BMW E36 Ooperon Cup
- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Andre, ik heb alles gelezen, maar het is een nieuw jaar en als ik nu je relaas lees, maak ik eruit op dat ze nu wel degelijk strenger zijn?
Dus met andere woorden, probeer vorig jaar achter je te laten en maak een nieuwe start, blijft natuurlijk wel vervelend dat de ene wel straf krijgt en de ander niet in een voor jouw dezelfde situatie.
Het is jammer dat je nu door eigenlijk weer het hele verleden op te rakelen je plezier kwijt bent.
Terwijl ik zeker weet dat als je in de auto zit je wel plezier beleeft.
Dus met andere woorden, probeer vorig jaar achter je te laten en maak een nieuwe start, blijft natuurlijk wel vervelend dat de ene wel straf krijgt en de ander niet in een voor jouw dezelfde situatie.
Het is jammer dat je nu door eigenlijk weer het hele verleden op te rakelen je plezier kwijt bent.
Terwijl ik zeker weet dat als je in de auto zit je wel plezier beleeft.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Wat een verhalen weer. Jammer maar ook begrijpelijk Andre.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 08 aug 2011, 08:14
Re: BMW E36 Ooperon Cup
hierbij de eerste beelden, had zelf wederom vermogen te kort. oh ja beelden zijn alleen van de eerste ronde door een nette inhaalactie, het was dus of links of rechts de schade.
http://www.youtube.com/watch?v=80cuFwo4B3w&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=80cuFwo4B3w&feature=plcp
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 Ooperon Cup
ai...zonde, dan glijd gras wel erg door na je uitwijk reactie 

- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Mmmm, mijn verhaal....
Het mocht duidelijk zijn dat ik er wel zin in had na de technische malaise van de vorige racedag.
DE Vrije training ging dan ook heel goed. P1. Het nwe motortje van is echt een aanwinst. Ik denk dat ik er een seconde mee heb gewonnen.
Tijdtraining. P3. Zoals al gemeld door Andre, de snelste tijd werd ook mij ontnomen door buiten de lijnen te komen.
Mijn transponder was overigens weer stuk! In de laatste ronde had ik twee spins en dacht dat er iets niet goed was. Hoorde ook wat blokkeren, maar kon niet goed vaststellen welke wiel. Kom de pitstraat binnen en bij aanremmen blokkeerden drie wielen!!! Ik kleunde dus mijn auto vol de vangrail in!!! Geen houden aan!!!
Gelukkig kon het team met kunst en vliegwerk de auto weer repareren. Tijd voor race 1. Auto was niet meer zo snel. Nog steeds meer dan gemiddeld overstuur, maar mag niet klagen met een 4e plek uiteindelijk.
Race 2 was in principe hetzelfde scenario. Echter, bij de eerste code paars dook ik samen met kruger jr gelijk naar binnen in tegenstelling tot de twee koplopers. Na de code 60 reed ik dan ook op kop. Die positie kon ik niet lang vasthouden. Toen kwam het incident met Kruger Sr. Kruger streed samen met Ruinemans ( die voor lag ) een gevecht uit. Dat zag er al erg onrustig uit. Na de GT ging R helemaal naar rechts, wat ook K deed. Ik zag de bui al hangen bij de haarbocht naar rechts...dat zou een heel trage bocht voor ze worden want ze konden nu niet meer uitwijken over het gras daar want dat leidde tot een DT straf. Ik koos er dan ook voor om de ideale iets aan te passen. Het idee was om iets later in te sturen maar wel scherper .Moest daarvoor iets eerder remmen. Het plan was om de curbs links na de apex niet eens te raken om zo kans te maken de twee vechtende mannen rechts te passeren. Ik kon veel sneller de bocht in en stond ook veel eerder op het gas. Het snelheidsverschil was dan ook enorm met de twee voor me. Echter, in mijn beleving, zag K kans om R op het moment dat ik naderde ook rechts in te halen. Voor mij te laat om nog te ontwijken en raakte R op zijn rechter deel van de bumper. Met alle gevolgen van dien. Op de beelden van de wedstrijdleiding was goed te zien dat ik ver van de curbs zat. Aldaar vertelde ze mij dat zij dachten dat er geen contact is geweest. De official aldaar was daar van overtuigd. HIj was leidend in hun beslissing om geen straf uit te delen. Vreemd , want ik heb onmiddellijk mijn team in gelicht via de radio dat wel contact is geweest. K heeft dat natuurlijk ook gevoeld en die waren toch de kroongetuigen van dit incident en dus was een DT straf voor mij begrijpelijk geweest. Ook al zou heel heel graag de tijd willen terugdraaien en nog duizendmaal op mijn knieën mijn excuses willen aanbieden aan K en daarmee willen aangeven dat ik echt mijn best heb gedaan om dit nou juist te voorkomen...ik had de straf uiteraard gerespecteerd. Mijn 3e plaats had dan ook een heel dubbel gevoel. Ik heb Autosport Assen alle hulp aangeboden om de volgende race weer aan de start te staan.
