De Kumho Ecsta's op mijn Mini hebben vóór niet zoveel profiel meer, en geven me op nat niet zoveel vertrouwen. Toen ik een tijdje terug met (vrij hevige) regenval van Schiphol naar huis reed moest ik sommige stukken gewoon 80 gaan rijden ivm aquaplaning, terwijl de rest van het verkeer een stuk vlotter kon. Het zal er misschien mede mee te maken hebben dat 1 van de voorbanden verkeerd om gemonteerd zit

... Daarnaast zit er een niet zo fraaie prop in 1 van de achterbanden, zijn ze eigenlijk te breed (zeker nu met schroefset) én zijn ze volgende de datumcode al een jaar of 4 oud.
Ik wil sowieso op winterbanden gaan rijden, en waarschijnlijk andere wielen in het voorjaar, maar ik vind het ook niet prettig om op het huidige rubber de herfst door te komen. Ergo: er motten nieuwe op!
M'n zinnen had ik in eerste instantie gezet op Toyo T1-R, maar op verscheidene Mini-fora zie ik toch mensen die niet zo tevreden zijn met de eigenschappen op nat. Als alternatief wordt o.a. de Falken FK-452 gegeven, en dat lijkt mij wel wat... trackdays ga ik er toch niet mee rijden, en ik lever graag een beetje performance op droog in, in ruil voor wat minder snel aquaplaning/beetje meer grip op nat!
Prijs is via autobandenmarkt.nl icm monteren bij nette bandentoko in Groningen (Nauta Banden, what's in a name

), dus daar ga ik komende week maar ff werk van maken...