Fotografie
- markk
Re: Fotografie
Erg mooi. Heeft wel nog wat bewerking (helderheid) nodig op het metaal / schakelbak en er lijkt een blauwzweem door het metaal heen te zitten....
Mark.
Mark.
- MartijnGizmo
Ik niet, maar m'n vriendin wel. Na de nodige ruzie met de software van Blurb, maakt ze tegenwoordig albums in InDesign... Lichte overkill, maar wel volledige vrijheid. Op sites als Ebay, Etsy, etc kun je goede templates kopen voor wènâgh!markk schreef:Voor diegene die hier ervaring in hebben: hoe maken jullie een (elektronisch/pdf) fotoboek ?
-
Metchu
Nou in powerpoint is het ook aardig gelukt hoor markkkkk 
-
steve smith
Kan die blauwzweem weerkaatsing van rugleuning en gordels zijn? Die zijn blauw...markk schreef:Erg mooi. Heeft wel nog wat bewerking (helderheid) nodig op het metaal / schakelbak en er lijkt een blauwzweem door het metaal heen te zitten....
Mark.
- dvh
Gezien het instagram-draadje aardig dood raakt, wat kiekjes hier.
-
Xave30
Background info nr. 2?
- dvh
Was bij kasteel Loevenstein waar allerei aktiviteiten te doen waren vandaag.
-
Xave30
Ok.
- dvh
Dat is wat ik iedereen vertel athans.
Eigenlijk is dit een verjaardagsfeestje en zijn dit mijn tantes en haar dochter die bij ons achter in de tuin van de zon aan het genieten zijn. ...
Eigenlijk is dit een verjaardagsfeestje en zijn dit mijn tantes en haar dochter die bij ons achter in de tuin van de zon aan het genieten zijn. ...

-
Xave30
It's all good dude. 
- markk
Tuurlijk, maar ik zou het weghalen...In het schakelrooster dan he, natuurlijk niet in de pookknop...steve smith schreef:Kan die blauwzweem weerkaatsing van rugleuning en gordels zijn? Die zijn blauw...markk schreef:Erg mooi. Heeft wel nog wat bewerking (helderheid) nodig op het metaal / schakelbak en er lijkt een blauwzweem door het metaal heen te zitten....
Mark.
Mark.
- KW
Vanavond tijden het eten buiten trok een hele dikke Libelle ineens de aandacht. Ik gauw binnen m'n camera gepakt. Na 10 pics had hij er geen zin meer in en vloog hij weg. Het beestje was van best formaat, ik schat zo'n 6 cm lang en 10 cm vleugelwijdte. Hier de paar beste.
De pics zijn alleen wat gecropt en verkleind, verder geen enkele bewerking. Niet verkeerd voor een paar snelle snaps van een beestje dat elk moment kan wegvliegen.

De pics zijn alleen wat gecropt en verkleind, verder geen enkele bewerking. Niet verkeerd voor een paar snelle snaps van een beestje dat elk moment kan wegvliegen.
-
Xave30
Duidelijk vooruitgang KW. 
- markk
nr 1 en 3, erg mooi...
Mark.
Mark.
- frankv
Oostenrijk is een mooi fotoland. Ik zag vanavond wat mooi avondlicht op de bergtoppen, dus liep even naar buiten en "zag" toen ineens deze foto:
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/7 ... /lightbox/

blue alps by frnkvizr, on Flickr
Je maakt wel vaker eens leuke foto's, maar deze vind ik echt bijna kunst. En dan vind ik het extra leuk dat ik zo'n foto heb gemaakt met een oude Canon FD manual focus lens die ik altijd maar houd omdat hij vaak een speciale "touch" aan foto's geeft. Dit bewijst dat maar weer eens. Ik verkoop al mijn Canon manual focus spul, maar deze gaat niet op Ebay
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/7 ... /lightbox/
blue alps by frnkvizr, on Flickr
Je maakt wel vaker eens leuke foto's, maar deze vind ik echt bijna kunst. En dan vind ik het extra leuk dat ik zo'n foto heb gemaakt met een oude Canon FD manual focus lens die ik altijd maar houd omdat hij vaak een speciale "touch" aan foto's geeft. Dit bewijst dat maar weer eens. Ik verkoop al mijn Canon manual focus spul, maar deze gaat niet op Ebay
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Gisteren een fotoshoot voor een vriendin gedaan, had het al tijden beloofd om haar een keer te paard op de foto te zetten en belofte maakt schuld:

