stukje 997 gereden
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
stukje 997 gereden
Afgelopen week een stukje in een 997 Carrera gereden. Ik heb er een tweeledig gevoel aan over gehouden. De 911 was voor mij altijd een echte mannenauto, maar deze is eigenlijk alleen nog maar een ultieme Autobahn knaller. Natuurlijk stuurt het prima, en de wegligging is super, maar het is me allemaal veel te soft. Geen Porsche gevoel zal ik maar zeggen. Helaas ontbreken mij de middelen om een dergelijke auto te kopen, maar zonder een grote greep in het accessoires-boekje zou het mijn auto niet zijn.
- kris
Andre schreef:GT3 clubsport of RS kris.
Wel even erbij blijven. Slapen doe je s nachts.
De rest van de porkers is duur betalen maar het is het net niet.

ik hoef geen GT3/RS om de boulevard te doen

is te lasting in/uit stappen met een mini-rokske

daarentegen zoals jullie elk weekend op circuit zitten, ja dan kan ik dat begrijpen

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Hoe zou zo'n auto het doen als allrounder als ik vragen mag? Want de meeste porkers (
) zien het circuit eigenlijk nooit, terwijl ik zelf (vooralsnog hypothetisch gesproken) zo'n apparaat zou kopen om er 'epic trips' mee naar de Alpen en Italië mee zou willen maken samen, midweekjes weg enzo. Denk dat het voor zulke tripjes puike auto's zijn 8) (hoewel een WRX in feite hetzelfde bied + meer ruimte en dan houd je nog geld over voor een mooie gebruikte 964RS
).

- duifjes.com
Dick, heel simpel, ook Porsche gaat voor verkoop aantallen dus winst maken door een auto als de 997 neer te zetten is het publiek groter/breder dus meer aantallen, een 'leek'die de muntjes heeft en zijn/haar jongens/meisjes droom in vervulling laat gaan is zeer tevreden!
Voor de"' echte' 911's moet je zijn t/m de 993 of eerder.
Voor de"' echte' 911's moet je zijn t/m de 993 of eerder.
- Joop
Porsche Carrera is altijd bedoeld geweest om mee naar het circuit te rijden, om daar een paar rondjes over het circuit te maken om vervolgens weer in alle rust (relatief gezien) terug te gaan. Dus zo gek is het niet.
De 911 zal altijd een sportieve auto blijven. De Carrera is alleen marketingtechnisch meer een GT aan het worden dan een hardcore sportwagen.
De 911 zal altijd een sportieve auto blijven. De Carrera is alleen marketingtechnisch meer een GT aan het worden dan een hardcore sportwagen.
- kris
Dick,
had de porker PASM? of had hij een sportonderstel?
je kan er een redelijk hard-core apparaat van maken (natuurlijk geen GT3
veelzijdigheid is inderdaad een van de troeven, die natuurlijk niet geaprecieerd wordt door puristen maar soit, niet iedereen is op zoek naar een niet-geisoleerde, supperluide rammelbak
er zijn er zelfs nog die vasthouden aan het adagio: echte porkers moeten luchtgekoeld zijn...
Er wordt met veel nostalgie teruggekeken naar de oude porkers, maar die apparaten moet je met hun tijdgenoten vergelijken, alle fabrikanten hebben hun wagens zwaarder en veelzijdiger en meer toegangkelijk gemaakt...
of dit nu een voor- of nadeel is...
had de porker PASM? of had hij een sportonderstel?
je kan er een redelijk hard-core apparaat van maken (natuurlijk geen GT3

veelzijdigheid is inderdaad een van de troeven, die natuurlijk niet geaprecieerd wordt door puristen maar soit, niet iedereen is op zoek naar een niet-geisoleerde, supperluide rammelbak

er zijn er zelfs nog die vasthouden aan het adagio: echte porkers moeten luchtgekoeld zijn...
Er wordt met veel nostalgie teruggekeken naar de oude porkers, maar die apparaten moet je met hun tijdgenoten vergelijken, alle fabrikanten hebben hun wagens zwaarder en veelzijdiger en meer toegangkelijk gemaakt...
of dit nu een voor- of nadeel is...
- Joop
Vind ik wel. Alleen al om het geluid wat die luchtgekoelde boxers maken. Voor mij een 993 carrera aubkris schreef:...er zijn er zelfs nog die vasthouden aan het adagio: echte porkers moeten luchtgekoeld zijn...

