Uiteindelijk wil je toch een BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Marc R

Re: Uiteindelijk wil je toch een BMW

Bericht door Marc R » 01 jun 2012, 14:40

k33z schreef:130i facelift afwerking is inderdaad van een heel ander niveau van pre-facelift. Facelift afwerking is gewoon een stuk beter dan een Golf (heb beide gehad). In de testjes die ik gedaan had was een GTI met chip ook niet sneller dan een 130i (gelijke snelheid, mits je de 130i goed op toeren weet te houden). Maarja, zoals Marc al aangeeft je hebt altijd baas boven baas.

Geef mij die 130i maar weer terug als ik de ruimte niet nodig zou hebben. In alle opzichten, behalve het windgeruis op de snelweg, vond ik de 130i een dikkere / leukere / betere auto dan de 335i.

Heb nog nooit in een 130i gereden maar ik heb gewoon een hekel aan auto's waar echt geen reet inkan....zoals dat 99% zeker bij de 1 serie het geval is.

Kees heb jij een LCI?

k33z

Bericht door k33z » 01 jun 2012, 15:16

2008 pre-LCI 335i handbak met M-pakket en veel andere goodies.

@iko

Bericht door @iko » 01 jun 2012, 15:48

sitechris schreef:
Pluspuntje van BMW. Klantvriendelijkheid dealers is top!
Maar dat zie je wel terug in je rekeningen.

Als ik die vergelijk met die van mijn Nissan dealer, dan moet ik elke keer toch wel heel hartelijk lachen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 jun 2012, 17:39

@iko schreef:
sitechris schreef:
]Als ik die vergelijk met die van mijn Nissan dealer, dan moet ik elke keer toch wel heel hartelijk lachen.[/size]

Daar zijn de meningen dan over verdeeld....... :kotsen:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 jun 2012, 17:46

@iko schreef:
sitechris schreef:

Als ik die vergelijk met die van mijn Nissan dealer, dan moet ik elke keer toch wel heel hartelijk lachen.
Ik bezorg je graag een leuke middag, dus ik zal je even inzicht geven in mijn rekeningen. Ik rijd nu ruim drie jaar met de 330i en de totale onderhouds- en reparatiekosten in die tijd zijn 348 euro (twee onderhoudsbeurten van net geen 150 en een reparatie van 56 euro).

Lig je al onder de bank van het lachen?

@iko

Bericht door @iko » 01 jun 2012, 17:57

Snipe schreef: Ik bezorg je graag een leuke middag, dus ik zal je even inzicht geven in mijn rekeningen. Ik rijd nu ruim drie jaar met de 330i en de totale onderhouds- en reparatiekosten in die tijd zijn 348 euro (twee onderhoudsbeurten van net geen 150 en een reparatie van 56 euro).

Dat ziet er goed uit. Ik heb echter hele andere rekeningen gezien van 3 verschillende BMW's. Maar laten we er maar van uit gaan dat dit uitzonderingen zijn. En dit vrolijke topic niet verder verpesten :)

Tom

Bericht door Tom » 01 jun 2012, 18:54

348 euro in drie jaar? Dan doe je geen onderhoud of rijd je er amper mee? Olie+filter verversen en interieurfilter komt al op zo'n bedrag en neem aan dat je dat elk jaar wel doet. Ook remblokken/schijven gaan niet drie jaar mee.

PD power

Bericht door PD power » 01 jun 2012, 18:56

Snipe schreef:
@iko schreef:
sitechris schreef:

Ik bezorg je graag een leuke middag, dus ik zal je even inzicht geven in mijn rekeningen. Ik rijd nu ruim drie jaar met de 330i en de totale onderhouds- en reparatiekosten in die tijd zijn 348 euro (twee onderhoudsbeurten van net geen 150 en een reparatie van 56 euro).

Je rijdt dus niet, maar hebt hem stil staan Perry :mrgreen:

2 beurten en een setje banden, doe ik binnen een half jaar.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 jun 2012, 20:10

Er zijn maar 2 mooie BMW's op dit moment ...de "nieuwe" 5-serie en de "nieuwe" Z4.
Motorisch geloof ik het allemaal wel, 2.0i is b.v. meer dan voldoende in een Z4.
2.8i voor een 5-serie voldoet ook prima. Ik rij niet dagelijks over Zandvoort.