Dit is een van de foto's waar ik wel erg blij mee ben. Beide dames kwamen hier aardig vlot voorbij en met de juiste sluitertijd kwam dit er uit als resultaat
Dit is een van de foto's waar ik wel erg blij mee ben. Beide dames kwamen hier aardig vlot voorbij en met de juiste sluitertijd kwam dit er uit als resultaat
- Joopieboy
Opzich een leuk idee, jammer alleen dat het meedraaien met de beweging niet helemaal gelukt is waardoor ze er niet helemaal scherp op staat.
- Ferdi
Meedraaien is wel gebeurt, anders had het paard er ook niet zo scherp op gestaan.
"Probleem" zit hem vooral in het feit dat je een lange sluitertijd nodig hebt met de snelheid van een paard, maar zowel het dier als degene er bovenop bewegen ook nog eens.
Mag binnenkort bij iemand anders komen oefenen, dus we hebben het ooit een keer onder de knie
"Probleem" zit hem vooral in het feit dat je een lange sluitertijd nodig hebt met de snelheid van een paard, maar zowel het dier als degene er bovenop bewegen ook nog eens.
Mag binnenkort bij iemand anders komen oefenen, dus we hebben het ooit een keer onder de knie
- markk
Vind 'em wel erg goed gelukt. Zit veel snelheid / beweging en dynamiek in de foto zonder dat de onscherpte voor mij hinderlijk wordt. Erg geslaagd...
Mark.
Mark.
- markk
Gisteren verjaardag van "schoonzus van mn dochter". Op de camping en prachtig weer. Veel familieleden waren er en dus ook veel kinderen. Helemaal geweldig. Ik kan zoooo genieten van kinderen die ongedwongen aan het spelen zijn. Vaak ga ik er gewoon tussen zitten, op de grond, met mn camera en dat levert de leukste/spontane beelden op. Paar voorbeeldjes:
[1]

[2] (Jammer van de "traktor" in de compositie maar helaas je kan in dit soort gevallen niet alles naar je hand zetten)

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

Ook een vraagje aan een goede photoshopper (DVH ?). Ik heb geprobeerd in foto #4 de hand weg te shoppen (selecteren / content-aware-fill) maar lukt niet echt. Nog niet uitgebreid aan de slag gegaan met lagen, klonen, etc. Als iemand tips heeft hoe dit goed aan te pakken -> Graag.
Mark.
[1]

[2] (Jammer van de "traktor" in de compositie maar helaas je kan in dit soort gevallen niet alles naar je hand zetten)

[3]

[4]

[5]

[6]

[7]

Ook een vraagje aan een goede photoshopper (DVH ?). Ik heb geprobeerd in foto #4 de hand weg te shoppen (selecteren / content-aware-fill) maar lukt niet echt. Nog niet uitgebreid aan de slag gegaan met lagen, klonen, etc. Als iemand tips heeft hoe dit goed aan te pakken -> Graag.
Mark.
-
Shakes
Potver, mooie plaatjes!
- Ferdi
Prachtige platen Markk!
-
Xave30
Nrs 1,4, & 5. Nr. 2 = most amazing by far. 
-
Rebel
Die hand moet juist blijven zitten op 4. Iedereen maakt al van dat soort standaard foto's. (zonder hand) Kwestie van klein diafragma en dan de camara maar laten klikken. Uiteindelijk altijd wel een leuke ertussen 
Die hand maakt het een uniek moment.
Overigens zijn veel kinderen ideaal om te fotograferen. Soms nog makkelijker dan volwassenen. Ze vinden het prachtig om te poseren en ze hebben vaak een spontane uitstraling, waardoor het niet "fake" lijkt.
7 vind ik de mooiste, door compositie en kleur.
Die hand maakt het een uniek moment.
Overigens zijn veel kinderen ideaal om te fotograferen. Soms nog makkelijker dan volwassenen. Ze vinden het prachtig om te poseren en ze hebben vaak een spontane uitstraling, waardoor het niet "fake" lijkt.
7 vind ik de mooiste, door compositie en kleur.
- MartijnGizmo
Met Rebel eens, just die hand maakt de foto een stuk sterker!