Sportieve klassiekers tot 31-12-1987 wegenbelastingvrij.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS

Re: leuke MRB wegenbelastingvrije sportwagens vanaf 25 jaar

Bericht door ErikS » 23 mei 2012, 08:56

@ Rene, ze vragen een 'aparte' auto prijs... Misschien willen ze de Hartge wel inruilen voor een 'aparte' prijs....... Dit is een auto waar er 2 van zijn... De jouwe is er maar 1 van..... :tong: :blink:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 23 mei 2012, 09:07

het is een dikke sjaak....heel dik....maar de Hartge gaat ondanks dat hij wel belasting kost echt minder maandelijkse lasten zijn, dat garandeer ik zowat! Deze Porsche heeft meer en kostbaarder onderhoud nodig for sure

Als ik het goed inschat rijdt je met de Hartge van beurt naar beurt en hoef je niets als normaal onderhoud te plegen, dit dingetje loopt gewoon een keer stuk, dat calculeer je gewoon in bij aankoop, thans zou ik doen.

Ik vind hem wel echt cool!

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2012, 09:27

klopt, ik dumpte hem ook niet hier voor mezelf, al vind ik hem wel heel gaaf helemaal met de techniek e.d.

ik ken die hele tunert niet overigens...nooit van gehoord.

voor iemand die bv aardig wat geld heeft/verdiend en wat reserve zeg maar, lijkt het mij een interessante auto :df:
apart, mooie uitstraling en zal aardig mee kunnen komen met het normale verkeer denk :tooth:

700 pk op 1260kg das euh 1.8kg per pk :gek: :hungry:

@ErikS dat zeg je nu wel... :D doch deze Porsche staat als 3.2 SC te boek op kenteken en dus niet 2 auto's van dat merk/type op de wereld qua merk/type...
blijft uniek dat wel maar geen merk op zich en dus altijd "gezeur" magoed mij gata het om de looks van die kar en het vermogen e.d., de naam zegt me in zo'n geval niet zo veel :D

de Hartge Z3 die ik heb is er echt maar 1 van op de wereld qua merk en type...dat maakt het bijzonder.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 23 mei 2012, 11:02

Dit is een gave MG-B GT V8 in een coole kleur op een GT, met fraaie velgen eronder en open dak:

http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... ml?q=mg+gt

Me likes!!! Die wil ik. :df:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2012, 12:23

ja erg leuke auto's ook een zwak voor :df:

voorheen toen ik nog wel eens naar een beurs ging zag ik ook eens een groene costello uitvoering staan, die hebben iets van 200pk? anyway leuk geluid en heerlijk genieten lijkt me.

van dit soort V8 mgb-gt heeft zo'n grote verzamelaar/handelaar er vaak ook wat staan voor leuke prijsjes, zie bv zoals dit bedrijf, wil ik eigenlijk wel een keer snuffelen bij die 2 bedrijven...leuk uitje met een paar van DF :D

http://www.hofman.nl/occasions/classics die hebben er 3 staan, maar doel meer op onderstaand bedrijf, die heeft ze in kassen staan oid maar wel goedkoop zo lijkt het en groot aanbod.

http://www.stolzeclassiccars.nl/

mijn favoriete buitenkant look is de Sebring uitvoering :df: dat met een heerlijke V8 en wat leuke kuipjes :strong:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 10:01

Zoiets is voor sommigen ook leuk lijkt me, en zo te lezen roestvrij na denk aardig wat werk, anyway ziet er goed uit zo op de foto's

BMW 3.0 CSi
Giorgetto Giugiaro, hoe Duits klinkt dat? Bewonderend kijkend naar deze fraaie BMW vermoede u al dat hier geen Karl Heinz aan getekend heeft. Een lust voor het oog, dus een Italiaans ontwerp. En dat in combinatie met Duitse techniek en dito bouwkwaliteit. Daarom is deze 3.CSi eventueel zelfs geschikt om dagelijks te gebruiken. De schitterende nieuw beklede stoelen bieden voldoende comfort en de 200pk sterke zes cylinder fijne souplesse. De door Karmann gebouwde carrosserie is roestvrij. Als extra werden speciaal voor deze auto ontworpen lichtmetalen velgen van Rial, een Alpina versnellingspook en een Nardi stuur gemonteerd. De gelukkig al door een ander betaalde en uitgevoerde werkzaamheden aan deze 3.0CSi overschrijden de huidige verkoopprijs ruim. Een mooie gelegenheid om voor € 19.950,- een BMW-icoon te rijden. Zie onze website voor een uitgebreide fotoreportage. . Interieurkleur: Zwart; Aantal cilinders: 6; Vermogen: 147 kW (200 PK); APK bij aflevering; Geen motorrijtuigenbelasting
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autotrader.nl/klassieker/bmw ... si/detail/

