iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46
-
iPod interface en andere inbouw upgrades voor BMW E46
http://cgi.ebay.nl/BMW-iPod-Interface-B ... dZViewItem
Is dat iets?
BMW's eigen oplossing is geloof ik reteduur. Ice:link ziet er ook wel goed uit maar is ook duurder(terwijl die hetzelfde doet/kan)?
Verder tips/ervaringen?
Is dat iets?
BMW's eigen oplossing is geloof ik reteduur. Ice:link ziet er ook wel goed uit maar is ook duurder(terwijl die hetzelfde doet/kan)?
Verder tips/ervaringen?
- Casper
-
OK vind in de middenarmsteun wel de mooiste oplossing, maar ff uitzoeken of dat lastig is om daar een kabel te krijgen. Gaat ie dan wel automatisch aan (de iPod)? Elke keer je handschoenenkastje openmaken om dat ding aan te zetten is natuurlijk ook niks.Casper schreef:Jep, als je zo'n ding in je auto in laat bouwen krijg je 9 vd 10x dit merk. Werkt prima, je moet alleen even je unit eruit halen. Ik had de stekker die in je iPod gaat doorgetrokken naar het handschoenenkastje. Vond het teveel werk om 'm bij de middenarmleuning uit te laten komen...
-
- gewse
Ik heb zelf een Dension Gateway 100.
Werkt perfect... net als alle densions gewoon text in display van de radio.
En werken met iedere Ipod en ook Iphone. Vooral laatste ipod en de iphone versie zijn vaak een probleem op te laten functioneren met die interfaces.
Kost iets meer.. maar je krijgt er naar mijn idee wel meer voor terug.
En idd playlists, artists, albums gewoon doorbladeren met je bmw headunit.
Werkt perfect... net als alle densions gewoon text in display van de radio.
En werken met iedere Ipod en ook Iphone. Vooral laatste ipod en de iphone versie zijn vaak een probleem op te laten functioneren met die interfaces.
Kost iets meer.. maar je krijgt er naar mijn idee wel meer voor terug.
En idd playlists, artists, albums gewoon doorbladeren met je bmw headunit.
- Joop
De meeste gebruiken Ice:Link of the Gateway aansluiting
Heb misschien hier iets....
http://www.icepod.nl/shop/details/BMW.htm (naar aanleiding van:)
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=37&t=96
http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=37
http://m3.madrussian.net/diy_ipod.shtml
Heb misschien hier iets....
http://www.icepod.nl/shop/details/BMW.htm (naar aanleiding van:)
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=37&t=96
http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=37
http://m3.madrussian.net/diy_ipod.shtml
-
Re: iPod interface / BMW E46
In de E46 is ie nooit gekomen... toen ik die te koop zette dit plan maar even op on-hold gezet 
Nu in de Z4 wilde ik het ook wel weer en heb net de Intravee II besteld. Werkt ook volledig via het navigatie. Schijnt een van de beste oplossingen te zijn voor de iPod. Helaas wel prijzig (250 eur).
http://www.intravention.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk valt het inbouwen mee.

Nu in de Z4 wilde ik het ook wel weer en heb net de Intravee II besteld. Werkt ook volledig via het navigatie. Schijnt een van de beste oplossingen te zijn voor de iPod. Helaas wel prijzig (250 eur).
http://www.intravention.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopelijk valt het inbouwen mee.
- Tom van H.
Sorry voor de gigaschop, maar ik neem aan dat de intravee inmiddels wel in je auto zit?
Sta op het punt om er ook een voor de e46 te bestellen maar twijfel nog tussen de verschillende systemen (dice, dension, intravee). Bevalt deze een beetje en werkt het met alle ipods/iphones voor zover je weet?
Ik lees over de alpine KCA-420i (die je icm met de intravee gebruikt) het volgende:
This will also charge your iPod at the same time (EXCEPT latest Nano and iPhone 3G, 3GS & 4 as Apple - bless their cottons....! - changed the wiring and voltage. This can be overcome with little adapters made by companies such as Scosche or Belkin.
Neem dus aan dat je je iphone niet kan opladen met dit systeem of heb je dit kunnen oplossen?
Kan niets vinden over de adapters van Scosche of Belkin, maar misschien bedoelen ze wel gewoon een losse autolader?