Dat Andre er mee stopt is idd heel jammer. Andre is een aanwinst voor deze cup. Hij de referentie wat mij betreft, maar wil ander toppers niet te kort doen overigens.
Dat de wedstrijdleiding de zaak niet onder controle heeft zal niemand zijn ontgaan. Dat we tijdens de kwalificatie met zn allen met vier wielen buiten de lijnen zijn geweest is een feit, was tijdens de 1e racedag niet anders. En vorig seizoen ook standaard. Dat we daar dan voor werden opgeroepen om een extra briefing was verrassend. Nog verrassender was dat de leiding vervolgens ONS vroeg wat voor straf er nu uitgedeeld moest worden. Wat mij betreft stond deze vraag symbool voor de onmacht aan de kant van de wedstrijdleiding. Ik benijd hun taak niet, laat dat duidelijk zijn. Ik zal ook niet zeggen dat ik het beter kan. Maar dat er een inconsequent beleid wordt gevoerd ( bewust of onbewust ) mag wel duidelijk zijn. Anders had ik NA race 2 ook een straf gekregen. Niet gebeurd. De wedstrijdleiding vond mijn verhaal plausibel en heeft daarom geen actie ondernomen. Snap ik niet.
Ook vond ik het storend dat ons vriendelijk werd verzocht om eea niet op internet uit te vechten. Dat is natuurlijk een lachertje. Internet is HET medium om te discussiëren. geen achterklap, iedereen kan mijn verhaal lezen. Efficiënt. Iedereen die graag mij wil vertellen dat ie het eens of oneens is kan mij persoonlijk aanschieten of via het openbare gedeelte of een privé berichtje. Met respect is dit een prachtig medium. De leiding heeft dus ook meegelezen. Heeft een mening en gaat dat vervolgens tijdens de briefing ventileren. Dat is dus hetzelfde als wat we op dit forum doen.
Laat ik afsluiten met de wens dat we er de volgende keer weer staan op de grid. Het blijft een mooie sport en we moeten vechten voor ons clubje om het bij elkaar te houden. Ik zie genoeg kansen.
Tot slot dit filmpje van Reind. Je ziet hoe vaak na de haarbocht het gras wordt opgezocht. Kijk hoe Reind zonder ABS kansloos rechtdoor schoot bij Ruskenhoek. Dat had ik in de pitstraat....
http://www.youtube.com/watch?v=wUGVAnMF ... re=related
Het mocht duidelijk zijn dat ik er wel zin in had na de technische malaise van de vorige racedag.
DE Vrije training ging dan ook heel goed. P1. Het nwe motortje van is echt een aanwinst. Ik denk dat ik er een seconde mee heb gewonnen.
Tijdtraining. P3. Zoals al gemeld door Andre, de snelste tijd werd ook mij ontnomen door buiten de lijnen te komen.
Mijn transponder was overigens weer stuk! In de laatste ronde had ik twee spins en dacht dat er iets niet goed was. Hoorde ook wat blokkeren, maar kon niet goed vaststellen welke wiel. Kom de pitstraat binnen en bij aanremmen blokkeerden drie wielen!!! Ik kleunde dus mijn auto vol de vangrail in!!! Geen houden aan!!!
Gelukkig kon het team met kunst en vliegwerk de auto weer repareren. Tijd voor race 1. Auto was niet meer zo snel. Nog steeds meer dan gemiddeld overstuur, maar mag niet klagen met een 4e plek uiteindelijk.