De rest maakt weinig tot geen indruk op me qua model.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 jun 2012, 20:54

Tom schreef:348 euro in drie jaar? Dan doe je geen onderhoud of rijd je er amper mee? Olie+filter verversen en interieurfilter komt al op zo'n bedrag en neem aan dat je dat elk jaar wel doet. Ook remblokken/schijven gaan niet drie jaar mee.
Het is een beetje off-topic hier, maar ik heb zo'n iDrive-gebeuren wat aangeeft welk onderhoud wanneer nodig is. Werkt perfect.

Mensen denken altijd dat een BMW waanzinnig duur is in onderhoud, maar ik vind dat niet. Ik heb ook wel wat andere merken gereden (Volkswagen, Peugeot) en die waren duurder in onderhoud. En het is niet echt mijn eerste BMW, dus ik denk dat ik er wel over kan meespreken inmiddels.

PD power

Bericht door PD power » 01 jun 2012, 21:43

Snipe schreef:
Tom schreef:348 euro in drie jaar? Dan doe je geen onderhoud of rijd je er amper mee? Olie+filter verversen en interieurfilter komt al op zo'n bedrag en neem aan dat je dat elk jaar wel doet. Ook remblokken/schijven gaan niet drie jaar mee.
Het is een beetje off-topic hier, maar ik heb zo'n iDrive-gebeuren wat aangeeft welk onderhoud wanneer nodig is. Werkt perfect.

Mensen denken altijd dat een BMW waanzinnig duur is in onderhoud, maar ik vind dat niet. Ik heb ook wel wat andere merken gereden (Volkswagen, Peugeot) en die waren duurder in onderhoud. En het is niet echt mijn eerste BMW, dus ik denk dat ik er wel over kan meespreken inmiddels.

Kan wel wezen, Perry, maar je rijdt geen drol, anders hadden er in 3 jaar wel een paar setjes banden bij gezeten.

ErikS

Bericht door ErikS » 02 jun 2012, 09:31

Hij maakte toch dezelfde KM's met die andere hokken?

In zijn vergelijk klopt het dus gewoon helemaal.

Ik heb met de 12K die ik met de BMW maak per jaar ook vrijwel geen onderhoud gehad....
Heb op gegeven moment gewoon onderstel + remmen vervangen zodat het weer fris was!

Was bij die franse gebakjes wel anders... Ik bleef bezig.. Rijd op gegeven moment gewoon niet lekker meer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 jun 2012, 09:54

M'n pa heeft in 1999 een nieuwe E46 coupé 328i handbak gekocht. Hij heeft 'm nog steeds. Dealeronderhouden, altijd.geen centje pijn en 310.000km. 0,0 problemen. Ding rijdt nog steeds fijn. Topauto.

dvh

Bericht door dvh » 02 jun 2012, 09:59

E46 is gewoon een fijne auto.

Mijn 318 heeft nu 225dkm gelopen.
De draagarmen zijn recent vervangen, evenals de remmen. Maar deze auto stuurt en rijdt nog rete strak!
Auto is 15 jaar oud !

Wil wellicht de dempers nog eens doen zodat het onderstel gewoon weer helemaal fris is.

Joop

Bericht door Joop » 02 jun 2012, 10:26

romo schreef:Hoezo uiteindelijk?............................. :tooth: :roflol:

Beetje met woorden spelen..........

Uiteindelijk........................Uiteinde............Lijk.................

Afbeelding

Daar wil je toch niet dood in liggen , wel?

Daar hebben we deze voor, ga je toch nog een beetje in stijl...

Afbeelding

...en over uiteindelijk gesproken: je eindigt alsnog in een BMW-product. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2012, 10:41

Het statussymbool voor de hele familie. Lekker met de kerreven erachter naar de Dordogne met dat aquarium op wielen.

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2012, 12:34

Uiteindelijk wil ik 'n 458, deze is voor mij 'n centekwestie. :shock:
http://www.autoblog.nl/groene-ferrari-2 ... mln-record

OK slightly Offtopic, dit is chassisnr 3505GT en rhd. wattafak wat een bedrag.

*Pakt boek 250GT Competitión van Jess G Pourret erbij*

Rebel

Bericht door Rebel » 02 jun 2012, 12:46

Joop schreef:

Daar hebben we deze voor, ga je toch nog een beetje in stijl...

Afbeelding

...en over uiteindelijk gesproken: je eindigt alsnog in een BMW-product. :mrgreen:

:D Mon dieu, dat ding is lelijk !

markk

Bericht door markk » 02 jun 2012, 12:49

BMW is vooral goed in een bepaald segment. Maar gewoon overpriced daarbuiten.