Sta op het punt om er ook een voor de e46 te bestellen maar twijfel nog tussen de verschillende systemen (dice, dension, intravee). Bevalt deze een beetje en werkt het met alle ipods/iphones voor zover je weet?
Ik lees over de alpine KCA-420i (die je icm met de intravee gebruikt) het volgende:
This will also charge your iPod at the same time (EXCEPT latest Nano and iPhone 3G, 3GS & 4 as Apple - bless their cottons....! - changed the wiring and voltage. This can be overcome with little adapters made by companies such as Scosche or Belkin.
Neem dus aan dat je je iphone niet kan opladen met dit systeem of heb je dit kunnen oplossen?
Kan niets vinden over de adapters van Scosche of Belkin, maar misschien bedoelen ze wel gewoon een losse autolader?
- RVV
Deze moet je hebben
http://store.apple.com/nl/product/TS696 ... TY3ODQ5OTY" onclick="window.open(this.href);return false;

http://store.apple.com/nl/product/TS696 ... TY3ODQ5OTY" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom van H.
Thx!
Heb dan dus nodig:
- Intravee II
- Alpine KCA-420i
- Long AiNET Cable (het spul moet voorin de auto komen)
- Scosche passport
Correct me if I'm wrong, vergeet ik nog wat?
pff wat een ingewikkeld gedoe en duur geintje zo!
Misschien toch de simpelere dension pakken, hoewel de bediening daarvan een stuk minder is voor zover ik op youtube kan ontdekken.... (icm 16/9 scherm)
Heb dan dus nodig:
- Intravee II
- Alpine KCA-420i
- Long AiNET Cable (het spul moet voorin de auto komen)
- Scosche passport
Correct me if I'm wrong, vergeet ik nog wat?
pff wat een ingewikkeld gedoe en duur geintje zo!
Misschien toch de simpelere dension pakken, hoewel de bediening daarvan een stuk minder is voor zover ik op youtube kan ontdekken.... (icm 16/9 scherm)
- Reind
Ik ben voor de goedkopere Dension lite gegaan icm een iPhone houder. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Je hebt geen nummer weergave op het nav scherm en moet alles vanaf de Iphone worden bediend. Maar laat die nou helemaal perfect werken en icm met de houder ook nog eens overzichtelijk. Iphone word ook geladen wanneer in de houder bevestigd. Ik snap dan ook niet dat het voor sommige zo'n pre is dat het allemaal via de nav moet werken. Je kunt overigens wel gewoon nummers switchen en volume regelen vanaf het stuur.
Kosten waren geloof ik € 200 incl houder en verlengkabel voor naar voren. En de inbouwduur, die is afhankelijk van degene die het doet. Laat ik het zo zeggen, je moet effe doorhebben hoe die bekleding allemaal vast zit.
Het ziet er zo uit. De knie van de bijrijder heeft overigens nog steeds genoeg ruimte.

Kosten waren geloof ik € 200 incl houder en verlengkabel voor naar voren. En de inbouwduur, die is afhankelijk van degene die het doet. Laat ik het zo zeggen, je moet effe doorhebben hoe die bekleding allemaal vast zit.
Het ziet er zo uit. De knie van de bijrijder heeft overigens nog steeds genoeg ruimte.
- Tom van H.
Is op zich ook een prima oplossing, ik probeer alleen altijd houdertjes en extra apparaatjes aan het dashboard te vermijden. Voordeel van ingebouwde satnav en bluetooth vind ik nou net dat het dashboard zo lekker clean/origineel blijft. Bovendien moet er zowel een ipod nano als een iphone op aangesloten kunnen worden, dus dat gaat ook niet lekker werken met een houder. De goedkopere dension icm een kabeltje naar het middenvakje onder de armleuning zou op zich nog wel een optie zijn, dan kun je de telefoon gewoon neerleggen en toch handmatig bedienen.
- JWD
Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven kan je beter voor een klein carpc'tje gaan.
Alles is te bedienen via je scherm en je kan ook nog video's afspelen mocht je daar zin in hebben.
ik heb het er al een tijdje inzitten maar tegenwoordig source je de onderdelen voor onder de 1k.