Race 2 was in principe hetzelfde scenario. Echter, bij de eerste code paars dook ik samen met kruger jr gelijk naar binnen in tegenstelling tot de twee koplopers. Na de code 60 reed ik dan ook op kop. Die positie kon ik niet lang vasthouden. Toen kwam het incident met Kruger Sr. Kruger streed samen met Ruinemans ( die voor lag ) een gevecht uit. Dat zag er al erg onrustig uit. Na de GT ging R helemaal naar rechts, wat ook K deed. Ik zag de bui al hangen bij de haarbocht naar rechts...dat zou een heel trage bocht voor ze worden want ze konden nu niet meer uitwijken over het gras daar want dat leidde tot een DT straf. Ik koos er dan ook voor om de ideale iets aan te passen. Het idee was om iets later in te sturen maar wel scherper .Moest daarvoor iets eerder remmen. Het plan was om de curbs links na de apex niet eens te raken om zo kans te maken de twee vechtende mannen rechts te passeren. Ik kon veel sneller de bocht in en stond ook veel eerder op het gas. Het snelheidsverschil was dan ook enorm met de twee voor me. Echter, in mijn beleving, zag K kans om R op het moment dat ik naderde ook rechts in te halen. Voor mij te laat om nog te ontwijken en raakte R op zijn rechter deel van de bumper. Met alle gevolgen van dien. Op de beelden van de wedstrijdleiding was goed te zien dat ik ver van de curbs zat. Aldaar vertelde ze mij dat zij dachten dat er geen contact is geweest. De official aldaar was daar van overtuigd. HIj was leidend in hun beslissing om geen straf uit te delen. Vreemd , want ik heb onmiddellijk mijn team in gelicht via de radio dat wel contact is geweest. K heeft dat natuurlijk ook gevoeld en die waren toch de kroongetuigen van dit incident en dus was een DT straf voor mij begrijpelijk geweest. Ook al zou heel heel graag de tijd willen terugdraaien en nog duizendmaal op mijn knieën mijn excuses willen aanbieden aan K en daarmee willen aangeven dat ik echt mijn best heb gedaan om dit nou juist te voorkomen...ik had de straf uiteraard gerespecteerd. Mijn 3e plaats had dan ook een heel dubbel gevoel. Ik heb Autosport Assen alle hulp aangeboden om de volgende race weer aan de start te staan.
Dat Andre er mee stopt is idd heel jammer. Andre is een aanwinst voor deze cup. Hij de referentie wat mij betreft, maar wil ander toppers niet te kort doen overigens.
Dat de wedstrijdleiding de zaak niet onder controle heeft zal niemand zijn ontgaan. Dat we tijdens de kwalificatie met zn allen met vier wielen buiten de lijnen zijn geweest is een feit, was tijdens de 1e racedag niet anders. En vorig seizoen ook standaard. Dat we daar dan voor werden opgeroepen om een extra briefing was verrassend. Nog verrassender was dat de leiding vervolgens ONS vroeg wat voor straf er nu uitgedeeld moest worden. Wat mij betreft stond deze vraag symbool voor de onmacht aan de kant van de wedstrijdleiding. Ik benijd hun taak niet, laat dat duidelijk zijn. Ik zal ook niet zeggen dat ik het beter kan. Maar dat er een inconsequent beleid wordt gevoerd ( bewust of onbewust ) mag wel duidelijk zijn. Anders had ik NA race 2 ook een straf gekregen. Niet gebeurd. De wedstrijdleiding vond mijn verhaal plausibel en heeft daarom geen actie ondernomen. Snap ik niet.
Ook vond ik het storend dat ons vriendelijk werd verzocht om eea niet op internet uit te vechten. Dat is natuurlijk een lachertje. Internet is HET medium om te discussiëren. geen achterklap, iedereen kan mijn verhaal lezen. Efficiënt. Iedereen die graag mij wil vertellen dat ie het eens of oneens is kan mij persoonlijk aanschieten of via het openbare gedeelte of een privé berichtje. Met respect is dit een prachtig medium. De leiding heeft dus ook meegelezen. Heeft een mening en gaat dat vervolgens tijdens de briefing ventileren. Dat is dus hetzelfde als wat we op dit forum doen.
Laat ik afsluiten met de wens dat we er de volgende keer weer staan op de grid. Het blijft een mooie sport en we moeten vechten voor ons clubje om het bij elkaar te houden. Ik zie genoeg kansen.
