pech, iedereen comment toch dat het bij hun prima werkt? :)
:lol: :lol: lees es verder..
LOL.. naja nieuwe units hebben het maybe niet?

Tom

Bericht door Tom » 12 aug 2008, 15:07

lees op een ander forum dat die DICE dingen kut zijn :D

gewse

Bericht door gewse » 16 aug 2008, 22:59

Ik heb zelf een Dension Gateway 100.
Werkt perfect... net als alle densions gewoon text in display van de radio.

En werken met iedere Ipod en ook Iphone. Vooral laatste ipod en de iphone versie zijn vaak een probleem op te laten functioneren met die interfaces.

Kost iets meer.. maar je krijgt er naar mijn idee wel meer voor terug.
En idd playlists, artists, albums gewoon doorbladeren met je bmw headunit.

Joop

Bericht door Joop » 16 aug 2008, 23:17

Tom

Re: iPod interface / BMW E46

Bericht door Tom » 03 dec 2008, 10:35

In de E46 is ie nooit gekomen... toen ik die te koop zette dit plan maar even op on-hold gezet ;)

Nu in de Z4 wilde ik het ook wel weer en heb net de Intravee II besteld. Werkt ook volledig via het navigatie. Schijnt een van de beste oplossingen te zijn voor de iPod. Helaas wel prijzig (250 eur).

http://www.intravention.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hopelijk valt het inbouwen mee.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jan 2011, 00:16

Sorry voor de gigaschop, maar ik neem aan dat de intravee inmiddels wel in je auto zit?
Sta op het punt om er ook een voor de e46 te bestellen maar twijfel nog tussen de verschillende systemen (dice, dension, intravee). Bevalt deze een beetje en werkt het met alle ipods/iphones voor zover je weet?

Ik lees over de alpine KCA-420i (die je icm met de intravee gebruikt) het volgende:

This will also charge your iPod at the same time (EXCEPT latest Nano and iPhone 3G, 3GS & 4 as Apple - bless their cottons....! - changed the wiring and voltage. This can be overcome with little adapters made by companies such as Scosche or Belkin.

Neem dus aan dat je je iphone niet kan opladen met dit systeem of heb je dit kunnen oplossen?
Kan niets vinden over de adapters van Scosche of Belkin, maar misschien bedoelen ze wel gewoon een losse autolader?

RVV

Bericht door RVV » 02 jan 2011, 00:32

Deze moet je hebben :wink:

http://store.apple.com/nl/product/TS696 ... TY3ODQ5OTY" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jan 2011, 00:37

Thx!

Heb dan dus nodig:
- Intravee II
- Alpine KCA-420i
- Long AiNET Cable (het spul moet voorin de auto komen)
- Scosche passport

Correct me if I'm wrong, vergeet ik nog wat?

pff wat een ingewikkeld gedoe en duur geintje zo!
Misschien toch de simpelere dension pakken, hoewel de bediening daarvan een stuk minder is voor zover ik op youtube kan ontdekken.... (icm 16/9 scherm)

Reind

Bericht door Reind » 02 jan 2011, 21:30

Ik ben voor de goedkopere Dension lite gegaan icm een iPhone houder. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Je hebt geen nummer weergave op het nav scherm en moet alles vanaf de Iphone worden bediend. Maar laat die nou helemaal perfect werken en icm met de houder ook nog eens overzichtelijk. Iphone word ook geladen wanneer in de houder bevestigd. Ik snap dan ook niet dat het voor sommige zo'n pre is dat het allemaal via de nav moet werken. Je kunt overigens wel gewoon nummers switchen en volume regelen vanaf het stuur.

Kosten waren geloof ik € 200 incl houder en verlengkabel voor naar voren. En de inbouwduur, die is afhankelijk van degene die het doet. Laat ik het zo zeggen, je moet effe doorhebben hoe die bekleding allemaal vast zit.

Het ziet er zo uit. De knie van de bijrijder heeft overigens nog steeds genoeg ruimte.

Afbeelding

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jan 2011, 21:38

Is op zich ook een prima oplossing, ik probeer alleen altijd houdertjes en extra apparaatjes aan het dashboard te vermijden. Voordeel van ingebouwde satnav en bluetooth vind ik nou net dat het dashboard zo lekker clean/origineel blijft. Bovendien moet er zowel een ipod nano als een iphone op aangesloten kunnen worden, dus dat gaat ook niet lekker werken met een houder. De goedkopere dension icm een kabeltje naar het middenvakje onder de armleuning zou op zich nog wel een optie zijn, dan kun je de telefoon gewoon neerleggen en toch handmatig bedienen.