Voor 114i's e.d. vind ik bmw gewoon helemaal niets. Evenzo instapmodellen 3 en 5 serie.

De wat dikkere uitvoeringen (x25/x30/x35) zijn echt prima en kennen eigenlijk geen goede concurrenten qua DF en rijeigenschappen.

M-modellen wordt al een snel een ander verhaal. Qua DF, rijeigenschappen en concept vrij onovertroffen en uniek maar qua pricing komen ze in een segment (denk aan o.a. Porsche) terecht waar heel veel anders leuks te koop. Qua concept wel anders maar eigenlijk gewoon wel leuker...

BMW moterfietsen vind ik overigens de laatste jaren echt steeds leuker worden. Vroeger waren het van die suffe dingen maar tegenwoordig maken ze hele mooi sportieve fietsen...

Mark.

Joop

Bericht door Joop » 02 jun 2012, 14:29

markk schreef:BMW is vooral goed in een bepaald segment. Maar gewoon overpriced daarbuiten.

Voor 114i's e.d. vind ik bmw gewoon helemaal niets. Evenzo instapmodellen 3 en 5 serie.

De wat dikkere uitvoeringen (x25/x30/x35) zijn echt prima en kennen eigenlijk geen goede concurrenten qua DF en rijeigenschappen.

M-modellen wordt al een snel een ander verhaal. Qua DF, rijeigenschappen en concept vrij onovertroffen en uniek maar qua pricing komen ze in een segment (denk aan o.a. Porsche) terecht waar heel veel anders leuks te koop. Qua concept wel anders maar eigenlijk gewoon wel leuker...
Helemaal mee eens.

Robin

Bericht door Robin » 02 jun 2012, 16:18

Goed verhaal Mark.

Anyway, hierom wil je ook 'n BMW :D

Beetje LSFW:
http://www.facebook.com/bmw.babes

D20VT

Bericht door D20VT » 02 jun 2012, 16:25

Mij was altijd verteld dat BMW stond voor Bij Mercedes Weggegooid.

Sindsdien was ik was altijd van mening dat BMW niet tegen Mercedes op kon, maar als ik in de link hierboven kijk blijkt het toch wel te kunnen

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2012, 17:08

Robin schreef:Goed verhaal Mark.

Anyway, hierom wil je ook 'n BMW :D

Beetje LSFW:
http://www.facebook.com/bmw.babes
dat ziet er gezond uit :kikker: kon maar 2 foto's kijken, men oude pc 'trekt' dat niet en loopt vast :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jun 2012, 20:15

markk schreef:BMW is vooral goed in een bepaald segment. Maar gewoon overpriced daarbuiten.

BMW moterfietsen vind ik overigens de laatste jaren echt steeds leuker worden. Vroeger waren het van die suffe dingen maar tegenwoordig maken ze hele mooi sportieve fietsen...

Mark.

Mee eens, vandaar ook de S1000RR in de parkeer garage............over kosten gesproken; ik heb vorige week de fiets laten ophalen voor een service beurt ( Olie, remvloeistof voor en achter, veiligheidsinspectie waarbij alle aan slijtage onderhevige onderdelen worden beoordeeld en goedgekeurd, ik kreeg er zelfs een officiële lijst van, afgetekend en ondertekend door de monteur, onder coulance het schakelaarsblok ter linker zijde laten vervangen vanwege een defecte tripmeter hoewel de fiets uit de garantie is, en tot slot de fiets uiteraard weer thuis laten bezorgen)

Net de nota; zegge en schrijve €196,--

Voor dat geld ga ik er niet mee liggen klooien, ik geef toe ik heb niet echt techneuten handen.........

markk

Bericht door markk » 02 jun 2012, 20:53

Dat is idd heel netjes en gewoon een goede prijs voor goed onderhoud.
Ik zou het nog steeds zelf doen omdat ik het gewoon leuk vind om met dat soort dingen bezig te zijn.

Ik heb nooit zoveel problemen om gewoon een redelijk te betalen voor goed werk. Ik moet m'n geld verdienen voor levensonderhoud en mn hobbies en dat mogen anderen ook. Alleen ik vertik het om genaaid te worden tegen 100+ euro per uur ex. btw bij een Porsche/BMW/Audi garage voor het vervangen van zeg remblokken of het vervangen van een filtertje...

Mark.

Plaats reactie