Tot slot dit filmpje van Reind. Je ziet hoe vaak na de haarbocht het gras wordt opgezocht. Kijk hoe Reind zonder ABS kansloos rechtdoor schoot bij Ruskenhoek. Dat had ik in de pitstraat....
http://www.youtube.com/watch?v=wUGVAnMF ... re=related
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E36 Ooperon Cup
goed verhaal, en ja samen met vaak video beelden kun je ook zaken laten zien.
ai die kar van Rein klonk ook niet gezellie meer na de beuk van achter...liep aan en later veel geratel? wat was dat allemaal?
ai die kar van Rein klonk ook niet gezellie meer na de beuk van achter...liep aan en later veel geratel? wat was dat allemaal?
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Heel jammer dat Andre er mee op houdt. Ik begrijp het wel. Als de irritatie om sommige dingen groter wordt dan het plezier houdt het op. Bij Autosport Assen zullen ze je wel missen en ook andersom.
En Marc hoeft zichzelf niets kwalijk te nemen. Ik heb de beelden gezien en het was een normaal race incident. Het was vergelijkbaar wat Kruger jr. overkwam in race 1. Belangrijker is dat Rene je in elk geval niks kwalijk nam. Rene is vanmorgen gewoon op vakantie gegaan. Die zat lekker bij Starbucks aan de koffie met alleen een beetje een stijve nek las ik
En Marc hoeft zichzelf niets kwalijk te nemen. Ik heb de beelden gezien en het was een normaal race incident. Het was vergelijkbaar wat Kruger jr. overkwam in race 1. Belangrijker is dat Rene je in elk geval niks kwalijk nam. Rene is vanmorgen gewoon op vakantie gegaan. Die zat lekker bij Starbucks aan de koffie met alleen een beetje een stijve nek las ik

- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Het is jammer dat het zo allemaal gelopen was.
Veel schade weer dit weekend waarvan het meeste wel zonder opzet zijn, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Een aantal rijders redden het niet om voor de volgende race de auto klaar te krijgen.
Ik heb het incident met Marc op de beelden van de organisatie gezien en daarbij was het niet zichtbaar dat er contact is geweest. Dat de organisatie hier niet direct een straf voor gegeven heeft kan ik begrijpen. Of dit terecht is of niet laat ik in het midden. Het is in ieder geval geen opzet geweest.
De actie van Mathieu in de eerste race heb ik niet gezien, maar ik heb wel gezien dat er onder geel wordt ingehaald en dat is voor mij dan toch ook een drive trough waard toch?
Daarnaast zie ik in het filmpje van Jan T. rond de 30sec weer een uitrem actie die wel goed gaat maar wel onder de categorie " kans op schade" valt.
Dat Andre stop is natuurlijk spijtig al ben ik het volkomen met hem eens. Mede door de verhalen hier en wat eerder voorgevallen is heeft de organisatie de witte nummer 12 goed in het versier en als er iets gebeurd volgt er een straf. Andre heeft een wijs besluit gemaakt het leuke is er voor hem af en de hele dag is het alleen maar irritatie.
Ik ben blij met mijn besluit om te stoppen na 1 seizoen en rij dit jaar lekker een aantal driving-fun trackdays en de Papenburg dagen. Ik hoop dat de rust in de bmw cup weer een beetje terug keert zodat er nog leuk gestreden kan worden.
Veel schade weer dit weekend waarvan het meeste wel zonder opzet zijn, maar het resultaat blijft hetzelfde.
Een aantal rijders redden het niet om voor de volgende race de auto klaar te krijgen.
Ik heb het incident met Marc op de beelden van de organisatie gezien en daarbij was het niet zichtbaar dat er contact is geweest. Dat de organisatie hier niet direct een straf voor gegeven heeft kan ik begrijpen. Of dit terecht is of niet laat ik in het midden. Het is in ieder geval geen opzet geweest.
De actie van Mathieu in de eerste race heb ik niet gezien, maar ik heb wel gezien dat er onder geel wordt ingehaald en dat is voor mij dan toch ook een drive trough waard toch?
Daarnaast zie ik in het filmpje van Jan T. rond de 30sec weer een uitrem actie die wel goed gaat maar wel onder de categorie " kans op schade" valt.
Dat Andre stop is natuurlijk spijtig al ben ik het volkomen met hem eens. Mede door de verhalen hier en wat eerder voorgevallen is heeft de organisatie de witte nummer 12 goed in het versier en als er iets gebeurd volgt er een straf. Andre heeft een wijs besluit gemaakt het leuke is er voor hem af en de hele dag is het alleen maar irritatie.