Het geluid wat die auto produceert is wel na te bootsen, gebeurt immers ook bij de 996/997. De porsches gaan de fabriek niet uit voordat ze als een echte Porsche klinken. En daar gaat toch een behoorlijk ingewikkelde "soundcheck" aan vooraf.
- Kasteel
-
Ik heb nooit in een SL of 6 serie gereden, wel een kort stukje in een 997 Carrera S. Te kort voor een goed oordeel, maar echt sportief voelt het niet aan. Ligt aan je verwachting, want als je verwacht in een 'sportauto' te stappen dan valt het wat tegen. Je zit heerlijk luxe, kan prima een rustig gesprek hebben met je bijrijder en dingen als filerijden zal ook goed gaan. Gewoon een lekkere auto.
Ding zet wel serieus stappen vooruit, is echt niet goed voor je rijbewijs. Geluid van de motor is lekker, iets gedempt (mocht iets minder gedempt) maar je hoort em wanneer je het wil horen (als je gas geeft). Remmen zijn top (ook al zal Dick daar anders over denken
). Sturen doet ie lekker soepel. Auto geeft veel vertrouwen. Het zal allemaal heel anders zijn als je em op de limiet gaat rijden natuurlijk. Lijkt me een prima auto om dagelijks in te rijden en toch een keer een circuitdag mee te doen. Hij kan het beide.
Als ik voor de keus stond zou ik voor dat geld liever een E90 330i/335i kopen en een gebruikte 996GT3 ofzo. (of is dat duurder, geloof dat zo'n Porsche standaard vrij kaal is en het met opties heel hard gaat??)
Ding zet wel serieus stappen vooruit, is echt niet goed voor je rijbewijs. Geluid van de motor is lekker, iets gedempt (mocht iets minder gedempt) maar je hoort em wanneer je het wil horen (als je gas geeft). Remmen zijn top (ook al zal Dick daar anders over denken

Als ik voor de keus stond zou ik voor dat geld liever een E90 330i/335i kopen en een gebruikte 996GT3 ofzo. (of is dat duurder, geloof dat zo'n Porsche standaard vrij kaal is en het met opties heel hard gaat??)
- Will F.
Absolute must is de PSE optie ofwel de porschesportexhaust. Geeft een geluid wat een beetje lijkt op dat van de klassieke luchtgekoelde boxer.Dick Hoekendijk schreef:Nee Kris, geheel standaard. Vandaar mijn opmerking over de accessoires lijst.
Werkt met kleppen, dus is niet altijd luid en valt dmv een naderhand te monteren modificatie met knop te bedienen. sportstoelen zijn ook een must-have. Maar zowel de standaard als S-modellen blijven een compromis met de nadruk op dagelijks gebruik dus comfort.
- kris
hehe
mensen die een 997 met enkele goed gekozen opties met een SL vergelijken, tsja ik vrees dat die in geen van beide al gereden hebben (met alle respect !)
vink de sportophanging met LSD aan (gratis en voor niks
), sportstoelen, de shortshifter en eventueel de PCCB's (en verder niet te veel extra luxe-opties) en ja, je mag al met een serieus apparaat komen om hem te volgen in de twisties...
tuurlijk zal het nooit een kale plank a la Exige worden of een turboklap hebben als bv een EVO
maar als je het qua rijden niks vind, tsja dan ben je wat bevooroordeeld denk ik
ps1: niks mis met de standaard remmen, denk niet dat er veel porkers rondrijden met een remmenupgrade
ps2: Net als alle DF'rs die de GT3/GT3RS zo bewieroken, hoeveel van jullie hebben er al daadwerkelijk in gereden?
mensen die een 997 met enkele goed gekozen opties met een SL vergelijken, tsja ik vrees dat die in geen van beide al gereden hebben (met alle respect !)
vink de sportophanging met LSD aan (gratis en voor niks

tuurlijk zal het nooit een kale plank a la Exige worden of een turboklap hebben als bv een EVO
maar als je het qua rijden niks vind, tsja dan ben je wat bevooroordeeld denk ik