Alles is te bedienen via je scherm en je kan ook nog video's afspelen mocht je daar zin in hebben.
ik heb het er al een tijdje inzitten maar tegenwoordig source je de onderdelen voor onder de 1k.
- Reind
Ik hou het ook liever clean. Maar vindt deze combi helemaal niet lelijk en je ziet zo altijd je telefoonscherm, wat ik als erg prettig ervaar. Maar met extra nano word het idd een ander verhaal. De lite heeft overigens twee uitgangen dus kun je er ook een usb stick aan koppelen. Misschien is er ook een variant met twee ipod uitgangen. Dan kan het wel. Iphone in houder en nano in dashboard of middenvakje.Tom van H. schreef:Is op zich ook een prima oplossing, ik probeer alleen altijd houdertjes en extra apparaatjes aan het dashboard te vermijden. Voordeel van ingebouwde satnav en bluetooth vind ik nou net dat het dashboard zo lekker clean/origineel blijft. Bovendien moet er zowel een ipod nano als een iphone op aangesloten kunnen worden, dus dat gaat ook niet lekker werken met een houder. De goedkopere dension icm een kabeltje naar het middenvakje onder de armleuning zou op zich nog wel een optie zijn, dan kun je de telefoon gewoon neerleggen en toch handmatig bedienen.
- Tom van H.
Nehh zoveel wil ik niet uitgeven. Heb hier ook nog een multimedia-adapter en dvd-wisselaar liggen die ik 2 weken in m'n auto gehad heb en daarna snel weer uitgebouwd. Mij te veel gedoe met aparte afstandsbediening en zo. Houd het liever zo simpel mogelijk. Nadeel van car-pc of hdd oplossing is dat je ook weer elke keer je muzier erop moet krijgen, terwijl dat bij de iphone/ipod sowieso al gebeurtJWD schreef:Als je dan toch zoveel geld uit gaat geven kan je beter voor een klein carpc'tje gaan.

dvd-wisselaar en multimedia adapter mogen overigens voor zacht prijsje weg als iemand interesse heeft....
- Mr. Blue Eyes
ik zit hier nu ook naar te kijken maar denk dat het voor mij een dension lite wordt,
voor mij geldt wel dat ik er alleen een ipod aan wil hangen.
voor mij geldt wel dat ik er alleen een ipod aan wil hangen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk... Ik heb mijn Nano aan een Dension met kabeltje naar de middenconsole gehad in mijn 540 maar heb nu de Intravee+Alpine-aansluiting in de 530d.
Los van de bediening ben ik ook van het cleane dash en vindt al die losse houders echt geen gezicht en el cheapo ogen. De Intravee werkt een stuk prettiger middels de bediening via het navi-scherm. Zoeken naar numbers en albums gaat toch een stuk makkelijker dan wanneer je je Nano iedere keer in hand moet pakken om te gaan zoeken. Op youtube staan genoeg filmpjes over beide systemen wat je een goed beeld geeft van de (on)mogelijkheden.
Los van de bediening ben ik ook van het cleane dash en vindt al die losse houders echt geen gezicht en el cheapo ogen. De Intravee werkt een stuk prettiger middels de bediening via het navi-scherm. Zoeken naar numbers en albums gaat toch een stuk makkelijker dan wanneer je je Nano iedere keer in hand moet pakken om te gaan zoeken. Op youtube staan genoeg filmpjes over beide systemen wat je een goed beeld geeft van de (on)mogelijkheden.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reind
Ieder zijn ding natuurlijk. Moet wel zeggen dat ik persoonlijk de Dension echt super vind. Ik weet zeker dat de bediening op de het touch scherm van de Ipod/Iphone veel sneller gaat dan via het nav scherm. Bij de nano is dat natuurlijk een ander verhaal. Nummer en volume is ook gewoon vanaf stuur bedienbaar dus een ideale combi.
Daarnaast vind ik een houder niet heel clean, maar je moet je telefoon toch ergens kwijt en nu zie je gelijk of je gebeld word.
Ook vind ik het prijsverschil met een intravee gewoon de groot.
Daarnaast vind ik een houder niet heel clean, maar je moet je telefoon toch ergens kwijt en nu zie je gelijk of je gebeld word.
Ook vind ik het prijsverschil met een intravee gewoon de groot.