Ik ben blij met mijn besluit om te stoppen na 1 seizoen en rij dit jaar lekker een aantal driving-fun trackdays en de Papenburg dagen. Ik hoop dat de rust in de bmw cup weer een beetje terug keert zodat er nog leuk gestreden kan worden.
Laatst gewijzigd door Wouter op 21 mei 2012, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW E36 Ooperon Cup
@Marc; hoe kan het jouw schuld zijn?
Jij komt toch veel sneller aan zetten en hij komt (te laat?) naar rechts zetten...
Jij komt toch veel sneller aan zetten en hij komt (te laat?) naar rechts zetten...
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 Ooperon Cup
We zijn weer een race evenementen verder en er is weer veel gebeurd. Veel is al omschreven door Andre en Marc maar hierbij mij versie.
Allereerst wil ik melden dat ik het jammer vind dat Andre stopt. Hij was een aanwinst voor de cup en een waardige tegenstander. Ik had nog graag wat battles met hem uitgevochten. Zijn redenen snap ik nog steeds niet helemaal maar respecteer het wel.
Zoals gemeld heeft de wedstrijdleiding zich anders en vooral strenger opgesteld. Ik vond het een hele voorruitgang en stel voor vanuit rijderperspectief dit verder door te zetten. Ik ben me ervan bewust dat het de taak van de leiding het er niet leuker op maakt maar het is een must in een raceklasse als de onze. Niks anders dan lof voor hun.
En hoe verging het mij: met een 2de en 4de plaatst en geen schade ben ik tevreden. Wel moet er aan de wegligging gesleuteld worden. Ik heb grote moeite de apex te halen en de midcorner speed is gewoon niet goed genoeg.
Race 1
Door alle perikelen tijdens de tijdtraining waren er veel tijden afgenomen. Ik had me netjes gehouden en daardoor stond mijn tijd gewoon. Een 2de welteverstaan.
Ik had een prima start en kon meteen de kop pakken. Han zetten wel meteen druk en denk dat hij ook wat sneller was. In ronde 3 of 4 was hij betrokken bij een aanrijden tussen hem en Kruger jr. Ik zag hem in mijn spiegel in de rondte gaan. Na deze actie was ik in de begin fase best snel en kon voorzichtig een voorsprong opbouwen. Achter mij reed Marc en ik was een fractie sneller. Daarachter kwam Tappel opzetten en hij was heel snel. Toen hij vlak achter mij reed verloor hij een wiel in de ramshoek. Je verzint het niet maar hij ging hard in de rondte. Mijn tijden waren overigens heel constant. Dacht eerst dat mijn laptimer kapot was maar reed twee ronden achter elkaar dezelfde rondetijd. En de ronde erna 0,01 langzamer. Voor de rest alles binnen een paar tiende.
Na de pitstop had ik een voorsprong van 8 sec op Peter Drent welke achteraan was gestart. Dacht dat ik het makkelijk zou halen maar hij ging werkelijk als een kogel. Het bracht me zelfs uit mijn concentratie. Ik heb geen tegenstand gegeven en hem laten passeren. In het filmpje kun je goed zie dat hij erg veel grip had.
Met de 2de positie was ik erg blij
Race2
Wederom had ik een goede start maar besloot Han toch maar voor te laten om zo met hem weg te rijden. Dat lukte perfect en reed een paar tiende harder door zijn slipstream. We liepen heel snel weg maar toen kwam er code 60 en sloot de handel meteen weer aan. Daar mag de wedstrijdleiding ook wel wat aan doen de volgende keer. We lagen zeker 5 seconden voor!! Toen we weer van kiet gingen liepen we wederom hard uit. Kom er weer code 60 en sluiten ze weer aan en de meeste gingen gelijk de pit in. Han en ik reden nog een ronde door om vervolgens gezamenlijk te stoppen. Komen we de baan op liggen we ineens 3de en 4de. Marc reed wel 10 seconden voor ons. Geen idee hoe hij dat had klaargespeeld. Mijn auto kakte echt in na de stop en Han liep hard weg. Andre kwam ook van achter en kon me vrij eenvoudig passeren. Ik was wel sneller dan Marc en liep snel in maar er was te weinig tijd om hem te passeren.