JWD

Bericht door JWD » 02 jan 2011, 21:47

Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven kan je beter voor een klein carpc'tje gaan.
Alles is te bedienen via je scherm en je kan ook nog video's afspelen mocht je daar zin in hebben.
ik heb het er al een tijdje inzitten maar tegenwoordig source je de onderdelen voor onder de 1k.

Reind

Bericht door Reind » 02 jan 2011, 21:51

Tom van H. schreef:Is op zich ook een prima oplossing, ik probeer alleen altijd houdertjes en extra apparaatjes aan het dashboard te vermijden. Voordeel van ingebouwde satnav en bluetooth vind ik nou net dat het dashboard zo lekker clean/origineel blijft. Bovendien moet er zowel een ipod nano als een iphone op aangesloten kunnen worden, dus dat gaat ook niet lekker werken met een houder. De goedkopere dension icm een kabeltje naar het middenvakje onder de armleuning zou op zich nog wel een optie zijn, dan kun je de telefoon gewoon neerleggen en toch handmatig bedienen.
Ik hou het ook liever clean. Maar vindt deze combi helemaal niet lelijk en je ziet zo altijd je telefoonscherm, wat ik als erg prettig ervaar. Maar met extra nano word het idd een ander verhaal. De lite heeft overigens twee uitgangen dus kun je er ook een usb stick aan koppelen. Misschien is er ook een variant met twee ipod uitgangen. Dan kan het wel. Iphone in houder en nano in dashboard of middenvakje.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 02 jan 2011, 21:56

JWD schreef:Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven kan je beter voor een klein carpc'tje gaan.
Alles is te bedienen via je scherm en je kan ook nog video's afspelen mocht je daar zin in hebben.
ik heb het er al een tijdje inzitten maar tegenwoordig source je de onderdelen voor onder de 1k.

Nehh zoveel wil ik niet uitgeven. Heb hier ook nog een multimedia-adapter en dvd-wisselaar liggen die ik 2 weken in m'n auto gehad heb en daarna snel weer uitgebouwd. Mij te veel gedoe met aparte afstandsbediening en zo. Houd het liever zo simpel mogelijk. Nadeel van car-pc of hdd oplossing is dat je ook weer elke keer je muzier erop moet krijgen, terwijl dat bij de iphone/ipod sowieso al gebeurt ;)

dvd-wisselaar en multimedia adapter mogen overigens voor zacht prijsje weg als iemand interesse heeft....

Mr. Blue Eyes

Bericht door Mr. Blue Eyes » 24 jan 2011, 10:13

ik zit hier nu ook naar te kijken maar denk dat het voor mij een dension lite wordt,
voor mij geldt wel dat ik er alleen een ipod aan wil hangen.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 24 jan 2011, 11:18

Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk... Ik heb mijn Nano aan een Dension met kabeltje naar de middenconsole gehad in mijn 540 maar heb nu de Intravee+Alpine-aansluiting in de 530d.

Los van de bediening ben ik ook van het cleane dash en vindt al die losse houders echt geen gezicht en el cheapo ogen. De Intravee werkt een stuk prettiger middels de bediening via het navi-scherm. Zoeken naar numbers en albums gaat toch een stuk makkelijker dan wanneer je je Nano iedere keer in hand moet pakken om te gaan zoeken. Op youtube staan genoeg filmpjes over beide systemen wat je een goed beeld geeft van de (on)mogelijkheden.

Walter

Bericht door Walter » 24 jan 2011, 13:55

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Reind

Bericht door Reind » 24 jan 2011, 16:03

Ieder zijn ding natuurlijk. Moet wel zeggen dat ik persoonlijk de Dension echt super vind. Ik weet zeker dat de bediening op de het touch scherm van de Ipod/Iphone veel sneller gaat dan via het nav scherm. Bij de nano is dat natuurlijk een ander verhaal. Nummer en volume is ook gewoon vanaf stuur bedienbaar dus een ideale combi.

Daarnaast vind ik een houder niet heel clean, maar je moet je telefoon toch ergens kwijt en nu zie je gelijk of je gebeld word.

Ook vind ik het prijsverschil met een intravee gewoon de groot.

Plaats reactie