ps1: niks mis met de standaard remmen, denk niet dat er veel porkers rondrijden met een remmenupgrade
ps2: Net als alle DF'rs die de GT3/GT3RS zo bewieroken, hoeveel van jullie hebben er al daadwerkelijk in gereden?
- Macboy
Tja. Denk dat je referentiekader hier ook bepalend is, of je verwachting vooraf ?
Maar goed. Kasteel, maak je geen zorgen. Lees mijn visie maar even.
Ik ben dus al jaren een autoliefhebber, maar absoluut geen fan van Porsche. Zou ik ook nooit geworden zijn. Tuurlijk. Porsche is een sportwagen, samen met Ferrari meest populair. Maar ik een Porsche? Nee. Niks voor mij. Doe mij maar een M5, AMG of S6 of zoiets. Daar hield ik veel meer van. Scheuren in disguise
Maar vorig jaar heb ik 5 rondjes mogen sturen op het circuit Val d'Ort in de nieuwste 997 Carrera S.
En god man. Wat heb ik genoten. Die auto is echt boven verwachting, in alle opzichten. Het begint bij de zit. Meteen goed zitten, fantastisch dashboard, fijn stuur en heerlijk schakelbak. Dan de eerste meters. Dikke smile op mijn gezicht, maar het voelde gewoon SUPER goed aan.
Dan gas geven. Onbeschrijvelijk wat een prachtig geluid geeft dat ding, wat klimt ie mooi in de toeren. Wat remt die auto fantastisch en wat stuurt hij direct. Die auto is gewoon totaal in balans. Er is geen onderdeel aan die auto die niet klopt of deugt.
En je kunt er meteen hard mee, hetgeen een groot compliment is voor Porsche. Of je er dan alles uithaalt, dat is wat anders, maar ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. De Ferrari 360 die ik heb gereden en de F355 Challenge waren van een andere orde. Veel meer puurheid, maar (daardoor) veel minder aantrekkelijk ook.
Want als ik nu één auto zou mogen uitkiezen voor dagelijks gebruik, dan is het zonder enige vorm van twijfel de Carrera S. Geen seconde zou ik voor de M5 gaan, of E63 AMG of wat dan ook.
Als ik er niet in gereden had, zou ik een andere droomauto hebben gehad, maar er is geen ENKELE andere auto waarmee ik overdag naar zittingen kan gaan om dan 's avonds of in het weekend een circuit te pakken met diezelfde auto.
Porsche is uniek geworden voor mij...
Nou Kasteel, hoop dat je nog beetje hoop over hebt ! Overigens, ik heb in mijn leven in veel auto's mogen rijden, dus mijn referentiekader is natuurlijk niet bagger
Maar goed. Kasteel, maak je geen zorgen. Lees mijn visie maar even.
Ik ben dus al jaren een autoliefhebber, maar absoluut geen fan van Porsche. Zou ik ook nooit geworden zijn. Tuurlijk. Porsche is een sportwagen, samen met Ferrari meest populair. Maar ik een Porsche? Nee. Niks voor mij. Doe mij maar een M5, AMG of S6 of zoiets. Daar hield ik veel meer van. Scheuren in disguise

Maar vorig jaar heb ik 5 rondjes mogen sturen op het circuit Val d'Ort in de nieuwste 997 Carrera S.
En god man. Wat heb ik genoten. Die auto is echt boven verwachting, in alle opzichten. Het begint bij de zit. Meteen goed zitten, fantastisch dashboard, fijn stuur en heerlijk schakelbak. Dan de eerste meters. Dikke smile op mijn gezicht, maar het voelde gewoon SUPER goed aan.
Dan gas geven. Onbeschrijvelijk wat een prachtig geluid geeft dat ding, wat klimt ie mooi in de toeren. Wat remt die auto fantastisch en wat stuurt hij direct. Die auto is gewoon totaal in balans. Er is geen onderdeel aan die auto die niet klopt of deugt.
En je kunt er meteen hard mee, hetgeen een groot compliment is voor Porsche. Of je er dan alles uithaalt, dat is wat anders, maar ik heb in mijn leven nog nooit zoiets meegemaakt. De Ferrari 360 die ik heb gereden en de F355 Challenge waren van een andere orde. Veel meer puurheid, maar (daardoor) veel minder aantrekkelijk ook.
Want als ik nu één auto zou mogen uitkiezen voor dagelijks gebruik, dan is het zonder enige vorm van twijfel de Carrera S. Geen seconde zou ik voor de M5 gaan, of E63 AMG of wat dan ook.
Als ik er niet in gereden had, zou ik een andere droomauto hebben gehad, maar er is geen ENKELE andere auto waarmee ik overdag naar zittingen kan gaan om dan 's avonds of in het weekend een circuit te pakken met diezelfde auto.
Porsche is uniek geworden voor mij...
Nou Kasteel, hoop dat je nog beetje hoop over hebt ! Overigens, ik heb in mijn leven in veel auto's mogen rijden, dus mijn referentiekader is natuurlijk niet bagger

- wjn
- Kasteel
Verhaal sluit ook precies met mijn verwachtingen van die autoMacboy schreef:

- chris_lbr