Een 4de plaats was het resultaat
Hier het filmpje van race 1. Je ziet goed dat Peter Drent heel hard gaat. Die hadden de wegligging goed voor elkaar. Jammer dat die auto nu plat is.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C92w6_Ez ... el&list=UL[/youtube]
We hebben een paar vreemde races achter de rug. Het lijk wel of er een vloek op de cup heerst. Er werd veel schade gereden en de meeste waren echt onbedoeld. Ben ervan overtuigd dat het vanaf nu beter gaat.
Allereerst wil ik melden dat ik het jammer vind dat Andre stopt. Hij was een aanwinst voor de cup en een waardige tegenstander. Ik had nog graag wat battles met hem uitgevochten. Zijn redenen snap ik nog steeds niet helemaal maar respecteer het wel.
Zoals gemeld heeft de wedstrijdleiding zich anders en vooral strenger opgesteld. Ik vond het een hele voorruitgang en stel voor vanuit rijderperspectief dit verder door te zetten. Ik ben me ervan bewust dat het de taak van de leiding het er niet leuker op maakt maar het is een must in een raceklasse als de onze. Niks anders dan lof voor hun.
En hoe verging het mij: met een 2de en 4de plaatst en geen schade ben ik tevreden. Wel moet er aan de wegligging gesleuteld worden. Ik heb grote moeite de apex te halen en de midcorner speed is gewoon niet goed genoeg.
Race 1
Door alle perikelen tijdens de tijdtraining waren er veel tijden afgenomen. Ik had me netjes gehouden en daardoor stond mijn tijd gewoon. Een 2de welteverstaan.
Ik had een prima start en kon meteen de kop pakken. Han zetten wel meteen druk en denk dat hij ook wat sneller was. In ronde 3 of 4 was hij betrokken bij een aanrijden tussen hem en Kruger jr. Ik zag hem in mijn spiegel in de rondte gaan. Na deze actie was ik in de begin fase best snel en kon voorzichtig een voorsprong opbouwen. Achter mij reed Marc en ik was een fractie sneller. Daarachter kwam Tappel opzetten en hij was heel snel. Toen hij vlak achter mij reed verloor hij een wiel in de ramshoek. Je verzint het niet maar hij ging hard in de rondte. Mijn tijden waren overigens heel constant. Dacht eerst dat mijn laptimer kapot was maar reed twee ronden achter elkaar dezelfde rondetijd. En de ronde erna 0,01 langzamer. Voor de rest alles binnen een paar tiende.
Na de pitstop had ik een voorsprong van 8 sec op Peter Drent welke achteraan was gestart. Dacht dat ik het makkelijk zou halen maar hij ging werkelijk als een kogel. Het bracht me zelfs uit mijn concentratie. Ik heb geen tegenstand gegeven en hem laten passeren. In het filmpje kun je goed zie dat hij erg veel grip had.
Met de 2de positie was ik erg blij
Race2
Wederom had ik een goede start maar besloot Han toch maar voor te laten om zo met hem weg te rijden. Dat lukte perfect en reed een paar tiende harder door zijn slipstream. We liepen heel snel weg maar toen kwam er code 60 en sloot de handel meteen weer aan. Daar mag de wedstrijdleiding ook wel wat aan doen de volgende keer. We lagen zeker 5 seconden voor!! Toen we weer van kiet gingen liepen we wederom hard uit. Kom er weer code 60 en sluiten ze weer aan en de meeste gingen gelijk de pit in. Han en ik reden nog een ronde door om vervolgens gezamenlijk te stoppen. Komen we de baan op liggen we ineens 3de en 4de. Marc reed wel 10 seconden voor ons. Geen idee hoe hij dat had klaargespeeld. Mijn auto kakte echt in na de stop en Han liep hard weg. Andre kwam ook van achter en kon me vrij eenvoudig passeren. Ik was wel sneller dan Marc en liep snel in maar er was te weinig tijd om hem te passeren.
Een 4de plaats was het resultaat
Hier het filmpje van race 1. Je ziet goed dat Peter Drent heel hard gaat. Die hadden de wegligging goed voor elkaar. Jammer dat die auto nu plat is.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=C92w6_Ez ... el&list=UL[/youtube]
We hebben een paar vreemde races achter de rug. Het lijk wel of er een vloek op de cup heerst. Er werd veel schade gereden en de meeste waren echt onbedoeld. Ben ervan overtuigd dat het vanaf nu beter gaat.