///Joost

Bericht door ///Joost » 11 jun 2012, 10:09

WOW!!! :shock: Echt mooi!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 jun 2012, 11:21

Mooi ding maar om dagelijks te gebruiken...... je kunt wel hartstikke gek zijn. Karmann carrosserie uit die tijd willen wel roesten en als je in no-time weer 20k wilt uitgeven moet je met zo'n ding dagelijks gaan rijden :bag:

Tristan

Bericht door Tristan » 11 jun 2012, 11:33

Moet me nu echt inhouden om de auto niet te bezichtigen. :hot: Mag geen geheim zijn dat ik al een tijd een mooie E9 wil hebben maar momenteel is een nieuw huis het belangrijkste. Maar anders was ik zeker even langs Warmond gereden.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 11:41

@Niels, :D idd das wel zonde, maar stel je koopt zoiets als 2de of derde auto, of als je gewoon maar heel weinig rijd voor de fun, zeg max 5K km per jaar, dan zou zoiets best kunnen mits goed geconserveerd.

heb ooit long time ago toen ik 18 was en men eerste auto zocht (1981) 5min in zo'n ding gezeten, doch vond het toen te groot voor mij, maja ik was toen nog maar 18 en 1.67 :lol:

was toen samen op pad met men Pa op pad, in Enschede garage's af struinen...kwam toen met een Fiat Bertone X1/9 thuis, klein en paste me goed (toen) en kon ik toen van men gespaarde centen betalen :df:
maar moest nog veel aan gebeuren...maar had de tijd, had men rijbewijs toen nog niet :tooth:

@Tristan, ja dacht nog van, das wel een mooi exemplaar voor Tristan die zoiets ook leuk vind :df:
magoed, je kan idd niet alles tegelijk en belangrijke zaken eerst. :ongeveer als:
Laatst gewijzigd door GTRene op 11 jun 2012, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 11:41

Prachtig ding! Zo vind je ze niet snel. Meeste E9's die ik heb bekeken toen een collega op zoek was waren niet alleen verrot, hetgeen rot was, kon je ook echt niet makkelijk zien, laat staan herstellen. De gerestaureerde exemplaren gaan na een paar jaar weer opnieuw roesten (roesten is nog geen rotten trouwens...). Maar goed, dat geldt voor 02's ook en eigenlijk voor de meeste auto's uit die tijd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jun 2012, 11:50

hier een directe link naar de auto met veel foto's, ziet er wel goed uit zo te zien.

http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/861/

lol ook @automatische antenne achterin de kofferbak :mrgreen:
leuke tijden destijds als je zoiets had.

Niels

Bericht door Niels » 11 jun 2012, 12:00

Cav, dat geldt vooral voor Karmann uit die tijd (en nog ouder). Zo'n ding moet dus bij een restaurateur zijn geweest met echt verstand van zaken en ik zou alleen eentje kopen met uitgebreide restauratie documentatie erbij. Maatje van me heeft eentje gehad met het plan em te restaureren maar dat ding eindigde in onderdelen. Vriend van me heeft bij een restaurateur gewerkt die diverse heeft gedaan. Karmann carrosserie = complex, zeker als het op leeftijd is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 jun 2012, 12:12

Jep, veel dubbele wanden/delen. Dus daar waar de buitenkant nog zeer hard oogt, is 't erbinnen vaak al helemaal verdwenen. Precies op plekken waar je niets kunt zien.

Niels

Bericht door Niels » 11 jun 2012, 12:20

Dubbele wanden en holle ruimtes idd. De 356 is daar ook zo'n voorbeeld van.

Mark N

Bericht door Mark N » 11 jun 2012, 12:27

Is wel een hele leuke zaak daar in Warmond. De eigenaar is een echte liefhebber die uitgebreid de tijd voor je neemt.

allen

Bericht door allen » 11 jun 2012, 12:43

Hm NIels, ik denk dat ik het toch anders zou doen. Een gaar exemplaar kopen, loogbadje, etc., etc. Puntje bij paaltje ben je na het opknappen minder kwijt dan iemand die een gloednieuwe Audi of BMW uit het schap trekt. Je rijdt dan een auto die lekker vervuilt en die je geen mrb kost. F*** EDE, weet ik het. :mrgreen:

Niels

Bericht door Niels » 11 jun 2012, 14:18

Idd zou ik zelf ook kiezen om zelf zo eentje te laten restaureren tenzij je eentje kunt kopen met volledige documentatie zodat je kunt checken of het goed gebeurd is. Ik vraag me af of je dat met 20K redt en dus betwijfel ik het of je deze door de pekel heen moet trekken :wink:

allen

Bericht door allen » 11 jun 2012, 14:26

Ik pak het ruimer. Stel 30k in totaal. Lijkt een hoop geld. Alleen roest de wagen daarna niet meer zomaar weg en zou ik hem net zo makkelijk als daily kunnen gebruiken. Weet niet wat de afschrijving doet, maar een beetje A4 met wat opties kost tegenwoordig ook al zomaar 45-55k?

Niels

Bericht door Niels » 11 jun 2012, 14:31

Als het in de basis gaat om wegenbelasting vrij een klassieke karakter bak te rijden door weer en wind dan zou ik een CS als deze laten staan vanwege de complexe (Karmann) carrosserie. Op het Porsche forum wordt een 964 gerestaureerd wat al in de 20K kost. 30K lijkt dus idd veel maar je kunt je geld wel kwijt, helemaal als het meer dan 100% moet.

Maar het plan/idee is goed :wink:

Erik dB

Bericht door Erik dB » 11 jun 2012, 16:00

Mark N schreef:Is wel een hele leuke zaak daar in Warmond. De eigenaar is een echte liefhebber die uitgebreid de tijd voor je neemt.
Hmm, ja, daar zijn de meningen en ervaringen nog wel wat over verdeeld....Ik heb er zelf geen directe ervaringen mee, maar een rondje googlen en autofora bekijken maakt je een hoop wijzer en achterdochtiger...

allen

Bericht door allen » 11 jun 2012, 17:20

Nou ja, plan... idee...
Die koelkast die je hebt gezien, daar ben ik de komende 4,5 jaar nog wel zoet mee. Eén van m'n ongeleide projectielen zou ik niet graag in een E9 meenemen. :mrgreen:

Mark N

Bericht door Mark N » 11 jun 2012, 17:33

Erik dB schreef:
Mark N schreef:Is wel een hele leuke zaak daar in Warmond. De eigenaar is een echte liefhebber die uitgebreid de tijd voor je neemt.
Hmm, ja, daar zijn de meningen en ervaringen nog wel wat over verdeeld....Ik heb er zelf geen directe ervaringen mee, maar een rondje googlen en autofora bekijken maakt je een hoop wijzer en achterdochtiger...
Veel reacties die ik lees zijn van mensen die enkel 1 keer zijn langs geweest of gebeld hebben voor een bezichtiging wat ik zo tegenkom. Meneer Odijk komt makkelijk en relaxt over, misschien dat dat sommige mensen tegenstaat die voor veel geld een auto komen aftikken. Mijn pa heeft er een Porsche gekocht en onze ervaring met dit bedrijf is zeer goed. Zo zijn bij een latere servicebeurt nog de banden op zijn kosten vervangen omdat het profiel toch niet naar zijn zin was zoals hij de auto had willen verkopen... Bij ons vooronderzoek kwam ook naar voren dat dit bedrijf in Porsche kringen wel goed bekend staat.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 16 jun 2012, 09:41

Mark N schreef:
Erik dB schreef:
Veel reacties die ik lees zijn van mensen die enkel 1 keer zijn langs geweest of gebeld hebben voor een bezichtiging wat ik zo tegenkom. Meneer Odijk komt makkelijk en relaxt over, misschien dat dat sommige mensen tegenstaat die voor veel geld een auto komen aftikken. Mijn pa heeft er een Porsche gekocht en onze ervaring met dit bedrijf is zeer goed. Zo zijn bij een latere servicebeurt nog de banden op zijn kosten vervangen omdat het profiel toch niet naar zijn zin was zoals hij de auto had willen verkopen... Bij ons vooronderzoek kwam ook naar voren dat dit bedrijf in Porsche kringen wel goed bekend staat.
Net niet....http://www.gummen.org/forum/showthread. ... cts-thread

Shakes

Bericht door Shakes » 16 jun 2012, 09:58

Heb daar destijds de aankoopkeuring van mijn M3 laten doen, nou ja de garage dan (Daytona). Prima auto en ook de keuring was ok maar van enige structuur en stiptheid was geen sprake. Geen idee hoe het nu is. De Porkers die er toen ook stonden waren voor zover ik het kon beoordelen geen toppers.

Plaats reactie