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Eens, de leiding moet zich strenger, met goed onderbouwde argumenten ( en consistent )straffen. Vooral dat laatste vraagt om de hoogste prioriteit. Het begin is gemaakt. Prima.Reind schreef:
Zoals gemeld heeft de wedstrijdleiding zich anders en vooral strenger opgesteld. Ik vond het een hele voorruitgang en stel voor vanuit rijderperspectief dit verder door te zetten. Ik ben me ervan bewust dat het de taak van de leiding het er niet leuker op maakt maar het is een must in een raceklasse als de onze.
Komen we de baan op liggen we ineens 3de en 4de. Marc reed wel 10 seconden voor ons. Geen idee hoe hij dat had klaargespeeld.
Ik was de eerste mogelijkheid onder paars gelijk naar binnen gegaan, jullie niet......dat is het verschil........heeft iets te maken met de totaal afgelegde afstand onder paars...

Code paars blijft een alternatief voor de safetycar. Bij dit laatste komen alle auto´s weer bij elkaar tot aan de safetycar. Bij code paars niet. De vlag code paars is niet voor iedereen op hetzelfde moment zichtbaar. Simple as that. Degene die m vlak voor zn neus ziet zal eerder van het gas gaan dan degene die m pas later ziet. Als jij m op het rechte stuk krijgt, heb je meer snelheid dan wanneer je net vol op de rem staat voor een bocht.....degene op het rechte stuk heeft (legaal) veeeel meer voordeel. Code paars betekent van het gas af, nooit gelezen dat je op de rem moet staan. Dat laatste is ook veel te gevaarlijk. Maar nog altijd veel beter/eerlijker dan een safetycar.
Ik heb weer zin in de volgende race..!!
- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Dat is voor jouw dit weekend al, en dan in een echte auto

- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Uhh, andere auto...Luco schreef:Dat is voor jouw dit weekend al, en dan in een echte auto

- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Jij weet nog niet wat een echte auto isLuco schreef:Dat is voor jouw dit weekend al, en dan in een echte auto![]()
![]()

de laptimer in mijn auto geeft snelste ronde op zandvoort 1.50.68 aan...Zie dat maar eens te evenaren

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 Ooperon Cup
De wedsrtijdleiding moet roeien met de riemen die ze hebben. En die riemen zijn in mijn ogen ontoereikend. En een gepaste sanctie uitdelen is dan ook lastig. Ben je betrokken bij het ongeval zit je eerste rang en kunje een betere beoordeling maken. In hoeverre de wedstrijdleiding jou beoordeling als waar moet interpeteren in vers twee. Kortom, straffen is gewoon lastig.
Marc, je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe code 60 werkt. Daar heb ik genoeg ervaring mee. Ik erger me wel aan het feit dat sommige rijders vrolijk aansluiten. Code 60 gaat voor iedereen op hetzelfde moment in dus moeten de afstanden tussen de auto,s gelijk blijven. Dat was dus absoluut niet het geval tijdens race 2.
De tweede code 60 duurde ongeveer 3 ronden, jullie gingen de eerste ronde naar binnen en Han en ik de tweede. Na onze pitstop was de code 60 nog steeds van toepassing. Dus feitelijk heb je geen voordeel moeten hebben, toch?
Marc, je hoeft mij echt niet uit te leggen hoe code 60 werkt. Daar heb ik genoeg ervaring mee. Ik erger me wel aan het feit dat sommige rijders vrolijk aansluiten. Code 60 gaat voor iedereen op hetzelfde moment in dus moeten de afstanden tussen de auto,s gelijk blijven. Dat was dus absoluut niet het geval tijdens race 2.
De tweede code 60 duurde ongeveer 3 ronden, jullie gingen de eerste ronde naar binnen en Han en ik de tweede. Na onze pitstop was de code 60 nog steeds van toepassing. Dus feitelijk heb je geen voordeel moeten hebben, toch?

- Luco
- Berichten: 29417
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 Ooperon Cup
@Reind, moet je kunnen zien op de rondetijden, bij code 60 mag je met een marge niet sneller zijn dan een bepaalde tijd (anders zou er straf moeten volgen), misschien reed jij te langzaam?
km teller die niet klopt zou kunnen.
km teller die niet klopt zou kunnen.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ik en te langzaam? Reken er maar niet op. Daarnaast Han rijd met gps en die rijd echt niet te langzaam. De rondetijd is 4,30 tijdens code 60. Zitten er pitstops tussen kun je smokkelen. Tevens is er tijdens de het intrede van code 60 veel te smokkelen. Ondanks de lussen kunnen ze het niet goed controleren.
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Reind, even rekenen dan.
Als we even voor het gemak precies drie ronden code 60 hebben gehad ( dus 3x4 min 24 sec = 13 min 12 sec totale tijd ), dan kreeg jij op punt A zowel de paarse als de groene vlag. Op het moment dat ik 60 km/u reed zat ik, schat ik 5 seconden achter je? Na drie ronden zat ik vlg jou 10 seconden voor je. Ik heb dus 15 seconden goed gemaakt dan. Dat betekent dat ik meer meters heb afgelegd in dezelfde tijd ( 13 min 12 sec ). 15 seconden is bij 60km/u een afstand van 250 meter. Ik heb dan ook 3 keer het circuit rondgereden ( even de pitstop vergeten nu..) PLUS 250 meter. Dat is 3x 4,4 km plus 250 meter = 13,45 km ipv 13,2 km. Beide afstanden zijn in dezelfde tijd ( 13 min 12sec ) afgelegd. Wat is dan het verschil in gem snelheid tussen jou en mij: 60 km/u tegen 61,136 km/u.....Mocht ik zelfs 500 meter meer hebben afgelegd dan jou dan heb ik gemiddeld 62.045 km/u gereden......kortom, marginaal smokkelen met je snelheid helpt.
Ik klets ik nu uit mijn nek?
Als we even voor het gemak precies drie ronden code 60 hebben gehad ( dus 3x4 min 24 sec = 13 min 12 sec totale tijd ), dan kreeg jij op punt A zowel de paarse als de groene vlag. Op het moment dat ik 60 km/u reed zat ik, schat ik 5 seconden achter je? Na drie ronden zat ik vlg jou 10 seconden voor je. Ik heb dus 15 seconden goed gemaakt dan. Dat betekent dat ik meer meters heb afgelegd in dezelfde tijd ( 13 min 12 sec ). 15 seconden is bij 60km/u een afstand van 250 meter. Ik heb dan ook 3 keer het circuit rondgereden ( even de pitstop vergeten nu..) PLUS 250 meter. Dat is 3x 4,4 km plus 250 meter = 13,45 km ipv 13,2 km. Beide afstanden zijn in dezelfde tijd ( 13 min 12sec ) afgelegd. Wat is dan het verschil in gem snelheid tussen jou en mij: 60 km/u tegen 61,136 km/u.....Mocht ik zelfs 500 meter meer hebben afgelegd dan jou dan heb ik gemiddeld 62.045 km/u gereden......kortom, marginaal smokkelen met je snelheid helpt.
Ik klets ik nu uit mijn nek?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Het blijft lastig Marc. Maar ik vond het verschil enorm. Kruger/De Vries bevonden zich ook in dat groepje rijders en die reed na code 60 wel gewoon 5 seconden achter ons. Die reed toch voor code 60 vlak achter jou en is in dezelfde ronde binnegekomen als jouw?
Maargoed, volgende keer gaan we de strijd gewoon weer lekker aan.
Maargoed, volgende keer gaan we de strijd gewoon weer lekker aan.
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Kruger jr. had niet op het juiste moment op de stopwatch gekeken toen hij de pits binnen kwam.
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Ja Junior zat vlak bij mij, maar had zoals garreTT (?) al had gezegd, hij had zijn stopwatch niet ingedrukt en wist niet goed hoe ie er voor stond. Mijn pitstop was niet te kort want heb geen straf gehad. Dus ik moet dus sneller hebben gereden in de code 60. Met de berekening die ik je heb voor gedaan is het niet moeilijk om in 3 ronden paars 15 seconden te pakken. En ik zit ook de hele tijd naar mijn km teller te turen dat ik niet te snel ga.Reind schreef:Het blijft lastig Marc. Maar ik vond het verschil enorm. Kruger/De Vries bevonden zich ook in dat groepje rijders en die reed na code 60 wel gewoon 5 seconden achter ons. Die reed toch voor code 60 vlak achter jou en is in dezelfde ronde binnegekomen als jouw?
Maargoed, volgende keer gaan we de strijd gewoon weer lekker aan.
En ja, ik heb ook weer zin in de volgende strijd!

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E36 Ooperon Cup
Zo is het maar net Marc.
Nog wat pics van de vorige race








Nog wat pics van de vorige race
- Marc32
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 25 apr 2011, 16:01
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten